• A

John Huston

Urtarrilak

5

Enero

2024

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

John Huston

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa  John Huston irlandar zinema zuzendariaren inguruan izango da.

 

John Huston (1906-1987) irlandar naturalizatutako estatubatuar zinema zuzendari, gidoilari eta aktorea izan zen.  Estatu batuetako zinema klasikoaren zuzendari onenetakotzat jotzen da, nahiz eta kritikaren zenbait sektorek gutxietsi.

 

Zuzendari gisa, hogeita hamazazpi film luze egin zituen, eta horietako gidoi gehienak idatzi zituen. Bere filmografian, The Maltese Falcon, The treasure of Sierra Madre, The Alfast Jungle, The African Queen edota The Dead, oscar sarietarako izendatua nabarmentzen dira. James Joyceren Dubliners obraren, The dead atalaren zinemarako egokitzapena da.

 

AULA / GELA

John Huston

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno al director de cine irlandés John Huston.

John Huston (1906-1987) fue un director, guionista y actor de cine estadounidense naturalizado irlandés. Está considerado como uno de los mejores directores del cine clásico estadounidense, pese a que se encuentra minusvalorado por ciertos sectores de la crítica.

Como director, realizó treinta y siete largometrajes, escribiendo la mayoría de los guiones de estos. De su filmografía destacan clásicos como El hancón maltés, El tesore de Sierra Madre, La junga de asflato, La reina de África o la nominada a los óscar The Dead (Dublineses) dirigida por John Huston. Es la adaptación cinematográfica del relato Los muertos, pertenciente a la obra Dublineses, de James Joyce.

Erraketistak zineman / Raquetistas en el cine

Abenduak

29

Diciembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Erraketistak zineman

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Photomuseumean Emakumea eta Euskal Pilota ikusgai dagoen aldi baterako erakusketaren inguruan izango da.

Erraketistak izena izan zuten euskal pilotako jokalari profesionalek, zehazki erraketa modalitatean. Kolektibo horrek gehienbat Euskadin, Espainian, Kuban, Brasilen eta Mexikon kokatutako frontoietan jokatu zuen 1917 eta 1980 urteen artean.

Erraketista profesionalen errepresio eta ahanzturaren aurretik, 1950eko “Apartado de correos 1001" filmeko protagonista izan ziren, Bartzelonako zinema beltzaren abiarazlea, eta ia kultuzko filma gaur egun.

 

Hala ere, gaur egun, 2022ko "Las pelotaris 1926" telesailen eskutik itzuli dira. Mexikoko fikziozko ekoizpen honetan, erraketista profesional arrakastatsuek beren gain hartzen dituzte genero femeninoarentzat anbizioa eta askatasuna ukatuta zeuden mundu batean moldeak apurtzearen ondorioak.

AULA / GELA

Raquetistas en el cine 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno a la vigente exposición temporal sobre raquetistas que se expone en el Photomuseum.

Raquetistas es la denominación que tuvieron las jugadoras profesionales de pelota vasca concretamente de la modalidad de raqueta. Este colectivo jugó mayoritariamente en frontones ubicados en Euskadi, España, Cuba, Brasil y México entre los años 1917 y 1980.

Antes de la represión y olvido de las raquetistas profesionales, fueron protagonistas de películas como “Apartado de correos 1001” de 1950, iniciadora del cine negro barcelonés, y es ya una película casi de culto.

Aunque hoy en día han vuelto de la mano de series como “Las pelotaris 1926” de 2022, una producción mexicana de ficción donde exitosas raquetistas profesionales que asumen las consecuencias de romper moldes en un mundo donde la ambición y la libertad estaban negadas para el género femenino.

Zona _ _ Umbra

Abenduak

22

Diciembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Elías Querejeta Zine Eskolak eta Zarauzko Photomuseumek “Zona umbra” (Itzal-eremua) aurkeztuko dute: ilunantza zinemagintza-elementu gisa aztertzea proposatzen duen proiektua.

EQZEko ikasle eta proiektuaren komisario Inés Vázquezek, eklipsearen fenomeno astronomikoa ardatz hartuta, zinemaren eta haren genero eta formatuen historia erakutsiko digu.

Elías Querejeta Zine Eskolako master amaierako lanen aurkezpenaren harira, eskolako komisariotza-ikasle Inés Vázquezek “Zona umbra. Soles estáticos, cines de eclipses y activación de linternas mágicas” (Itzal-eremua. Eguzki estatikoak, eklipse-zinemak eta linterna magikoen aktibazioa) aurkeztuko du, gogoeta kritikoa sustatzen duen kuradoretza-proiektu artistiko bat. Lanak itzalari erreparatzen dio, zinemaren lehengai den aldetik, eta eklipsea du euskarri, gertakari zinematografiko minimoaren metafora gisa. Egunak luzatzen eta gauak laburtzen hasten diren neguko solstizioarekin bat, programak ilunantza arakatzea proposatuko digu, hura zinemagintza-elementu gisa ulertuta, beste itzal batzuen inguruan (eklipseenak) orbitatzen duten hainbat lanen bitartez.

Jarduera hasteko, Eclipse lunar (Ilargi-eklipsea) eta Eclipse solar (Eguzki-eklipsea) proiektatuko dira, duela 160 urte baino gehiago astronomiako ikuskizun publikoetan erabiltzen ziren linterna magikorako bi lan. Irudi mugikorren proiekzioaren inguruko lehen esplorazio horiek berriz jarriko dira martxan Medialabeko (Tabakalera) Zinema eta Teknologia taldeak halakoak babesteko sorturiko proiektoreen bidez eta Zarauzko Modelo zinema-aretoko proiekzio-lenteak berrerabilita. Bi proiekzioek Batimento soinu-ariketaren ildoari jarraituko diote. Ce Pams artista txiletarraren lan horrek itzala eta ezkutatzea zeharkatzen ditu soinuaren unitate minimo eta gorpuzdunena erabilita: frekuentzia.

Jardunaldia amaitzeko bi film labur proiektatuko dira jatorrizko formatuan. Lehenengoa Eclipse (Eklipsea, 2005) izango da. Jeanne Liotta AEBko zinemagile esperimentalak, kodachrome pelikulan filmaturiko ilargi-eklipse baten bitartez, erakutsiko digu zeinen saiheskorra izan daitekeen izar-fenomeno bat errebelatzea. Amaitzeko, Luis Mari Ulibarriren Viaje al centro del eclipse (Bidaia eklipsearen erdigunera, 1984) proiektatuko da. EQZEko euskal zinema amateurraren inguruko Zinemaren Artisauak ikerketa-proiektuko kideek zaharberritu dute lan hori, zeinak fotogramaz fotograma jasotzen baitu 1984an Gasteiz ilundu zuen eguzki-eklipsea. Zuzendariak berak parte hartuko du aurkezpenean.

Programa hau izango da proposamenaren lehenengo aurkezpen publikoa, eta jarraipena izango du etorkizuneko arte-esperientzia berrien bidez. Inés Vázquezek aurkeztuko ditu proiektuan bilduriko lan guztiak eta bakoitzaren inguruabarrak kontatuko ditu, eginiko ikerketan duten balioa azpimarratuta. 

 

AULA / GELA

Elías Querejeta Zine Eskola y el Photomuseum de Zarautz presentan “Zona umbra”, un proyecto que propone una exploración en torno a la sombra como materia prima del cine.

El proyecto, comisariado por Inés Vázquez, estudiante de EQZE, muestra una selección de obras que, tomando como motivo un fenómeno astronómico como el eclipse, atraviesan la historia del cine, sus géneros y formatos.

En el marco de la presentación de trabajos de fin de máster de Elías Querejeta Zine Eskola, la curadora Inés Vázquez, estudiante de Comisariado del centro, presentará en el Photomuseum de Zarautz su proyecto “Zona umbra. Soles estáticos, cines de eclipses y activación de linternas mágicas”, un proyecto artístico, curatorial y de reflexión crítica que pone el foco en la sombra como materia prima del cine y que se apoya en el eclipse como metáfora del hecho cinematográfico mínimo. Coincidiendo con el solsticio de invierno, en el que los días comienzan a extenderse y la noche mengua, el programa propone una exploración en torno a la penumbra como elemento cinematográfico a través de la exhibición de una selección de obras que orbitan alrededor de una sombra mayor: la de los eclipses.

La actividad comenzará con la proyección de Eclipse lunar y Eclipse solar, dos vistas de linterna mágica de más de 160 años de antigüedad que se utilizaron originalmente en espectáculos públicos de astronomía. Mediante el uso de proyectores concebidos especialmente por el grupo de Cine y Tecnología de Medialab (Tabakalera) para la preservación de las piezas, y reutilizando los lentes de proyección del Cine Modelo de Zarautz, estas primeras exploraciones de la representación de la imagen en movimiento volverán a ser puestas en marcha. Ambas proyecciones seguirán el pulso de Batimento, un ejercicio sonoro de la artista chilena Ce Pams que atraviesa figuras como la sombra y el ocultamiento a través de la unidad mínima y más corpórea del sonido: la frecuencia.

Como cierre, se proyectarán dos cortometrajes en sus formatos originales. Primero la película Eclipse (2005) de la cineasta experimental estadounidense Jeanne Liotta, que a través de la filmación de un eclipse lunar en película kodachrome expone lo elusivo que puede ser revelar el fenómeno estelar.  Como cierre se proyectará Viaje al centro del eclipse (1984) de Luis Mari Ulibarri, película recuperada por los integrantes del proyecto de investigación de EQZE sobre el cine vasco amateur “Artesanos del cine” que registra fotograma a fotograma el eclipse solar que ensombreció Vitoria en el año 1984. La presentación contará con la presencia del realizador.

Este programa conforma la primera presentación pública de la propuesta, cuya búsqueda supone la continuidad de su desarrollo a través de nuevas experiencias artísticas futuras. Inés Vázquez presentará las distintas obras comisariadas a lo largo del evento, contextualizando cada una de las piezas y dando cuenta de su valor en la investigación realizada. 

INÉS VÁZQUEZ

Programadora, fotógrafa y montajista. Cineasta. Nació en México, en 1987. Formada en medicina entre Francia y Argentina, en el año 2012 vuelve a Uruguay, donde comienza a trabajar con cine de no ficción. En 2016 asume la producción ejecutiva de “Dos Orientales” (Uruguay, 2018). De 2016 a 2018 produce Phono-Cinema Uy, muestra internacional de cine y música. En 2019 funda Byobu, plataforma desde la cual produce “Ida Vitale”, ópera prima de María Arrillaga. Es licenciada en Comunicación Social y cursó el diplomado de montaje de la Escuela de Cine del Uruguay. 

Actualmente realiza el Master en Comisariado Fílmico en la Elías Querejeta Zine Eskola (Beca Ibermedia), donde desarrolla “Zona umbra”, un proyecto curatorial que busca la llama del precine en expresiones cinematográficas más o menos contemporáneas. Cada vez que puede colabora con Mientras Tanto CINE. Las más veces con preguntas, a veces con películas. 

CE PAMS

Ce Pams es realizadora audiovisual de formación, con gran interés en el montaje y el sonido. Este interés la llevó a cursar una diplomatura en arte sonoro en la Universidad de Chile en 2016, abriendo su espectro al arte sonoro para establecer con mayor claridad su propuesta artística. Posteriormente, en 2023, cursa un Máster en Arte Contemporáneo, Tecnológico y Performativo en la Universidad del País Vasco. Su investigación sonora es espontánea, experimental e intuitiva, rescatando el sonido de la cotidianidad y de fenómenos naturales como el viento y el agua, pensándolos como sistemas autónomos que interactúan con procesos tecnológicos y con lo humano. 

 

 

 

Shane McGowan

Abenduak

15

Diciembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Shane McGowan 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa oraintsu zendu den Shane McGowan kantari eta konpositore irlandarrari buruz izango da.

MacGowan Tipperaryko (Èire) konderrian bizi izan zen, sei urte bete zituen arte, eta Irlandako musika tradizionala entzuten pasa zuen bere haurtzaroa. Gero Londresera joan ziren bizitzera, eta han hazi zen.

70eko hamarkada amaierako Sex Pistols taldearen eragina izan zuen gaztetan eta The Nipple Erectors izeneko taldea osatu zuen, King Of The Bop da bere kanturik ezagunena. 1982. urtearen inguruan, The Pogues talde anglo-irlandar ospetsua sortu zuen, eta 90eko hamarkadaren hasieran utzi zuen taldea, osasun-arazoak zirela eta. Joe Strummer The Clasheko kide ohiak ordezkatu zuen. Handik gutxira, bere ibilbide artistikoak beste talde batekin jarraitu zuen, The Popes, eta harekin hiru disko grabatu zituen.

Shane MacGowanen hitzak Charles Bukowski poeta eta idazlearen poemekin alderatu izan dira batzuetan, eta batez ere Brendan Behan idazle irlandarrarekin.

MacGowan 65 urterekin hil zen 2023ko azaroaren 30ean, zortzi urteko osasun borroka baten ondoren, hil ondoren luzaroan iraungo duen ondarea utziz.

 

AULA / GELA

Shane McGowan 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al recientemente fallecido poeta y compositor irlandés Shane McGowan.

MacGowan creció escuchando tocar la música tradicional irlandesa a sus familiares y vecinos, en su aldea natal del condado de Tipperary (Èire), donde vivió hasta los seis años. Después se mudó junto a su familia a Londres, donde creció.

Influenciado en su juventud por los Sex Pistols, a finales de los 70 forma un grupo llamado The Nipple Erectors, siendo King Of The Bop su tema más conocido. En torno al año 1982 fundó la legendaria banda anglo-irlandesa The Pogues, formación que abandonaría a principios de los 90 por problemas de salud. Fue sustituido por el ex de The Clash, Joe Strummer.

Poco después, su carrera artística prosiguió junto a otra banda, The Popes, con la que grabó tres álbumes. Las letras de Shane MacGowan han sido comparadas en ocasiones con los escritos del poeta y escritor Charles Bukowski y sobre todo con el escritor irlandés Brendan Behan.

MacGowan murió a los 65 años el 30 de noviembre 2023. Deja un legado que perdurará en el tiempo.

 

Euskararen berreskurapenaren erronka

Abenduak

01

Diciembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Euskararen berreskurapenaren erronka 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Euskararen Eguna dela eta euskararen berreskurapen ahaleginaren inguruan izango da. 

Euskara hizkuntza gutxitua izanik frantsesa eta gazteleraren aurrean, hizkuntzak erronka haundia du bere berreskurapenean, are eta gehiago euskararen arnas guneetatik kanpo, hau da, euskarak baldintza egokiak aurkitzen ez dituen eremuetan – hiztunen proportzio txikia, edo gizarte-ohiturarik edo atxikimendurik gabe – 

Ildo honetan bi eredu eta  berreskurapen esperientzia azalduko dira, alde batetik Nafarroa Behereko Amikutzeko eskualdean hizkuntzak bi belaunalditan nozitu duen hondamendia azalduko da eta azken urteotan berriro indar berritzeko herritarrak egiten ari diren ahalegina.  

Bestetik Arabako Lautadako 8 udalerritako herritarrek egindako ahalegina azalduko da bertako 2019 Euskaraldiko antolatzaileen eskutik. 

 

Ingurumena. Krisia? Zer krisi?

Azaroak

24

Noviembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Ingurumena. Krisia? Zer krisi? 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa transizio energetikoaren eta klimatikoaren balioen inguruan izango da. 

Pasa den irailaren 28an Gasteizko Dendaraba aretoan transizio energitiko eta klimatikoen balioak ingurumenaren sentsibilitatetik aztertu ziren hitzaldi-solasaldia proiektatuko da. Emanaldi hau, Ihobe, Vital Fundazioa, Gasteizeko Udala eta Euskal Kazetari Elkarteak antolatu zuen. Parte hartzaile hauekin: 

-Odile Rodriguez de la Fuente: biologoa eta dibulgatzaile zientifikoa. 

-Gorka Belamendia: Gasteizko Udaleko Ingurumen Gaietarako Zentroko teknikaria eta ingurumenaren euskal kazetaritza saria 2020. 

-Ramón Bustamante: Kazetaria eta ingurumenaren euskal kazetaritza saria 2022. 

-Eva Caballero: Komunikazio zientifikoan espezializatutako kazetaria eta ingurumenaren euskal kazetaritza saria 2021. 

-Julen Rekondo: Ingurumen gaietan aditua, ingurumenaren euskal kazetaritza saria 2019 eta ingurumenaren sari nazionala. 

  AULA / GELA 

Medio ambiente. ¿Crisis? ¿Qué crisis? 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno a los valores de la transición energética y climática. 

Se proyectará la charla-coloquio que tuvo lugar el pasado 28 de septiembre, en el salón Dendaraba de Vitoria-Gasteiz en la que se analizaron los valores de las transiciones energéticas y climáticas desde la sensibilidad medioambiental, con los siguientes participantes: El acto estuvo organizado por Ihobe, Fundación Vital, el Ayuntamiento de Vitoria y la Asociación Vasca de Periodistas. 

Intervinieron los siguientes participantes;  

- Odile Rodriguez de la Fuente: Bióloga y divulgadora científica. 

- Gorka Belamendia: Técnico del Centro de Estudios Ambientales del Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz y premio de periodismo ambiental vasco 2020. 

- Ramón Bustamante: Premio Periodismo Vasco de Periodista y Medio Ambiente 2022. 

- Eva Caballero: Periodista especializada en comunicación científica y premio periodismo vasco de medio ambiente 2021. 

- Julen Rekondo: Experto en temas medioambientales, premio de periodismo ambiental vasco 2019 y premio nacional de medio ambiente.

 

Ramón Masats

Azaroak

17

Noviembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Ramón Masats

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa duela gutxi hil den Ramón Masats argazkilari katalanaren inguruan izango da. 

Ramón Masats erreportaje-argazkilari lanetan hasi zen hainbat egunkaritan. Kronikari lanagatik eta errealitate hurbilena manipulatu gabe atzemateko intuizio bereziagatik aitortzen dute. 1957an Madrilen finkatu zen, eta handik Penintsula zeharkatu zuen La Gaceta ilustrada aldizkarirako erreportari izanez. 

Hainbat liburu argitaratu zituen, eta haren obra askotan erakutsi izan da; besteak beste, 1999an Madrilgo Arte Ederren Zirkuluan atzera begirako erakusketa eskaini zioten. 2004an Argazkigintzako Sari Nazionala jaso zuen.

Aipagarria da 1965az geroztik, Masatsek argazkigintza, zinema eta dokumentalak uztartu zituela. Topical Spanish (1970) film luze bakarra zuzendu zuen. Masatsen fikziozko film bakarra Chumy Chumezekin batera idatzitako satira da, seminariotik ihes egin eta musika banda batekin bat egiten duen gazte bati buruzkoa.

 

  AULA / GELA 

Ramón Masats

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno al fotógrafo catalán recientemente fallecido Ramón Masats.

Ramón Masats empezó a trabajar como fotógrafo de reportaje en diferentes periódicos. Es reconocido por su labor como cronista y una especial intuición para captar la realidad más inmediata sin manipularla. En 1957 se afincó en Madrid, desde donde recorrió la Península trabajando como reportero para la Gaceta Ilustrada. Publicó diferentes libros y su obra se ha visto expuesta en numerosas ocasiones, entre las que destaca la retrospectiva del Círculo de Bellas Artes de Madrid, en 1999. El año 2004 recibió el Premio Nacional de Fotografía.

Cabe señalar que desde 1965 Masats compaginó su práctica fotográfica con el cine y la realización de documentales. Aunque solo dirigió un largometraje Topical Spanish (1970). El único largo de ficción de Masats es una sátira coescrita con Chumy Chúmez sobre un joven que escapa del seminario y se une a una banda de música.

 

Hitzaldia-Solasaldia. Ni naiz, Idoia

Azaroak

10

Noviembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Hitzaldia- Solasaldia

Ni naiz, Idoia

Idoia Telleria Maritxalarren eskutik

                      

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, Idoia Telleria Maritxalar, “Ni naiz, Idoia” erakusketaren egilea izango da hizlari ostiral honetako saioan.

Solasaldia erakusketara hurbiltzeko aitzakia izango da. Azken finean, proiektuak Idoiaren izatea, jatorria, identitatea eta Idoiaren “ni” guztiak aztertzen ditu. Bizi den espazioan onarpena izatea eta berarekin integratzea, harremantzea eta gorputzean bizitzea du helburu. Argazkia ingurunearekin harremantzeko eta integratzeko bidea ematen dion bitartekoa da. Laburbilduz, bizipen pertsonala eta, naturarekin konektatzeko prozesua da.

Nam June Paik

Azaroak

3

Noviembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Nam June Paik

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa, “bideo-artearen”  aita den Nam June  Paik hegokorearrari inguruan izango da.

Nam June Paik Bideo eskulturak, instalazioak, performanceak, bideoak eta telebista programak biltzen dituen lan multzo handi bat sortu zuen, bitarteko elektronikoekin eta zinema hedatuarekin lotutako arteari hasiera emanez. Presentzia eta eragin globala du, eta bere arte berritzaileak eta ideia ameslariek artista belaunaldi berri bat inspiratzen jarraitzen dute.

1932an jaio zen Seulen, Korean, eta Tokioko Unibertsitatean graduatu zen 1956an. Gero, Alemaniara joan zen abangoardiako musikarekiko (avant-garde) interesarekin jarraitzeko. Alemanian John Cage eta George Maciunas ezagutu zituen eta neo-dadá Fluxus mugimenduko kide aktibo bihurtu zen. 1963an, Paikek bere bakarkako erakusketa ospetsua egin zuen Wuppertaleko (Alemania) Galerie Parnass-en, non bere telebista prestatuak aurkeztu zituen, telebistaren itxura eta edukia errotik aldatu zituena.

1964an Estatu Batuetara emigratu ondoren, Paik bideo-kamera eramangarri bat erabili zuen lehen artistetako bat izan zen. 1969an, Shuya Abe ingeniari japoniarrarekin lan egin zuen, Paikek hainbat iturritako irudiak konbinatu eta manipulatu ahal izan zituen historiako lehen bideo sintetizatzailea eraikitzeko. Paik-Abe bideo sintetizadoreak elektronikoki eraldatu zuen irudiak mugimenduan hartzea eta editatzea.

Paikek bitarteko artistiko berri bat asmatu zuen telebista eta bideoa erabiliz, artelan sorta harrigarri bat sortuz. Horien artean, Global Groove (1973) bideoa eta Buda TV (1974) eskulturak aipa ditzakegu, besteak beste.

  AULA / GELA 

Nam June Paik

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno al padre del “video-arte”, el surcoreano Nam June Paik.

Nam June Paik Creó un gran cuerpo de trabajos que incluye esculturas de video, instalaciones, performances, vídeos y programas de televisión dando inicio al arte relacionado con medios electrónicos y al cine expandido. Tiene una presencia e influencia global, y su arte innovador y las ideas visionarias siguen inspirando a una nueva generación de artistas.

Nacido en 1932 en Seúl, Corea, se graduó de la Universidad de Tokio en 1956, y luego viajó a Alemania para continuar con su interés por la música de vanguardia (avant-garde). En Alemania conoció a John Cage y George Maciunas y se convirtió en un miembro activo del movimiento neo-dadá Fluxus. En 1963, Paik realiza su legendaria exposición individual en la Galerie Parnass de Wuppertal, Alemania, donde presentó sus televisores preparados, que alteró radicalmente el aspecto y el contenido de la televisión.

Después de emigrar a los Estados Unidos en 1964, Paik fue uno de los primeros artistas en utilizar una cámara de vídeo portátil. En 1969, trabajó con el ingeniero japonés Shuya Abe para construir el primer video sintetizador de la historia que permitió a Paik combinar y manipular imágenes de diferentes fuentes. El video sintetizador Paik-Abe transformó electrónicamente la toma y edición de imágenes en movimiento.

Paik inventó un nuevo medio artístico utilizando la televisión y el vídeo, creando una sorprendente variedad de obras de arte. Entre ellas podemos nombrar  vídeo Global Groove (1973) y sus esculturas Buda TV (1974) entre otros.

 

 

Transizioan debekatutako dokumentalak IV / Documentales prohibidos durante la transición IV

Urriak

27

Octubre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Transizioan debekatutako dokumentalak IV

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Trantsizio garaian zentsuratu ziren dokumentalen zikloaren azken saioa izango da.

Azken urteotan Espainiako Trantsizioaren garaia asko kritikatzen ari da, egungo egoeraren erantzule diren hainbat defizit metatu zituen proiektu gisa. "Ahal izan zena egin zen” ala ez… eztabaidatzea alde batera utzita, dokumental horiek noizean behin telebistaz erreproduzitzen den kontakizuna zalantzan jartzen dute. Bereziki 1981ko estatu kolpea, askotan erregea eta politikariak azaltzen direlako (ia) prozesuaren protagonista bakarrak.

Ildo horretan, hainbat dokumental debekatu edo zentsuratu zituzten Franco diktadorea hil ondoren. Aipagarriak dira: La ciudad es nuestra (1975), Votad, votad malditos, votad! (1977), Caudillo (1977), eta Después de... (1983). Azken hori José Juan eta Cecilia Bartolomé anai-arrebak filmatu zuten. Garai hartako espektro politiko zabalaren testigantzak erregistratzen jardun zuten, garaiko errealitatearen testigantza zuzen eta espontaneoen bidez. Memoria horrek hainbat gizarte-talderen aldarrikapenak biltzen ditu, bai eta autonomien erreklamazioak eta tentsioak ere.

 

AULA / GELA 

Documentales prohibidos durante la transición IV

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será el último del ciclo de documentales sobre la transición que fueron censurados en la época.

La época de la “Transición Española” está siendo criticada en los últimos años como un proyecto que acumuló varios déficits que son en parte responsables de la situación actual. Independientemente del debate entre si “se hizo lo que se pudo” o no, estos documentales contribuyen a cuestionar el relato que se reproduce por televisión cada cierto tiempo, y especialmente el 23-F, según el cual el rey y los políticos son (casi) los únicos protagonistas del proceso. 

En este sentido fueron varios los documentales prohibidos o censurados después de la muerte del dictador Franco. Destacan: La ciudad es nuestra (1975), Votad, ¡votad malditos!  (1977), Caudillo (1977) y Después de… (1983). Este último fue filmado por los hermanos José Juan y Cecilia Bartolomé. Se dedicaron a registrar testimonios del amplio espectro político del momento, a través de testimonios directos y espontáneos que son reacciones concretas a la realidad de su tiempo. Esa memoria incluye desde reivindicaciones de diversos grupos sociales, reclamaciones autonómicas y tensiones ante las agresiones violentas de grupos radicales.

 

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