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Gailur ekaiztsuak / Cumbres borrascosas

MARTXOAK

23

MARZO

2018

18,00 H.

 

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, martxoaren 3ko saioa Emily Brontëren Gailur Ekaiztsuak nobelari eskainiko zaio. Saioa amaitzean, beronen ale bat zozketatuko da.

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes, 23 de marzo,  estará dedicada a la novela “Cumbres borrascosas” de Emily Emily Brontë. Al finalizar la sesión se sorteará un ejemplar de la misma.

 

 

Felipe Manterola & Jose Ortiz-Echagüe

APIRILAK

06

ABRIL

2018

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetan, apirilaren 6ko saioa Felipe Materola eta Jose Ortiz de Echagüe argazkilariei buruzkoa izango da. Izan ere, bi argazkilari horiek parte hartzen dute Photomuseumen ikusgai dagoen “Maisuak zuri beltzean” aldizkako erakusketan.

FELIPE MANTEROLA. (Zeanuri, Bizkaia. 1886-1977)

Argazkilaritzako arte berrian Manuel Arriolarekin hasi zen. Bere lehenengo argazkiak 1904 ingurukoak dira. Zeukan trebetasunarengatik inguruko sendi eta erakundeek sarritan deitzen zioten argazkiak eta erreportajeak egiteko, baina sekula ez zuen lan hori lanbide legez hartu. 

Eguneroko bizitzako argazkietan herriko jaiak, jokoak, nekazaritza-lanak... agertzen dira. Telesforo Arantzadiren hitzetan bere lanak inguru oso mugatuan eginak izateak etnografia aldetik berebiziko balioa ematen diete.

Bere argazki artxiboan, gaur arte iraun duenean, 400 negatibo inguru daude, 9.9 x 14.9 zm.ko beira plaketan eta batzuk 6.3 x 8.9 zm.ko plaketan.

JOSÉ ORTIZ ECHAGÜE. (Guadalajara, 1886 - Madril, 1980)

Jose Ortiz-Echagüe XX. mendeko lehen erdiko argazkilari espainiar nabarmenetarikoa da. Lanbidez ingeniaria, argazkigintza izan zen bere bizitzan zehar garatu zuen zaletasuna. Horri esker, sari eta domina ugari irabazi zituen eta gainera, arte-argitalpen ospetsuetan argitaratu ziren bere irudiak. Bere lana bost kontinenteetako herrietan erakutsi zen. Bere argitaletxea sortu zuen bere argazkiak argitaratzeko.

Bere lanaren ardatza zera da: laster aurrerabidearen heldueragatik desagertuko den gizarte tradizional hori dokumentatzea eta irudikatzea. Gaiek Espainiako gai kostunbrista guztiak jorratzen dituzte: jendeak eta herriko jantziak, paisaia naturalak eta hirikoak, erdi aroko gotorlekuak, ohitura erlijiosoak... Bere konposizioak orekatzen dira ardatz simetrikoekin, eskultura-bolumenekin eta zeharka ebakitako argiekin.

Argazkigintza piktorialistaren ezaugarria den Fresson-paper gaineko ikatz -papera teknika darabil. Horrek irudiei itxura oso berezia ematen die, argazkigintza konbentzionaletik urrunduz eta margolaritzari hurbilduz, sentikortasun eta zirrara estetikoa gehitzen direlarik. 

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes, 6 de abril, se dedicará a Felipe Materola y a José Ortiz de Echagüe, ya el trabajo de ambos fotógrafos se puede apreciar en la exposición temporal del Photomuseum “Maestros en blanco y negro”.

 FELIPE MANTEROLA. (Zeanuri, Bizkaia.1886-1977)

Fue iniciado en el nuevo arte de la fotografía por Manuel Arriola. Sus primeras fotografías datan de 1904. Aunque por su pericia era requerido frecuentemente para hacer retratos y reportajes, tanto por familias como por las instituciones del entorno, nunca ejerció como profesional.

Fotografió la vida cotidiana: fiestas populares, jugos, labores agrícolas... En palabras de Telesforo Aranzadi la concentración de su tarea en este espacio acotado añade a su obra un excepcional valor etnográfico.

Su archivo fotográfico conservado consta de cerca de 400 negativos de vidrio de 9.9 x 14.9 cm y unos pocos de 6.3 x 8.9 cm.

JOSÉ ORTIZ ECHAGÜE. (Guadalajara, 1886 - Madrid, 1980)

José Ortiz-Echagüe es uno de los fotógrafos españoles más sobresalientes de la primera mitad del siglo XX. Ingeniero de profesión, la fotografía fue una afición que desarrolló a lo largo de su vida y que le llevó a ganar numerosos premios y medallas así como la inclusión de algunas de sus fotografías en prestigiosas publicaciones de arte. Su obra fue expuesta en países de los cinco continentes. Fundó su propia editorial para publicar sus fotografías, de algunos de los títulos se llegaron a realizar hasta 12 ediciones.

Su interés se centra en plasmar y documentar esa sociedad tradicional que pronto va a desaparecer por la llegada del progreso. La temática abarca un largo recorrido por todos los temas costumbristas de España: tipos y trajes populares, paisajes naturales y urbanos, fortalezas medievales, costumbres religiosas… Sus composiciones son equilibradas con ejes simétricos y volúmenes escultóricos, luces sesgadas. 

Utiliza la técnica del proceso al carbón directo sobre papel Fresson, característica de la fotografía pictorialista, que da a las imágenes un aspecto peculiar, cercano a la pintura, que las aleja de la fotografía convencional y las llena de sensibilidad y emoción estética.

 

 

Letra con minúscula / Letra xehez Artea

APIRILAK

13

ABRIL

2018

18,30 H.

 SANZ ENEA

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA /GELA

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetan, apirilaren 13an Zzzz kolektiboko kideek (José Antonio Larrasoaña, Paco Sada, Ignacio de Alava eta Enrique Aparicio-k) bisita-gidatua eskainiko digute. Izan ere, argazkilari horiek parte hartzen dute Sanz Enea Kultur-Etxean ikusgai dagoen “letra xehez Artea” izeneko erakusketan.

Egileek beren lana artistikoaren berri emango digute. Bakoitzak beraien sortze prozesua azalduko digute, baita beraien ikuspuntua eta motibazioa ere. 

JOSÉ ANTONIO LARRASOAÑA

Da Vinciri begira

Larrasoañak Da Vinciri begiratzen dio bere lanean. Errenazimenduko maisua, pertsonaia garrantzitsua izan zen, perfekzio zalea pintore gisara, eta irudimen handikoa, asmatzaile gisara. Eta ezaugarri horiek, hain zuzen, izan dira inspirazio-iturri bere lanerako, halakoek ezen agerian uzten baitute florentziarraren ideal hura: “zaila lortu egiten da; ezinezkoa, saiatu”.

ENRIQUE APARICIO

Moneti Begira

Bere proiektua inpresionismoari buruzkoa da: “Naturari antzeman eta hura kopiatzeko molde artistikoa, zeinak errealitate objektiboari baino inpresio subjektiboari edo pertsonalari erreparatzen baitio.”

Inpresionistei erakargarri egiten zaie alda daitekeen oro, eta horregatik pintatzen dituzte loreak, elurra, ura hodeiak eta abar. Claude Monteen obretan, argiak sortzen ditu kolorea eta forma. Apariciok argiaren isla bere kamerarekin atzematen du, inpresionistek egin zuten bezala.

IGNACIO DE ALAVA

Oteizari begira

Oteizaren unibertsoan, haren eskultura ez figuratiboa eta obraren ikuskera  (espazioaren desokupazio gisara), hartu du ardatz Ignacio de Alavak.

Oteiza ez zen argazkilaria, baina argazkiak egiten zituen familia artean eta bidaietan, eta argazkiak egiten  zizkien, baita ere, bere artelanei.

Bere proiektuan itzalak eta argiak atzematen saiatu da, ikusgarria eta ikusezina, segurtasun batetik abiatuta: Oteizarengan dena da bilaketa eta ez du amaierarik.

PACO SADA

Gaudiri Begira

Antonio Gaudi artistaren harira eginiko argazkiak dira. Paco Sadari betidanik iruditu zaio artista zirraragarria. Gaudiren lanekiko mirespena eta harridura abiapuntu hartuta, zertzelada batzuk egin ditu, hots, argazki-apunte batzuk.

Basoen argazki-konposizioak dira eta bertan, babes dugun natura horren jatorrizko ideia adierazten da. Argia trabeska agertzen da zuhaitz-zutabeen artean jatorrizko gurutzadura azpimarratuz eta birsortuz. 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes, 13 de abril, los miembros del Colectivo Zzzz (José Antonio Larrasoaña, Paco Sada, Ignacio de Álava y Enrique Aparicio) nos ofrecerán una visita guiada con motivo de su exposición “letra xehez Artea /Arte con minúscula” expuesta en las salas de la casa de cultura Sanz Enea. 

Los autores contarán de primera mano los pormenores de su trabajo artístico. Cada uno nos hablará de su punto de vista y sus motivaciones a la hora de crear su obra artística.

JOSÉ ANTONIO LARRASOAÑA

A propósito de Da Vinci

Larrasoaña realiza un trabajo mirando a Da Vinci. El maestro del Renacimiento fue un personaje muy relevante, perfeccionista como pintor e imaginativo como inventor. Esas características le han inspirado a Larrasoaña para su obra ya que quiere expresar ese ideal del florentino: “lo difícil se consigue, lo imposible se intenta”.

ENRIQUE APARICIO

A propósito de Monet

Su proyecto se basa en el impresionismo: “Manera artística de considerar y reproducir la naturaleza, atendiendo más que a su realidad objetiva a la impresión subjetiva o personal.”

A los impresionistas les atrae mucho todo lo que está sujeto a cambios, por lo que pintan flores, nieve, agua, nubes, etc. En la obra de Claude Monet, la luz engendra el color y la forma. Aparicio capta con su cámara el reflejo de la luz como lo hicieron los impresionistas. 

IGNACIO DE ÁLAVA

A propósito de Oteiza

Dentro del universo de Oteiza, Ignacio de Álava se ha centrado en su escultura no figurativa y en su concepción de la obra como desocupación del espacio.

Oteiza no fue fotógrafo pero utilizaba la fotografía en su faceta familiar, de viajes, y en la representación de su obra.

En su proyecto ha intentado buscar la captación de las sombras y las luces, de lo visible y de lo invisible, con la certidumbre de que todo en Oteiza es búsqueda y no tiene fin. 

PACO SADA

A propósito de Gaudí

Sus fotografías miran a Antonio Gaudi. A Paco Sada siempre le ha maravillado este artista y su obra es una buena fuente de inspiración. Desde la admiración y el asombro por sus trabajos ha realizado unos bosquejos, es decir, unos apuntes fotográficos. 

Son foto-composiciones de bosques que nos enuncian la idea primigenia de esa naturaleza que nos protege. La luz se entrecruza con las columnas arbóreas remarcando y recreando el crucero original. 

 

Miloš Forman. In Memoriam

APIRILAK

20

ABRIL

2018

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, apirilaren 20ko saioa hil berri den Milos Forman zuzendari txekiarrari eskainiko zaio.  

Txekoslovakiako Olatu berriaren kide garrantzitsua hori, zinemagile berezia izan zen. Bere lanean, gizabanakoaren borroka islatu zuen sistemaren zapalkuntzaren kontra. Frogatu zuen Hollywood barrutik lan egin zitekeela ukitu subertsiboarekin. 

Caslav herrian jaio zen Forman 1936an. Umezurtz oso gazte geratu zen. Izan ere, gurasoak Auschwitzeko kontzentrazio-esparruan hil ziren. Pragan egin zituen zinema ikasketak eta bertan eman zituen lehenengo urratsak, baina Bigarren Mundu Gerraren ostean, Txekoslovakia Sobietar Batasunaren eraginpean gelditu zen. Hori dela eta Ameriketako Estatu Batuetara joan zen. 1977an hiritartasuna eskuratuko zuen. Ameriketan arrasta lortu zuen Jack Nicholson protagonista duen “One Flew Over the Cuckoo's Nest” (1975) filmarekin. Ospe hori “Amadeus” (1984) filmarekin areagotu egin zen. Hain zuzen ere, filmak 40 sari jaso zituen, haien artean: 8 Oscar Sari, 4 British Academy Film Awards, 4 Golden Globes eta DGA Award bat.

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes, 20 de abril se dedicará al director checo Milos Forman, recientemente fallecido. 

Fue un cineasta especial, miembro importante de la Nueva Ola Checoslovaca. Su trabajo reflejó la lucha del individuo contra la opresión del sistema. Probó que en Hollywood se podría trabajar desde dentro, con un toque subversivo.

Nació en el pueblo de Caslav en 1936.  Se quedó huérfano muy joven. De hecho, sus padres murieron en el campo de concentración de Auschwitz. Hizo en Praga sus primeros estudios de cine y dio ahí mismo los primeros pasos en la cinematografía, pero tras la Segunda Guerra Mundial, Praga y Checoslovaquia quedaron bajo la influencia de la Unión Soviética. Por ese motivo se fue a los Estados Unidos de América y consiguió la ciudadanía en 1977. Con su película “Alguien voló sobre el nido del Cuco” (1975) protagonizada por Jack Nicholson consiguió gran renombre. Éxito que se incrementó con su película “Amadeus” (1984), ya que ésta recibió 40 premios, entre los cuales: 8 Premios Óscar, 4 British Academy Film Awards, 4 Golden Globes y un DGA Award.

 

La historia del cine X: Wim Wenders & Ken Loach

APIRILAK

27

ABRIL

2018

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetan, apirilaren 27an “La historia del cine” izeneko zinema zikloaren hamargarren emanaldia eskainiko da. Hain zuzen, Wim Wenders eta Ken Loach zuzendarien lanak aztertu dira. 

Wim Wenders, gidoilari, ekoizle, aktore eta zine-zuzendari alemandarra da. Alemaniar kultura bere iragana ahazteko asmoz, Estatu Batuetara begira hasi zen garaian jaio zen. Horregatik, Wenders-ek bere filmetan du presentzia estatubatuarra europar inkontzientean aztertzen du, zehatzago esanda, gerraondoko Alemaniaren amerikartzea. 

Lau filma hauei esker ospea lortu zuen: “Alice in the cities” (1974), “The Wrong Move” (1975), “Kings of the Road” (1975) eta “The American Friend”. Askorentzat gaztaroko maisulanak dira. Une horretatik aurrera, bere aldirik emankorrena hasi zuen, titulu esperimentalak bata bestearen atzetik eginez: “Lightning Over Water” (1980), “Hammett” (1982), “The State of Things” (1982), “Paris, Texas” (1984), “Wings of Desire” (1987) eta “Faraway, So Close!” (1993).

Ken Loach telebista-zuzendari eta zinema britainiarreko zuzendaria da. Bere estiloa errealismo soziala da eta gai sozialak bere militantzia troskistarekin lotuta daude. Urte haietan arnasten zen giroak bultzatu zion bidegabekeria sozialak kritikatzen zituzten programak egitera.  1964tik aurrera, doku-drama serieak zuzendu zituen. “Cathy Come Home” (1966)  izan zen ospetsuena. Bertan, ongizate britainiarreko egoeraren testuinguruko pobrezia eta etxebizitzaren arazoa da gai nagusia. BBC-k ekoizturiko pelikularik eztabaidagarrienetarako bat da, are gehiago, etxegabeen legeak aldaerazi zituen. 

Harrezkero eta 80ko hamarkada arte, Loach-ek bere denbora zinemaren eta telebistaren artean banatu zuen. Lau film luze, hainbat dokumental eta telebistarako filmak burutu zituen. Azken horien artean, bereziki aipatzekoak dira: “The Big Flame” (1969), Liverpoolgo portuko langileei buruzkoa eta “Days of Hope” seriea (1975), Erresuma Batuko 1926ko Greba Orokorrera eraman zuten gertaeren gainean egina, bertan Mugimendu Laborista Britainiarraren porrota aztertzen da. 

Margaret Thatcher-ekin boterean dagoelarik langabezia igo eta kulturarako aurrekontuek murrizketak jasan zituzten. Burdinazko Damak etsai asko irabazi zituen artisten artean, Loach ere bai. Channel Four-ek debekatu egin zuen Thatcherismoari aurre egiten zion “A Question of Leadership” izeneko bere dokumentala. Hori dela eta, hamarkada horretan zehar bi pelikula soilik filmatu zituen: “Begiradak eta irribarreak” eta “Nire aitaren lurra”. 90ko hamarkadan, aldaketa politikoak medio, bere karrera indartu egin zen eta bere nazioarteko karrera sendotu. Hala ere, bere bizitzan mantendu duen estiloari uko egin gabe: zapalduen defentsa.

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz este viernes, 27 abril, se proyectará el décimo capítulo de “La historia del cine”, un estudio crítico de la historia del cine. En concreto se analizarán los trabajos de Wim Wenders y Ken Loach. 

Wim Wenders es un guionista, productor, actor y director de cine alemán. Nació en una época en la que Alemania comenzó a girar hacia la cultura estadounidense para olvidar su propio pasado. Por ello, Wenders tiende a explorar en sus películas la presencia estadounidense en el inconsciente europeo, o más concretamente la americanización de la Alemania de posguerra.

Gracias a estas cuatro películas consiguió la fama: “Alicia en las ciudades” (1974), “Falso movimiento” (1975), “En el curso del tiempo” (1975) y “El amigo americano” (1977). Para muchos, son sus obras maestras de juventud.  A partir de ese momento, comenzó su etapa más prolífica, encadenando títulos experimentales: “Relámpago sobre el agua” (1980), “Hammett” (1982), “El estado de las cosas” (1982), “Paris, Texas” (1984), “Cielo sobre Berlín” (1987) y “Tan lejos, tan cerca!” (1993).

Ken Loach, es un director de televisión y director de cine británico, conocido por su estilo de realismo social y temática socialista, ligados a su militancia trotskista. El ambiente que se respiraba en aquellos años le empujó a realizar de programas que criticaban las injusticias sociales. A partir de 1964 comienza a dirigir una serie de docudramas. El más famoso de los cuales es “Cathy Come Home” (1966), que aborda la problemática de la vivienda y la pobreza en el contexto del estado de bienestar británico. Fue una de las películas más controvertidas producidas por la BBC, que llegó incluso a provocar que se modificasen las leyes sobre los sin techo.

Desde entonces y hasta principios de los 80, Loach dividió su tiempo entre el cine y la televisión. Filmó cuatro largometrajes, numerosos documentales y películas para la TV como “The Big Flame” (1969), sobre los trabajadores portuarios de Liverpool, y la serie “Days of Hope” (1975), sobre los hechos que llevaron a la Huelga general en Reino Unido de 1926, y la derrota del Movimiento Laborista Británico.

Con Margaret Thatcher en el poder crece el paro y los recortes de presupuesto para la cultura. La Dama de Hierro se gana muchos enemigos entre los artistas, Loach entre ellos. El Channel Four prohibió sus documentales “A Question of Leadership”, con los que combate al Thatcherismo, por lo cual a lo largo de toda esa década solo puede filmar dos películas: “Miradas y sonrisas” y “La tierra de mi padre”. En los años 90, con los cambios políticos, su carrera se revitaliza y se consolida su carrera internacional, pero manteniéndose siempre fiel al estilo que fue una constante en su vida: la defensa de los oprimidos. 

 

La historia del cine XI: The blockbusters.

MAIATZAK

4

MAYO

2018

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetan, maiatzaren 4an “La historia del cine” izeneko zinema zikloaren hamaikagarren emanaldia eskainiko da. Pasarte honetan Blockbuster delakoak aztertuko dira Asian eta Ameriketan.

Asian, Shaw Brothers (HK) Ltd. Hong Kongeko produkzio-konpainia handiena izan zen. 

1925ean, Runje, Runme eta Runde Shaw anaiek Tianyi Film Company sortu zuten Shanghaien. Film-banaketa, ordea, Singaporen zegoen. Geroago, 1958an Shaw Brothers, empresa berria sortu zuten Movietown-en. 60ko hamarkadako munduko estudio pribaturik handiena, hain zuzen. Konpainiak 1.000 pelikula baino gehiago ekoiztu zituen, horien artean, txineraz eginiko garaiko pelikularik entzutetsuenak. Izan ere, Kung-fu generoko filmekin ospetsu egin ziren. King Hu izan zen zuzendaririk famatuena eta  “Come Drink with Me” bere maisulana. Gerora, Chang Cheh zuzendariaren filmek lortu zuten arrakasta (Five Deadly Venoms, The Brave Archer, etab.) 

Horretaz gain, Bollywoodeko 70ko hamarkadako zinema aztertzen da. Hori baita Indiako zinema estudiorik ezagunena. Bollywoodeko filmek elkarrizketez gain, dantza eta musikaz josita daude eta genero ugari nahasten dituzte film berean: komedia, maitasuna, akzioa etab. Jatorrizko hizkuntza Hindia dute eta Sharmila Tagore, Amitabh Bachchan, Dharmendra, Anil Kapoor, Hema Malini, Jaya Bachchan eta Rekha izan ziren garaiko izarrik handienak. 

Estatu Batuetan, 1975an estreinaturiko Steven Spielbergen  Jaws (Letaginak) pelikulak itzelezko arrakasta lortu zuen eta “Blockbuster garaia” delakoa hasi zuen. Ameriketako produktora handiek pelikulei loturiko produktuekin (merchandising) dirutza lortzen dute (Jaws, The Godfather, Star Wars, Jurassic Park, Rocky...).  

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz este viernes, 4 de mayo, se proyectará el undécimo capítulo de “La historia del cine”, un estudio crítico de la historia del cine. En este episodio se analizarán los blockbuster o taquillazos de Asia y América. 

En Asia, la Shaw Brothers (HK) Ltd. de Hong Kong será la mayor productora. 

En 1925 los tres hermanos Shaw, Runje, Runme y Runde Shaw, crearon Tianyi Film Company en Shanghai. La distribuidora estaba sin embargo en Singapore. Posteriormente, en 1958, crearon en Movietown Shaw Brothers, la nueva empresa que se convirtió en la década de los 60, el estudio privado más grande del mundo. La compañía produjo más de 1.000 películas, entre ellas, los filmes más famosos en chino. De hecho, se hicieron conocidos gracias a películas del género kung-fu. King Hu fue el director más aclamado y “Come Drink with Me” su obra maestra. Después lograrían el éxito, las películas del director Chang Cheh (Five Deadly Venoms, The Brave Archer, etc.) 

Además, se analiza la década de los 70 del estudio de cine más conocido de India: Bollywood. Sus películas están llenas de danza y música y mezclan varios géneros en la misma obra: comedia, amor, acción y etc. Su idioma original es el Hindi y Sharmila Tagore, Amitabh Bachchan, Dharmendra, Anil Kapoor, Hema Malini, Jaya Bachchan y Rekha fueron sus estrellas. 

En Estados Unidos, “la era Blockbuster” se inició con la película “Tiburón” de Steven Spilberg (1975). Las grandes productoras americanas ganan fortunas con la venda del merchandising de películas como Tiburón, El Padrino, La guerra de las galaxias, Star Wars, Parque Jurásico, Rocky y etc. 

 

Mayo Francés / Frantsez Maiatza

MAIATZAK

11

MAYO

2018

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

Photomuseumen ikusgai dagoen “68ko maiatzeko kartelak” erakusketa dela, ostiral honetako Aula/Gela kulturaren difusiorako programako saioa “Frantzes Maiatza”-ri buruzkoa izango da.

Izan ere, aurten ospatzen da “68ko Maiatza” edo “Frantzes Maiatza” deitu izan denaren 50. urteurrena. Hasiera batean, ikasle-protesta autoritatearen aurkako adierazpen kontra-kulturala izan zena; gero, langileak batu zitzaizkionean, ñabardura sozial eta politikoa lortu zuen. Bigarren Mundu Gerraren amaieran sortu zen eta giro tradizional eta zurrunaren aurkako hausturako testuinguru kultural eta sozialean garatu zen.

Frantziako istiluek munduan zehar  60ko  hamarkadako liskar nabarmenen artean dute testuingurua: 1959, Iraultza kubatarra; 1962, Aljeriako Gerra; 1964, Vietnamgo Gerra: 1967, EE.BB.-tako afro-amerikar errebolta..., gertakizun horiek gerraren eta ezarritako boterearen aurkako joera ekarri zuen herrialde askotan: Txekoslovakian (Pragako Uda-berria), Estatu Batuetan (Vietnamgo gerraren kontrako protestak), Mexikon (Tlatelolco plazako hilketak)... Aldi berean, hainbat mugimendu jaio ziren: bakezaletasuna, hippy, rock, feminismoa, sexu askapena, etab.

 

Con motivo de la exposición temporal “Carteles de Mayo del 68” recientemente inaugurada en el Photomuseum, la sesión de este viernes del programa Aula/Gela estará dedicado al Mayo Francés.

De hecho, este año se conmemora el 50 aniversario de lo que coloquialmente se ha llamado “Mayo del 68” o “Mayo francés”. La protesta estudiantil fue inicialmente una expresión contra-cultural y anti-autoritaria; después, cuando se sumaron a ella los trabajadores, adquirió un matiz social y político. Se desarrolló en un contexto cultural y social de ruptura contra el ambiente tradicional y rígido que se generó al final de la Segunda Guerra Mundial.

Los disturbios en Francia se engloban dentro de un contexto mundial de grandes enfrentamientos en la década de los años 60: 1959, Revolución cubana; 1962, Guerra de Argelia; 1964, Guerra de Vietnam: 1967, Revuelta de afro-americanos en EE.UU. Todo esto propició un ambiente generalizado de protestas contra la guerra y el poder establecido en numerosos países, Checoslovaquia (Primavera de Praga), Estados Unidos (protestas contra la guerra de Vietnam), México (asesinatos de la plaza de Tlatelolco). Al mismo tiempo fueron los años en que nacieron diferentes movimientos: el pacifismo, el movimiento hippie, el rock, el feminismo, la liberación sexual, etc.

 

Hitzaldia / Conferencia. Jose Mari Larramendi

MAIATZAK

18

MAYO

2018

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

JOSE MARI LARRAMENDIREN HITZALDIA

"LEKUKOTASUNA ETA GOGOETA". 

68KO MAIATZA.

68ko Maiatza ez zen ez errebolta ezta iraultza ere izan. Gertaera izan zen eta “Les evénéments de Paris” deitu zitzaion. Erabat ezustekoa. Bere protagonistak ere ustekabean harrapatu zituen eta benetako harridura sortu zuen. Inork ez zuen susmatu eta bere dinamika geldiezina suertatu zen.

Izaera globaleko lehen mailako gertakizuna izan zen 68ko Maiatz hartan, eragin nabarmena izan zuten: Pragako udaberri sozialistak, Vietnamgo gerraren aurkako Berkeley-ko manifestazioak eta odoletan zigortutako Mexikoko ikasleen protestek.

Dena, Paris X Unibertsitatean hasi zen, Nanterren Humanitateen Fakultatean, 1963an zabaldutakoa eta unibertsitate modernoaren eredu izan behar zuenean, alegia. Eraikin funtzionala zen, leiho zabal handiekin eta paisaia modura, auzo pobrea eta miseria zituen. Fakultate pilotua zen, bere baitan 14.000 ikasle hartzen zituena. Zaharkitutako irakaskuntzak berarekin ekarri zituen lehen istiluak eta maiatzaren 25ko greban 10 miloi langilek parte hartu zuten. Frantziako eskola guztiak itxi ziren eta 68ko Maiatzaren amaieran hauteskunde orokorrak deitu ziren.

Zer gertatu zen? 

1975ean, gertaera hori aztertzea eskatu zion “La Comision Trilateral” deiturikoak akademi, ekonomi eta politika munduko analista jakintsu talde bati. Haientzat kezkagarria zen ondorio batera iritsi ziren: “demokrazia gehiegikeria” izan omen zen.

Zer da, ordea, demokrazia gehiegikeria?

Odeon antzokiko paretetako pintadari jarraituz: «bizi garen gizarteaz eztabaidatzeko, ezinbestekoa da aurrena norbere buruaz eztabaidatzeko gai izatea». 

 Jose Mari Larramendi

Jose Mari Larramendik 1966ko udazkenean, Nanterreko Paris X Unibertsitateko Giza Zientzietan izena eman zuen. Beste batzuen artean, Daniel Conh Bendit edota Alain Krivinen ikaskide izan zituen.

Baina, aldi berean, Passy Buzenbal ikastetxean lan egiten zuen. Bertan, Pariseko goi-burgesiako 3.000 ikasle bizi ziren eta ikasten zuten. Ikastetxea Pariseko mendebaldean kokatua zegoen, baso zabal batean, Rueil Malmaison herri ospetsutik bi kilometrotara, Nanterre La Folietik (Nanterreko unibertsitate berria ireki zen lekutik) hurbil. 

Maiatzean, txunditutako euskaldun gaztea zen: batetik, Euskadin bizi izan zituen manifestazioetako ezaugarri oso desberdinetako gertaeratan murgilduta zelako, eta bestetik, harriturik zegoen “normaltasun” giroa zegoelako lan egiten zuen ikastetxean aste horietan zehar. 

Hitzaldian, gertaera haien kronologia egingo dugu eta gertakari global horien izaera eta garrantzia  ulertzeko elementu-gakoak identifikatuko ditugu.

Larramendi Filosofian eta Etnologian lizentziatua da. EGIN egunkariko lehen langilea, Debako Arte Eskolako zuzendaria eta Mondragon Korporazioko direktiboa izan zen. Gainera, AZTIko, Banaketa Enpresa Handiko Nazio-Elkarteko (ANGED) eta Euskadiko Kooperatibetako Goi-Batzordeako kontseilaria izan zen eta Arizmendiarrietaren Lagunak Elkartearen (ALE) sortzailea.

Egun, Association pour l’étude de la pensée de Simone Weil elkarteko eta ZARAUTZONeko kidea da.

 

CONFERENCIA DE

JOSE MARI LARRAMENDI

"TESTIMONIO Y REFLEXIÓN". 

MAYO DEL 68.

Mayo del 68 no fue ni una revuelta ni una revolución. Siempre se identificaba como “les evénéments de Paris”, fue un acontecimiento. Absolutamente inesperado. Desconcertó a sus propios protagonistas y causó una verdadera sorpresa. Nadie lo imaginaba y su dinámica resultó  imparable.

Aquel Mayo del 68, marcado por la Primavera Socialista de Praga, las manifestaciones de Berkeley contra la guerra de Vietnam y las protestas de los estudiantes de México reprimidas en sangre, supuso un acontecimiento de carácter global. 

Todo comenzó en la universidad Paris X, en la facultad de Humanidades de Nanterre, inaugurada en 1963 y que debería constituir el prototipo de la Universidad moderna: un edificio funcional, de grandes ventanales; y un paisaje de suburbio y miseria. Era una facultad piloto, que albergaba a 14.000 alumnos. Las contradicciones motivadas por una enseñanza arcaica comenzaban a producir los primeros disturbios y alcanzó los 10 millones de trabajadores en huelga el 25 de mayo. Todas las escuelas de Francia se cerraron y se convocaron elecciones generales a finales de mayo de 1968. 

¿Qué ocurrió? 

En 1975, La Comisión Trilateral encargó analizar este acontecimiento a un grupo de sabios analistas del mundo académico, económico y político. Llegarón a la conclusión, para ellos alarmante, de que se había producido “un exceso de democracia”.

¿Qué es un exceso de democracia?

Nos quedamos con una pintada en los muros del Teatro Odeon: «para poder discutir la sociedad en que se “vive” es necesario antes ser capaz de discutirse a sí mismo.» 

Jose Mari Larramendi

 

Jose Mari Larramendi se inscribió como alumno de Ciencias Humanas en Paris X (Nanterre) en otoño de 1966. Compañero de curso de Daniel Conh Bendit y Alain Krivine, entre otros.

Pero también trabajaba en el colegio Passy Buzenbal donde vivían y estudiaban más de 3.000 alumnos de la alta burguesía parisina. 

El colegio estaba situado al oeste de Paris, en un amplio bosque, a escasos dos kilómetros de la popular ciudad de Rueil Malmaison, vecina de Nanterre La Folie en la que se había abierto la nueva universidad de Nanterre.

En mayo, era un joven euskaldun doblemente sorprendido: la sorpresa de estar inmerso en unos acontecimientos de características muy distintas a las manifestaciones que había vivido en Euskadi y sorprendido también por el ambiente de “normalidad” absoluta con la que transcurrían aquellas semanas en el colegio donde trabajaba.

En la conferencia recorreremos la cronología de aquellos acontecimientos e identificaremos los elementos-clave para comprender la naturaleza y el alcance de aquel acontecimiento global. 

Larramendi es licenciado en Filosofía y Etnología. Fue el primer trabajador del  diario EGIN, director de la Escuela de Arte de Deba y directivo de la Corporación Mondragón. También fue consejero de AZTI, del Consejo Superior de Cooperativas de Euskadi y de la Asociación Nacional de Grandes Empresas de Distribución (ANGED) y fundador de Arizmendiarrietaren Lagunak Elkartea (ALE).

Actualmente es miembro de la Association pour l’étude de la pensée de Simone Weil y de ZARAUTZON.

 

La historia del cine XII: La lucha contra el poder, la protesta en el cine

MAIATZAK

25

MAYO

2018

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetan, maiatzaren 25ean, “La historia del cine” izeneko zinema zikloaren hamabigarren emanaldia eskainiko da. 

Kapitulu honetan, 80 hamarkadako hainbat herrialdetako zinemagintza aztertuko da:

Txinako 5. belaunaldia,  SESBeko zinema, eta gizarteak eta botereak onetsitako Hollywoodeko zinemak baztertutako tabu ziren gaiak ukitzen zituzten zinemagile berritzaileek egindako filmak.

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz este viernes, 25 de mayo, se proyectará el duodécimo capítulo de “La historia del cine”.  

En este capítulo se analizarán la cinematografía de los años 80 en diferentes países: China, con la 5ª Generación, el cine de la URSS  y  las películas realizadas por cineastas innovadores que empezaron a tocar temas tabú rechazados por el cine de Hollywood, tradicionalmente apadrinado por  la sociedad y el poder establecido.

La historia del cine XIII: Los años 90

EKAINAK

1

JUNIO

2018

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

 Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetan, ekainaren 1ean “La historia del cine” izeneko zinema zikloaren hamahirugarren emanaldia eskainiko da. Pasarte horretan aztertuko dira 1990 -1998 urte bitartean egindako filmak, hain zuzen ere, garai digitalaren aurrekoak. Zeluloideko azken egunak aztertzen dira.

Samira Makhmalbaf zuzendari irandarraren eskutik, giza emozioen historiak ezagutuko ditugu.

Halaber, izu-zinema japoniarraren urrezko garaia da. Izan ere, izaugarrizko arraskasta izan zuen eta azpigenero berria sortuz: J-Izu-zinema. Berau, zinemaren azpigenero emankorrenetako bat izan zen, ia hamarkada oso batetan zehar. Haren adibide asko kultu-lan bihurtu ziren adibidez, “The ring”, “Ju-On” edota “Erantzun gabeko deia”. Zinemaren historian inflexio-puntu izan ziren, bai bere originaltasunagatik, bai argumentuak eta istorio berritzaileak proposatzen zituztelako.

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz este viernes, 1 de junio, se proyectará el decimotercer capítulo de “La historia del cine”, un estudio crítico de la historia del cine. En este episodio se analizarán las películas realizadas entre 1990 y 1998, es decir, los últimos días del celuloide, justo antes de la época digital.

Descubriremos de la mano de Samira Makhmalbaf y de su obra, historias sobre las emociones humanas que nos cuenta esta directora iraní.

Asimismo es la época dorada del cine de terror japonés, hasta el punto que se creó un nuevo subgénero: el J-Horror. Fue uno de los subgéneros más prolíficos del cine, dejándonos muchos ejemplos de ello con películas que a día de hoy se han convertido en obras de culto como son “The ring”, “Ju-On” o “Llamada perdida”. Supusieron un punto de inflexión en la historia del cine, tanto por su originalidad como por proponer argumentos e historias que en aquel momento fueron de lo más innovadores.

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