• A

Leni Riefenstahl

AZAROAK

23

NOVIEMBRE

2018

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 AULA / GELA

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa Leni Riefenstahl alemaniar atleta, aktore, zinema zuzendari eta argazkilariari eskainiko zaio.

Haren lanik ospetsuenak Alderdi Naziaren aldeko dokumentalak dira. 1930ko hamardan Triumph des Willens eta Olympia filmak zuzendu zituen. Kritikari askok inoiz egin diren propaganda-film apartenetarikoak eta teknikoki berritzaileenetarikoak direla dioten arren, bere karrera eta ospea nabarmenki kaltetu zuten gerraren ondoren.

Alderdi naziaren liderraren, Adolf Hitler-en adiskidea izan zen. Gerra amaitu zenean atxilotu zuten, baina bide-laguntzat sailkatuta zuten eta berrogeita hamar bat difamazio-judizio irabazi zituen.

Zalantzarik gabe pertsonaia eztabaidagarria.

 

AULA / GELA

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes, 23 de noviembre, se dedicará a la atleta, actriz, directora de cine y fotógrafa alemana Leni Riefenstahl.

Sus trabajos más conocidos son los documentales propagandísticos a favor del Partido Nazi. En la década de 1930, dirigió “El triunfo de la voluntad” (Triumph des Willens) y Olympia. Algunos críticos consideran que son dos de las películas propagandísticas más impresionantes y técnicamente innovadoras que jamás se hayan hecho. Sin embargo, su participación en Triumph des Willens dañó significativamente su carrera y reputación después de la guerra.

Mantuvo amistad con el líder del Partido Nazi Adolf Hitler y fue arrestada al finalizar la guerra. Pero quedó clasificada como compañera de ruta y ganó cerca de cincuenta juicios de difamación.

Sin duda un personaje controvertido.

 

Kirsten Johnson

AZAROAK

30

NOVIEMBRE

2018

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 AULA / GELA

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa Kirsten Johnson zine eta argazki zuzendariari buruzkoa izango da. 

Kirsten Johnson-ek 40 dokumental baino gehiagotan parte hartu du, horien artean: Innocent Until Proven Guilty (1999ak, justizia penal estatubatuarreko sistemako gizon afro-amerikarren kopurua aztertu zuen), Derrida (2002, Jacques Derrida filosofo frantziarraren gainean), to Pray the Devil Back Hell (2008, Dokumental Hoberenaren sariarekin Tribeca-ko Zinemaldian sarituta,) eta Citizenfour (2014, Edward Snowden eta NSA-ren ezkutuko informazioari buruzkoa). 

Bere zine-ibilbide zabala aztertuko da, baita bere autobiografia pertsonala ere.

 

AULA / GELA

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes, 30 de noviembre, se dedicará a la directora de cine y fotografía americana Kirsten Johnson. 

Kirsten Johnson ha participado en más de 40 documentales, entre ellos: Innocent Until Proven Guilty (1999, examinó el número de hombres afroamericanos en el sistema de justicia penal estadounidense), Derrida (2002, sobre el filósofo francés Jacques Derrida), Pray the Devil Back to Hell (2008, premiada en el Festival de Cine de Tribeca como Mejor documental) y Citizenfour (2014, sobre Edward Snowden y sus revelaciones sobre la NSA). 

Se analizará su amplia trayectoria filmográfica, así como su recorrido autobiográfico y personal. 

 

Gabriel Aresti

ABENDUAK

07

DICIEMBRE

2018

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 AULA / GELA

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa Gabriel Aresti Segurolari, euskal idazle eta poetari,  eskainiko zaio. 

Gabriel Aresti (Bilbo, 1933 –1975) izan zen, XX. mendeko euskal literaturaren berritzaileetako bat. 1954an, 21 urte zituelarik, bere lehen poemak argitaratu zituen eta 10 urte geroago, 1964an, bere lanik esanguratsuena eman zuen argitara Zarauzko Itxaropena Argitaletxearen eskutik: “Harri eta herri”

Literaturako genero guztiak jorratu zituen: poesia, narrazioa, teatroa eta saiakera. Kriseilu antzerki taldearekin elkarlanean, euskal teatro berriaren aitaponteko izan zen. Itzultzaile bikaina zen. Literatura unibertsaleko hainbat lan euskarara itzuli zituen, besteak beste: T. S. Elliot, Bocaccio, James Joyce eta Bertold Brecht. 

1957an Euskaltzaindiako urgazle izendatu zuten. Aldi berri baten barruan, euskara batuaren gurasoen artean koka dezakegu, Koldo Mitxelena, Fr. Luis Villasante eta Txilardegi euskalariekin batera. 

Poeta sozial eta iraultzaile bezala definitu dute, eta poeta hiritar ere bai. 1975eko ekainaren 5ean gazte eta etorkizunez beteta hil zen, 41 urterekin gibeleko eritasunak jota.

Bere lanean bi aldi nabarmentzen dira:

• Aro sinbolista (1954-1961). Maldan behera poema, argi-ilunez iritsi zaigun mintzoa da; argi antsiak ez dira ilunpe eta itzaletatik bereizten.

• Aro soziala (1974-1975. Giza arazoen isla eta injustizien salaketa minbera da aro honetako lanetan ageri dena. Harria da erabiltzen den sinboloa: “Harri eta herri” (1964), “Euskal Harria” (1967), “Harrizko Herri hau” (1970), “Azken Harria” (1976) (hil ondoren argitaratua).

Bere lanen artean, kantetarako bereziki egindako hitzak idatzi zituen, gehienak Oskorri taldearekin elkarlanean eginak. Talde horrek disko bat atera zuen Gabriel Arestiren omenez izenarekin, idazlearen poema musikatuez osatua. Horietako asko herri-kantu bihurtu dira (Gora ta gora beti, Egun da Santimamiña, Furra furra etab.)

 

  AULA / GELA

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes, 7 de diciembre se dedicará al escritor y poeta vasco Gabriel Aresti Segurola (Bilbao, 1933 – 1975). 

Aresti fue uno de los innovadores de la literatura vasca en el siglo XX. En 1945, cuando tenía 21 años publicó sus primeros poemas y 10 años después, en 1964, publicó su obra más importante de la mano de la editorial zarautztarra Itxaropena: “Harri eta herri”. 

Trabajó todos los géneros literarios: poesía, narración, teatro y ensayo. Fue el padrino del nuevo teatro vasco trabajando junto con la compañía de teatro Kriseilu. Fue un excelente traductor, traduciendo varias obras de la literatura universal como las de T. S. Elliot, Bocaccio, James Joyce y Bertold Brecht.

En 1957 fue nombrado miembro correspondiente de la Academia de la Lengua Vasca (Euskaltzaindia). Dentro de una nueva era, fue uno de los padres del euskera batua, junto con los vascólogos Koldo Mitxelena, Fr. Luis Villasante y Txilardegi. 

Lo han definido como poeta social y revolucionario, y como poeta ciudadano.  Murió el 5 de junio de 1975, con 41 años por una enfermedad hepática, todavía joven y con un futuro prometedor,

Se pueden distinguir dos épocas en su obra:

• Época simbolista (1954-1961). Poema Maldan behera, una voz con oscuros y claros; los destellos de luz no se distinguen de la oscuridad y las sombras.

• Época social (1964-1975). Lo que aparece en su obra es el reflejo de la problemática social, denunciando dolorosas injusticias. Utiliza la piedra como símbolo: “Harri eta herri” (1964), “Euskal Harria” (1967), “Harrizko Herri hau” (1970), ”Azken Harria” (1976) (publicado después de su muerte).

Entre sus trabajos, también están las letras que escribió expresamente para que fueran cantadas, la mayoría con la colaboración del grupo Oskorri. El grupo publicó un disco llamado Gabriel Arestiren omenez, compuesto por los poemas musicalizados del escritor. Muchos de esos se han convertido en canciones populares (Gora ta gora beti, Egun da Santimamiña, Furra furra, etc.)

 

Marcel Carné

ABENDUAK

28

DICIEMBRE

2018

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 AULA / GELA

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa Marcel Carné zuzendari frantsesari eskainiko zaio. 

Carné zinema mutuan hasi zen lanean Jacques Feyder zuzendariaren laguntzailea izan zelarik. Bere lehen filma 25 urte besterik ez zituela zuzendu zuen,  Jacques Prévert olerkariaren eta gidoilariaren laguntza izan zuen eta ordutik hamabi urtean lan egin zuten elkarrekin. 

Bigarren Mundu Gerran zehar, Frantzia Alemaniaren menpe zegoela, Carnék Vichyn lan egin zuen, baina artea kontrolatzeko erregimenaren saioen aurka matxinatu zen. Han filmatu zuen bere maisulana:  Les Enfants du paradis. 

1950ko hamarkadan, publiko frantziarrak film erromantikoak eta komediak eskatzen hasi zen, ez zegoen lekurik Carnék egiten jarraitzen zuen zine gordinarentzat. Horregatik, bere azken filmek  arrakasta gutxiago izan zuten.

 AULA / GELA

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes, 28 de diciembre se dedicará al destacado director de cine francés Marcel Carné. 

Carné inició su carrera en el cine mudo como ayudante del director Jacques Feyder. A los 25 años había dirigido ya su primera película, que marcó el inicio de su colaboración con el poeta y guionista Jacques Prévert. Esta colaboración se prolongó por más de doce años. 

Bajo la ocupación alemana de Francia durante la Segunda Guerra Mundial, Carné trabajó en la Francia de Vichy pero se rebeló contra los intentos del régimen de controlar el arte. Ahí filmó la que está considerada como su obra maestra Les Enfants du paradis. 

Durante los años 1950, el público francés empezó a pedir películas románticas y comedias, no los pedazos de realidad que Carné seguía realizando. Por eso, sus últimas películas tuvieron menos éxito. 

 

Gipuzkoako ohiturak

ABENDUAK

21

DICIEMBRE

2018

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 AULA / GELA

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa euskaraz izango da eta Gipuzkoako ohiturei buruzkoa.

Photomuseumera gerturatzen denak aukera bikaina izango du gure lurraldeko ohiturak ezagutzeko. Horietariko asko aspaldikoak dira, denbora luzez iraun dutenak eta galtzear  daudenak, hain zuzen. Azken finean, euskal etnografia izango da hizpide: gure historia kolektiboaren zati garrantzitsua.

 

 

Conflictos y fotografía

ABENDUAK

14

DICIEMBRE

2018

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 AULA / GELA

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa Gervasio Sanchez argazkilariari eskainiko zaio. 

Kordoban jaio zen 1959an, eta gaztea zelarik Kataluniara, Hospitalet del Infante herrira bizitzera joan zen bere familiarekin. Bartzelonako Unibertsitate Autonomotik Kazetaritzan lizentziatu zen 1984an. Erreportari grafiko lanak burutu ditu Ego Amerikan, Afrikan eta Asian, baita Golkoko gerratea eta Jugoslavia zenaren zatikatzeak sortutako ondorengoak ere. 2001etik Albarracín-eko Argazkigintza eta Kazetaritza Mintegia zuzentzen du. 

Zenbait komunikabideentzat lan egin du, nahiz eta gehienetan kazetari freelance izanik. Lan egin duen egunkarien artean nabarmentzen dira: Heraldo de Aragón (1988tik aurrera) eta La Vanguardia-ren  aldizkaria (2000tatik aurrera).

Sari ugari jaso ditu, horien artean: Ortega Gasset kazetaritza saria (2008, arlo grafikoan),  Espainiako Argazkigintza Sari Nazionala (2009), edota Nazioarteko Jaime Brunet Saria (Giza Eskubideak sustatzeagatik emana, 2014).

  AULA / GELA

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes, 14 de diciembre, se dedicará al fotógrafo Gervasio Sanchez. 

Nacido en Córdoba en 1959, pronto marchó a Cataluña con su familia, para instalarse en Hospitalet del Infante. Se licenció en Periodismo por la Universidad Autónoma de Barcelona en 1984. Ha cubierto como reportero gráfico la mayor parte de los conflictos armados de América Latina, África y Asia, así como la Guerra del Golfo y los conflictos derivados la fragmentación de la antigua Yugoslavia. Dirige desde el 2001 el Seminario de Fotografía y Periodismo de Albarracín (Teruel), organizado y financiado por la Fundación Santa María de Albarracín.

Ha trabajado para diferentes medios, habitualmente lo ha hecho como periodista independiente. Entre los periódicos para los que ha trabajado destacan el Heraldo de Aragón y el magazine de La Vanguardia. 

Ha sido galardonado con números premios, entre ellos el Premio Ortega y Gasset de Periodismo en categoría gráfica en 2008, el Premio Nacional de Fotografía de 2009 o el Premio Internacional Jaime Brunet a la promoción de los Derechos Humanos en 2014.

 

Hitzaldia: Emakume argazkilariak

Azaroak 

09

Noviembre

2018

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 AULA / GELA

 Goretti Garateren eskutik

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetan Goretti Garatek hitzaldia eskainiko du “Emakume argazkilariak” izenburuarekin.

Hitzaldi hau, hain justu, izen bereko eta zabaldu berri den erakusketaren harira dator. Aitortu behar da bizitzaren beste alderdi askotan bezala, politikan, arlo laboralean, mundu artistikoan edo kirolaren arloan... emakumearen parte-hartzea eta ibilbidearen ezagutza baztertuta egon dela. Ez hori bakarrik, oso bigarren plano batera zokoratua, isilean gordeta egon da. Artean, oro har, eta argazkigintzan bereziki, anomalia hori nabarmena izan da. 

Photomuseumek, bai erakusketa honekin, bai hitzaldiarekin emakume argazkilarien lana balioan jartzea du xede. Hori dela eta komisarioak erakusketan parte hartzen duten argazkilariei buruz arituko da.

 

Goretti Garate Sorazu (Deba, 1978)

EHU/UPV-tik Arte Ederretan Lizentziaduna da. Bilboko Guggenheim eta Arte Ederretako Museoan lanean aritua eta azken urteotan Zarauzko Photomuseumeko argazki bildumaren arduraduna.

Harresiak I / Muros I

IRAILAK

14

SEPTIEMBRE

2018

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

 

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa gaur egungo gai bati eskainiko zaio: migrazioa eta bere ondorioak.

Saio horretan ikusiko ditugu bai muga mexikarrean, bai Melillako hirian, ematen diren hainbat egoera. Izan ere, papergabeak, eskubideen urraketak, gatazka emozionalak, zorionaren nahia... gure munduan aurkitu ditzakegun egoera arruntak dira.

 

AULA / GELA

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz este viernes, 14 septiembre, estará dedicado a un tema de actualidad como es la emigración y sus consecuencias.

En esta sesión se podrán ver las distintas situaciones que se plantean tanto en la frontera mexicana como en la ciudad fronteriza de Melilla.  Personas sin papeles, pérdidas de derechos, conflictos emocionales, búsqueda de felicidad, son escenarios que se dan habitualmente en nuestro planeta.

 

 

Tony Catany

ABUZTUAK

31

AGOSTO

2018

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako, abuztuaren 31ko saioa Toni Catany (Lluchmayor, Mallorca 1942 - Bartzelona, 2013) argazkilariari eskainiko zaio. 

Catany Bartzelonara joan zen 1960an Kimikako ikasketak burutzeko asmoz, baina horren ordez, argazkilaritza ikasi zuen bere kabuz. Hasiera batean, bidaia-erreportajeak egin zituen. Hala ere, lehen unetik foto-kazetaritzatik aldendu zen. Bere argazkiek oso ukitu berezia, pertsonala, dute. Natura hilak, erretratuak, biluziak, paisaiak etab. egin zituen, beti ere edertasuna bilatuz. Hartarako, hainbat teknika fotografiko erabili zituen, haien artean XIX. mendeko prozedurak (kalotipoa, heliograbatua, ikatz-platino-paladioa) eta egungo prozedurak (garraitutako polaroida edo bere azken urteetan, argazkigintza digitala). Catanyk bakarkako ehun erakusketa baino gehiago egin zituen, liburu ugari argitaratu zituen eta beste sari askoren artean Frantziako Kultura Ministerioak emandako Chevalier de l'Ordre des Arts titulua jaso zuen (1991), eta Espainiako Argazkilaritza Sari Nazionala (2001).

 

AULA / GELA

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz este viernes, 3 de agosto, se repasará al la trayectoria profesional del fotógrafo Toni Catany (Lluchmayor, Mallorca 1942 - Barcelona, 2013).

De formación autodidacta, Catany llegó a Barcelona en 1960 para comenzar sus estudios en Ciencias Químicas. Allí inició su carrera como fotógrafo haciendo reportajes de viajes. Sin embargo, desde un primer momento, se decantó por temáticas alejadas del fotoperiodismo. Sus fotografías tienen un toque muy personal. Realizó naturalezas muertas, retratos, desnudos, paisajes… buscando siempre la belleza.  Para ello utilizó distintas técnicas fotográficas, entre ellas procedimientos del siglo XIX (calotipo, el heliograbado o el tiraje al carbón platino-paladio) y otras técnicas más modernas como la polaroid transportada o en sus últimos años, la fotografía digital.

Catany realizó más de un centenar de exposiciones individuales, publicó numerosos libros y, entre otros reconocimientos, recibió el título de Chevalier de l’Ordre des Arts et des Lettres, otorgado por el Ministerio de Cultura francés (1991), y el Premio Nacional de Fotografía, concedido por el Ministerio de Educación y Cultura en 2001.

 

Argazkigintzaren Nazioarteko Eguna / Día Internacional de la Fotografía

ABUZTUAK

19

AGOSTO

2018

18,00H.

Urtero legez, abuztuaren 19an, Photomuseumak Argazkigintzaren Nazioarteko Eguna antolatzen du. Parisen, 1839an Zientzia eta Arte Ederren Akademian lehenengo prozedura fotografikoaren, hau da daguerrotipoaren,  aurkezpena egin zela aitzakiatzat hartuz. Horrela lehen unetik, argi eta garbi, jasota gelditu zen asmakizun berriaren balioa bai lekukotasunez bai arlo artistikoa lantzeko gaitasuna  zuelako.

Lehen unetik gizartea, Nicéphore Niépce-ren eta Louis-Jacques-Mandé Daguerre-ren aurkikundeak eskaintzen zuen laguntzaz eta zituen gaitasunez ohartu zen. Geroago hobekuntza tekniko desberdinek asmakizun honen garapena nabarmendu zuten. Zientziaren eta arteen alorretan bere aplikazioak asko izan dira eta entzutetsuak.

Zentzu honetan, azpimarratzekoa da hainbat artista plastikoek bai argazkigintzara bai zinemara jo dutela espiritu berritzaile eta esperimentalarekin.

Ekitaldi honetako programa horrela dago osatua; aurreskua, Daguerreren monumentuaren aurrean lore-eskaintza eta bertsolariaren emanaldia.

Ondoren Miguel Zugazak, gaur egun, Bilboko Arte Ederretako zuzendariak hitzaldia eskainiko du izenburu honekin “La fotografía y el museo”.

ARGAZKIGINTZA ETA MUSEOA

Argazkigintza  ia museoaren garaikidea da, eta, bere asmakizunetik XIX. mendean bide lagun izan du erreprodukzio eta bildumen zabalkuntzarako teknika nagusi bezala. Hitzaldiak historia paralelo hau jorratuko du, hizlariak Pradoko Museoan orain dela gutxi garatutako esperientzian oinarrituta. Prado Museoa XIX. mendetik hasita instituzio berritzailea izan da argazkigintzaren erabileran, bai modu komertzialean, bai zientifikoan edo zabalkuntzan. Jean Laurent grafoskopioaren asmakizunetik hasita, 1882 eta 1883 urte bitartean, eta gaur egungo zabalkuntza digitalaren aldeko apustua jarraituz Google Earth-en laguntzarekin, Prado Museoa bere berrehun urteko historia adibide hoberenetako da erreprodukzio mekanikoen garaian museoa ulertzeko. 

Miguel Zugaza Miranda (Durango, 1964) Artearen historian lizentziatua Madrilgo Unibertsitate Complutensean. Reina Sofía Arte Zentroa Museo Nazionala (1993-1995) zuzendari-ordea izan da eta zuzendaria Bilboko Arte Ederretako Museoan (1995-2001) eta Prado Museoan (2002-2017). Gaur egun, berriro aurkitzen da Bilboko Arte Ederretako Museoaren buruan.


Anualmente, el 19 de agosto, el Photomuseum de Zarautz organiza el Día Internacional de la Fotografía, para conmemorar la presentación en 1839 del primer procedimiento fotográfico, el daguerrotipo, ante las Academias de Ciencias y de Bellas Artes de París. Así, desde el primer momento se dejó constancia del valor testimonial y artístico del nuevo invento. 

Pronto la sociedad se percató de las prestaciones y del potencial que tenía el descubrimiento de Nicéphore Niépce y Louis-Jacques-Mandé Daguerre. Posteriormente las distintas mejoras técnicas acentuaron el desarrollo de este invento. Sus aplicaciones en el terreno de la ciencia y de las artes son muchas y notorias. 

En este sentido, es necesario subrayar que numerosos artistas plásticos han recurrido tanto a la fotografía como al cine con un espíritu innovador y experimental. 

El programa de esta conmemoración constará de un aurresku, una ofrenda floral ante el monumento a Daguerre y la actuación de un bertsolari.

A continuación Miguel Zugaza, actual director del Museo de Bellas Artes de Bilbao impartirá una conferencia bajo el título de “La fotografía y el museo”.

LA FOTOGRAFÍA Y EL MUSEO

La fotografía es prácticamente contemporánea al museo, y, desde su invención en el siglo XIX, ha acompañado a este como principal técnica de reproducción y difusión de sus colecciones. La conferencia repasará esta historia paralela tomando como referencia principal la experiencia reciente del conferenciante al frente del Museo del Prado. Desde el siglo XIX hasta la actualidad el Prado ha sido una institución innovadora en la utilización de la fotografía, tanto desde el punto de vista comercial como desde el científico o el divulgativo. Entre la invención del grafoscopio por Jean Laurent, entre 1882 y1883, y la actual apuesta por la difusión digital a través del proyecto realizado en colaboración con Google Earth, el Museo del Prado en su historia bicentenaria es uno de los mejores ejemplos para entender el museo en la era de la reproducción mecánica.

Miguel Zugaza Miranda (Durango, 1964) es licenciado en Historia del Arte por la Universidad Complutense de Madrid. Ha sido subdirector del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (1993-1995) y director del Museo de Bellas Artes de Bilbao (1995-2001) y del Museo del Prado (2002-2017). Actualmente se encuentra nuevamente al frente del Museo de Bellas Artes de Bilbao.

 Eitb

 

Página 14 de 14