Uztailak
15
Julio
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Zinema Japoniarra VI
Naoko Ogigami
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Naoko Ogigami zinema zuzendariari buruzkoa izango da, zinema japoniarren zikloaren barruan.
Naoko Ogigami 1972an jaio zen, eta bere herrialdeko autore garaikide handien artean toki garrantzitsua egin duen zinemagilea da. Bere filmografiaren ezaugarri nagusiak dira kalitate minimalista eta identitate nazionala zalantzan jartzeko gaia erabiltzea. Aipatzekoak dira, besteak beste, Yoshino 's Barber Shop, Glasses, Toilet, Rent a car edota Kamome Diner bere lehen film %100 pertsonala. Berau Helsinkin japoniar batek zuzentzen duen arrakasta gutxi duen jatetxe bati buruzko kontakizuna da.
Hainbat sari jaso ditu. Horien artean, 2008ko Berlingo Nazioarteko Zinemaldian, Manfred Salzberger saria irabazi zuen "gaur egungo zinemaren mugak zabaltzeagatik".
AULA / GELA
Cine Japonés VI
Naoko Ogigami
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno a la directora de cine Naoko Ogigami, dentro del ciclo de cine japonés.
Naoko Ogigami, nacida en 1972, es una cineasta de autor que se ha hecho un hueco importante entre los grandes autores contemporáneos de su país. Su filmografía se caracteriza por su calidad minimalista y un tema común de cuestionamiento de la identidad nacional. Destacan títulos como Yoshino’s Barber Shop, Glasses, Toilet, Rent a car o su primer filme 100% personal, Kamome Diner, un relato sobre un restaurante con muy poco éxito en Helsinki regentado por una japonesa.
Ha recibido varios premios. Entre ellos, en el Festival Internacional de Cine de Berlín de 2008, ganó el premio Manfred Salzberger por "ampliar los límites del cine actual".
Ekainak
17
Junio
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Zinema Japoniarra V
Seijiro Koyama
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Seijiro Koyama zinema zuzendari japoniarraren inguruan izango da.
Koyama, Nihongo Unibertsitatean ikasi zuen, baina ikasketak erdibidean utzi zituen Eiga Kyokai Kindai ekoizpen independenteko konpainian lanean hasteko. Bertan, zuzendari laguntzaile lanatean aritu zen besteak beste Kaneto Shindō, Kōzaburō Yoshimura eta Tadashima Imai zuzendariekin. Koyamak 1971n egin zuen debuta zuzendari gisa, Koi no mura iru filmarekin, eta 1976an Futatsu no hûmonika bere bigarren filma zuzendu zuen.
Aipagarria da 1987an zuzendu zuen Hachikō Monogatari filma. Akita Inu Hachikō txakur leialaren benetako istorioa kontatu zuen film honek urte horretako leihatilarik hoberena egin zuen film japoniarra izan zen.
Hainbat sari jaso ditu horien artean 2000. urtean Chinichiko Kultura Saria eman zioten.
AULA / GELA
Cine Japonés V
Seijiro Koyama
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al director de cine japonés Seijiro Koyama.
Koyama asistió a la Universidad de Nihon, pero la dejó a medio camino para unirse a la compañía de producción independiente Eiga Kyokai Kindai, donde trabajó como ayudante de dirección con directores como Kaneto Shindo, Kozaburo Yoshimura y Tadashima Imai. Koyama hizo su debut como director en 1971 con la película Koi no mura iru y en 1976 hizo su segunda película Futatsu no hamonika.
Destaca su película Hachiko Monogatari, que dirigió en 1987 que contaba la historia real del fiel perro Akita Inu Hachiko. Fue la película japonesa con mejor taquilla en ese año.
Ha recibido varios premios entre ellos fue galardonado con el Premio de Cultura de Chinichi en el año 2000.
Apirilak
29
Abril
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Arte Alemaniarra I
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/ Gela programaren barruan, Arte alemaniarrari eskainitako zikloaren lehen kapitulua proiektatuko da ostiral honetan.
Andrew Graham-Dixon arte-kritikariak Arte alemaniarrak jorratzen dituen gai nagusiak landuko ditu: paisaia, folklorea eta nortasun nazionala. Ibilbide geografiko eta kronologiko baten bidez, garai bakoitza sakonki aztertuko du. Hastapenetatik hasi eta, barrokoa erromantizismoa, espresionismoa, dadaismoa aztertuko ditu, gaur egungo arteraino.
Lehen kapitulu honetan, Erdi Aroko eta Errenazimentuko arte aberatsa izango da hizpide. Koloniako Katedrala, Municheko errenazimenduko pinturak, Albert Durero eta Albrecht Altdorferren lanak, hain zuzen.
AULA / GELA
Arte Alemán I
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se proyectará el primer capítulo del ciclo dedicado al arte alemán.
Se trata de un ciclo donde el crítico de arte Andrew Graham-Dixon explora los grandes temas del arte alemán: el paisaje, el folklore y la identidad nacional. A través de un recorrido geográfico y cronológico, analiza cada época en profundidad. Abarca desde los inicios del arte alemán, a través del barroco, el romanticismo, el expresionismo y los movimientos dadaístas, hasta el arte de la actualidad.
En este primer capítulo versará sobre el rico arte de la Edad Media y el Renacimiento. En concreto, la catedral de Colonia, las pinturas del renacimiento en Múnich, las obras de Alberto Durero y Albrecht Altdorfer.
Maiatzak
06
Mayo
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Arte Alemaniarra II
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/ Gela programaren barruan, Arte alemaniarrari eskainitako zikloaren bigarren kapitulua proiektatuko da ostiral honetan.
Andrew Graham-Dixon arte-kritikariak Arte alemaniarrak jorratzen dituen gai nagusiak landuko ditu: paisaia, folklorea eta nortasun nazionala. Ibilbide geografiko eta kronologiko baten bidez, garai bakoitza sakonki aztertuko du. Hastapenetatik hasi eta, barrokoa erromantizismoa, espresionismoa, dadaismoa aztertuko ditu, gaur egungo arteraino.
Bigarren saioa Caspar David Friedrichekin hasiko da, erromantizismoko artean eragin itzela izan zuena. Prusiako estatu boteretsuaren artea ere aztertuko da, 1871n Alemaniaren bateratzearen aitzindaria izan zena. Amaitzeko, Alemaniar espresionismoa, Franz Marc eta Otto Dix-en eskutik.
AULA / GELA
Arte Alemán II
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se proyectará el segundo capítulo del ciclo dedicado al arte alemán.
Se trata de un ciclo donde el crítico de arte Andrew Graham-Dixon explora los grandes temas del arte alemán: el paisaje, el folklore y la identidad nacional. A través de un recorrido geográfico y cronológico, analiza cada época en profundidad. Abarca desde los inicios del arte alemán, a través del barroco, el romanticismo, el expresionismo y los movimientos dadaístas, hasta el arte de la actualidad.
Esta segunda sesión comenzará con Caspar David Friedrich, el más influyente de los artistas del romanticismo alemán. Tambien el arte del poderoso estado prusiano que fue la punta de lanza de la unificación alemana en 1871. Para terminar el expresionismo alemán de la mano de Franz Marc y Otto Dix.
Maiatzak
13
Mayo
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Arte Alemaniarra III
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, Arte alemaniarrari eskainitako zikloaren hirugarren kapitulua proiektatuko da ostiral honetan.
Andrew Graham-Dixon arte-kritikariak Arte alemaniarrak jorratzen dituen gai nagusiak landuko ditu: paisaia, folklorea eta nortasun nazionala. Ibilbide geografiko eta kronologiko baten bidez, garai bakoitza sakonki aztertuko du. Hastapenetatik hasi eta, barrokoa erromantizismoa, espresionismoa, dadaismoa aztertuko ditu, gaur egungo arteraino.
Hirugarren zati honetan XX. mendeko garai ilun eta zailak ikertzen dira. Gerra ondoren, Hirugarren Reicharen itzalak iraun zuen eta Alemania zatituta eta traumatizatuta egon zen. Otto Dix eta George Groszen obrak eta Bauhaus-en garaitik, Georg Baselitz, Hilla Becher edota Joseph Beuys kontzeptu-artistaren gerraosteko margolarietaraino bidaia luze eta bitxia dago.
AULA / GELA
Arte Alemán III
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se proyectará el tercer capítulo del ciclo dedicado al arte alemán.
Se trata de un ciclo donde el crítico de arte Andrew Graham-Dixon explora los grandes temas del arte alemán: el paisaje, el folklore y la identidad nacional. A través de un recorrido geográfico y cronológico, analiza cada época en profundidad. Abarca desde los inicios del arte alemán, a través del barroco, el romanticismo, el expresionismo y los movimientos dadaístas, hasta el arte de la actualidad.
Esta tercera parte se investiga en los oscuros y difíciles tiempos del siglo XX. Después de la guerra, la sombra del Tercer Reich persistió y Alemania permaneció dividida y traumatizada. Desde la obra de Otto Dix y George Grosz y la época del Bauhaus hasta los pintores de la posguerra Georg Baselitz, Hilla Becher y el artista conceptual Joseph Beuys hay un largo y extraño periplo.
Maiatzak
18
Mayo
2022
11,00 H -18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
Museoen Nazioarteko Eguna 2022
Maiatzak 18
1977 ezkeroztik urtero, ICOMek Museoen Nazioarteko Eguna antolatzen du, nazioarteko museoen komunitatearentzako egun oso berezia. Helburua da kultura-trukerako, kulturak aberasteko, herrien arteko elkar ulertzerako eta lankidetza eta bakea garatzeko museoak bitarteko garrantzitsuak direla ohartaraztea da. Aurtengo leloa hauxe da: “Museoen boterea”.
Museoek inguratzen gaituen mundua eraldatzeko ahalmena dute. Gure iragana erakusten digute eta gure buruak ideia berrietara irekitzen dituzte, etorkizun hobea eraikitzeko funtsezko bi urrats, alegia.
Museoen Nazioarteko Egunarekin bat eginez, maiatzaren 18an Photomuseumeko sarrera doakoa izango da. Gainera, bi bisita gidatu eskainiko dira doanik:
11:00 euskaraz
18:00 gazteleraz
Día Internacional de los Museos 2022
18 de mayo
Cada año desde 1977, el ICOM organiza el Día Internacional de los Museos, un momento excepcional para la comunidad museística internacional. El objetivo es concienciar sobre el hecho de que los museos son un importante medio para el intercambio cultural, el enriquecimiento de las culturas, así como para el desarrollo de la comprensión mutua, de la colaboración y de la paz entre los pueblos. El lema de este año es: “El poder de los museos”.
Los museos tienen el poder de transformar el mundo que nos rodea. Nos enseñan nuestro pasado y abren nuestras mentes a nuevas ideas, dos pasos esenciales para construir un futuro mejor.
Para celebrarlo la entrada al Photomuseum será gratuita el 18 de mayo. Además, se ofrecerán gratuitamente dos visitas guiadas:
11:00 en euskera
18:00 en castellano
Apirilak
01
Abril
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Friðrik Þór Friðriksson
Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia Friðrik Þór Friðriksson zinemagile islandiarrari eskainiko zaio.
1980ko hamarkadaren hasieran hasi zen zinema sorkuntzan, film esperimental eta dokumentalekin. 1990an, Islandiako Zinematografia korporazioa sortu zuen, eta, ordutik, Islandiako Zinema ekoiztetxe garrantzitsuena bihurtu da. Enpresak Islandiako beste zuzendari eta ekoizle batzuekin ekoizten ditu bere filmak eta obrak.
1987an estreinatu zen zineman Skyttunar (Bale zuriak) filmarekin. Bere bigarren ekoizpena Naturaren umeak (1991) Oscar sari baterako izendatu zuten atzerriko film onenaren sarian, eta Yubari International Fantastic Film Festivalaren laugarren edizioko sari nagusia irabazi zuen 1993ko otsailean.
Era berean, 1995eko Cold fever (Á Köldum Klaka) filma lehen road movie filma aipatu genezake, nazioarteko aktoreekin batera ingeles eta japoniar hizkuntza nagusi diren Friðrikssonen
AULA / GELA
Friðrik Þór Friðriksson
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al director de cine islandés Friðrik Þór Friðriksson.
A comienzos de la década de 1980 comenzó su carrera en la creación cinematográfica con películas experimentales y documentales. En 1990 funda la Corporación Cinematográfica de Islandia, y desde entonces se ha convertido en la empresa productora cinematográfica más importante de Islandia. La empresa produce sus películas y obras con otros directores y productores islandeses.
Debutó como director de cine con Skytturnar (Ballenas blancas) en 1987. Su segunda producción Niños de la naturaleza (1991) fue nominada para un premio Oscar en la categoría de Mejor Película Extranjera y obtuvo el Gran premio del cuarto Yubari International Fantastic Film Festival en febrero de 1993.
También destaca la película Cold fever (Á Köldum Klaka) de 1995, primera Road movie y la primera película de Friðriksson con preponderancia del idioma inglés
Irailak
15
Septiembre
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Liburu aurkezpena
TAMALA
Jesus Mari Arruabarrena, fotografoaren eskutik, Miguel Zugaza Bilboko Arte Ederretako Museoaren zuzendariarekin hizketan arituko da.
Arruabarrena fotografoa da. Argazkigintzari buruzko ikastaro askotan parte hartu du (D'Agata, Navia, Dávila, etc). Baserriari buruzko lan dokumental ugari argitaratu ditu. Azkenengo hamarkadan argazkigintza pertsonalago baterantz jo du. Bide horretan MOO eta MUGA liburuak izango lirateke aipagarrienak.
TAMALA
Tamala leku ilunetan ibiltzeko aitzakia da, gainbeherari aurrez aurre begiratzeko erabil dezakedan baimena. Itzalak erradiografiatzeko saiakera deseroso horretan, ahaleginak egiten ditut magia eguneroko lekuetan aurkitzeko, eta, aldi berean, mamuak uxatzeko.
Mila arrazoi daude argazkiak egiteko, eta bakoitzak bereak ditu. Nire kasuan, kamera hartzeko arrazoi nagusietako bat da sentitzen dudan beharra tristura uxatzeko eta egonezina baretzeko.
Bizirik eta nahiko zuhur mantentzen nauen erronka da bizitzaren alde iluna harrapatzeko saiakerak. Erronka honen gakoa da beldurrak, miseriak eta beste zama batzuk fotografiatzea.
Gero eta gutxiago interesatzen zait mundua nolakoa den erakustea, beste gizaki batzuek nola sufritzen duten, etab. Azken batean, hirugarren pertsonan hitz egiteari utzi nahi diot.
Tamalan, batzuetan hormetako arrastoak irakurtzen ditut eta mezu ezkutuak interpretatzen ditudala iruditzen zait, beste batzuetan bizitza ausentzien bidez irudikatzen dut. Bidaia horretan (borroka horretan) kea arnastu eta elurra zapaltzen dut paisaia beldurgarri batean, non zehar-begiradak eta zurrumurruak ohikoak diren.
Argazkigintzaren misterioari aurre eginez, eta ulertzen saiatuz, agian bizitzaren misterioa ulertu nahian nabil.
AULA / GELA
Presentación del libro
TAMALA
A cargo de su autor Jesus Mari Arruabarrena, en conversación con Miguel Zugaza, Director del Museo de Bellas Artes de Bilbao.
Arruabarrena es fotógrafo. Ha participado en numerosos talleres y seminarios (D´Agata, Navia, Dávila, etc). Ha publicado varios trabajos documentales relacionados con el mundo rural. En la última década ha tendido hacia una fotografía más personal, en la que destacan títulos como MOO o MUGA.
TAMALA
Tamala es el pretexto para transitar lugares oscuros, el salvoconducto con el que puedo mirar de frente a la decadencia. En ese incómodo intento de radiografiar las sombras, trato de encontrar la magia en lugares cotidianos, al tiempo que procuro ahuyentar a los fantasmas.
Hay mil razones para fotografiar, y cada uno tiene las suyas. En mi caso, uno de los principales motivos que me empujan a coger la cámara es la necesidad de ahuyentar la tristeza y la urgencia por calmar el desasosiego.
El desafío que me mantiene vivo y relativamente cuerdo es el intentar captar el lado oscuro de la vida. Este reto consiste en fotografiar los miedos, las miserias y otros lastres.
Cada vez me interesa menos mostrar cómo es el mundo, cómo sufren nuestros semejantes, etc. En definitiva, quiero dejar de hablar en tercera persona.
En Tamala, a veces leo los rastros de las paredes y creo interpretar mensajes latentes, otras veces imagino la vida a través de las ausencias. En ese viaje (en ese combate), respiro humo y piso nieve en un paisaje tenebroso donde son frecuentes las miradas de reojo y los susurros.
Enfrentándome al misterio de la fotografía, e intentando entenderlo, quizá pretenda ingenuamente entender el misterio de la vida.