Sigmund Freud

Azaroak

XIX. mendeko genioak: Sigmund Freud

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Sigmund Freud psikoanalisiaren aitari buruzkoa izango da.

XIX. mendea aurrekaririk gabeko aldaketa baten lekuko izan zen, industrian, zientzian eta gizartean izandako iraultzen ondorioz. Garai hartan autoritate tradizionala zalantzan jarri zen. Munduari buruzko ikuspegi berriak sartu ziren, gaur egun ere bizitzari zentzua emateko dugun moduan presente daudenak. Sigmund Freudek zalantzan jarri zuen garenaren esentzia bera.

Ikertzaile gisa zuen interes zientifikoa neurologiaren alorrean oinarritu zen, eta, pixkanaka, alderdi psikologikora bideratu zen. Apurka-apurka, sugestio hipnotikoa eta metodo katartikoa elkartze askearekin eta ametsen interpretazioarekin ordezkatu zituen. Hori guztia psikoanalisiaren abiapuntu bihurtu zen, eta hari eskaini zion bizitza osoa.

Freudek Frankfurt-Meineko Goethe Saria jaso zuen bere jarduera sortzaileagatik. Hiru “susmoen maisuetako” bat da, Karl Marx eta Fiedricht Nietzscherekin batera.

Genios del siglo XIX: Sigmund Freud

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se centrará en el padre de psicoanálisis Sigmund Freud.

El siglo XIX fue testigo de un cambio sin precedentes, fruto de una serie de revoluciones y vuelcos en la industria, la ciencia y la sociedad. Fue un tiempo en el que se puso en entredicho la autoridad tradicional. Se Introdujeron nuevas perspectivas sobre el mundo, que todavía hoy están presentes en nuestra forma de dar sentido a la vida.  Sigmund Freud se cuestionó la esencia misma de lo que somos.

Su interés científico inicial como investigador se centró en el campo de la neurología, derivando progresivamente hacia la vertiente psicológica. Paulatinamente, reemplazó tanto la sugestión hipnótica como el método catártico por la asociación libre y la interpretación de los sueños. Todo esto se convirtió en el punto de partida del psicoanálisis, al que se dedicó ininterrumpidamente el resto de su vida.

Freud fue galardonado con el Premio Goethe de la ciudad de Fráncfort por su actividad creativa. Es considerado uno los tres "maestros de la sospecha", junto a Karl Marx y Fiedricht Nietzsche.