Urtarrilak

Enero

Euskaraz, gaztelaniazko azpitituluekin

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Joseba Sarrionandiari, euskal idazleari, eskainiko zaio.

Iurretan jaioa, Sarrionandia Euskal Filologian lizentziatu zen Bilboko Deustuko Unibertsitatean, eta euskara irakasten aritu zen, eta aritzen da. Izan ere, Bergarako UNEDeko fonetika irakasle izan zen, Euskal Herriko Unibertsitateko Udako Ikastaroetan eskolak eman zituen eta egun, Kuban Euskal hizkuntza eta literatura irakasten du.

Bere lehen lanak Zeruko Argia, Anaitasuna, Jakin, Oh Euzkadi eta Ibaizabal aldizkarietan plazaratu ziren. Pott Bandako kidea izan zen Bernardo Atxaga, Manu Ertzilla, Joxemari Iturralde, Jon Juaristi eta Ruper Ordorika eta beste hainbat idazlerekin batera.

Sarrionandia oso idazle emankorra da, genero anitzetan gainera. Izan ere, poesia, narrazioa, haur literatura, eta komikiak ere, jorratu ditu. Bere lanen zerrenda amaiezina da. Halaber, bere poemak hainbat talde eta bakarlari ezagunek musikatu diztuzte.

Idazle eta euskaltzain ez ezik, itzultzaile oparoa ere bada Sarrionandia.

Bere militantzia politikoaren ondorioz, espetxea ezagutu zuen, baina 1985ean ihes egitea lortu zuen. Erbestean egon arren, argitaratzen jarraitu zuen. Klandestinitatean hiru hamarkadaz bizi ondoren, egun, Habanan bizi dela badakigu.

Joseba Sarrionandia

En euskera con subtítulos en castellano

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes tratará sobre sobre el escritor vasco Joseba Sarrionandia.

Nacido en Iurreta, se licenció en Filología Vasca por la Universidad de Deusto y ha sido y es profesor de euskera. De hecho, dio clases de fonética en la UNED de Bergara y en los Cursos de Verano de la UPV y actualmente da clases de lengua y literatura vasca en Cuba.

Con una amplia trayectoria literaria, publicó sus primeros escritos en revistas vascas como Zeruko Argia, Anaitasuna, Jakin, Oh Euzkadi e Ibaizabal. Formó parte del colectivo Pott Banda, junto a Bernardo Atxaga, Manu Ertzilla, Joxemari Iturralde, Jon Juaristi y Ruper Ordorika entre otros.

Sarrionandia es un escritor muy prolífico, en muchos géneros además. De hecho, ha escrito poesía, narración, literatura infantil, incluso cómic. La lista de sus obras es interminable. Además, sus poemas han sido cantados por grupos y solistas conocidos.

Aparte de escritor y miembro de Euskaltzaindia, Sarrionandia es un traductor prolífico.

Debido a su militancia política conoció la cárcel, de que la logró escapar en 1985, permaneciendo en paradero desconocido durante más de treinta años, lo que no le ha impedido seguir publicando desde el exilio. Tras vivir tres décadas en la clandestinidad, hoy sabemos que vive en La Habana.