• A

Jon Alpert

Urriak

23

Octubre

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

Jon Alpert

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Gela/Aula programaren barruan, ostiral honetako saioa Jon Alpert-i eskainita egongo da.

Jon Alpert zinemagile eta kazetari estatubatuarra oso ezaguna da errealitateko zinema-teknika erabiliz dokumentalak egiteagatik. Asko bidaiatu du ikerketa kazetari gisa eta Vietnam, Kanputxea, Iran, Nikaragua, Filipinak, Kuba, Txina eta Afganistanen berriemaile aritu zen. Horretaz gain, hainbat plataforma digitaletarako filmak egin ditu. Gainera, Fidel Castro elkarrizketatu zuen hainbat aldiz, eta, Mendebaldeko kazetari bakanetako bat izan zen Saddam Husseini Golkoko Gerra garaian bideoz grabatutako elkarrizketa egiten.

Bere ibilbidean zehar, 15 Emmy sari eta hiru Dupont-Kolonbia sari irabazi ditu. Beste sari batzuen artean, bi aldiz izendatu dute Oscar sarietarako, 2010ean  “Txinako desastre antinaturala: Sitxuan probintziako malkoak” dokumentalagatik eta 2012ean “Redention” filmagatik.

Bere azken lanetarikoa da “Cuba and the Cameraman”. 2017ko film dokumental horrek 45 urtetan Kubak izan duen bilakaera erakusten du Jon Arperten begiradaren bidez. Filma lehen aldiz Veneziako Nazioarteko 74. Zinemaldian erakutsi zen.

Jon Alpert

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada a Jon Alpert.

El cineasta y periodista estadounidense es conocido sobre todo por ser uno de los maestros en la realización de documentales utilizando técnicas de cine de realidad. Alpert ha viajado mucho como periodista de investigación y ha informado desde Vietnam, Camboya, Irán, Nicaragua, Filipinas, Cuba, China y Afganistán. También ha realizado varias películas para diferentes plataformas digitales. Entrevistó a Fidel Castro en varias oportunidades, y fue uno de los pocos periodistas occidentales en realizar una entrevista grabada en video a Saddam Hussein durante la Guerra del Golfo. 

En el transcurso de su carrera ha ganado 15 premios Emmy y tres premios Dupont-Colombia. Entre otros premios, ha sido nominado a los Óscars en dos ocasiones, en 2010 por “El desastre antinatural de China: Las lágrimas de la provincia de Sichuan” y en 2012 por su película “Redención” (Redention).

Una de sus últimos trabajos ha sido “Cuba y el camarógrafo” (Cuba and the Cameraman), una película documental del 2017 donde a través de la mirada de Jon Alpert se muestra el devenir de Cuba en el transcurso de 45 años. La película se mostró por primera vez en el 74º Festival Internacional de Cine de Venecia.

Euskal pertsonaiak II / Personajes vascos II

Urriak

16

Octubre

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

 Euskal pertsonaiak II

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako Kultur hedapenerako Gela/Aula programaren barruan, ostiral honetako saioa Horacio Echevarrieta Maruri, enpresari, industragizon eta politikariaren ingurukoa izango da.

Joan den mendeko 20. hamarkadan trama sekretu bateko arduraduna izan zen, espioitza, azpijoko politikoak, arma sekretuen eraikuntza eta une hartako munduko itsaspekorik onena konbinatuz. Madrilgo Kale Nagusiko eta Bilboko Zabalguneko 'eragile' ere izan zen, eta Iberia eta Iberdrola bezalako enpresen sorreran paper garrantzitsua izan zuen. Echevarrieta 'El Liberal' egunkariaren eta Cadizeko ontziolen jabea ere izan zen, eta Primo de Riveraren diktaduran funtsezko pertsonaia.

Paper garrantzitsua jokatu zuen 1920ko hamarkadan Alemaniaren berrarmetzerako. Bere lorpenik handiena E-1 itsaspekoa izan zen, Echevarrietak Cadizen 1931n zuen ontziolan eraikia eta, azken finean, bere enpresa-ibilbide arrakastatsuaren amaieraren hasiera izango zena.

 

Personajes vascos II

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno al empresario , industrial y político Horacio Echevarrieta Maruri.

Fue responsable de una trama secreta urdida en los años 20 del pasado siglo que combina espionaje, intrigas políticas, la construcción de armas secretas y del mejor submarino del mundo en el momento. También fue  ''Artífice'' de la Gran Vía madrileña y el Ensanche de Bilbao, y con papel destacado en la creación de empresas como Iberia e Iberdrola, Echevarrieta fue propietario del diario 'El Liberal' y de los astilleros de Cádiz, y se alzó como una de las figuras claves durante la dictadura de Primo de Rivera.

Jugó un importante papel en la trama hispano-alemana para el rearme del país germano en los años 20. Su mayor logro fue el submarino E-1, construido en el astillero que Echevarrieta tenía en Cádiz en 1931 y que, a la postre, sería el principio del fin de su exitosa carrera empresarial.

Ingmar Bergman

URRIAK

09

OCTUBRE

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

 Ingmar Bergman

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan,ostiral honetako saioa Ingmar Bergman suediar gidoilari eta antzerki eta zinema zuzendariari buruzkoa izango da.

Ingmar Bergman (1918-2007) XX. mendearen bigarren erdialdeko zinema zuzendari garrantzitsuenetakotzat jotzen zen, eta akademiko askoren arabera, zinemaren historiako zuzendaririk handiena.

Berrogei urte betetzear zituela, aurrekaririk gabeko ekoizpen zinematografikoa hasi zuen. 1957an, Det sjunde inseglet (Zazpigarren zigilua) eta Smultronstället (Marrubi basatiak) maisulanak zuzendu zituen.

1957 eta 1963 artean, zinemaren historiako klasiko handienetako batzuk filmatu zituen, eszenatokietarako eta irratirako antzerki-sorkuntza batzuk ekoitzi, eta telebistarako sei film zuzendu zituen. Baina alderdi artistikora mugatzeaz gain, Bergmanek emakumeekin izan zituen harreman sentimentalengatik ere gogoratuko da, besteak beste, lan egin zuen hainbat  aktoresekin. Zinemaren munduan, Ingmar Bergman pertsonaia paregabea eta imitaezina da.

 

 

AULA / GELA  

 Ingmar Bergman

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno al guionista y director de teatro y cine sueco, Ingmar Bergman.

Ingmar Bergman (1918-2007) estaba considerado uno de los directores de cine clave de la segunda mitad del siglo XX y según muchos académicos el más grande director de la historia del cine.

A punto de cumplir cuarenta años, comenzó un período de producción cinematográfica sin precedentes. El año trascendental de su carrera, fue 1957, cuando dirigió las obras maestras Det sjunde inseglet (El séptimo sello) y Smultronstället (Fresas salvajes) .

Entre 1957 y 1963, filmó algunos de los más grandes clásicos de la historia del cine, produjo varias creaciones teatrales para los escenarios y la radio, y dirigió seis películas para la televisión. Pero más allá de limitarse a la faceta artística, Bergman será recordado por las tormentosas relaciones sentimentales que mantuvo con las mujeres, entre ellas varias actrices con las que trabajó. En el mundo del cine, Ingmar Bergman es un personaje único e inimitable.

Enmanuel Mouret

URRIAK

02

OCTUBRE

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

 Enmanuel Mouret

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Enmanuel Mouret aktore, zuzendari eta zinema gidoilariaren ingurukoa izango da.

1970ean jaio zen Marseillan eta nerabe zinemazalea izan zen. La Femis zinema eskola ospetsuan ikasi zuen. Zinemagileak, askotan, bere filmetako paper nagusia interpretatzen du gazte zintzo eta baldarrarena eginez.

2011n ordea, erronka berri bati ekin zion. Oraingoan, lehen lerroko hamabost aktoreez inguratuz, “L'art d'aimer”. filma egin zuen. Azken hamarkadan, hamar bat filmetako gidoilaria eta zuzendaria izan da. Bere lanen artean, “Mademoiselle de Joncquières" (2018), XVIII. mendeko Frantzian girotutako drama erromantikoa nabarmentzen da. 

 

AULA / GELA  

 Enmanuel Mouret

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno al actor, director y guionista de cine, Enmanuel Mouret. 

Nació el 1970 en Marsella y fue un adolescente cinéfilo. Estudió en la prestigiosa escuela de cine La Femis. El cineasta interpretaba a menudo el papel principal de sus películas haciendo de un joven sincero y torpe. 

En 2011, se lanzó un nuevo desafío, esta vez rodeándose de una quincena de actores de primera línea en la “L'art d'aimer”. En la última década, ha sido guionista y director de una decena de películas destacando “Mademoiselle de Joncquières”(“Señorita J”, 2018), un drama romántico ambientado en la Francia del siglo XVIII.

 

Euskal pertsonaiak I / Personajes vascos I

IRAILAK

25

SEPTIEMBRE

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

 Euskal pertsonaiak I

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura difusiorako Gela/Aula programaren barruan, ostiral honetako saioan euskal pertsonaiei buruzko kapitulu multzo baten lehena izango da.

Ziklo honetan bertako idazleak, artistak eta pertsonaia berezien multzo bat hobeto ezagutzeko aukera izango dugu.

Lehen kapituluan Lezo Urreztieta ezagutuko da hizpide. Bere bizitza azalduko dugu: 10 urterekin kontrabandista, politikan murgildua, ehunka errepublikano eta juduen salbatzailea eta Francoren aurkako atentatuen sustatzailea.

 

 Personajes vascos I

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al primero de un conjunto de sesiones relacionados con personajes singulares vascos.

En este ciclo se profundizará en la vida de un variado conjunto de personajes autóctonos, muchos no tan conocidos para la mayoría.

En esta primera sesión, conoceremos a Lezo Urreztieta. Revelaremos su vida: contrabandista a los 10 años, inmerso en la política, salvador de cientos de republicanos y judíos y cerebro de atentados contra Franco.

 

 

 

Joseph beuys

IRAILAK

18

SEPTIEMBRE

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

 Joseph Beuys

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura difusiorako Gela/Aula programaren barruan, ostiral honeteko saioa Joseph Beuys artista alemaniarrari eskainita egongo da. Artista honek hainbat baliabide eta teknikekin lan egin zuen, hala nola eskultura, performancea edo bideoa.

Joseph Beuys Krefelden jaio zen 1921ean. Gerra garaian pilotu izan zen. Ondoren eskultura ikasi zuen Düsseldorfeko Kunstakademian, non irakasle ere izan zen 1961etik 1972ra. 70eko eta 80ko hamarkadetan, mundu osoan zehar egin zituen jarduerak. Bere lanak Veneziako Bienalean, New Yorkeko Guggenheim Museumean eta Tokioko Seibu Museum of Art-en erakutsi ziren. 1979an Europako Parlamenturako Berdeen hautagai gisa aurkeztu zen. 1986ko urtarrilaren 23an hil zen Düsseldorfen.

Bere materialik gogokoenak, gantza eta feltroa izan ziren. Lehen begiratuan arbitrarioa irudi dezakeena, egia esan, ez da arbitrarioa. 1943an, bere Stuka hegazkina Krimean bota zuten. Nomada tatariar talde batek konorterik gabe aurkitu zuen, eta heriotza segurutik salbatu, zauriak animalien koipearekin igurtziz eta hotzetik feltroarekin babestuz: bere bizitza osoa markatuko zuen esperientzia, bere autobiografian kontatzen duen bezala.

Beuysek elementu mitologiko, filosofiko, mediko eta erlijiosoak hartu zituen gizarte gizatiarrago bat sortzen laguntzeko bere saiakera utopikoan. Bere marrazki, plastika, ekintza eta hitzaldi askok medikuntzari buruzko erreferentziak dituzte, hala herrikoiak nola akademikoak.

Bere azken sormen aldian, Beuysek chamanismoa ere biziki aztertu zuen, artistarentzat jatorrizko mundu bat gogorarazten duen filosofia natural bat, non izaki guztiak harmonian bizi diren. Zentzu horretan, Beuys bere garaiaren aurrerapena izan zen, chamanismoan ikuspegi mediku integral bat ikusten baitzuen, izaki osoa harmonizatzen duena: bere gorputza, bere izpiritua eta bere arima. Gerraosteko artista alemaniar ezagunenetako bat izan zen, baina baita eztabaidatuenetako bat ere: bere lanak eta ekintzak suspergarriak izan ziren.

 

AULA / GELA  

 Joseph Beuys

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicado al artista alemán Joseph Beuys que trabajó con varios medios y técnicas, como escultura, performance o video.

Joseph Beuys nació el 12 de mayo de 1921 en Krefeld. Durante la guerra fue piloto. Después estudió escultura en la Kunstakademie de Düsseldorf, donde también fue profesor de 1961 a 1972. En los años 70 y 80 desarrolló actividades en todo el mundo. Sus obras fueron exhibidas en la Bienal de Venecia, el Guggenheim Museum de Nueva York y el Seibu Museum of Art en Tokio. En 1979 se presentó como candidato de Los Verdes para el Parlamento Europeo. Murió el 23 de enero de 1986 en Düsseldorf.

Sus materiales preferidos fueron la grasa y el fieltro. Lo que a primera vista puede parecer arbitrario, en realidad no lo es. En 1943, su avión Stuka es derribado sobre Crimea. Un grupo de nómadas tártaros lo encuentró, inconsciente, y lo salvó de la muerte segura untando sus heridas con grasa animal y protegiéndolo del frío con fieltro: una experiencia que marcaría el resto de su vida, como relata en su autobiografía.

Beuys tomó elementos mitológicos, filosóficos, médicos y religiosos en su intento utópico de ayudar a crear una sociedad más humana. Muchos de sus dibujos, plásticas, acciones y conferencias contienen referencias al mundo de la medicina, tanto popular como académica.

En su último periodo creativo, Beuys también analizó intensamente el chamanismo, para el artista una filosofía natural que evoca un mundo originario en el que todos los seres viven en armonía. En ese sentido, Beuys fue un adelantado de su tiempo, ya que veía en el chamanismo un enfoque médico integral, que armoniza a todo el ser: su cuerpo, su espíritu y su alma. Fue uno de los artistas alemanes más conocidos, pero también más controvertidos de la posguerra: sus obras y acciones fueron revulsivos llamados a la reflexión

Arte Errusiarra III / Arte Ruso III

IRAILAK

11

SEPTIEMBRE

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

 Arte Errusiarra III

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Gela/Aula programaren barruan, ostiral honetan, arte errusiarrari eskeinitako zikloaren hirugarren atala proiektatuko da.

Ziklo honetan, Andrew Graham-Dixon kritikariak errusiar artearen historia zirraragarria, bere misterioa eta handitasuna kontatzen du. Errusia muturreko herrialdea da eta bere artea ez da salbuespena.

Azken kapitulu honetan iraultza politikoa eta arteak bete zuen papera aztertzen da. Izan ere, abanguardietako arte mugimenduek tsarraren 1.000 urteetako domeinuaren kontra azaldu ziren. Hasierako gogo biziko eta optimismoz beteriko egunetan hasten da ibilaldia. Garai hartan, pintura hil eta posterra errege bihurtu zen eta makinek artisautza gainditu zuten. Geroago, errealismo sozialistaren azken garaiak azalduko dira. Baita, egun, museoetako gordailuetan ezkutatuta dauden Stalinen erretratuak, arte publikoko galeria erraldoian bihurtutako Moskuko metroaren irudiak, eta arau komunisten arabera eginiko gerraosteko sorkuntzarik txundigarrienak ere erakutsiko dira. Eta azkenik, gaur egungo Errusiaren nahasmendua eta kaosaren inguruan, eta horren ondorioz sortu den arte errusiarrari buruz arituko da.

 

AULA / GELA  

 Arte Errusiarra III

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se proyectará el tercer capítulo del ciclo dedicado al arte ruso.

Se trata de una serie capítulos en la que el crítico de arte Andrew Graham-Dixon cuenta la apasionante historia del arte ruso, su misterio y magnificencia.  Rusia es un país de extremos y su arte no es una excepción. 

En este último capítulo se examina la revolución política y cómo el arte estuvo a la vanguardia del rechazo de los 1000 años del dominio de los zares. El viaje desde los primeros días de entusiasmo y el optimismo cuando la pintura murió y el póster se hizo rey, cuando las máquinas superaron la artesanía, hasta la última etapa del realismo socialista; desde la erradicación de los retratos de Stalin, escondidos en las despensas de los museos, pasando por la transformación del metro de Moscú en una gran galería de arte pública y las más impresionantes creaciones de la posguerra según las normas comunistas. Y por último, se abordará la confusión y el caos de la Rusia actual, y sobre el arte ruso que ha surgido como consecuencia de ello.

Arte Errusiarra II / Arte Ruso II

IRAILAK

04

SEPTIEMBRE

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

 Arte Errusiarra II

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Gela/Aula programaren barruan, ostiral honetan, arte errusiarrari eskeinitako zikloaren bigarren atala proiektatuko da.

Ziklo honetan, Andrew Graham-Dixon kritikariak errusiar artearen historia zirraragarria, bere misterioa eta handitasuna kontatzen du. Errusia muturreko herrialdea da eta bere artea ez da salbuespena.

 

Bigarren kapitulu honetan, Errusiaren eraldatzea erakusten digu. Izan ere, nazio feudal izatetik, XX. mendearen hasieran iraultzaren inkubagailu bihurtu zen. Gauzak horrela, artea estatuaren morroi izatetik haren suntsipenaren eragile bihurtu zen eta, ondorioz, Tsarren absolutismoa ospatzen zuten monumentuak albo batera utziz, Errusiako paisaia epikoa goraipatzeari ekin zioten eta, noski, diamantezko Fabergeren arrautzak eta urrezko jauregi liluragarriak diseinatu eta eraiki ordez, abangoardiako pintura jorratu zuten. 

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AULA / GELA  

 Arte Ruso II

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se proyectará el segundo capítulo del ciclo dedicado al arte ruso.

Se trata de un ciclo donde el crítico de arte Andrew Graham-Dixon cuenta la apasionante historia del arte ruso, su misterio y magnificencia. Rusia es un país de extremos y su arte no es una excepción.

En este segundo capítulo, nos muestra la transformación de Rusia: de ser una nación feudal a ser, a principios del siglo XX, la incubadora de la revolución. En consecuencia, el arte pasó de ser un siervo del estado a un agente de su destrucción. Dejaron a un lado los monumentos que celebraban el absolutismo de los Zares y se dedicaron a ensalzar el paisaje épico ruso y, por supuesto, en lugar de diseñar y construir huevos de Faberge de diamantes y fascinantes palacios de oro, abordaron la pintura de vanguardia.

JAVIER MINA: Fusioa / Fusión Erakusketaren aurkezpena / Presentación de la exposición

ABUZTUAK

28

AGOSTO

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

 Javier Mina: "Fusioa" Erakusketaren aurkezpena

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, Javier Minak, “Fusioa” erakusketaren egilea, izango dugu hizlari ostiral honetako saioan.

Javier Minak ibilbide zabala du argazkigintza munduan, eta bakarkako erakusketa ugari egin ditu esaterako: De boca a oca (Koldo Mitxelena, Donostia, 2009); Suites Friedrich-Macke (Kutxa Bulevar, Donostia, 2011); Autocacharrería (La Ciudadelan, Iruña, 2012); La Mirada del Paseante (Ibercaja, Logroño, 2013); Circus Mundi (Durangoko Arte eta Historia Museoa, Durango, 2016), Lau urtaroak (Aterpe, Beasain, 2018) eta Natura Naturans (Óvalo, Donostia, 2019).

Horretaz gain, hainbat liburu ere plazaratu ditu: Las camas de Emma (1990), El Ojo del Cíclope (2004), Vidas Paralelas (2008), Tigres de papel (2008), La mirada fósil (2011), Montaigne y la bola del mundo (2013), El dilema de Proust (2014), Paseo po el San Sebastián de Luis-Santos (2015), Libros para la guerra (2016), San Francisco Javier (2017) eta En busca de la inmortalidad (2019).

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AULA / GELA  

 javier Mina: Presentación de la exposición "Fusión" 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes correrá a cargo de Javier Mina, autor de la exposición “Fusión”.

Javier Mina cuenta con una amplia trayectoria en el mundo de la fotografía y ha realizado numerosas exposiciones individuales, tales como: De boca a oca (Koldo Mitxelena, San Sebastián, 2009); Suites Friedrich-Macke (Kutxa Bulevar, San Sebastián, 2011); Autocacharrería (La Ciudadelan, Panplona, 2012); La Mirada del Paseante (Ibercaja, Logroño, 2013); Circus Mundi (Museo de Arte e Historia de Durango, Durango, 2016), Cuatro estaciones (Aterpe, Beasain, 2018) y Natura Naturans (Óvalo, San Sebastián, 2019).

Además, ha publicado varios libros: Las camas de Emma (1990), El Ojo del Cíclope (2004), Vidas Paralelas (2008), Tigres de papel (2008), La mirada fósil (2011), Montaigne y la bola del mundo (2013), El dilema de Proust (2014), Paseo po el San Sebastián de Luis-Santos (2015), Libros para la guerra (2016), San Francisco Javier (2017) eta En busca de la inmortalidad (2019).

Arte Errusiarra I / Arte Ruso I

ABUZTUAK

21

AGOSTO

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

 Arte Errusiarra I

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Gela/Aula programaren barruan, ostiral honetako saioan arte errusiarrari eskainiko zaion zikloaren lehen atala proiektatuko da.

Atal hauetan Andrew Graham-Dixon kritikariak kontatzen du errusiar artearen historia zirraragarria, bere misterioa eta handitasuna. Errusia muturreko herrialdea da eta bere arte ez da salbuespena. Kievetik Moskura bidaiatuko dugu, errusiar artea deskubrituz ikonoen garaitik gaur egun arte. Errusiar artearen misterioa eta handitasuna argituko dugu pausoz-pausoz: Folk artea,  Petri Handia, Barroko errusiarra, “Wanderers” mugimenduaren eragina, Konstruktibismoa edota Putinen doktrinaren bidez.

Lehen kapitulu honetan ikono errusiarren jatorria aztertuko dugu, sustraietatik hasita, Bizantzioko lehen ikono errusiar handitik, Vladimiroko Gure Andre Mariatik hasita, Andrei Rublev ikono margolari ospetsuenaren maisulanetaraino. Epikoa zein inspiratzailea, Erdi Aroko Errusia ere toki beldurgarria izan zitekeen. Paisaia epikoa zeharkatuz, Ivan Izugarriak sortutako monasterioa bisitatuko dugu. Gizon batek argituko zituen Errusiako aro ilunak, Petri Handiak.

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AULA / GELA  

 Arte Ruso I

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se proyectará al primer capítulo del ciclo dedicado al arte ruso.

Se trata de una serie capítulos en la que el crítico de arte Andrew Graham-Dixon cuenta la apasionante historia del arte ruso, su misterio y magnificencia.  Rusia es un país de extremos y su arte no es una excepción.  Viajaremos desde Kiev hasta Moscú, descubriendo el arte ruso desde la época de los iconos hasta hoy.  Desvelaremos el misterio y la grandeza del arte ruso a través de un recorrido por el Arte folk, la revolución artística de Pedro el Grande, el Barroco ruso, la influencia de los “Wanderers”, el Constructivismo o la doctrina de Putin.

En este primer capítulo, exploraremos los orígenes de los iconos rusos desde sus raíces en Bizancio y el primer gran icono ruso, Nuestra señora de Vladimiro, hasta las obras maestras del pintor de iconos más famoso,  Andrei Rublev. Tanto épica como inspiradora, la Rusia medieval podía ser también un sitio terrorífico. Cruzando el épico paisaje, visitaremos el monasterio fundado por Iván el Terrible, cuyas formas favoritas de tortura se inspiraron en el arte religioso. Un hombre iluminaría las edades oscuras de Rusia, Pedro el Grande.

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