La historia del cine XIV: El diálogo americano

EKAINAK

JUNIO

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetan, ekainaren 8an “La historia del cine” izeneko zinema zikloaren hamalaugarren emanaldia eskainiko da. Pasarte horretan aztertuko da aro digitalaren hasiera.

Ordenagailua  90ko hamarkadako zinemaren zati nagusia izan zen. Irudiak zeluloidearen gaineko zilar-gatz ale ñimiñoen bidez sortu ordez, zero eta bat zenbakiez osaturiko informazio digitalera pasatu zen.  Horri esker, kapitulu honetan ikusiko diren efektu sinestezinak lortzen dira.

Ridley Scott-en “Gladiator” filmerako gehienbat igeltsuko eta kontratxapatuko egindako Erromako koliseoaren erreplika eraiki zen, baina soilik heren bateko erantzuna zuen eta ia 16 metroko altuera. Anfiteatro itzelaren altuerako beste bi herenak digitalki gehitu ziren pantaila urdineko laguntzarekin. Horri, ordenagailuak sortutako irudia deitzen zaio.

“Jurasic Park” (1993) filmean, Steven Spielberg-ek dinosauro ikaragarri errealistak lortu zituen. Beraien azalaren xehetasunak, itzalak eta abarrek publikoa liluratu zuten. Horrela sortu zen 3Dko animazioa.

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, este viernes 8 de junio, se proyectará el decimocuarto capítulo de “La historia del cine”, un estudio crítico de la historia del cine. En este episodio se analizará el comienzo de la era digital.

El ordenador pasó a ser parte esencial del cine de los 90. En lugar de crear imágenes a base de minúsculos granos de sales de plata sobre celuloide, se pasó a minúsculas filas de información digital de unos y ceros. Gracias a ellos se consiguen efectos increíbles que se estudiarán en este capítulo.

Para la película “Gladiator” de Ridley Scott se construyó una réplica de un tercio del Coliseo de Roma, de casi 16 metros de altura, hecha en su mayoría de yeso y contrachapado. Los otros dos tercios de altura del enorme anfiteatro se añadieron digitalmente con la ayuda de pantallas azules. Eso se conoce como imagen generada por ordenador.

En “Parque Jurásico” (1993), Steven Spielberg consiguió unos dinosaurios tan realistas que encandilaron al público por los detalles de la textura de su piel, las sombras que proyectan... naciendo la animación en 3D.