Abenduak

Azaroak

Gene Gutowski

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura difusiorako Gela/Aula programaren barruan, ostiral honetako saioa Gene Gutowski-ri eskainiko zaio.

Gene Gutowski zinema ekoizle ezaguna izan zen. Izatez poloniar jatorrikoa, gerora AEBko herritartasuna hartu zuen. Gutowski Polonia ekialdeko familia judu kultu batean jaio zen. Tamalez, oso gaztaro gogorra izan zuen. Bigarren Mundu Gerran naziek Polonia inbadutu zuten eta holokaustoan bere senideak hil ziren. Gerra ondoren, inteligentzia militar estatubatuarrean lan egin zuen Alemanian nazien ehiztari gisa, eta 1947an Estatu batuetara emigratu zuen.

Artista eta eskultore talentuduna, moda ilustratzaile lanetan aritu zen New Yorken zinemagintzan hasi aurretik. Bizizale amorratua izan zen. Izan ere, Europan, Hollywooden eta Birjina Uharteetan bizi izan zen eta sei emazte eta maitale asko izan zituen. Bere bizipenak "With Balls and Chutzpah: A Story of Survival" liburuan kontatu zituen.

Aipatzekoa da Oscar saria irabazi zuen “El Pianista” filma ekoiztu zuela. Filmaren zuzendariarekin, Roman Polanskirekin, askotan lan egin zuen eta Polanskik elkarrizketa batean esan zuen Gutowski izan zela bere nazioarteko ibilbidearen bultzatzailea. 1963an ezatutu zuten elkar eta Catherine Deneuve aktore frantziarrak antzeztutako "Repulsion" (1965) thriller psikologikoa izan zen beraien lehen elkarlana. Ondoren etorri ziren Polansky Hollywoodera eraman zuten "Cul de sac" (1966) eta " The fearless vampire killers " (1967).

Gene Gutowski

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes tratará sobre el productor de cine Polaco-Americano Gene Gutowski.

De origen polaco, sobrevivió al Holocausto y a posteriori adoptó la ciudadanía estadounidense. Hijo de una familia judía culta del este de Polonia, su juventud fue destrozada por la invasión nazi en la Segunda Guerra Mundial y la muerte de sus familiares en el Holocausto. Después de la guerra, trabajó para la inteligencia militar estadounidense como cazador de nazis en Alemania y emigró a Estados Unidos en 1947.

Artista y escultor talentoso, trabajó como ilustrador de modas en Nueva York antes de dedicarse a la producción cinematográfica. Llevó durante muchos años una vida de playboy en Europa, Hollywood y las Islas Vírgenes, durante la cual tuvo seis esposas y muchas amantes. Relató la historia en sus memorias, publicadas bajo el título de "With Balls and Chutzpah: A Story of Survival".

Produjo el filme ganador del Oscar "El pianista", dirigido por Roman Polanski. Colaboraron en muchas ocasiones y Polanski dijo en una entrevista que Gutowski fue el lanzador de su carrera internacional. Se conocieron en 1963 poco después del primer filme importante de éste, "El cuchillo bajo el agua", una producción en polaco que le ganó fama y una nominación al Oscar. La colaboración Gutowski-Polanski comenzó con la película de horror psicológico "Repulsión" (1965), estelarizada por la actriz francesa Catherine Deneuve. A esta siguieron "Cul-de-Sac" (1966) y "The Fearless Vampire Killers" (La danza de los vampiros, 1967), filmes con los que Polanski llegó a Hollywood.