Urriak

Volker Schlöndorff

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Volker Schlöndorff zinemagilearen inguruan izango da.

Alemanian jaioa, gurasoen etxea utzi eta Frantziako Bretainiako jesuiten barnetegi batera joan zen, hilabete pare batez frantsesa ikas zezan. Hiru urte egin zituen han. Bere ibilbide zinematografikoa Parisen hasi zuen, hamazazpi urte zituenean familiarekin bizitzera joan zenean. Zientzia politiko eta ekonomikoa ikasi zuen Sorbonan eta zuzendaritza IDHECen, zinema eskola ospetsuan, eta 1960an hasi zuen bere ibilbide profesionala Nouvelle Vague-ko zenbait filmetan zuzendari laguntzaile gisa: Alain Resnais-ekin.

Bere lehen filma 1965ean filmatutako film labur bat izan zen, Wen Kummert 's, Frantzian debekatu zena Aljeriako gerrari buruzkoa zelako. 1966an “Der Junge Törless” (Torless gaztea) zuzendu zuen, 60 urte lehenago Robert Musilek egindako eleberriaren egokitzapena. Film honek Alemaniako zinema berriaren aitzindarietako bat bihurtu zuen, Fassbinder edo Herzogekin batera.

Bere lanak jaso dituen sari ugarien artean, aipatzekoak dira ez-ingelesezko film onenaren Oscarra eta Urrezko Palma Cannesko Zinemaldian, Günter Grassen jatorrizko eleberrian oinarritutako “Die Blechtrommel” (latorrizko tanborra, 1979) filmak lortuak.  Aipatzekoa da, halaber, “Un amour de Swann” (Swann-en maitasun bat, 1983) film saritua, Marcel Prousten eleberri baten egokitzapena. Alain Delon aktoreak bere ibilbide osoan egin duen interpretaziorik onena izan daiteke.

Volker Schlöndorff

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se centrará en el cineasta Volker Schlöndorff.

Nacido en Alemania, dejó la casa de sus padres para ir a un internado jesuita en la Bretaña francesa con intención de aprender francés durante un par de meses. Se quedó tres años allí. Iniciaría su carrera cinematográfica en París, a donde se mudó con su familia cuando tenía diecisiete años. Estudió ciencia política y económica en La Sorbona y dirección en IDHEC, la famosa escuela de cine. Comenzó su carrera profesional en 1960 como asistente de dirección con Alain Resnais en varias películas de la Nouvelle Vague.

Su primera película fue un cortometraje rodado en 1965, Wen Kummert's, que fue prohibido en Francia porque trataba sobre la guerra de Argelia. Dirigió en 1966 “Der Junge Törless”  (El joven Törless), adaptación de la novela de Robert Musil. Esta película lo convirtió en uno de los puntales, junto a Fassbinder o Herzog, del nuevo cine alemán.

Entre los numerosos premios que ha recibido su obra destacan el Óscar a la mejor película de habla no inglesa y la Palma de Oro en el Festival de Cine de Cannes logrados por “Die Blechtrommel” (El tambor de hojalata, 1979), basada en la novela original de Günter Grass. Otra película a destacar es la premiada “Un Amour de Swann” (El amor de Swann, 1983), adaptación de una novela de Marcel Proust, posiblemente la mejor interpretación del actor Alain Delon en toda su carrera.