Miloš Forman. In Memoriam

APIRILAK

ABRIL

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, apirilaren 20ko saioa hil berri den Milos Forman zuzendari txekiarrari eskainiko zaio.

Txekoslovakiako Olatu berriaren kide garrantzitsua hori, zinemagile berezia izan zen. Bere lanean, gizabanakoaren borroka islatu zuen sistemaren zapalkuntzaren kontra. Frogatu zuen Hollywood barrutik lan egin zitekeela ukitu subertsiboarekin.

Caslav herrian jaio zen Forman 1936an. Umezurtz oso gazte geratu zen. Izan ere, gurasoak Auschwitzeko kontzentrazio-esparruan hil ziren. Pragan egin zituen zinema ikasketak eta bertan eman zituen lehenengo urratsak, baina Bigarren Mundu Gerraren ostean, Txekoslovakia Sobietar Batasunaren eraginpean gelditu zen. Hori dela eta Ameriketako Estatu Batuetara joan zen. 1977an hiritartasuna eskuratuko zuen. Ameriketan arrasta lortu zuen Jack Nicholson protagonista duen “One Flew Over the Cuckoo's Nest” (1975) filmarekin. Ospe hori “Amadeus” (1984) filmarekin areagotu egin zen. Hain zuzen ere, filmak 40 sari jaso zituen, haien artean: 8 Oscar Sari, 4 British Academy Film Awards, 4 Golden Globes eta DGA Award bat.

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes, 20 de abril se dedicará al director checo Milos Forman, recientemente fallecido.

Fue un cineasta especial, miembro importante de la Nueva Ola Checoslovaca. Su trabajo reflejó la lucha del individuo contra la opresión del sistema. Probó que en Hollywood se podría trabajar desde dentro, con un toque subversivo.

Nació en el pueblo de Caslav en 1936.  Se quedó huérfano muy joven. De hecho, sus padres murieron en el campo de concentración de Auschwitz. Hizo en Praga sus primeros estudios de cine y dio ahí mismo los primeros pasos en la cinematografía, pero tras la Segunda Guerra Mundial, Praga y Checoslovaquia quedaron bajo la influencia de la Unión Soviética. Por ese motivo se fue a los Estados Unidos de América y consiguió la ciudadanía en 1977. Con su película “Alguien voló sobre el nido del Cuco” (1975) protagonizada por Jack Nicholson consiguió gran renombre. Éxito que se incrementó con su película “Amadeus” (1984), ya que ésta recibió 40 premios, entre los cuales: 8 Premios Óscar, 4 British Academy Film Awards, 4 Golden Globes y un DGA Award.