Stanley Kramer

ABUZTUAK

AGOSTO

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetan, abuztuaren 10ko saioa Stanley Kramer zuzendari eta  ekoizle newyorktarrari eskainiko zaio.

Emigratzaile alemanen semea, zineman Depresio Handiaren garaian ekin zion eta bere ideiek Franklin D. Roosevelten eragin demokrata jaso zuen. 1985an esan zuen “idea horiek nire filmetan jartzen saiatu nintzen” . Militantzia intelektual bateko emaitza, bere filmek “mezua duten filmaren” ospea jaso zuten, horrela Hollywoodeko industriarentzat outsider bat izan zen neurri batean.

Zuzendari bezala bere filmen artean hauek aipatuko ditugu Harrotasuna eta pasioa (1957), Mundua ero, ero, ero dago (1963), Asmatu nor datorren gaur gabean (1967), Maitasunez harantz (1979).

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz este viernes, 10 de agosto, se analizará el trabajo del director y productor neoyorquino Stanley Earl Kramer.

Hijo de emigrantes alemanes, se inició en el cine durante la Gran Depresión y su ideario recibió la influencia demócrata de Franklin D. Roosevelt. En 1985 declaró: "intenté poner esas ideas en mis películas". Fruto de una cierta militancia intelectual, sus películas cosecharon la fama de "cine de mensaje", por lo que en cierto modo fue un outsider respecto a la industria de Hollywood.

Entre sus películas como director citamos Orgullo y pasión (1957), El mundo está loco, loco, loco (1963),  Adivina quién viene esta noche (1967), Más allá del amor (1979).