Leni Riefenstahl

AZAROAK

NOVIEMBRE

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa Leni Riefenstahl alemaniar atleta, aktore, zinema zuzendari eta argazkilariari eskainiko zaio.

Haren lanik ospetsuenak Alderdi Naziaren aldeko dokumentalak dira. 1930ko hamardan Triumph des Willens eta Olympia filmak zuzendu zituen. Kritikari askok inoiz egin diren propaganda-film apartenetarikoak eta teknikoki berritzaileenetarikoak direla dioten arren, bere karrera eta ospea nabarmenki kaltetu zuten gerraren ondoren.

Alderdi naziaren liderraren, Adolf Hitler-en adiskidea izan zen. Gerra amaitu zenean atxilotu zuten, baina bide-laguntzat sailkatuta zuten eta berrogeita hamar bat difamazio-judizio irabazi zituen.

Zalantzarik gabe pertsonaia eztabaidagarria.

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes, 23 de noviembre, se dedicará a la atleta, actriz, directora de cine y fotógrafa alemana Leni Riefenstahl.

Sus trabajos más conocidos son los documentales propagandísticos a favor del Partido Nazi. En la década de 1930, dirigió “El triunfo de la voluntad” (Triumph des Willens) y Olympia. Algunos críticos consideran que son dos de las películas propagandísticas más impresionantes y técnicamente innovadoras que jamás se hayan hecho. Sin embargo, su participación en Triumph des Willens dañó significativamente su carrera y reputación después de la guerra.

Mantuvo amistad con el líder del Partido Nazi Adolf Hitler y fue arrestada al finalizar la guerra. Pero quedó clasificada como compañera de ruta y ganó cerca de cincuenta juicios de difamación.

Sin duda un personaje controvertido.