Recordando a Daniel Txopitea Gogoratzen

EKAINAK

JUNIO

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa orain dela bi hamarkada zendu zen Daniel Txopieta margolariaren figura gogoratu eta aztertuko da. Horretarako, bere alaba Ainizek ekoiztutako Vida & Obra dokumentala proiektatuko da.

Dokumentalaz gain, Ainize Txopiteak bi erakusketa aurkeztu eta komisariaratu ditu:

Aurrena Garaietako ikuslea, Donostiako Koldo Mitxelena Kulturuneko Ganbara Aretoan aurkeztua. Oraintsu itxia, bere ibilbide piktoriko emankorretik aukeraketa zabala aurkeztu zen, irudipen femeninoaren gaia ardatz zuelarik.

Eta, bigarrena Geometriak eta Fikzioak,  Durangoko Arte eta Historia Museoa datorren uztailaren 7ra arte ikusgai denak,  jarraipena ematen dio aurreko erakusketari. Bertan, 1997ra arte Zarautzen bizi izan zen artistaren marrazki originalak bilduz eta artista honen aurreneko eta azken sasoiko sintesi eskematiko nabarmentzen direlarik.

Proiekzioaren ondoren, Ainize Txopietak dokumentalaren ekoizleak eta aipatutako erakusketen komisarioak, Daniel Txopitearen bizitzan eta ibilbide piktorikoan sakontzeko asmoz mahai-ingurua zuzenduko du.

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se dedicará a recordar y analizar la figura de pintor Daniel Txopitea fallecido hace dos décadas. Para ello, se proyectará Vida & Obra, documental producido por la hija del pintor, Ainize.

Ainize Txopitea, además del documental, también ha presentado y comisariado dos exposiciones:

La primera La Espectadora de los Tiempos en la sala Ganbara del Koldo Mitxelena Kulturunea de Donostia/San Sebastián. Recientemente clausurada, recogió una amplia selección de cuadros sobre la figuración femenina extraídos de su amplia trayectoria pictórica.

La segunda exposición, titulada Geometrías y Ficciones que se exhibe en el Museo de Arte e Historia de Durango, hasta el próximo 7 de julio, y que da continuidad a la anterior abarcando dibujos originales y enfatiza una síntesis más esquematizada de la primera y última etapa en la obra de este artista residente en Zarautz hasta 1997.

Tras la proyección Ainize Txopitea, productora del documental y comisaria de las exposiciones citadas, dirigirá una charla-coloquio que servirá para profundizar en la trayectoria vital y pictórica de Daniel Txopitea.