URRIAK

OCTUBRE

Ingmar Bergman

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan,ostiral honetako saioa Ingmar Bergman suediar gidoilari eta antzerki eta zinema zuzendariari buruzkoa izango da.

Ingmar Bergman (1918-2007) XX. mendearen bigarren erdialdeko zinema zuzendari garrantzitsuenetakotzat jotzen zen, eta akademiko askoren arabera, zinemaren historiako zuzendaririk handiena.

Berrogei urte betetzear zituela, aurrekaririk gabeko ekoizpen zinematografikoa hasi zuen. 1957an, Det sjunde inseglet (Zazpigarren zigilua) eta Smultronstället (Marrubi basatiak) maisulanak zuzendu zituen.

1957 eta 1963 artean, zinemaren historiako klasiko handienetako batzuk filmatu zituen, eszenatokietarako eta irratirako antzerki-sorkuntza batzuk ekoitzi, eta telebistarako sei film zuzendu zituen. Baina alderdi artistikora mugatzeaz gain, Bergmanek emakumeekin izan zituen harreman sentimentalengatik ere gogoratuko da, besteak beste, lan egin zuen hainbat  aktoresekin. Zinemaren munduan, Ingmar Bergman pertsonaia paregabea eta imitaezina da.

Ingmar Bergman

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno al guionista y director de teatro y cine sueco, Ingmar Bergman.

Ingmar Bergman (1918-2007) estaba considerado uno de los directores de cine clave de la segunda mitad del siglo XX y según muchos académicos el más grande director de la historia del cine.

A punto de cumplir cuarenta años, comenzó un período de producción cinematográfica sin precedentes. El año trascendental de su carrera, fue 1957, cuando dirigió las obras maestras Det sjunde inseglet (El séptimo sello) y Smultronstället (Fresas salvajes) .

Entre 1957 y 1963, filmó algunos de los más grandes clásicos de la historia del cine, produjo varias creaciones teatrales para los escenarios y la radio, y dirigió seis películas para la televisión. Pero más allá de limitarse a la faceta artística, Bergman será recordado por las tormentosas relaciones sentimentales que mantuvo con las mujeres, entre ellas varias actrices con las que trabajó. En el mundo del cine, Ingmar Bergman es un personaje único e inimitable.