Euskal pertsonaiak II / Personajes vascos II

Urriak

Euskal pertsonaiak II

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako Kultur hedapenerako Gela/Aula programaren barruan, ostiral honetako saioa Horacio Echevarrieta Maruri, enpresari, industragizon eta politikariaren ingurukoa izango da.

Joan den mendeko 20. hamarkadan trama sekretu bateko arduraduna izan zen, espioitza, azpijoko politikoak, arma sekretuen eraikuntza eta une hartako munduko itsaspekorik onena konbinatuz. Madrilgo Kale Nagusiko eta Bilboko Zabalguneko 'eragile' ere izan zen, eta Iberia eta Iberdrola bezalako enpresen sorreran paper garrantzitsua izan zuen. Echevarrieta 'El Liberal' egunkariaren eta Cadizeko ontziolen jabea ere izan zen, eta Primo de Riveraren diktaduran funtsezko pertsonaia.

Paper garrantzitsua jokatu zuen 1920ko hamarkadan Alemaniaren berrarmetzerako. Bere lorpenik handiena E-1 itsaspekoa izan zen, Echevarrietak Cadizen 1931n zuen ontziolan eraikia eta, azken finean, bere enpresa-ibilbide arrakastatsuaren amaieraren hasiera izango zena.

Personajes vascos II

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno al empresario , industrial y político Horacio Echevarrieta Maruri.

Fue responsable de una trama secreta urdida en los años 20 del pasado siglo que combina espionaje, intrigas políticas, la construcción de armas secretas y del mejor submarino del mundo en el momento. También fue  ''Artífice'' de la Gran Vía madrileña y el Ensanche de Bilbao, y con papel destacado en la creación de empresas como Iberia e Iberdrola, Echevarrieta fue propietario del diario 'El Liberal' y de los astilleros de Cádiz, y se alzó como una de las figuras claves durante la dictadura de Primo de Rivera.

Jugó un importante papel en la trama hispano-alemana para el rearme del país germano en los años 20. Su mayor logro fue el submarino E-1, construido en el astillero que Echevarrieta tenía en Cádiz en 1931 y que, a la postre, sería el principio del fin de su exitosa carrera empresarial.