Urtarrilak

Enero

Elmyr de Hory

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Elmyr de Hory margolari hungariarrari eskainiko zaio.

Hoffmann Elemér -Elmyr de Hory- izenez ezaguna (Budapest, 1906 - Eivissa, 1976) Parisko Fernand Legerren Académie la Grande Chaumiere-en ikasi zuen. Bigarren Mundu Gerran Alemaniara eraman zuten. Kontzentrazio-esparru batean preso egon zen homosexuala eta judua izateagatik. Ihes egitea lortu zuen, Gestapok galdeketa egin eta hanka apurtuta zuelako ospitale batera eraman zutenean.

Budapestera joan eta bertan bizi izan zen gerra amaitu arte. Une horretan Parisera itzuli zelarik. Han pobrezian bizi izan zen, harik eta bere lagun batek bere marrazki bat Picassoren batekin nahastu eta erosi zuen arte. Elmyrrek ez zuen damurik sentitu, eta Europan zehar ibili zen bere faltsifikazioak saltzen.

Ondoren, Eivissa uhartera joan zen. Bertakoekin eta atzerritar askorekin adiskidetu zen.eta hamasei urtez, bere lanak egiten jarraitu zuen. Bere bizitzan oinarritutako F for Fake dokumentala egin, zuzendu eta aurkeztu zuen Orson Wellesek. Dokumentalak Elmyr de Hory eta Clifford Irving, bere biografoa ditu ardatz. Azken horrek Howard Hughesen gezurretako biografiaren egilez ere bada.

Elmyr de Hory

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre el pintor húngaro Elmyr de Hory.

Hoffmann Elemér, conocido como Elmyr de Hory (Budapest, 1906 – Ibiza, 1976), estudió en la Académie la Grande Chaumiere de Fernand Leger en París. Durante la Segunda Guerra Mundial, fue trasladado a Alemania. Estuvo preso en un campo de concentración por ser homosexual, además de judío. Consiguió huir, al ser ingresado en un hospital con la pierna rota tras sufrir un interrogatorio a manos de la Gestapo.

Se instaló en Budapest, donde se quedó hasta el final de la guerra. Después, volvió a París donde vivió en la pobreza hasta que una amiga suya confundió un dibujo suyo con un Picasso, y lo compró. Elmyr no sintió ningún remordimiento, y pronto recorrió Europa vendiendo sus falsificaciones.

Posteriormente se trasladó a la isla de Ibiza, donde durante dieciséis años continuó realizando sus obras y donde entabló amistad con muchos ibicencos y residentes extranjeros. Su vida fue plasmada en el documental F de Fake realizado, dirigido y presentado por Orson Welles. El documental se centra en la figura de Elmyr de Hory y su biógrafo, Clifford Irving, autor también de la fraudulenta biografía de Howard Hughes.