Otsailak

Febrero

Edward Burtynsky

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kultur hedapenerako programaren barruan, ostiraleko saioa, Edward Burtynsky argazkilari eta artista kanadarrari buruzkoa izango da.

Edward Burtynsky arras ezaguna da nazioartean paisaia industrialen formatu handiko argazkien egilea izateagatik. Bere lana hamabost museo handitan baino gehiagotan kontserbatzen da, horien artean Guggenheim Museoa, Kanadako Galeria Nazionala eta Frantziako Liburutegi Nazionalean.

Burtynskyren argazkirik ospetsuenak industriak eraldatutako paisaien ikuspegi handiak dira: meategiak, harrobiak edota  zabortegiak. Bere irudien edertasuna ikaragarria da, eta askotan, erakusten dituzten egoera arriskutsuekin gatazkan dago. Txinara hainbat bidaia egin ditu argazkiak ateratzeko herrialde horretako industria hazkundeari eta Hiru Gargantetako Presari, mundu mailan garrantzia itzelezkoa izan duen ingeniaritza proiektuari.

Bere eraginen artean Ansel Adams, Edward Weston, Eadward Muybridge eta Carleton Watkins aurki ditzakegu. Aipatzekoa da, bestalde, antzeko gai eta ikuspegi fotografikoa duen New Topographics taldea.

2006an, Manifactured Landscapes dokumental sarituaren eta goraipatuaren protagonista izan zen Burtynsky. Dokumentala 2007ko Sundance Zinemaldian Munduko dokumentalen lehiaketan proiektatu zen.

Edward Burtynsky

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre el fotógrafo y artista Canadiense Edward Burtynsky.

Edward Burtynsky es reconocido internacionalmente por sus fotografías de gran formato de paisajes industriales. Su trabajo se conserva en más de quince grandes museos entre los que se encuentran el Museo Guggenheim, la Galería Nacional de Canadá, y la Biblioteca Nacional de Francia

Las fotografías más famosas de Burtynsky son grandes vistas de paisajes alterados por la industria: relaves de minas, canteras o vertederos. La impresionante belleza de sus imágenes está a menudo en conflicto con los escenarios en situación de peligro que muestran. Ha hecho varios viajes a China para fotografiar el crecimiento industrial de ese país, y la construcción de uno de los proyectos de ingeniería más grandes del mundo, la Presa de las Tres Gargantas.

Entre sus influencias podemos encontrar a Ansel Adams, Edward Weston, Eadward Muybridge, y Carleton Watkins. Otro grupo cuya obra comparte temas y enfoques fotográficos similares con el trabajo de Burtynsky es la New Topographics

En 2006, Burtynsky fue el protagonista del premiado y elogiado documental, Paisajes Transformados, que se proyectó en la edición del año 2007 del Festival de Cine de Sundance en la competición de documentales del mundo.