Zinema Japoniarrara I / Cine Japonés I

Urtarrilak

Enero

Zinema Japoniarra I

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan,  ostiral honetako emanaldia Akira Kurosawa zinema-zuzendariari eskainiko saio, zinema japoniarrari ziklokoaren baitan.

Akira Kurosawa egile entzutetsu eta ospetsua izan zen, dudarik gabe Japoniako zinema zuzendarien artean ezagunena. Osakako merkatari familia aberats bateko zazpi anai-arrebetatik gazteena zen. Txiki-txikitatik kultur giroan mugitu zen, pinturaren munduarekiko interes berezia agertuz.

Bere filmografian, Zazpi samuraiak (1954), Joyimbo (1961), Ran (1985) eta Roshomon (1950) filmak nabarmentzen dira. Bere ibilbidean sari asko jaso zituen, esaterako, Berlin, Venezia, Cannes edo Moskuko zinemaldi nagusietan saritua izan zen, eta hainbat BAFTA eta Oscar irabazi zituen. Gainera, 1990ean Ohorezko Oscarra eman zioten.

Cine Japonés I

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes, la primera sobre el cine japonés, estará dedicada al director Akira Kurosawa.

Akira Kurosawa fue un prestigioso y reconocido autor, sin duda el más conocido de los directores de cine japoneses. Era el menor de siete hermanos de una rica familia de comerciantes de Osaka. Desde muy pequeño se movió en un ambiente cultural, mostrando especial interés por el mundo de la pintura.

En su trayectoria destacan películas como Los siete samurais (1954), Joyimbo (1961), Ran (1985) y Roshomon. A lo largo de su carrera fue premiado en los principales festivales, tales como Berlín, Venecia, Cannes o Moscú, y fue galardonado con varios premios BAFTA y cuatro Oscars. Además de un Oscar Honorífico por su trayectoria en 1990.