Otsailak

Febrero

Gordon Parks

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Gordon Parks argazkilari, musikari, idazle eta zinema zuzendariari eskainiko zaio.

Kansasko txirotasunetik, beltza izateagatik, Beverly Hills-era bizitzera eta Rolls-Royce bat gidatzera, bere bizitza maitagarrien ipuin bat izan liteke, baina ez dago hori baino gauza urrunagorik. Farm Security Administration-en eta Life aldizkarian lehen argazkilari beltza izan zen, baita Vogue eta Glamour-entzat modako argazkiak egin zituen lehen afro-amerikarra ere.

Bizitza osoan borrokatu behar izan zuen arrazakeriaren, diskriminazioaren eta tratu txarren aurka. Bizitza osorako atezaina edo zerbitzaria izan zitekeen, bere bigarren hezkuntzako irakasleak kondenatzen zuen bezala, baina bere bizitza desberdina izango zela erabaki zuen, beltza eta pobrea izateak ez zuela zigorra izan behar. Bizitza osoan eskubide berdintasunaren alde borrokatu zen Estatu Batuetan, dozena bat liburu idatzi zituen, sinfoniak eta kontzertuak konposatu zituen, filmak zuzendu eta zinema genero oso bat sortu zuen, historiako argazki gogoangarrienetako batzuk egin zituen.

Gordon Parks

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes, estará dedicada al fotógrafo, músico, escritor y director de cine Gordon Parks.

De la pobreza segregada en Kansas por ser negro, a vivir en Beverly Hills y conducir un Rolls-Royce, su vida podría sonar a un cuento de hadas, pero no hay nada más lejano que eso. Fue el primer fotógrafo negro en la Farm Security Administration y en la revista Life, también el primer afro-americano en hacer fotografías de moda para Vogue y Glamour.

Tuvo que luchar toda su vida contra el racismo, la discriminación y los malos tratos. Pudo haber sido toda la vida un portero o un camarero, como le condenaba su maestra de secundaria, pero decidió que su vida sería diferente, que ser negro y pobre no debía ser una condena. Luchó toda su vida por la igualdad de los derechos en Estados Unidos, escribió una docena de libros, compuso sinfonías y conciertos; dirigió películas y creó todo un género cinematográfico; hizo algunas de las fotografías más memorables de la historia y recibió numerosos reconocimientos.