Otsailak

Febrero

Věra Chytilová

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia Věra Chytilová zinema-zuzendari txekiarrari eskainiko saio.

Věra Chytilovák filosofia eta arkitektura ikasi zituen Pragako Zinematografia Eskolan (FAMU) sartu aurretik. Otakar Vávra izan zuen maisuetako bat, eta, berarekin batera ikasi zuten Miloš Forman eta Jiří Menzelek. Azken horiek 1960ko hamarkadaren hasieran, Txekoslovakiako olatu berrian nabarmendu ziren. Chytilovák mugimendu zinematografiko horretako alderdi esperimentalena landu zuen.

Bere ibilbide zinematografikoaren hasieratik feminismoarekin konprometitu zen. Bere filmografiaren barruan “Margaritak” lana nabarmentzen da. Film esperimentala eta surrealista da: eszenak bata besteekiko loturarik gabekoak dira, ez dute kode eta estetika narratiboa eta bisuala jarraitzen. Beste hizkuntza zinematografikoa erabiltzen du.

Pragako Udaberria baino bi urte lehenago filmatu zuen eta filma agintari komunistek zentsuratu zuten. Gobernu komunistak ez zuen begi onez ikusten Chytilovaren zinema lotsagabe eta urratzailea, eta bere jarduera 1975era arte debekatu zuten.

2014an hil zen, 85 urte zituela.

Věra Chytilová

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada a la directora checa Věra Chytilová.

Věra Chytilová estudió filosofía y arquitectura antes de ingresar en la Escuela de cinematografía de Praga (FAMU) , donde tuvo como uno de sus maestros a Otakar Vávray como condiscípulos a Miloš Forman y Jiří Menzel.  A principios de los años 1960 los nombrados se destacaron en la nueva ola checoslovaca, movimiento cinematográfico del cual Chytilová vino a representar la faceta más experimental.

Desde los inicios de su carrera cinematográfica Věra Chytilová se comprometió con el feminismo.  Dentro de su filmografía destaca “las margaritas”, una película experimental y ciertamente surrealista, donde las escenas que se producen son inconexas y subversionan el código y la estética narrativa y visual, utilizando otra forma de lenguaje cinematográfico.

Rodada dos años antes de la Primavera de Praga, el film fue censurado  por las autoridades comunista. El cine irreverente y transgresor de Chytilová dejó de ser admitido por el gobierno comunista y su actividad fue prohibida hasta 1975.

Falleció en 2014 a los 85 años de edad.