Maiatzak

Mayo

Elsa Dorfman

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioan Elsa Dorfman argazkilariaren lana aztertuko da.

Elsa Dorfman bitxikeria da argazkigintzaren munduan. Bere bizitzako 30 urte eman zituen formatu handiko erretratuak egiten 20x24 hazbeteko Polaroid kamera erraldoi batekin, 58 x 91 zentimetroko argazkiak egiten zituen.

Polaroidek mota horretako bost aparatu baino ez zituen egin, eta horietako bat Dorfmanek alokatzen zuen. Dorfmanek modeloei saltzen zizkien argazkiak, eta baztertutako kopiekin geratzen zen. Horri esker, ehunka lan gorde zituen.

Bere estiloari dagokionez, Dorfmanek zuen ez zuen pertsonen barne-mundua erretratatzeko interesik, ezta ere haien arima harrapatzeko. Berak kanpoko mundua erakutsi nahi zuela zioen, trukean ezer eskatu gabe. Pertsona zoriontsuei argazkiak ateratzea zen bere helburu nagusia.

Elsa Dorfman

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se analizará el trabajo fotográfico de Elsa Dorfman.

Elsa Dorfman es una rareza dentro del mundo de la fotografía. Dedicó 30 años de su vida a hacer retratos de gran formato con una enorme cámara Polaroid de 20x24 pulgadas, que lograba capturar una fotografía de 58 x 91 centímetros.

Polaroid fabricó solo cinco aparatos de ese tipo y uno de ellos era arrendado por Dorfman, quien vendía las fotografías a sus modelos y solía quedarse con las copias desechadas, lo que le permitió conservar cientos de trabajos.

Con respecto a su estilo, Dorfman afirmaba no tener interés en retratar el mundo interior de las personas, ni capturar su alma, sino que sólo quería mostrar el mundo exterior, sin pedir nada a cambio. Sólo anhelaba fotografiar personas felices.