Maiatzak

Bill Cunningham

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioan Bill Cunningham argazkilariaren lana aztertuko da.

Bill Cunningham, argazkilari eta Manhattango modaren erretratugile ospetsua. 1978tik New York Timeseko igandeko edizioan argitaratzen zen New Yorkeko modaren argazki-zutabeagatik oso famatua bihurtu zen.

Cunninghamek astero identifikatzen zituen hiriko moda-joerak, eta bere erretratuak pertsonaia bitxi eta diskretu bakanetan oinarritzen ziren bereziki.

2008an, Frantziako gobernuak "ohorezko Legioa" eman zion, eta 2009an New Yorkeko "hito bizia" izendatu zuten. Paradoxikoki, Cunningham bere umiltasun eta soiltasunatik zen ezaguna. "Dirua da dagoen gauzarik merkeena. Garestiena askatasuna da", esan ohi zuen.

2010ean, bere bizitzari buruzko Bill Cunningham New York dokumentala estreinatu zen hiriko Arte Modernoko Museoan.

Bill Cunningham

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se analizará el trabajo fotográfico de Bill Cunningham.

Bill Cunningham, legendario fotógrafo y retratista de la moda de Manhattan. Fue célebre por su columna fotográfica de moda neoyorquina que se publicaba en la edición dominical de estilo del New York Times desde 1978.

Cunningham identificaba cada semana las tendencias de moda de la ciudad y sus retratos se centraban especialmente en los personajes extravagantes y pocos discretos.

En 2008, el gobierno francés le galardonó con la "Legión de Honor", y en 2009 fue nombrado un "hito viviente" de Nueva York. Paradójicamente, Cunningham era conocido por su humildad y austeridad. "El dinero es lo más barato que existe. Lo más caro es la libertad", solía decir.

En 2010, el documental sobre su vida Bill Cunningham New York fue estrenado en el Museo de Arte Moderno de la ciudad.