Irailak

Eugene Smith

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa oraingo Eugene Smith argazkilariaren inguruan izango da.

Eugene Smith XX. mendeko fotokazetaritzako jenio bat izan zen, printzipio profesional sendoekin eta gizakiaren patu ohikoenarekiko (mina, tristura, bakardadea, babesgabetasuna) gogo biziarekin. Gaur egun indarrean dirauen argazki-saiakera modernoaren aita.

Irudi perfektua bilatzen zuen, ez objektiboa, baina bai zintzoa. Zintzotasun horrek, bere izatearen luzapen gisa, objektibotasun osoaren ezinezkora eraman zuen. Eta gauzen egiara iristeko ezintasun horrek zorigaiztokoa egin zuen.

Bere bizitzan, gerrako korrespontsal eta freelance-argazkilari gisa lan egin zuen, eta hainbat lan nabarmendu daitezke, besteak beste, "Country Doctor" (1948) edota "Spanish village" (1950).

Bere bizitzaren amaieran, bere azken saiakera handia egin zuen 1971an, LIFE aldizkariaren editore izandako lagun batek Minamatara joateko konbentzitu zuenean. Japonia hegoaldeko arrantza-hiri bat zen, eta bertako biztanleak itsasoan kontrolik gabe merkurio-metiloa botatzen zuen enpresa kimiko batek pozoitu zituen.

Eugene Smith

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se centrará en el fotógrafo Eugene Smith.

Eugene Smith fue un genio del fotoperiodismo del siglo XX con arraigados principios profesionales y un gran entusiasmado por el destino más frecuente del ser humano (dolor, tristeza, soledad, desamparo). El padre del ensayo fotográfico moderno cuyo legado sigue vigente hoy en día.

Buscaba la imagen perfecta, no objetiva, pero sí honesta. Esta honestidad, como una prolongación de su propio ser, le condujo al imposible de la objetividad plena. Y esa imposibilidad de llegar a la verdad de las cosas le hizo infeliz.

Durante su vida trabajó como corresponsal de guerra y después como fotógrafo freelance destacando diversos trabajos como “Country doctor” (1948) o “Spanish village” (1950), acabando trabajando durante años para la agencia Magnum.

Al final de su vida realizó su último gran ensayo cuando en 1971 un viejo amigo editor de la revista LIFE le convenció para que viajase a Minamata, una ciudad pesquera del sur de Japón cuyos habitantes habían sido envenenados por una empresa química que arrojaba metilo de mercurio sin control en el mar.