Jakob Wassermann

Otsailak

Febrero

Jacob Wassermann

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kultur hedapenerako programaren barruan, ostiraleko saioa, Jakob Wassermann austriar eleberrigile juduari buruzko saioa izango da.

Wassermann justiziaren gaiarekin obsesionatutako idealista bat zen, eta sarritan Fiodor Dostoyevskirekin alderatzen da bi alderditan, bere suhartasun morala eta bere joera sentsazionalista. Nire bidean alemaniar eta judu bezala, nazismo beldurgarria ezarri zenean judu alemaniarrek zuten dilema ikaragarria argitasun handiz definitzen du, marea horrek herrialdea nola inbaditzen zuen ikusi ez zuen arren. Beste lan batzuen artean,  Antzarren gizontxoa, Renate Fuchs eta Ulrico ere idatzi zituen. Bere kontakizun historiko asko Espainian girotuta daude.

Wassermannen prosak, epikoa eta ugaria, berezko narratzaile bat adierazten du. 1908an maisulan bat agertzen da: Caspar Hauser: Die Trägheit des Herzens, Nurembergen noraezean dabilen nerabe baten istorioa hartzen duena, bere bizitza iluntasunean kateatuta igaro ondoren. Berehala erreskatatu genuen, baina beti geroagoko interes batengatik. Lagundu beharrean, gizarte burgesak, bere bihotz hotzarekin, usteldu egingo du, hobeto arbuiatzeko. 1974an, Werner Herzogek Jeder für Sich un Got gegen alle zuzendu zuen 1828an Nurembergen agertu zen mutikoaren kasu historikoari buruz, leku ezezagun batean gatibu egon ondoren. Herzogen filma ez zen Wassermannen eleberriaren egokitzapena, baina pertsonaia berean oinarritzen zen.

Jakob Wassermann

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre el novielista judío Austriaco Jakob Wassermann.

Wassermann era un idealista obsesionado por el tema de la justicia y es frecuentemente comparado con Fiódor Dostoyevski en dos aspectos, su fervor moral y su tendencia sensacionalista. En Mi camino como alemán y como judío define con extraordinaria clarividencia el terrible dilema en que se hallaban los judíos alemanes en el momento de instaurarse el temido nazismo, aunque no llegó a presenciar cómo esa marea invadía el país. Entre otras obras, escribió también El hombrecillo de los gansos, Renate Fuchs y Ulrico. Muchos de sus relatos históricos están ambientados en España.

La prosa de Wassermann, épica y abundante, revela un narrador nato. En 1908 aparece una obra maestra: Caspar Hauser o La pereza del corazón, que toma la historia de un adolescente que se encuentra vagando en Núremberg, después de haber pasado su vida encadenado en la oscuridad. Nos apresuramos a rescatarlo, pero siempre con un motivo ulterior. Lejos de ayudarlo, la sociedad burguesa, con su corazón frío, lo corromperá para rechazarlo mejor. Werner Herzog, en 1974, dirigió El enigma de Gaspar Hauser sobre el caso histórico del muchacho aparecido en Nuremberg en 1828, después de haber estado cautivo en lugar desconocido. La película de Herzog no era una adaptación de la novela de Wassermann, pero se basaba en el mismo personaje