Martxoak

Asta Nielsen

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kultur hedapenerako programaren barruan, ostiraleko saioa Asta Nielsen aktoresari buruzkoa izango da.

Asta Nielsenek leku garrantzitsua merezi du zinemaren historian, zinemaren lehen aktore handienetako bat izan zelako. Bere lan aipagarrienetakoa bat Die Suffragette-ean (Sufragista 1913) burutu zuen, bertan  femme fatale paper tipikoegatik ihes eginik.

Filmak sufragistek borrokatzen duten arrazoia bidezkoa dela onartzen du. Baina bestalde, jarrera kontserbadorea ere hartzen du, alegia, sufragistek erabiltzen zituzten bitartekoak ez ziren egokienak. Baina ez du azaltzen neurri erradikalak hartzearen oinarrian neurri epelek presio gisa ez zutelako funtzionatzen estaltzean.

Hori bai, sufragistek jasandako proba gogorrak islatzen ditu. Haietariko asko kartzelaratzen zituzten, sarritan, protesta egiten zuten gose-grebak eginez. Horrela, agintariek askatzea erabakitzen zuten haietako bat kartzelan hiltzeak ekarriko zituen erantzukizunak saihesteko.

Beraz, Die Suffragette oso lan interesgarria da gaur eguneko ikuspuntutik aztertzeko.

Asta Nielsen

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre la actriz Asta Nielsen.

Asta Nielsen merece un lugar destacado en la historia del cine, por ser una de las primeras grandes actrices. Una de sus actuaciones más destacadas fue una atrevida producción, Die Suffragette (La sufragista 1913), que se escapaba de sus típicos papeles de femme fatale.

En la proyección se reconoce que la causa de las sufragistas es justa. Al mismo tiempo, también adopta la postura conservadora de que los medios manejados por las sufragistas no son los más adecuados, aunque ignora que  las medidas más radicales se tomaron ante la ineficacia de las más moderadas como forma de presión.

La película también refleja las duras pruebas que tuvieron que asumir las sufragistas. Cuando muchas de ellas eran encarceladas, a menudo protestaban haciendo huelgas de hambre.  Por ello, inicialmente las autoridades decidían liberarlas para evitar las responsabilidades que acarrearía la muerte de alguna de ellas.

De forma que Die Suffragette resulta ser una obra muy interesante para analizarlo desde la actualidad.