Maiatzak

Doako sarrera / Aforo mugatua

Entrada gratuita / Aforo limitado

Serguéi Eisenstein

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Serguéi Eisenstein zinema eta antzerki zuzendariari buruzkoa izango da.

Sergei Eisenstein Rigan jaio zen, Letonian, familia judu batean, errusiar inperioaren garaian. Iraultza sobietarraren ondoren, antzerkia utzi zuen 25 urterekin, eta nazioarteko ospea eman zion komunikabideari eman zion arreta: zinemari. Bere muntaia-teknika berritzaileak, ondorengo zineman inspirazio gisa balio izan zuen. Eisensteinentzat edizioa ez zen eszenak lotzeko erabiltzen zen metodo soil bat, entzuleen emozioak manipulatzeko gai zen bitartekoa baizik. Gaiari buruzko ikerketa luze baten ondoren, Eisensteinek bere muntaiaren teoria propioa garatu zuen. Bere argitalpenak eragin handikoak izan ziren Hollywoodeko hainbat zuzendarirentzat.

Bere ideal komunistek, behin baino gehiagotan, gobernu sobietarreko funtzionarioekin gatazketara eraman zuten. Stalinek bazekien zinemak propagandarako bide gisa zuen boterea, eta Eisenstein pertsona eztabaidagarritzat jo zuen. Bere ospea, beranduago, bere filmeen arrakastarekin sakondu zen, horien artean, Potemkin akorazatua (1925), garai guztietako pelikularik hoberenetako bat izendatua.

Serguéi Eisenstein

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre el director de cine y teatro soviético Serguéi Eisenstein.

Serguéi Eisenstein nació en Riga, Letonia, en el seno de una familia judía, durante del imperio ruso. Tras la revolución soviética abandonó en teatro y a los 25 años de edad,  se centró en el medio que le dio prestigio internacional: el cine. Su innovadora técnica de montaje sirvió de inspiración para el cine posterior.  Para Eisenstein, la edición no era un simple método utilizado para enlazar escenas, sino un medio capaz de manipular las emociones de su audiencia. Después de una larga investigación en el tema, Eisenstein desarrolló su propia teoría del montaje. Sus publicaciones al respecto serían luego de gran influencia para varios directores de Hollywood.

Sus ideales comunistas lo condujeron en varias ocasiones a conflictos con funcionarios del gobierno soviético. Stalin era consciente del poder del cine como medio de propaganda, y consideró a Eisenstein como una figura controvertida. Su popularidad se profundizó más tarde con el éxito de sus películas, entre ellas El acorazado Potemkin (1925), calificada una de las mejores películas de todos los tiempos.