Urriak

Odessa Film Studio

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioan Odessa film zinema-estudioa omenduko da.

Grossmanen "Myrograph" zinema-estudioa 1907tik egon zen Odesan, eta Ukrainan erregistratutako zaharrena izan zen, baina Odessa Film estudioa (Одеська кіностудія художніх фільмів, Ukranieraz), 1919ko maiatzaren 23an sortu zen, Ukrainako SSEko Odesako Gobernazioko Batzorde Betearazlearen erabakiz.

Hasiera batean, "Armada Gorriaren 41. dibisioko sail politikoko zinema politikoko saila" gisa agertzen zen, eta hemen filmatutako lehen film luzea Armiarmak eta Euliak izan zen. Jatorrizko estudioak gainbeheran sartu ziren Errusiako Gerra Zibilaren eta Ukrainako Independentzia Gerraren ondoren, jabeak jazarpen politikotik ihesi joan baitziren.

1922an, "Filmen saila" Ukrainako argazki-zinemaren administrazioaren (VUFKU) Odesako filmen fabrikan berrantolatu zen. Horren mendeurrena betetzen da aurten. Mundu Gerraren geldialdiaren ondoren, 1955ean, Odesako Zinema estudioak bere ekoizpen zinematografikoari ekin zion berriro. 1956ko azaroaren 26an, Felix Mironer eta Marlen Khutsieven "Udaberria Zarechnaya kalean" filma estreinatu zen, gertaera esanguratsua izan zen, ez bakarrik estudioarentzat, baita zinema sobietar osoarentzat ere. Izan ere filma 30 milioi pertsonak baino gehiagok ikusi zuten.

2005ean, Odessa Film elkarte anonimo batean berrantolatu zen. Gaur egun, estudioez gain, zinema-museoa ere badago instalazio beretan, material ugarirekin.

Odessa Film Studio

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se homenajeará al estudio de cine Odessa Film.

El estudio de cine de Grossman "Myrograph" existió en Odesa desde 1907 y fue el más antiguo registrado en Ucrania, que le siguió el  Odessa Film Studio (Ucraniano: Одеська кіностудія художніх фільмів)  que fue fundado el 23 de mayo de 1919 por decisión del Comité Ejecutivo de la Gobernación de Odesa, RSS de Ucrania.

En un principio, figuraba como "Sección de cine político del departamento político de la 41ª División del Ejército Rojo", y el primer largometraje rodado aquí fue "Arañas y moscas". Los estudios originales entraron en declive después de la Guerra Civil Rusa y la Guerra de Independencia de Ucrania, ya que sus propietarios emigraron huyendo de la persecución política.    En 1922, la "sección de películas" se reorganizó en la Fábrica de películas de Odesa de la Administración de cine fotográfico de Ucrania (VUFKU), del cual este año se cumple el centenario. Tras el parón de la guerra mundial, en 1955, el Estudio de Cine reanudó su propia producción cinematográfica. El 26 de noviembre de 1956, se estrenó la película de Felix Mironer y Marlen Khutsiev "Primavera en la calle Zarechnaya", que se convirtió en un evento significativo no sólo para el estudio, sino para todo el cine soviético. Película que fue vista por más de 30 millones de personas.

En 2005, Odessa Film se reorganizó en una sociedad anónima. Hoy en día además de los estudios, también existe un museo del cine en las mismas instalaciones con abundante material.