Jesus Mari Arruabarrena. Tamala, liburu aurkezpena / presentación del libro

Septiembre

Liburu aurkezpena

TAMALA

Jesus Mari Arruabarrena, fotografoaren eskutik, Miguel Zugaza Bilboko Arte Ederretako Museoaren zuzendariarekin hizketan arituko da.

Arruabarrena fotografoa da. Argazkigintzari buruzko ikastaro askotan parte hartu du (D'Agata, Navia, Dávila, etc). Baserriari buruzko lan dokumental ugari argitaratu ditu. Azkenengo hamarkadan argazkigintza pertsonalago baterantz jo du. Bide horretan MOO eta MUGA liburuak izango lirateke aipagarrienak.

TAMALA

Tamala leku ilunetan ibiltzeko aitzakia da, gainbeherari aurrez aurre begiratzeko erabil dezakedan baimena. Itzalak erradiografiatzeko saiakera deseroso horretan, ahaleginak egiten ditut magia eguneroko lekuetan aurkitzeko, eta, aldi berean, mamuak uxatzeko.

Mila arrazoi daude argazkiak egiteko, eta bakoitzak bereak ditu. Nire kasuan, kamera hartzeko arrazoi nagusietako bat da sentitzen dudan beharra tristura uxatzeko eta egonezina baretzeko.

Bizirik eta nahiko zuhur mantentzen nauen erronka da bizitzaren alde iluna harrapatzeko saiakerak. Erronka honen gakoa da beldurrak, miseriak eta beste zama batzuk fotografiatzea.

Gero eta gutxiago interesatzen zait mundua nolakoa den erakustea, beste gizaki batzuek nola sufritzen duten, etab. Azken batean, hirugarren pertsonan hitz egiteari utzi nahi diot.

Tamalan, batzuetan hormetako arrastoak irakurtzen ditut eta mezu ezkutuak interpretatzen ditudala iruditzen zait, beste batzuetan bizitza ausentzien bidez irudikatzen dut. Bidaia horretan (borroka horretan) kea arnastu eta elurra zapaltzen dut paisaia beldurgarri batean, non zehar-begiradak eta zurrumurruak ohikoak diren.

Argazkigintzaren misterioari aurre eginez, eta ulertzen saiatuz, agian bizitzaren misterioa ulertu nahian nabil.

Presentación del libro

TAMALA

A cargo de su autor Jesus Mari Arruabarrena, en conversación con Miguel Zugaza, Director del Museo de Bellas Artes de Bilbao.

Arruabarrena es fotógrafo. Ha participado en numerosos talleres y seminarios (D´Agata, Navia, Dávila, etc). Ha publicado varios trabajos documentales relacionados con el mundo rural. En la última década ha tendido hacia una fotografía más personal, en la que destacan títulos como MOO o MUGA.

TAMALA

Tamala es el pretexto para transitar lugares oscuros, el salvoconducto con el que puedo mirar de frente a la decadencia. En ese incómodo intento de radiografiar las sombras, trato de encontrar la magia en lugares cotidianos, al tiempo que procuro ahuyentar a los fantasmas.

Hay mil razones para fotografiar, y cada uno tiene las suyas. En mi caso, uno de los principales motivos que me empujan a coger la cámara es la necesidad de ahuyentar la tristeza y la urgencia por calmar el desasosiego.

El desafío que me mantiene vivo y relativamente cuerdo es el intentar captar el lado oscuro de la vida. Este reto consiste en fotografiar los miedos, las miserias y otros lastres.

Cada vez me interesa menos mostrar cómo es el mundo, cómo sufren nuestros semejantes, etc. En definitiva, quiero dejar de hablar en tercera persona.

En Tamala, a veces leo los rastros de las paredes y creo interpretar mensajes latentes, otras veces imagino la vida a través de las ausencias. En ese viaje (en ese combate), respiro humo y piso nieve en un paisaje tenebroso donde son frecuentes las miradas de reojo y los susurros.

Enfrentándome al misterio de la fotografía, e intentando entenderlo, quizá pretenda ingenuamente entender el misterio de la vida.