Arte prehistórico / Historiaurreko artea

IRAILAK

SEPTIEMBRE

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako, irailak 7ko saioa, historiaurreko arteari eskainita egongo da.

Artelan-kopuru parietal handia ikuskatu ondoren, Marc Azéma zuzendari eta arkeologo prestigiotsuak, historiaurreko gizakiak, gaur eguneko gizakiaren irudi eta mugimenduaren lilura bera sentitzen zuela erakusten digu.

Erokeria al da esatea zinema duela 20.000 urte, Paleolitikoan asmatu zela? Arte paleolitikoaren grabatuen irakurketa berri batek, historiaurreko artistek haitzuloetako paretetan irudikatutako animalien mugimendua deskonposatzen zutela proposatzen du; hau da, modu primitiboan, animazio-filmak egiten zituztela. Gai zirela, azken finean, narrazioak irudikatzea eta soinuez eta irudiez lagunduz istorioak kontatzea.

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz este viernes, 7 septiembre, estará dedicado al análisis del arte prehistórico.

Tras revisar un gran número de obras de arte parietal, el director y prestigioso arqueólogo Marc Azéma desvela que el hombre prehistórico sentía la misma fascinación por las imágenes y el movimiento que el hombre actual.

¿Es una locura decir que el cine se inventó en el Paleolítico, hace 20.000 años? Una nueva lectura de las pinturas y los grabados del arte paleolítico propone que los artistas prehistóricos descomponían el movimiento de los animales representados en las paredes de las cuevas; es decir, que realizaban una forma primitiva de cine de animación. Eran capaces, en definitiva, de representar las narraciones y contar historias acompañándose de sonidos e imágenes.