Jacques Léonard

ABUZTUAK

AGOSTO

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa, Jacques Leonard idazle, zinemagile eta argazkilari frantsesaren  inguruan izango da.

Jacques Leonard Bartzelonara 50 ko hamarkadaren hasieran  heldu zen. Jatorriz frantsez familia onekoa zen eta Montjuïc barrutiko komunitate ijitoari argazkiak egitea lortu zuen, Rosario Amaya, bere emazteari esker. Izan ere, Rosario, Hostafrancs auzoko ijito katalana zen eta mundu horretan sartu zuen.

Ijito-kulturarekiko lilura azaltzen dute bere argazkiek. Komunitate eta garai baten erretratu bikaina lortu zuen. Bartzelonako kanpoaldea erakusten zuten: Montjuïc-eko barrakak, komunitate ijito zabalaren ohiturak eta errituak jaso zituen. Aipatzekoa da bere argazki-artxiboak duen balio historiko eta dokumentala.

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al cineasta, escritor y fotógrafo francés Jacques Léonard.

Jacques Leonard era hijo de una familia francesa acomodada que llegó a Barcelona a principios de los años 50. Gracias a su esposa Rosario Amaya, gitana catalana del barrio de Hostafrancs, logró introducirse y fotografiar a la comunidad gitana.

La fascinación del fotógrafo por la cultura gitana, le llevó a hacer un magnífico retrato de las costumbres y rituales de esta comunidad y de una época. Su archivo fotográfico tiene un gran valor histórico y documental.