Urtarrilak

Enero

Sidney Poitier

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Sidney Poitier aktoreari buruzkoa izango da.

Sidney Poitier aktore, zinema-zuzendari, idazle eta diplomatiko estatubatuarra izan zen.

Ezaguna egiten hasi zen Estatu Batuetako antzezlanetan egindako interpretazioengatik, non arraza estereotipoei aurre egiten zien. Horrela, sinesgarritasun handia eman zien aktore beltzei mendebaldeko munduan.

1963an, Lillies of the field filmean egindako lanagatik gizonezko aktore onenaren Oscar saria irabazi zuen lehen afroamerikarra izan zen. 1965ean The Bedford Incident film antibelizistan parte hartu zuen Richard Widmarkekin batera. 1967an hiru film egin zituen: to Sir, With Love, In the heat of the night, eta Guess who’s coming tonight. Uptown Saturday Night, Let 's Do It Again (Bill Cosby lagunarekin) eta Stir crazy (Richard Pryor eta Gene Wilder protagonista) filmak ere zuzendu zituen.

2002an, 38 urte geroago, Hollywoodeko Arte eta Zientzia Zinematografikoen Akademiak Poitier aukeratu zuen Ohorezko Oscarra jasotzeko. Urtarrilaren 6an hil da 94 urte zituela.

Sidney Poitier

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes estará dedicada al actor de cine Sidney Poitier.

Sidney Poitier fue un actor, director de cine, escritor y diplomático estadounidense.  Empezó a ser conocido por sus interpretaciones en obras de teatro estadounidenses, en las cuales desafiaba los estereotipos raciales. De esta manera dio una gran credibilidad a los actores negros en el mundo occidental.

En 1963, consiguió ser el primer actor afroamericano en ganar el Óscar al mejor actor por su interpretación en Los lirios del valle. En 1965 participó en la película antibelicista The Bedford Incident  junto a Richard Widmark. En 1967 protagonizó tres películas: To Sir, With Love, En el calor de la noche y Adivina quién viene a cenar esta noche. También dirigió películas como Sucedió un sábado, Let's Do it Again  (con su amigo Bill Crosby), y Locos de remate (protagonizada por Richard Pryor y Gene Wilder).

En 2002, 38 años después de recibir el Óscar al mejor actor, Poitier fue elegido por la Academia de las Artes y las Ciencias Cinematrográficas de Hollywood  para recibir el Óscar Honorifico. Falleció el 6 de enero a los 94 años.