Apirilak

Friðrik Þór Friðriksson

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia Friðrik Þór Friðriksson zinemagile islandiarrari eskainiko zaio.

1980ko hamarkadaren hasieran hasi zen zinema sorkuntzan, film esperimental eta dokumentalekin. 1990an, Islandiako Zinematografia korporazioa sortu zuen, eta, ordutik, Islandiako Zinema ekoiztetxe garrantzitsuena bihurtu da. Enpresak Islandiako beste zuzendari eta ekoizle batzuekin ekoizten ditu bere filmak eta obrak.

1987an estreinatu zen zineman Skyttunar (Bale zuriak) filmarekin. Bere bigarren ekoizpena Naturaren umeak (1991) Oscar sari baterako izendatu zuten atzerriko film onenaren sarian, eta Yubari International Fantastic Film Festivalaren laugarren edizioko sari nagusia irabazi zuen 1993ko otsailean.

Era berean, 1995eko Cold fever (Á Köldum Klaka) filma lehen road movie filma aipatu genezake, nazioarteko aktoreekin batera ingeles eta japoniar hizkuntza nagusi diren Friðrikssonen

Friðrik Þór Friðriksson

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al director de cine islandés Friðrik Þór Friðriksson.

A comienzos de la década de 1980 comenzó su carrera en la creación cinematográfica con películas experimentales y documentales. En 1990 funda la Corporación Cinematográfica de Islandia, y desde entonces se ha convertido en la empresa productora cinematográfica más importante de Islandia. La empresa produce sus películas y obras con otros directores y productores islandeses.

Debutó como director de cine con Skytturnar (Ballenas blancas) en 1987. Su segunda producción Niños de la naturaleza (1991) fue nominada para un premio Oscar en la categoría de Mejor Película Extranjera y obtuvo el Gran premio del cuarto Yubari International Fantastic Film Festival en febrero de 1993.

También destaca la película Cold fever (Á Köldum Klaka) de 1995, primera Road movie y la primera película de Friðriksson con preponderancia del idioma inglés