Uztailak

Julio

Jules Dassin

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa,  Jules Dassin zinemagileari eskainiko zaio.

Julius Dassin (1911 – 2008) rusiar-judu jatorriko estatubatuar gidoilari, idazle, aktore eta zinema zuzendaria izan zen.

Ibilbide zinematografiko garrantzitsu baten ondoren, 1941 eta 1950 bitartean, Frantziara lekualdatu zen, makarthismoan Hollywoodeko zerrenda beltzean sartu baitzuten. Han bere izena Julesengatik aldatu zuen, bere lanbidearekin jarraituz.

Bere lanaren onena gerraosteko gangsterren eta polizien zineman kokatzen da. Ikusmen-balio handiko filmak dira, askotan «zinema beltza» deiturikoan sartu direnak. Honako hauek nabarmentzen dira: Brute Force, 1947, Thieves 'Highway, 1949 eta The Naked City, 1948, aldi berean New Yorki buruzko dokumentala dena. Azken film honegatik, 1949an bi Oscar sari jaso zituen argazkilaritza onenaren eta muntaketa onenaren sailetan. Ameriketako Estatu Batuetako Kongresuko Liburutegiko Filmen Erregistro Nazionalean (National Film Registry) gordetzen da 2007tik, «kulturalki, historikoki edo estetikoki esanguratsutzat» jotzen delako.

Jules Dassin

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz  la sesión de este viernes girará en torno al cineasta Jules Dassin.

Julius Dassin (1911-2008) fue un guionista, escritor, actor y director de cine  estadounidense de ascendencia judío-rusa.

Tras una importante carrera cinematográfica, entre 1941 y 1950, acabó trasladándose a Francia, al ser incluido en la lista negra de Hollywood durante el macarthismo. Allí cambió su nombre por el de Jules, continuando con su profesión.

Lo mejor de su obra se inscribe en el cine de gánsteres y policiaco de posguerra, películas de gran valor visual, que a menudo se han incluido en el llamado «cine negro», destacan: Fuerza bruta (Brute Force, 1947), Mercado de ladrones (Thieves' Highway, 1949) y La ciudada desnuda (The Naked City, 1948), que es al tiempo un documental sobre Nueva York. Esta última película fue galardonada con dos premios Óscar en 1949 en las categorías de mejor fotografía (William H. Daniels) y mejor montaje (Paul Weatherwax). Está preservada desde el año 2007 en el Registro Nacional de Filmes (National Film Registry) de la Biblioteca del Congreo de Estados Unidos, por ser considerada «cultural, histórica o estéticamente significativa».