Iraultza zibernetikoa zineman I / La revolución cibernética en el cine I

Uztailak

Julio

Iraultza zibernetikoa zineman I

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko honetako saioa zinemako iraultza zibernetikoari buruzko sail baten lehenengoa izango da.

Arte elektronikoaren garapena eta bilakaera aztertuko dira. Arteak gaur egun jasan dituen aldaketa sozial, ideologiko eta kulturalak eta adimen artifiziala testuinguru historikoan nola aurkeztu eta irudikatu den eta zineman nola tratatu den.

Lehen saio honetan, Colossus: The Forbin Project (Colossus: Forbin proiektua) proiektatuko da, 1970eko zientzia-fikziozko film estatubatuarra, Joseph Sargentek zuzendua eta 1966ko Dennis Feltham Jonesen izen bereko eleberrian oinarritua. Superordenagailu baten sorrera kontatzen du, estatubatuarren defentsa militarraren sistema bere gain duena, baina sobietarrek sortutako antzeko sistema batekin harremanetan jarri ondoren, Guardian izenekoa, kontzientzia hartzen duen eta munduaren kontrola hartzea erabakitzen duen erakunde bakarra osatzen duena.

Filma 1960ko hamarkadaren amaierako zientzia-fikzio mekanikoaren generoaren adierazle interesgarria da, ikuspegi apokaliptikoa duena, eta urteen poderioz bere garaian falta izan zitzaion errekonozimendua lortu du.

La revolución cibernética en el cine I

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz  la sesión de este viernes será la primera de una serie sobre la revolución cibernética en el cine.

Se analizará el desarrollo y evolución del arte electrónico. Los cambios sociales, ideológicos y culturales que ha sufrido el arte hoy en día y cómo la inteligencia artificial se ha presentado e imaginado en el contexto histórico y la forma en que se ha tratado en el cine.

En esta primera sesión se proyectará Colossus: The Forbin Project (conocida como Colossus: el proyecto Forbin) es una película estadounidense de ciencia ficción de 1970 dirigida por Joseph Sargent y basada en la novela homónima de Dennis Feltham Jones  de 1966. Narra la creación de un superordenador que tiene a su cargo el sistema de defensa militar de los estadounidenses, pero que tras contactar con un sistema similar creado por los soviéticos llamado Guardián, forman una única entidad que cobra conciencia y decide tomar el control mundial.

La película es un interesante exponente del género de ciencia ficción mecánica de finales de la década de 1960 con un enfoque apocalíptico, que con el paso de los años ha conseguido un reconocimiento que en su época le faltó.