Argazkigintzaren Nazioarteko Eguna / Día Internacional de la Fotografía

ARGAZKIGINTZAREN NAZIOARTEKO EGUNA 2023

Abuztuaren 19an

Leopoldo Zugaza gogoratuz

Urtero legez, abuztuaren 19an Photomuseumak Argazkigintzaren Nazioarteko Eguna ospatzen du. Aurtengoan Leopoldo Zugaza (1932-2022) kultura eta artearekin lotutako hainbat erakundeen abiarazlea eta Photomuseumeko sortzaileetako bat omenduko da.

EGITARAUA

11,30etan

Aurreskua

Lore eskaintza

DAGUERREN

monumentuan

11,45etan

Bertsoak

12,00etan

Omenaldi-ekitaldia

Alberto Palomerak gidatua

Joan Fontcuberta, Carlos Cánovas, Darío Urzay eta Idoia Unzurrunzagaren partaidetzarekin

Egunean zehar Photomuseumeko sarrera dohainik izango da.

Leopoldo Zugaza

Leopoldo Zugaza Fernández (Durango, 1932-2022) editorea, aktibista eta artearekin lotutako hainbat elkarte eta erakundetako abiarazlea izan da azken hamarkadetako Euskal Herriko kulturaren sustapenean eta hedapenean. Bere izaera edozein etiketatik kanpo dago, jorratu zituen ezagutza arloen aniztasunagatik –bibliografia, artea, literatura, zinema, argazkigintza, historia, euskara, etnografia eta komikia –eta kulturari buruzko bere ikuskera humanistagatik, abangoardiaren aldeko konpromiso argiarekin.

Ekintzailea eta intelektuala era berean, bere helburu nagusia Euskal Herrirako modernitate kulturaleko proiektu handia martxan jartzea izan zen, eta horretarako gogor aritu zen lanean.[…]

Mikel Onandia

ARGAZKIGINTZAREN NAZIOARTEKO EGUNA 2023

Abuztuaren 19an

Leopoldo Zugaza gogoratuz

Anualmente, el día 19 de agosto el Photomuseum de Zarautz celebra el Día Internacional de la Fotografía. Este año se homenajeará a Leopoldo Zugaza (1932-2022), impulsor de diversas instituciones relacionadas con la cultura y el arte y cofundador del Photomuseum.

11,30 horas

Aurresku

Ofrenda foral

en el monumento a

DAGUERRE

11,45 horas

Bertsoak

12,00 horas

Acto de homenaje

Recordando a Leopoldo Zugaza

Conducido por Alberto Palomera
con la participación de Joan Fontcuberta, Carlos Cánovas, Darío Urzay e Idoia Unzurrunzaga

Durante el día la entrada al Photomuseum será gratuita.

Leopoldo Zugaza

Editor, activista e impulsor de distintas asociaciones e instituciones ligadas al arte, Leopoldo Zugaza Fernández (Durango, 1932-2022) ha sido uno de los principales protagonistas en la promoción y difusión de la cultura en el País Vasco de las últimas décadas. Su figura escapa a cualquier etiqueta debido a la diversidad de áreas de conocimiento que abordó        –la bibliografía, el arte, la literatura, el cine, la fotografía, la historia, el euskera, la etnografía y el cómic–y a su concepción humanista de lo cultural, con un claro compromiso por la vanguardia.

Unía en su persona al hombre de acción y al intelectual, y su propósito vital consistió en poner en marcha un ambicioso proyecto de modernidad cultural para el País Vasco, por el que trabajó con una obstinación irreductible. […]

Mikel Onandia