• A

Kulturaren katedralak III / Catedrales de la cultura III

Abuztuak

27

Agosto

2021

18,00 H.

Doako sarrera / Aforo mugatua

Entrada gratuita / Aforo limitado

 AULA / GELA 

Kulturaren katedralak III

Kulturak eta honek gizakiarengan duen eraginari buruzko hausnarketa

 

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, kulturak eta honek gizakiengan eta ingurunean duen eraginari buruzko hausnarketa jorratzen duten hiru sesioko hirugarren eta azken saioa izango da ostiral honetan, abiapuntutzat honako galdera hau hartuta:

Eraikinek hitz egingo balute, zer esango lukete gutaz?

Galdera honi erantzuteko, bata bestearengandik oso desberdinak diren sei eraikin ikonikoen azterketatik abiatuko da, ez soilik eraikina beraren azterketarako, baizik aitzaki modura, gizakiak bere kulturaren islada gisa duen eragina aztertzeko. Aukeratutako lehenengo bi eraikinak hauek izango dira:

 

  • Osloko opera, artearen eta bizitzaren arteko sinbiosi perfektua
  • Pompidou zentroa , kultura modernoko makina bat

 AULA / GELA 

Catedrales de la cutura III

Reflexión sobre la cultura y su influencia en el ser humano

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la tercera y última de tres sesiones que abordará una reflexión sobre la cultura y su influencia en el ser humano  y su entorno, que toma como punto de partida la pregunta:

Si los edificios hablaran, ¿qué dirían de nosotros?

Para responder a esta pregunta se parte del estudio de seis edificios icónicos, muy diferentes entre ellos, que sirven como excusa para el estudio no solo del propio edificio, sino de su influencia en el hombre como reflejo de su cultura. Los dos primeros edificios seleccionados serán:

  • Ópera de Oslo , una simbiosis perfecta entra el arte y la vida
  • Centro Pompidou, una máquina de la cultura moderna

Kulturaren katedralak II / Catedrales de la cultura II

Abuztuak

20

Agosto

2021

18,00 H.

Doako sarrera / Aforo mugatua

Entrada gratuita / Aforo limitado

 AULA / GELA 

Kulturaren katedralak II

Kulturak eta honek gizakiarengan duen eraginari buruzko hausnarketa

 

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, kulturak eta honek gizakiengan eta ingurunean duen eraginari buruzko hausnarketa jorratzen duten hiru sesioko bigarren saioa izango da ostiral honetan, abiapuntutzat honako galdera hau hartuta:

Eraikinek hitz egingo balute, zer esango lukete gutaz?

Galdera honi erantzuteko, bata bestearengandik oso desberdinak diren sei eraikin ikonikoen azterketatik abiatuko da, ez soilik eraikina beraren azterketarako, baizik aitzaki modura, gizakiak bere kulturaren islada gisa duen eragina aztertzeko. Aukeratutako lehenengo bi eraikinak hauek izango dira:

 

  • Haldengo espetxea, munduko kartzelarik gizatiarrena
  • Salk Institutua , zientziaren egoitza Kaliforniako kostaldean

 

 AULA / GELA 

Catedrales de la cutura II

Reflexión sobre la cultura y su influencia en el ser humano

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la segunda de tres sesiones que abordarán una reflexión sobre la cultura y su influencia en el ser humano  y su entorno, que toma como punto de partida la pregunta:

Si los edificios hablaran, ¿qué dirían de nosotros?

Para responder a esta pregunta se parte del estudio de seis edificios icónicos, muy diferentes entre ellos, que sirven como excusa para el estudio no solo del propio edificio, sino de su influencia en el hombre como reflejo de su cultura. Los dos primeros edificios seleccionados serán:

  • Prisión de Halden , la cárcel más humana del mundo
  • Instituto Salk, el hogar de la ciencia en la costa de California.

Argazkigintzaren Nazioarteko Eguna / Día Internacional de la Fotografía

 Abuztuak

19

Agosto

2021

12,00 H.

Doako sarrera / Aforo mugatua

Entrada gratuita / Aforo limitado

 

 

 

 

ARGAZKIGINTZAREN NAZIOARTEKO EGUNA 2021 

Proiekzioa eta mahai-ingurua:

 “Margolan bat oparitzen didazu? ¿Me regalas un cuadro?”

Abuztuaren 19an, 12:00etan,

Doako sarrera. Edukiera bete arte

 

Urtero legez, abuztuaren 19an, Photomuseumak Argazkigintzaren Nazioarteko Eguna antolatzen du. Parisen, 1839an Zientzia eta Arte Ederren Akademian lehenengo prozedura fotografikoaren, hau da dagerrotipoaren, aurkezpena egin zela aitzakiatzat hartuz.

 

Azken urteotan bezalaxe, egun osoan zehar Photomuseumeko sarrera doakoa izango da, baina COVID-19a dela-eta egoera berezia bizi dugunez, gure ospakizunak egoera berri honetara egokitu ditugu.

 

Beraz, aurtengoan “Margolan bat oparitzen didazu? ¿Me regalas un cuadro?” film luze dokumentala eskainiko da 12etan eta jarraian mahai-ingurua egingo da Ainhoa Urgoitiaren eskutik.

 

“Margolan bat oparitzen didazu? (¿Me regalas un cuadro?)”

Sinopsia

Hainbat erakusketa egiteko prozesuaren bidez, disziplina ezberdinetako 3 kolektibo bizkaitarrek , egungo arte garaikidearen egoeraz, bere sormen prozesuaz, merkatuaz, egungo arte garaikidean lan egitearen inseguritateaz, artistaren bakardadeaz, eta norberarekiko eta errealitatea sozialarekiko konpromisuaz eta kreatibitate mugaz hitzegiten dute.

 

Zer da?

“Margolan bat oparitzen didazu? ¿Me regalas un cuadro? film luze dokumentala da, eta, bertan, egungo erreferenteak eta arte-disziplina ezberdinetan lan egiten duten artistak , hala nola, argazkilaritzan, eskulturan, modan, pinturan, dantzan edota ikus entzunezkoan, baina denek garaikidea landuz teknika eta forma tradizionalak erabiliz, zein konplikatua den garaikidea lantzea azaltzen digute, zeina askotan ez dena arte bezala konsideratzen. Sortzaile hauek gure oroitzapen kulturari forma ematen diote, zeinari garrantzia eta aipamena eman behar diogu, kanpoan egiten bait dute eta.

Artearen ulermena, agian exigitzen den moduan ez da eman beharrik.. Artea sentitu eta gozatu egin behar da, ardoa bezala. Enologoak izan ez gaitezke, eta ardo onaz edo txarrez gozatu , ezin izango dugu baloratu espezialisten parametroetatik, baina bai, ordea, gozatzea edo gorrotatzea. Artearekin gauza bera gertatzen da, baina ez du balio. Beste edozein diziplina bezala, aldez aurretik ezagutu eta aztertu behar da, baloratu ahal izateko. Hala eta guztiz ere, gizarteak ulermena eskatzen du, beste mota bateko diziplinak eskatzen ez direnean. Gutxietsia da prentsak zenbait obra historikoren neurriz kanpoko prezioen berri bakarrik ematen duenean, pieza horrek zenbateko hori balio duen zalantzan jarriz.

 

Fitxa teknikoa

Zuzendaritza: Ainhoa Urgoitia, Enrique Rey

Gidoia: Ainhoa Urgoitia

 

Ekoizpena/Ekoizpen exekutiboa: BITART NEW MEDIA S.L.

Produkzio zuzendaritza: Ainhoa Urgoitia

Argazki zuzendaritza: Kenneth Oribe

Kamera laguntzailea: Josu Trocaola, Aritz Bilbao

Soinu zuzena: Fran Alonso

Produkzio laguntzaileak: Miriam Ortega, Aciano Oyaga

Musika: Nerea Alberdi

Muntaia: Bittor Gonzalez

Violonchello: Pedro Martínez

Musika programazioa eta gitarrak: Dávid Sánchez

Musika nahasketa: Mikel F. Krutzaga

Blue Bayou estudioetan grabatua

Argazki finkoa: Naiara Fuente.

Soinu eta nahasketa postprodukzioa: Raúl Álvarez

Etalonajea eta masterizazioa: Jon Larrea

Grafismoa: Enrique Rey

Webgunea: Raúl Álvarez

 

AINHOA URGOITIA SANTAMARÍA (Donibane Lohizune, 1976).

Ikus-entzunezko Komunikazioan lizentziatua EHUn (Euskal Herriko Unibertsitatea). Genero ikasketetako masterra EHUn (Euskal Herriko Unibertsitatea). Valentziako Zinema Eskolan Egile eta Errealitate Dokumentalean diplomatua.

Ekoizpeneko zuzendaria eta BITART NEW MEDIA SLko dokumental eta publizitate proiektuetako gidoilaria. Bideo eta argazkigintzan aditua den Luces del Ayer ekoiztetxearen kofundatzailea.

Ondoko jaialdien programatzailea: Zinegoak, Bilboko Gaylesbitrans Nazioarteko Zinema eta Arte Eszenikoen Jaialdia eta Madrilgo Nazioarteko Zinema Jaialdia.

Azken 4 urteetan, Visibles (2018), Cosiendo Futuros (2019), Barraskiloentzat iganderik ez (2021), Gaztemirak (2021) eta Margolan bat oparitzen didazu? (2019) eta Norbearren Gela (2021) film luze dokumentalen zuzendarikide eta gidoilari izan da, eta 100 selekzio nazional eta nazioarteko baino gehiago eta hogei sari baino gehiago eskuratu ditu. CIMA, Hemenhere eta errealizatzaile Berrien Plataformako programazioko kidea da.

 

ENRIQUE REY MONZÓN (Bilbao, 1976).

Artearen Historian lizentziatua UNEDen. Zinema ikasketak Euskal Herriko Ikus-entzunezko Ikasketen Institutuan. Modaren eta Publizitatearen argazkigintzako masterra, Bilboko Argazkigintza Garaikidearen Eskolaren eskutik.

Hainbat enpresentzat lan egiten du Diseinatzaile eta Motion Grafics lanetan (Supperstudio, Iparko Sl).

2004tik gaur egun arte, Imvaleko diseinu, argazki eta produkzio ondoko irakasle titularra da, Euskal Herriko Ikus-entzunezko Ikasketen Institutuan. Bideo eta argazkigintzan aditua den Luces del Ayer ekoiztetxearen kofundatzailea da.

Azken 4 urteetan, Visibles (2018), Cosiendo Futuros (2019), Barraskiloentzat iganderik ez (2021), Gaztemirak (2021) eta Margolan bat oparitzen didazu? (2019) eta Norbearren Gela (2021) film luze dokumentalen zuzendarikide eta gidoilari izan da, eta 100 selekzio nazional eta nazioarteko baino gehiago eta hogei sari baino gehiago eskuratu ditu.


 

DÍA INTERNACIONAL DE LA FOTOGRAFÍA 2021

Proyección y charla coloquio

“Margolan bat oparitzen didazu? ¿Me regalas un cuadro?”

Día 19 de agosto, a las 12:00 horas

Entrada gratuita. Hasta completar aforo

 

Anualmente, el 19 de agosto, el Photomuseum de Zarautz organiza el Día Internacional de la Fotografía, para conmemorar la presentación en 1839 del primer procedimiento fotográfico, el daguerrotipo, ante las Academias de Ciencias y de Bellas Artes de París.

 

Como en los últimos años, la entrada al Photomuseum será gratuita durante todo el día, pero debido a la situación especial que vivimos con motivo del COVID-19, hemos adaptado nuestras celebraciones a esta nueva situación.

 

Por lo tanto, este año se proyectará el largometraje documental “Margolan bat oparitzen didazu? ¿Me regalas un cuadro?” a las 12:00 horas, seguido de una charla-coloquio a cargo de Ainhoa Urgoitia.

 

“Margolan bat oparitzen didazu? (¿Me regalas un cuadro?)”

Sinopsis

A través del proceso de creación de varias obras para sendas exposiciones, 3 colectivos de artistas vizcaínos de diferentes disciplinas, comentan el estado actual del arte contemporáneo, sus procesos creativos, el mercado, la inseguridad de trabajar lo contemporáneo, la soledad del artista, el compromiso con uno mismo y con la realidad social y el techo a la creatividad.

 

Qué es

Margolan bat oparitzen didazu? ¿Me regalas un cuadro? es un largometraje documental donde artistas referentes actuales y pertenecientes a diferentes disciplinas artísticas como pueden ser la fotografía, la escultura, la moda, la pintura, la danza y el audiovisual , pero con el nexo común de trabajar sobre lo contemporáneo utilizando a la vez técnicas y formas tradicionales, nos explican lo complicado que es precisamente trabajar lo contemporáneo, que muchas veces no es considerado como arte o es devaluado. Estos creadores están dando forma a nuestra futura memoria cultural, algo que tenemos que poner en alza, ya que si se le da a nivel internacional.

La comprensión del arte, quizá no deba darse de ese modo que se exige. El arte debe sentirse y disfrutarse, como el vino. Podemos no ser enólogos y disfrutar de un buen o mal vino, no podremos valorarlo desde los parámetros de especialistas pero sí disfrutarlo o aborrecerlo. Con el arte ocurre igual, podemos disfrutarlo o aborrecerlo pero nunca valorarlo. Como cualquier otra disciplina, requiere de conocimiento y estudio previo para poder ser valorado. Pese a ello, desde la sociedad, se exige una comprensión cuando, por el contrario, de otro tipo de disciplinas no se demanda. Es infravalorado cuando la prensa únicamente se hace eco de los precios desmesurados de algunas obras históricas, haciéndonos dudar acerca de si esa pieza cuesta esa cantidad realmente.

 

Ficha técnica

Dirección: Ainhoa Urgoitia, Enrique Rey

Guión: Ainhoa Urgoitia

 

Producción/ Producción ejecutiva: BITART NEW MEDIA S.L.

Dirección de producción: Ainhoa Urgoitia

Dirección de fotografía: Kenneth Oribe

Ayudante de cámara: Josu Trocaola, Aritz Bilbao

Sonido directo: Fran Alonso

Ayudantes de producción: Miriam Ortega, Aciano Oyaga

Música: Nerea Alberdi

Montaje: Bittor Gonzalez

Violonchello: Pedro Martínez

Programación musical y guitarras: Dávid Sánchez

Mezcla música: Mikel F. Krutzaga

Grabado en los Estudios Blue Bayou

Foto fija: Naiara Fuente.

Postproducción de sonido y mezclas: Raúl Álvarez

Etalonaje y masterización DCP: Jon Larrea

Grafismo: Enrique Rey

Web: Raúl Álvarez

 

 

AINHOA URGOITIA SANTAMARÍA (San Juan de Luz, 1976).

Licenciada enComunicación Audiovisual por la UPV (Universidad del País Vasco). Máster en estudios de género por la UPV (Universidad del País Vasco). Diplomada en Documental de Autor y de Realidad por la Escuela de Cine de Valencia.

Directora de producción y guionista en proyectos de documental y publicidad para BITART NEW MEDIA SL. Cofundadora de la productora Luces del Ayer especialista en video y fotografía.

Programadora en los siguientes festivales: Festival Internacional de Cine y Artes Escénicas Gaylesbitrans de Bilbao Zinegoak y Festival Internacional de Cine de Madrid. En los últimos 4 años ha sido codirectora y guionista de los cortos documentales Visibles (2018), Cosiendo Futuros (2019), Barraskiloentzat iganderik ez (2021), Gaztemirak (2021) y de los largometrajes documentales Margolan bat oparitzen didazu? (2019) y Norbearren Gela (2021) con los que ha obtenido más de 100 selecciones nacionales e internacionales y más de una veintena de premios. Miembro de CIMA, Hemenhere y vocal de programación de la Plataforma de Nuevos Realizadores.

 

ENRIQUE REY MONZÓN (Bilbao, 1976).

Licenciado en Historia del Arte por la UNED. Estudios de Cine en el Instituto de Estudios Audiovisuales de País Vasco. Máster en fotografía de Moda y Publicidad por la Escuela de Fotografía Contemporánea de Bilbao.

Trabaja para diferentes agencias de publicidad como diseñador y Motion Grafics (Supperstudio, Iparko Sl). Desde 2004 a la actualidad es profesor titular de diseño, fotografía y posproducción en Imval, Instituto de Estudios Audiovisuales del Pais Vasco. Cofundador de la productora Luces del Ayer especialista en video y fotografía.

En los últimos 4 años ha sido codirector de los cortos documentales Visibles (2018), Cosiendo Futuros (2019), Barraskiloentzat iganderik ez (2021) y de los largometrajes documentales Margolan bat oparitzen didazu? (2019) y Norbearren Gela (2021) con los que ha obtenido más de 100 selecciones nacionales e internacionales y más de una veintena de premios.

 

 

Kulturaren katedralak I / Catedrales de la cultura I

Abuztuak

13

Agosto

2021

18,00 H.

Doako sarrera / Aforo mugatua

Entrada gratuita / Aforo limitado

 AULA / GELA 

Kulturaren katedralak I

Kulturak eta honek gizakiarengan duen eraginari buruzko hausnarketa

 

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, kulturak eta honek gizakiengan eta ingurunean duen eraginari buruzko hausnarketa jorratzen duten hiru sesioko lehenengo saioa izango da ostiral honetan, abiapuntutzat honako galdera hau hartuta:

Eraikinek hitz egingo balute, zer esango lukete gutaz?

Galdera honi erantzuteko, bata bestearengandik oso desberdinak diren sei eraikin ikonikoen azterketatik abiatuko da, ez soilik eraikina beraren azterketarako, baizik aitzaki modura, gizakiak bere kulturaren islada gisa duen eragina aztertzeko. Aukeratutako lehenengo bi eraikinak hauek izango dira:

 

  • Berlineko Filarmonika, modernitatearen ikonoa
  • Errusiako Liburutegi Nazionala, pentsamenduaren mausoleoa

 

 AULA / GELA 

Catedrales de la cutura I

Reflexión sobre la cultura y su influencia en el ser humano

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la primera de tres sesiones que abordarán una reflexión sobre la cultura y su influencia en el ser humano  y su entorno, que toma como punto de partida la pregunta:

Si los edificios hablaran, ¿qué dirían de nosotros?

Para responder a esta pregunta se parte del estudio de seis edificios icónicos, muy diferentes entre ellos, que sirven como excusa para el estudio no solo del propio edificio, sino de su influencia en el hombre como reflejo de su cultura. Los dos primeros edificios seleccionados serán:

 

  • Filarmónica de Berlín, un icono de modernidad
  • Biblioteca Nacional de Rusia, el mausoleo del pensamiento

María José Gurbindo IBIDEM

Abuztuak

06

Agosto

2021

18,00 H.

Doako sarrera / Aforo mugatua

Entrada gratuita / Aforo limitado

 AULA / GELA 

María José Gurbindo

IBIDEM, Oteiza Museoa

Erakusketaren aurkezpena

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, María José Gurbindindok , “Ibidem Oteiza Museoa” erakusketaren egilea izango da hizlari ostiral honetako saioan. 

Solasaldia erakusketara hurbiltzeko aitzakia izango da. Azken finean, erakusketan Oteiza Museoko museo-espazioaren interpretazio bat aurkituko dugu, non ikuspegi arkitektonikoa, eskultorikoa eta, logikoa denez, argazkigintza batera doazen. Horrela erreportai  deskriptiboa baino zerbait gehiago eskaintzen digu María José Gurbindok.

 

 

 AULA / GELA 

María José Gurbindo

IBIDEM, Museo Oteiza

Presentación de la exposición

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes correrá a cargo de María José Gurbindo, autora de la exposición “Ibidem Museo Oteiza”. 

La charla-coloquio servirá para realizar un acercamiento a la propia exposición. La muestra es una interpretación del espacio museístico  del Museo Oteiza en el que la visión arquitectónica, la escultórica y lógicamente la fotográfica van de la mano. En consecuencia el trabajo resultante que nos muestra María José Gurbindo va más allá de un reportaje descriptivo. 

San Inazio eguna / Día de San Ignacio. ITXITA / CERRADO

Uztailak

31

Julio

2021

ITXITA

CERRADO

Uztailak 31, San Inazio Eguna

dela eta Photomuseum itxita izango da

 

El 31 de julio, festividad de San Ignacio,

el Photomuseum

permanecerá cerrado

 

 

Francisco Javier Saénz de Oíza

Uztailak

30

Julio

2021

18,00 H.

Doako sarrera / Aforo mugatua

Entrada gratuita / Aforo limitado

 AULA / GELA 

Francisco Javier Saénz de Oíza

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Francisco Javier Saénz de Oíza arkitekto nafarraren inguruan izango da.

Arkitektura modernoaren esparruko hoberenetakotzat hartzen da, nahiz eta bere garaian, sortzaile polemiko eta arriskutsutzat jo zuten. Azkenean, sinbolo bihurtu dira bere lan eztabaidatuak.

Eduardo Chillida, Antonio López, Lucio Muñoz, Pablo Palazuelo eta José Antonio Sistiaga artistekin elkarlanean aritu zen. Bere lanik ezagunenen artean, Arantzazuko Andre Mariaren Santutegia, Madrilgo Torres blancas eraikina, Madrilgo Banco de Bilbao dorrea (BBVA), Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiako Campusa (Iruñan) edota Alzuzako Oteiza Museoa nabarmentzen dira. Berau, arkitektoaren azken proiektua izan zen eta Jorge Oteizarekin hartu-eman estuan egin zuen. 

 

 AULA / GELA 

Francisco Javier Saénz de Oíza

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre el arquitecto navarro Francisco Javier Saénz de Oíza.

Considerado uno de los mejores del ámbito de la arquitectura moderna, aunque en su momento se le consideró un creador polémico y arriesgado. Al final, sus obras discutidas acabaron convirtiéndose en símbolos.

Colaboró con artistas como Eduardo Chillida, Antonio López, Lucio Muñoz, Pablo Palazuelo o José Antonio Sistiaga. Entre sus obras más conocidas destacan: el Santuario de Nuestra Señora de Aránzazu, el edificio Torres Blancas de Madrid, la Torre del Banco de Bilbao (BBVA) de Madrid, el Campus de Arrosadia de la Universidad Pública de Navarra (UPNA) en Pamplona o el Museo Oteiza en Alzuza. Este fue su último proyecto realizado en complicidad activa con Jorge Oteiza.

 

Sant Louis untziaren bidaia / El viaje del Sant Louis

Uztailak

23

Julio

2021

18,00 H.

Doako sarrera / Aforo mugatua

Entrada gratuita / Aforo limitado

 AULA / GELA 

Sant Louis untziaren bidaia 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa, 1939an Kubara eta Estatu Batuetara sartzea ukatu zieten errefuxiatu juduei buruzkoa izango da.

1939ko maiatzaren 13an, St. Louis untzia Hanburgotik Habanara abiatu zen. Untzian 937 bidaiari zihoazen. Gehienak, Hirugarren Reichetik ihesi zihoazen juduak ziren. Gehietsuenak alemaniarrak ziren: batzuk Ekialdeko Europatik zetozenak eta gutxi batzuk ofizialki "aberrigabeak" zirenak. Bidaiari judu ia denek bisak eskatu zituzten Estatu batuetan sartzeko, eta Kuban behin behinean bakarrik geratzeko asmoa zuten.

St. Louis itsasoratu zenerako Kubak lehorreratzea galaraz zezaketelaren zantzuak, egon bazeuden. Nahiz eta AEBetako Estatu Departamentua eta Habanako kontsulatua, eta zenbait juduen eta errefuxiatuen elkarteak jakinaren gainean egon, bidaiariek ez zuten informazio hori jaso. Azkenean, gehienek Europara itzuli behar izan zuten.  

 

 

 AULA / GELA 

El viaje del Sant Louis

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre los refugiados judíos a quienes se les negó la entrada a Cuba y Estados Unidos en 1939. 

El 13 de mayo de 1939 el transatlántico alemán St. Louis zarpó de Hamburgo con destino a La Habana. A bordo viajaban 937 pasajeros. Casi todos eran judíos que huían del Tercer Reich. La mayor parte eran ciudadanos alemanes; algunos provenían de Europa Oriental y unos pocos eran oficialmente “apátridas”. Casi todos los pasajeros judíos habían solicitado visas para los EE. UU. y tenían planeado permanecer en Cuba solo hasta que pudieran entrar a ese país.

Sin embargo, para el momento en que el St. Louis zarpó, ya había indicios de que Cuba podría impedir su desembarco. Aunque el Departamento de Estado de los EE.UU., el consulado estadounidense en La Habana, algunas organizaciones judías y las organizaciones de refugiados estaban al tanto de la situación, los pasajeros no recibieron esta información. Al final, la mayoría se vio obligada a regresar a Europa.

 

Konspirazioa / La conspiración

Uztailak

16

Julio

2021

18,00 H.

Doako sarrera / Aforo mugatua

Entrada gratuita / Aforo limitado

 AULA / GELA 

Konspirazioa 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa, gerra zibilaren hasiera suposatu zuten Nafarroan antolatutako kospirazioen iguruan izango da.

1936ko martxoaren 14an, Emilio Mola Vidal jenerala Iruñera iritsi zen bere familiarekin, lekuko Gobernu Militarraren agintea hartzeko. Espainiako II. Errepublikako Fronte Popularraren Gobernuak bidali zuen hara. Mola jeneralaren jarduerek, 36ko uztaileko kolpe militarra eragin zuten, eta ondoren, gerra zibila (1936-1939). 

 

 AULA / GELA 

La conspiración

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre las conspiraciones tramadas durante el golpe de estado de 1936 en Navarra y que desembocaron en el inicio de la Guerra Civil.

El 14 de marzo de 1936, el General Emilio Mola Vidal llegó con su familia a Pamplona para tomar el mando del Gobierno Militar de la plaza, trasladado por el Gobierno del Frente Popular de la II República Española. Las actividades del general Mola, dieron lugar al golpe militar de julio del 36 y posteriormente a la Guerra Civil (1936-1939). 

 

Johan Rockström

Uztailak

09

Julio

2021

18,00 H.

Doako sarrera / Aforo mugatua

Entrada gratuita / Aforo limitado

  AULA / GELA 

Johan Rockström 

 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Johan Rokström, suediar zientzialari buruzkoa izango da. 

2009an, Rockströmek eta beste zientzialari aitzindari batzuek, besteak beste, Will Steffenek eta Paul Crutzen zenduak, planeten mugei buruzko ikerketa bat argitaratu zuten Nature aldizkarian. Hamarkada bat baino gehiago geroago, David Attenboroughekin batera egindako dokumental batean, latitude ezberdinetako espezialisten "dream team" bat aurkezten du, lurraren egonkortasuna eta erresilientzia arautzen duten bederatzi prozesuak jorratzeko.

Dokumentalak biodibertsitatearen galerari buruzko pasarte berezi bat eskaintzen du, krisiaren adierazlerik zorrotzenetako bat eta giza biziraupenarerako mehatxu zuzena. Zientzia fikziozkoa badirudien ere, bizitza basatiaren murrizketa bortitzarekin, seigarren iraungitze masiboa gero eta posibleagoa da.

"Zientzia argia da", dio Rockströmek. Bere azken liburuak (dokumentalaren izen berdina duena) Greta Thünbergen hitzaurrea du, alerta zientifikoen ardura hartzen duen mugimendu baten zati gisa indarrez altxatu ziren ahotsetako bat, gure eguneroko bizitzaren zati diren fenomeno eta adierazpenei oinarria eta azalpena ematen dietena. 

 AULA / GELA 

Johan Rockström 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre el científico sueco Johan Rockström.

En 2009, Rockström y otros científicos pioneros como Will Steffen y el ya fallecido Paul Crutzen publicaron un estudio en Nature acerca de los límites planetarios. Más de una década después, en un documental junto a David Attenborough presenta un "dream team" de especialistas de distintas latitudes para abordar los nueve procesos que regulan la estabilidad y la resiliencia de la Tierra.

El documental dedica un pasaje particular a la pérdida de biodiversidad, uno de los indicadores más agudos de la crisis y una amenaza directa a la supervivencia humana. Aunque suene a ciencia ficción, con la drástica reducción de vida silvestre una sexta extinción masiva es cada vez más posible. 

“La ciencia es clara", dice Rockström, cuyo último libro (llamado igual que el documental) tiene prólogo de Greta Thunberg, una de las voces que se alzaron con fuerza como parte de un movimiento que se hace cargo de las alertas científicas, que dan fundamento y explicación a fenómenos y manifestaciones que ya son parte de nuestra vida cotidiana.

 

Page 18 sur 35