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Iraultza zibernetikoa zineman II / La revolución cibernética en el cine II

Uztailak 

28

Julio

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Iraultza zibernetikoa zineman II

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa, iraultza zibernetikoa zineman zikloaren bigarren saioa izango da.

Oraingoan, ¿Androideak amets egiten dute ardi elektrikoekin? 1968an PHilip K.Dicken eleberrian oinarrituta sortutako fikzioa aztertuko da. Etorkizun distopiko hipotetiko batean kokatua, Rick Deckard pertsonaiaren eta erreplikante bezala ezagutzen den androide mota baten ingurukoa da. Liburuaren lehen egokitzapena Blade Runner (1982) filma izan zen. Ridley Scottek zuzendua eta Harrison Ford protagonista duena, kultuzko filma bihurtu da. 

Blade Runnerren zazpi bertsio ezberdin egin dira denboran zehar. Aipagarria, Denis Villeneuvek zuzendutako Blade Runner 2049 sekuela zinematografikoa 2017an estreinatu zena. Gainera, 2019tik 2049ra bitartean Blade Runnerren unibertsoaren denbora-ildoaren barruan gertatu ziren hainbat gertaera zehazten dituzten hiru film labur daude. Bost bideojoko ofizial kaleratu dira, eta baita komiki eta anime serieak ere. 

Bere legatuari dagokionez, 1982ko filma XX. mendeko filmik garrantzitsuenetakotzat jotzen da, ziberpunk generoa kultura herrikoian sartu izana markatuz.

 

AULA / GELA 

La revolución cibernética en el cine II 

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz  la sesión de este viernes será la segunda del ciclo La revolución cibernética en el cine.

En esta ocasión, se analizará la ficción originada a partir de la novela ¿Sueñan los androides con ovejas eléctricas? (1968) de Philip K-Dick. Ubicada en un hipotético futuro distópico, gira en torno al personaje de Rick Deckard y un tipo de androide conocido como replicante. La primera adaptación del libro fue el film Blade Rnner (1982). Dirigida por Ridledy Scott y protagonizada por Harrison Ford que fue convirtiéndose en una pelicula de culto. 

Hasta siete versiones diferentes de Blade Runner han realizado a lo largo del tiempo, destaca la secuela cinematográfica dirigida por Denis Villeneuve, Blade Runner 2019, se estrenó en 2017. Además, existen hasta tres cortometrajes en los que se detallan varios eventos que ocurrieron entre 2019 y 2049 dentro de la línea temporal del universo de Blade Runner. Cinco videojuegos oficiales han sido lanzados, junto series de cómic y anime. 

Respecto a su legado, el film de 1982 está considerado una de las películas más influyentes del siglo XX, marcando la introducción del género ciberpunk en la cultura popular. 

 

Milan Kundera

Uztailak 

21

Julio

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Milan Kundera

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko honetako saioa, Milan Kundera idazle Txekiarrari eskainiko zaio.

Brnon (Txekiar Errepublika) jaio zen 1929an, eta pasa den uztailaren 11n hil zen Parisen. Eleberrigilea, ipuin laburren idazlea, antzerkigilea eta poeta izan zen. 1975etik Frantzian bizi izan zen.

Kunderaren lanik ezagunena "Izatearen arintasun jasanezina da". 1989ko Belusezko Iraultzaren aurretik, Txekoslovakiako erregimen komunistak bere liburuak debekatu zituen. Profil baxuko bizitza izan zuen, eta oso gutxitan hitz egiten zuen hedabideekin. Ia literatur sari nagusi guztiak irabazi zituen, eta Nobel sarirako hautagai izan zen urte askotan. Bere ibilbide politikoagatik, aurrena komunista eta ondoren sistemarekin kritikoa, batzuen gutxiespena jasotzea ekarri zion.

Bere hainbat lan zinemara egokitu dira, besteak beste, "Izatearen arintasun jasanezina" (1988), "Inork ez du barre e"gingo (1965) edo "Txantxa" (1969). Azken film hori Jaromil Jiresek zuzendutakoa, Donostiako zinemaldian saritua izan zen.

 

 

AULA / GELA 

Milan Kundera

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será el torno al escritor checo Milan Kundera.

Nacido en Brno (República Checa) en 1929, falleció el pasado 11 de julio en Paris. Fue un novelista, escritor de cuentos cortos, dramaturgo y poeta. Comenzó estudios de Literatura en Praga, pero pronto se pasó a la Facultad de Cine.  Ejerció de guionista en algunas de las adaptaciones al cine. Desde 1975 residió en Francia. 

La obra más conocida de Kundera es "La insoportable levedad del ser".  Antes de la Revolución de Tercipelo de 1989, el régimen comunista de Checoslovaquia prohibió sus libros. Llevó una vida de bajo perfil y rara vez hablaba con los medios. Galardonado con casi todos los grandes premios literarios fue durante muchos años un serio aspirante al Nobel. Su trayectoria política, primero comunista y posteriormente crítica del sistema le ocasionaron algunos rechazos. 

Varias de sus obras han sido adaptadas al cine, destacando "La insoportable levedad del ser" (1988), "Nadie se reirá" (1965) o "La broma" (1969), dirigida por Jaromil Jires fue premiada en el festival de cine de San Sebastián.

 

Hauteskundeak / Elecciones

Uztailak

23

Julio

2023

 

JORNADA ELECTORAL

 

CON MOTIVO DE LAS ELECCIONES AL CONGRESO Y SENADO DEL 23 JULIO DE 2023

 

EL PHOTOMUSEUM PERMANECERA CERRADO COMO MUSEO

 

AL SER COLEGIO ELECTORAL

 

*****

 

2023KO UZTAILAK 23 HAUTESKUNDE EGUNA

 

KONGRESURAKO ETA SENATURAKO HAUTESKUNDEAK DIRELA ETA

 

PHOTOMUSEUMA HAUTESKUNDE-EGOITZA IZANIK

 

ITXITA EGONGO DA.

ITXITA EGONGO DA.

Iraultza zibernetikoa zineman I / La revolución cibernética en el cine I

Uztailak 

14

Julio

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Iraultza zibernetikoa zineman I

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko honetako saioa zinemako iraultza zibernetikoari buruzko sail baten lehenengoa izango da.

Arte elektronikoaren garapena eta bilakaera aztertuko dira. Arteak gaur egun jasan dituen aldaketa sozial, ideologiko eta kulturalak eta adimen artifiziala testuinguru historikoan nola aurkeztu eta irudikatu den eta zineman nola tratatu den.

Lehen saio honetan, Colossus: The Forbin Project (Colossus: Forbin proiektua) proiektatuko da, 1970eko zientzia-fikziozko film estatubatuarra, Joseph Sargentek zuzendua eta 1966ko Dennis Feltham Jonesen izen bereko eleberrian oinarritua. Superordenagailu baten sorrera kontatzen du, estatubatuarren defentsa militarraren sistema bere gain duena, baina sobietarrek sortutako antzeko sistema batekin harremanetan jarri ondoren, Guardian izenekoa, kontzientzia hartzen duen eta munduaren kontrola hartzea erabakitzen duen erakunde bakarra osatzen duena.

Filma 1960ko hamarkadaren amaierako zientzia-fikzio mekanikoaren generoaren adierazle interesgarria da, ikuspegi apokaliptikoa duena, eta urteen poderioz bere garaian falta izan zitzaion errekonozimendua lortu du.

 

 

AULA / GELA 

La revolución cibernética en el cine I 

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz  la sesión de este viernes será la primera de una serie sobre la revolución cibernética en el cine.

Se analizará el desarrollo y evolución del arte electrónico. Los cambios sociales, ideológicos y culturales que ha sufrido el arte hoy en día y cómo la inteligencia artificial se ha presentado e imaginado en el contexto histórico y la forma en que se ha tratado en el cine. 

En esta primera sesión se proyectará Colossus: The Forbin Project (conocida como Colossus: el proyecto Forbin) es una película estadounidense de ciencia ficción de 1970 dirigida por Joseph Sargent y basada en la novela homónima de Dennis Feltham Jones  de 1966. Narra la creación de un superordenador que tiene a su cargo el sistema de defensa militar de los estadounidenses, pero que tras contactar con un sistema similar creado por los soviéticos llamado Guardián, forman una única entidad que cobra conciencia y decide tomar el control mundial.

La película es un interesante exponente del género de ciencia ficción mecánica de finales de la década de 1960 con un enfoque apocalíptico, que con el paso de los años ha conseguido un reconocimiento que en su época le faltó.

 

Jules Dassin

Uztailak 

7

Julio

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Jules Dassin

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa,  Jules Dassin zinemagileari eskainiko zaio.

Julius Dassin (1911 – 2008) rusiar-judu jatorriko estatubatuar gidoilari, idazle, aktore eta zinema zuzendaria izan zen.

Ibilbide zinematografiko garrantzitsu baten ondoren, 1941 eta 1950 bitartean, Frantziara lekualdatu zen, makarthismoan Hollywoodeko zerrenda beltzean sartu baitzuten. Han bere izena Julesengatik aldatu zuen, bere lanbidearekin jarraituz. 

Bere lanaren onena gerraosteko gangsterren eta polizien zineman kokatzen da. Ikusmen-balio handiko filmak dira, askotan «zinema beltza» deiturikoan sartu direnak. Honako hauek nabarmentzen dira: Brute Force, 1947, Thieves 'Highway, 1949 eta The Naked City, 1948, aldi berean New Yorki buruzko dokumentala dena. Azken film honegatik, 1949an bi Oscar sari jaso zituen argazkilaritza onenaren eta muntaketa onenaren sailetan. Ameriketako Estatu Batuetako Kongresuko Liburutegiko Filmen Erregistro Nazionalean (National Film Registry) gordetzen da 2007tik, «kulturalki, historikoki edo estetikoki esanguratsutzat» jotzen delako.

 

 

AULA / GELA 

Jules Dassin

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz  la sesión de este viernes girará en torno al cineasta Jules Dassin.

Julius Dassin (1911-2008) fue un guionista, escritor, actor y director de cine  estadounidense de ascendencia judío-rusa. 

Tras una importante carrera cinematográfica, entre 1941 y 1950, acabó trasladándose a Francia, al ser incluido en la lista negra de Hollywood durante el macarthismo. Allí cambió su nombre por el de Jules, continuando con su profesión. 

Lo mejor de su obra se inscribe en el cine de gánsteres y policiaco de posguerra, películas de gran valor visual, que a menudo se han incluido en el llamado «cine negro», destacan: Fuerza bruta (Brute Force, 1947), Mercado de ladrones (Thieves' Highway, 1949) y La ciudada desnuda (The Naked City, 1948), que es al tiempo un documental sobre Nueva York. Esta última película fue galardonada con dos premios Óscar en 1949 en las categorías de mejor fotografía (William H. Daniels) y mejor montaje (Paul Weatherwax). Está preservada desde el año 2007 en el Registro Nacional de Filmes (National Film Registry) de la Biblioteca del Congreo de Estados Unidos, por ser considerada «cultural, histórica o estéticamente significativa».

 

Transizioan debekatutako dokumentalak IV / Documentales prohibidos durante la transición IV

Urriak

27

Octubre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Transizioan debekatutako dokumentalak IV

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Trantsizio garaian zentsuratu ziren dokumentalen zikloaren azken saioa izango da.

Azken urteotan Espainiako Trantsizioaren garaia asko kritikatzen ari da, egungo egoeraren erantzule diren hainbat defizit metatu zituen proiektu gisa. "Ahal izan zena egin zen” ala ez… eztabaidatzea alde batera utzita, dokumental horiek noizean behin telebistaz erreproduzitzen den kontakizuna zalantzan jartzen dute. Bereziki 1981ko estatu kolpea, askotan erregea eta politikariak azaltzen direlako (ia) prozesuaren protagonista bakarrak.

Ildo horretan, hainbat dokumental debekatu edo zentsuratu zituzten Franco diktadorea hil ondoren. Aipagarriak dira: La ciudad es nuestra (1975), Votad, votad malditos, votad! (1977), Caudillo (1977), eta Después de... (1983). Azken hori José Juan eta Cecilia Bartolomé anai-arrebak filmatu zuten. Garai hartako espektro politiko zabalaren testigantzak erregistratzen jardun zuten, garaiko errealitatearen testigantza zuzen eta espontaneoen bidez. Memoria horrek hainbat gizarte-talderen aldarrikapenak biltzen ditu, bai eta autonomien erreklamazioak eta tentsioak ere.

 

AULA / GELA 

Documentales prohibidos durante la transición IV

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será el último del ciclo de documentales sobre la transición que fueron censurados en la época.

La época de la “Transición Española” está siendo criticada en los últimos años como un proyecto que acumuló varios déficits que son en parte responsables de la situación actual. Independientemente del debate entre si “se hizo lo que se pudo” o no, estos documentales contribuyen a cuestionar el relato que se reproduce por televisión cada cierto tiempo, y especialmente el 23-F, según el cual el rey y los políticos son (casi) los únicos protagonistas del proceso. 

En este sentido fueron varios los documentales prohibidos o censurados después de la muerte del dictador Franco. Destacan: La ciudad es nuestra (1975), Votad, ¡votad malditos!  (1977), Caudillo (1977) y Después de… (1983). Este último fue filmado por los hermanos José Juan y Cecilia Bartolomé. Se dedicaron a registrar testimonios del amplio espectro político del momento, a través de testimonios directos y espontáneos que son reacciones concretas a la realidad de su tiempo. Esa memoria incluye desde reivindicaciones de diversos grupos sociales, reclamaciones autonómicas y tensiones ante las agresiones violentas de grupos radicales.

 

Hitzaldia-Solasaldia. Ni naiz, Idoia

Azaroak

10

Noviembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Hitzaldia- Solasaldia

Ni naiz, Idoia

Idoia Telleria Maritxalarren eskutik

                      

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, Idoia Telleria Maritxalar, “Ni naiz, Idoia” erakusketaren egilea izango da hizlari ostiral honetako saioan.

Solasaldia erakusketara hurbiltzeko aitzakia izango da. Azken finean, proiektuak Idoiaren izatea, jatorria, identitatea eta Idoiaren “ni” guztiak aztertzen ditu. Bizi den espazioan onarpena izatea eta berarekin integratzea, harremantzea eta gorputzean bizitzea du helburu. Argazkia ingurunearekin harremantzeko eta integratzeko bidea ematen dion bitartekoa da. Laburbilduz, bizipen pertsonala eta, naturarekin konektatzeko prozesua da.

Nam June Paik

Azaroak

3

Noviembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Nam June Paik

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa, “bideo-artearen”  aita den Nam June  Paik hegokorearrari inguruan izango da.

Nam June Paik Bideo eskulturak, instalazioak, performanceak, bideoak eta telebista programak biltzen dituen lan multzo handi bat sortu zuen, bitarteko elektronikoekin eta zinema hedatuarekin lotutako arteari hasiera emanez. Presentzia eta eragin globala du, eta bere arte berritzaileak eta ideia ameslariek artista belaunaldi berri bat inspiratzen jarraitzen dute.

1932an jaio zen Seulen, Korean, eta Tokioko Unibertsitatean graduatu zen 1956an. Gero, Alemaniara joan zen abangoardiako musikarekiko (avant-garde) interesarekin jarraitzeko. Alemanian John Cage eta George Maciunas ezagutu zituen eta neo-dadá Fluxus mugimenduko kide aktibo bihurtu zen. 1963an, Paikek bere bakarkako erakusketa ospetsua egin zuen Wuppertaleko (Alemania) Galerie Parnass-en, non bere telebista prestatuak aurkeztu zituen, telebistaren itxura eta edukia errotik aldatu zituena.

1964an Estatu Batuetara emigratu ondoren, Paik bideo-kamera eramangarri bat erabili zuen lehen artistetako bat izan zen. 1969an, Shuya Abe ingeniari japoniarrarekin lan egin zuen, Paikek hainbat iturritako irudiak konbinatu eta manipulatu ahal izan zituen historiako lehen bideo sintetizatzailea eraikitzeko. Paik-Abe bideo sintetizadoreak elektronikoki eraldatu zuen irudiak mugimenduan hartzea eta editatzea.

Paikek bitarteko artistiko berri bat asmatu zuen telebista eta bideoa erabiliz, artelan sorta harrigarri bat sortuz. Horien artean, Global Groove (1973) bideoa eta Buda TV (1974) eskulturak aipa ditzakegu, besteak beste.

  AULA / GELA 

Nam June Paik

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno al padre del “video-arte”, el surcoreano Nam June Paik.

Nam June Paik Creó un gran cuerpo de trabajos que incluye esculturas de video, instalaciones, performances, vídeos y programas de televisión dando inicio al arte relacionado con medios electrónicos y al cine expandido. Tiene una presencia e influencia global, y su arte innovador y las ideas visionarias siguen inspirando a una nueva generación de artistas.

Nacido en 1932 en Seúl, Corea, se graduó de la Universidad de Tokio en 1956, y luego viajó a Alemania para continuar con su interés por la música de vanguardia (avant-garde). En Alemania conoció a John Cage y George Maciunas y se convirtió en un miembro activo del movimiento neo-dadá Fluxus. En 1963, Paik realiza su legendaria exposición individual en la Galerie Parnass de Wuppertal, Alemania, donde presentó sus televisores preparados, que alteró radicalmente el aspecto y el contenido de la televisión.

Después de emigrar a los Estados Unidos en 1964, Paik fue uno de los primeros artistas en utilizar una cámara de vídeo portátil. En 1969, trabajó con el ingeniero japonés Shuya Abe para construir el primer video sintetizador de la historia que permitió a Paik combinar y manipular imágenes de diferentes fuentes. El video sintetizador Paik-Abe transformó electrónicamente la toma y edición de imágenes en movimiento.

Paik inventó un nuevo medio artístico utilizando la televisión y el vídeo, creando una sorprendente variedad de obras de arte. Entre ellas podemos nombrar  vídeo Global Groove (1973) y sus esculturas Buda TV (1974) entre otros.

 

 

Ramón Masats

Azaroak

17

Noviembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Ramón Masats

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa duela gutxi hil den Ramón Masats argazkilari katalanaren inguruan izango da. 

Ramón Masats erreportaje-argazkilari lanetan hasi zen hainbat egunkaritan. Kronikari lanagatik eta errealitate hurbilena manipulatu gabe atzemateko intuizio bereziagatik aitortzen dute. 1957an Madrilen finkatu zen, eta handik Penintsula zeharkatu zuen La Gaceta ilustrada aldizkarirako erreportari izanez. 

Hainbat liburu argitaratu zituen, eta haren obra askotan erakutsi izan da; besteak beste, 1999an Madrilgo Arte Ederren Zirkuluan atzera begirako erakusketa eskaini zioten. 2004an Argazkigintzako Sari Nazionala jaso zuen.

Aipagarria da 1965az geroztik, Masatsek argazkigintza, zinema eta dokumentalak uztartu zituela. Topical Spanish (1970) film luze bakarra zuzendu zuen. Masatsen fikziozko film bakarra Chumy Chumezekin batera idatzitako satira da, seminariotik ihes egin eta musika banda batekin bat egiten duen gazte bati buruzkoa.

 

  AULA / GELA 

Ramón Masats

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno al fotógrafo catalán recientemente fallecido Ramón Masats.

Ramón Masats empezó a trabajar como fotógrafo de reportaje en diferentes periódicos. Es reconocido por su labor como cronista y una especial intuición para captar la realidad más inmediata sin manipularla. En 1957 se afincó en Madrid, desde donde recorrió la Península trabajando como reportero para la Gaceta Ilustrada. Publicó diferentes libros y su obra se ha visto expuesta en numerosas ocasiones, entre las que destaca la retrospectiva del Círculo de Bellas Artes de Madrid, en 1999. El año 2004 recibió el Premio Nacional de Fotografía.

Cabe señalar que desde 1965 Masats compaginó su práctica fotográfica con el cine y la realización de documentales. Aunque solo dirigió un largometraje Topical Spanish (1970). El único largo de ficción de Masats es una sátira coescrita con Chumy Chúmez sobre un joven que escapa del seminario y se une a una banda de música.

 

Zona _ _ Umbra

Abenduak

22

Diciembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Elías Querejeta Zine Eskolak eta Zarauzko Photomuseumek “Zona umbra” (Itzal-eremua) aurkeztuko dute: ilunantza zinemagintza-elementu gisa aztertzea proposatzen duen proiektua.

EQZEko ikasle eta proiektuaren komisario Inés Vázquezek, eklipsearen fenomeno astronomikoa ardatz hartuta, zinemaren eta haren genero eta formatuen historia erakutsiko digu.

Elías Querejeta Zine Eskolako master amaierako lanen aurkezpenaren harira, eskolako komisariotza-ikasle Inés Vázquezek “Zona umbra. Soles estáticos, cines de eclipses y activación de linternas mágicas” (Itzal-eremua. Eguzki estatikoak, eklipse-zinemak eta linterna magikoen aktibazioa) aurkeztuko du, gogoeta kritikoa sustatzen duen kuradoretza-proiektu artistiko bat. Lanak itzalari erreparatzen dio, zinemaren lehengai den aldetik, eta eklipsea du euskarri, gertakari zinematografiko minimoaren metafora gisa. Egunak luzatzen eta gauak laburtzen hasten diren neguko solstizioarekin bat, programak ilunantza arakatzea proposatuko digu, hura zinemagintza-elementu gisa ulertuta, beste itzal batzuen inguruan (eklipseenak) orbitatzen duten hainbat lanen bitartez.

Jarduera hasteko, Eclipse lunar (Ilargi-eklipsea) eta Eclipse solar (Eguzki-eklipsea) proiektatuko dira, duela 160 urte baino gehiago astronomiako ikuskizun publikoetan erabiltzen ziren linterna magikorako bi lan. Irudi mugikorren proiekzioaren inguruko lehen esplorazio horiek berriz jarriko dira martxan Medialabeko (Tabakalera) Zinema eta Teknologia taldeak halakoak babesteko sorturiko proiektoreen bidez eta Zarauzko Modelo zinema-aretoko proiekzio-lenteak berrerabilita. Bi proiekzioek Batimento soinu-ariketaren ildoari jarraituko diote. Ce Pams artista txiletarraren lan horrek itzala eta ezkutatzea zeharkatzen ditu soinuaren unitate minimo eta gorpuzdunena erabilita: frekuentzia.

Jardunaldia amaitzeko bi film labur proiektatuko dira jatorrizko formatuan. Lehenengoa Eclipse (Eklipsea, 2005) izango da. Jeanne Liotta AEBko zinemagile esperimentalak, kodachrome pelikulan filmaturiko ilargi-eklipse baten bitartez, erakutsiko digu zeinen saiheskorra izan daitekeen izar-fenomeno bat errebelatzea. Amaitzeko, Luis Mari Ulibarriren Viaje al centro del eclipse (Bidaia eklipsearen erdigunera, 1984) proiektatuko da. EQZEko euskal zinema amateurraren inguruko Zinemaren Artisauak ikerketa-proiektuko kideek zaharberritu dute lan hori, zeinak fotogramaz fotograma jasotzen baitu 1984an Gasteiz ilundu zuen eguzki-eklipsea. Zuzendariak berak parte hartuko du aurkezpenean.

Programa hau izango da proposamenaren lehenengo aurkezpen publikoa, eta jarraipena izango du etorkizuneko arte-esperientzia berrien bidez. Inés Vázquezek aurkeztuko ditu proiektuan bilduriko lan guztiak eta bakoitzaren inguruabarrak kontatuko ditu, eginiko ikerketan duten balioa azpimarratuta. 

 

AULA / GELA

Elías Querejeta Zine Eskola y el Photomuseum de Zarautz presentan “Zona umbra”, un proyecto que propone una exploración en torno a la sombra como materia prima del cine.

El proyecto, comisariado por Inés Vázquez, estudiante de EQZE, muestra una selección de obras que, tomando como motivo un fenómeno astronómico como el eclipse, atraviesan la historia del cine, sus géneros y formatos.

En el marco de la presentación de trabajos de fin de máster de Elías Querejeta Zine Eskola, la curadora Inés Vázquez, estudiante de Comisariado del centro, presentará en el Photomuseum de Zarautz su proyecto “Zona umbra. Soles estáticos, cines de eclipses y activación de linternas mágicas”, un proyecto artístico, curatorial y de reflexión crítica que pone el foco en la sombra como materia prima del cine y que se apoya en el eclipse como metáfora del hecho cinematográfico mínimo. Coincidiendo con el solsticio de invierno, en el que los días comienzan a extenderse y la noche mengua, el programa propone una exploración en torno a la penumbra como elemento cinematográfico a través de la exhibición de una selección de obras que orbitan alrededor de una sombra mayor: la de los eclipses.

La actividad comenzará con la proyección de Eclipse lunar y Eclipse solar, dos vistas de linterna mágica de más de 160 años de antigüedad que se utilizaron originalmente en espectáculos públicos de astronomía. Mediante el uso de proyectores concebidos especialmente por el grupo de Cine y Tecnología de Medialab (Tabakalera) para la preservación de las piezas, y reutilizando los lentes de proyección del Cine Modelo de Zarautz, estas primeras exploraciones de la representación de la imagen en movimiento volverán a ser puestas en marcha. Ambas proyecciones seguirán el pulso de Batimento, un ejercicio sonoro de la artista chilena Ce Pams que atraviesa figuras como la sombra y el ocultamiento a través de la unidad mínima y más corpórea del sonido: la frecuencia.

Como cierre, se proyectarán dos cortometrajes en sus formatos originales. Primero la película Eclipse (2005) de la cineasta experimental estadounidense Jeanne Liotta, que a través de la filmación de un eclipse lunar en película kodachrome expone lo elusivo que puede ser revelar el fenómeno estelar.  Como cierre se proyectará Viaje al centro del eclipse (1984) de Luis Mari Ulibarri, película recuperada por los integrantes del proyecto de investigación de EQZE sobre el cine vasco amateur “Artesanos del cine” que registra fotograma a fotograma el eclipse solar que ensombreció Vitoria en el año 1984. La presentación contará con la presencia del realizador.

Este programa conforma la primera presentación pública de la propuesta, cuya búsqueda supone la continuidad de su desarrollo a través de nuevas experiencias artísticas futuras. Inés Vázquez presentará las distintas obras comisariadas a lo largo del evento, contextualizando cada una de las piezas y dando cuenta de su valor en la investigación realizada. 

INÉS VÁZQUEZ

Programadora, fotógrafa y montajista. Cineasta. Nació en México, en 1987. Formada en medicina entre Francia y Argentina, en el año 2012 vuelve a Uruguay, donde comienza a trabajar con cine de no ficción. En 2016 asume la producción ejecutiva de “Dos Orientales” (Uruguay, 2018). De 2016 a 2018 produce Phono-Cinema Uy, muestra internacional de cine y música. En 2019 funda Byobu, plataforma desde la cual produce “Ida Vitale”, ópera prima de María Arrillaga. Es licenciada en Comunicación Social y cursó el diplomado de montaje de la Escuela de Cine del Uruguay. 

Actualmente realiza el Master en Comisariado Fílmico en la Elías Querejeta Zine Eskola (Beca Ibermedia), donde desarrolla “Zona umbra”, un proyecto curatorial que busca la llama del precine en expresiones cinematográficas más o menos contemporáneas. Cada vez que puede colabora con Mientras Tanto CINE. Las más veces con preguntas, a veces con películas. 

CE PAMS

Ce Pams es realizadora audiovisual de formación, con gran interés en el montaje y el sonido. Este interés la llevó a cursar una diplomatura en arte sonoro en la Universidad de Chile en 2016, abriendo su espectro al arte sonoro para establecer con mayor claridad su propuesta artística. Posteriormente, en 2023, cursa un Máster en Arte Contemporáneo, Tecnológico y Performativo en la Universidad del País Vasco. Su investigación sonora es espontánea, experimental e intuitiva, rescatando el sonido de la cotidianidad y de fenómenos naturales como el viento y el agua, pensándolos como sistemas autónomos que interactúan con procesos tecnológicos y con lo humano. 

 

 

 

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