• A

Erraketistak zineman / Raquetistas en el cine

Abenduak

29

Diciembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Erraketistak zineman

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Photomuseumean Emakumea eta Euskal Pilota ikusgai dagoen aldi baterako erakusketaren inguruan izango da.

Erraketistak izena izan zuten euskal pilotako jokalari profesionalek, zehazki erraketa modalitatean. Kolektibo horrek gehienbat Euskadin, Espainian, Kuban, Brasilen eta Mexikon kokatutako frontoietan jokatu zuen 1917 eta 1980 urteen artean.

Erraketista profesionalen errepresio eta ahanzturaren aurretik, 1950eko “Apartado de correos 1001" filmeko protagonista izan ziren, Bartzelonako zinema beltzaren abiarazlea, eta ia kultuzko filma gaur egun.

 

Hala ere, gaur egun, 2022ko "Las pelotaris 1926" telesailen eskutik itzuli dira. Mexikoko fikziozko ekoizpen honetan, erraketista profesional arrakastatsuek beren gain hartzen dituzte genero femeninoarentzat anbizioa eta askatasuna ukatuta zeuden mundu batean moldeak apurtzearen ondorioak.

AULA / GELA

Raquetistas en el cine 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno a la vigente exposición temporal sobre raquetistas que se expone en el Photomuseum.

Raquetistas es la denominación que tuvieron las jugadoras profesionales de pelota vasca concretamente de la modalidad de raqueta. Este colectivo jugó mayoritariamente en frontones ubicados en Euskadi, España, Cuba, Brasil y México entre los años 1917 y 1980.

Antes de la represión y olvido de las raquetistas profesionales, fueron protagonistas de películas como “Apartado de correos 1001” de 1950, iniciadora del cine negro barcelonés, y es ya una película casi de culto.

Aunque hoy en día han vuelto de la mano de series como “Las pelotaris 1926” de 2022, una producción mexicana de ficción donde exitosas raquetistas profesionales que asumen las consecuencias de romper moldes en un mundo donde la ambición y la libertad estaban negadas para el género femenino.

Shane McGowan

Abenduak

15

Diciembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Shane McGowan 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa oraintsu zendu den Shane McGowan kantari eta konpositore irlandarrari buruz izango da.

MacGowan Tipperaryko (Èire) konderrian bizi izan zen, sei urte bete zituen arte, eta Irlandako musika tradizionala entzuten pasa zuen bere haurtzaroa. Gero Londresera joan ziren bizitzera, eta han hazi zen.

70eko hamarkada amaierako Sex Pistols taldearen eragina izan zuen gaztetan eta The Nipple Erectors izeneko taldea osatu zuen, King Of The Bop da bere kanturik ezagunena. 1982. urtearen inguruan, The Pogues talde anglo-irlandar ospetsua sortu zuen, eta 90eko hamarkadaren hasieran utzi zuen taldea, osasun-arazoak zirela eta. Joe Strummer The Clasheko kide ohiak ordezkatu zuen. Handik gutxira, bere ibilbide artistikoak beste talde batekin jarraitu zuen, The Popes, eta harekin hiru disko grabatu zituen.

Shane MacGowanen hitzak Charles Bukowski poeta eta idazlearen poemekin alderatu izan dira batzuetan, eta batez ere Brendan Behan idazle irlandarrarekin.

MacGowan 65 urterekin hil zen 2023ko azaroaren 30ean, zortzi urteko osasun borroka baten ondoren, hil ondoren luzaroan iraungo duen ondarea utziz.

 

AULA / GELA

Shane McGowan 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al recientemente fallecido poeta y compositor irlandés Shane McGowan.

MacGowan creció escuchando tocar la música tradicional irlandesa a sus familiares y vecinos, en su aldea natal del condado de Tipperary (Èire), donde vivió hasta los seis años. Después se mudó junto a su familia a Londres, donde creció.

Influenciado en su juventud por los Sex Pistols, a finales de los 70 forma un grupo llamado The Nipple Erectors, siendo King Of The Bop su tema más conocido. En torno al año 1982 fundó la legendaria banda anglo-irlandesa The Pogues, formación que abandonaría a principios de los 90 por problemas de salud. Fue sustituido por el ex de The Clash, Joe Strummer.

Poco después, su carrera artística prosiguió junto a otra banda, The Popes, con la que grabó tres álbumes. Las letras de Shane MacGowan han sido comparadas en ocasiones con los escritos del poeta y escritor Charles Bukowski y sobre todo con el escritor irlandés Brendan Behan.

MacGowan murió a los 65 años el 30 de noviembre 2023. Deja un legado que perdurará en el tiempo.

 

Euskararen berreskurapenaren erronka

Abenduak

01

Diciembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Euskararen berreskurapenaren erronka 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Euskararen Eguna dela eta euskararen berreskurapen ahaleginaren inguruan izango da. 

Euskara hizkuntza gutxitua izanik frantsesa eta gazteleraren aurrean, hizkuntzak erronka haundia du bere berreskurapenean, are eta gehiago euskararen arnas guneetatik kanpo, hau da, euskarak baldintza egokiak aurkitzen ez dituen eremuetan – hiztunen proportzio txikia, edo gizarte-ohiturarik edo atxikimendurik gabe – 

Ildo honetan bi eredu eta  berreskurapen esperientzia azalduko dira, alde batetik Nafarroa Behereko Amikutzeko eskualdean hizkuntzak bi belaunalditan nozitu duen hondamendia azalduko da eta azken urteotan berriro indar berritzeko herritarrak egiten ari diren ahalegina.  

Bestetik Arabako Lautadako 8 udalerritako herritarrek egindako ahalegina azalduko da bertako 2019 Euskaraldiko antolatzaileen eskutik. 

 

Ingurumena. Krisia? Zer krisi?

Azaroak

24

Noviembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Ingurumena. Krisia? Zer krisi? 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa transizio energetikoaren eta klimatikoaren balioen inguruan izango da. 

Pasa den irailaren 28an Gasteizko Dendaraba aretoan transizio energitiko eta klimatikoen balioak ingurumenaren sentsibilitatetik aztertu ziren hitzaldi-solasaldia proiektatuko da. Emanaldi hau, Ihobe, Vital Fundazioa, Gasteizeko Udala eta Euskal Kazetari Elkarteak antolatu zuen. Parte hartzaile hauekin: 

-Odile Rodriguez de la Fuente: biologoa eta dibulgatzaile zientifikoa. 

-Gorka Belamendia: Gasteizko Udaleko Ingurumen Gaietarako Zentroko teknikaria eta ingurumenaren euskal kazetaritza saria 2020. 

-Ramón Bustamante: Kazetaria eta ingurumenaren euskal kazetaritza saria 2022. 

-Eva Caballero: Komunikazio zientifikoan espezializatutako kazetaria eta ingurumenaren euskal kazetaritza saria 2021. 

-Julen Rekondo: Ingurumen gaietan aditua, ingurumenaren euskal kazetaritza saria 2019 eta ingurumenaren sari nazionala. 

  AULA / GELA 

Medio ambiente. ¿Crisis? ¿Qué crisis? 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno a los valores de la transición energética y climática. 

Se proyectará la charla-coloquio que tuvo lugar el pasado 28 de septiembre, en el salón Dendaraba de Vitoria-Gasteiz en la que se analizaron los valores de las transiciones energéticas y climáticas desde la sensibilidad medioambiental, con los siguientes participantes: El acto estuvo organizado por Ihobe, Fundación Vital, el Ayuntamiento de Vitoria y la Asociación Vasca de Periodistas. 

Intervinieron los siguientes participantes;  

- Odile Rodriguez de la Fuente: Bióloga y divulgadora científica. 

- Gorka Belamendia: Técnico del Centro de Estudios Ambientales del Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz y premio de periodismo ambiental vasco 2020. 

- Ramón Bustamante: Premio Periodismo Vasco de Periodista y Medio Ambiente 2022. 

- Eva Caballero: Periodista especializada en comunicación científica y premio periodismo vasco de medio ambiente 2021. 

- Julen Rekondo: Experto en temas medioambientales, premio de periodismo ambiental vasco 2019 y premio nacional de medio ambiente.

 

Transizioan debekatutako dokumentalak III / Documentales prohibidos durante la transición III

Urriak

20

Octubre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Transizioan debekatutako dokumentalak III

 Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Trantsizio garaian zentsuratu ziren dokumentalen zikloaren hirugarren saioa izango da.

Azken urteotan Espainiako Trantsizioaren garaia asko kritikatzen ari da, egungo egoeraren erantzule diren hainbat defizit metatu zituen proiektu gisa. "Ahal izan zena egin zen” ala ez… eztabaidatzea alde batera utzita, dokumental horiek noizean behin telebistaz erreproduzitzen den kontakizuna zalantzan jartzen dute. Bereziki 1981ko estatu kolpea, askotan erregea eta politikariak azaltzen direlako (ia) prozesuaren protagonista bakarrak.

Ildo horretan, hainbat dokumental debekatu edo zentsuratu zituzten Franco diktadorea hil ondoren. Aipagarriak dira: La ciudad es nuestra (1975), Votad, votad malditos, votad! (1977), Caudillo (1977), eta Después de... (1983). Azken hori José Juan eta Cecilia Bartolomé anai-arrebak filmatu zuten. Garai hartako espektro politiko zabalaren testigantzak erregistratzen jardun zuten, garaiko errealitatearen testigantza zuzen eta espontaneoen bidez. Memoria horrek hainbat gizarte-talderen aldarrikapenak biltzen ditu, bai eta autonomien erreklamazioak eta tentsioak ere.

 

AULA / GELA 

Documentales prohibidos durante la transición III

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será el tercero de un ciclo de documentales sobre la transición que fueron censurados en la época.

La época de la “Transición Española” está siendo criticada en los últimos años como un proyecto que acumuló varios déficits que son en parte responsables de la situación actual. Independientemente del debate entre si “se hizo lo que se pudo” o no, estos documentales contribuyen a cuestionar el relato que se reproduce por televisión cada cierto tiempo, y especialmente el 23-F, según el cual el rey y los políticos son (casi) los únicos protagonistas del proceso. 

En este sentido fueron varios los documentales prohibidos o censurados después de la muerte del dictador Franco. Destacan: La ciudad es nuestra (1975), Votad, ¡votad malditos!  (1977), Caudillo (1977) y Después de… (1983). Este último fue filmado por los hermanos José Juan y Cecilia Bartolomé. Se dedicaron a registrar testimonios del amplio espectro político del momento, a través de testimonios directos y espontáneos que son reacciones concretas a la realidad de su tiempo. Esa memoria incluye desde reivindicaciones de diversos grupos sociales, reclamaciones autonómicas y tensiones ante las agresiones violentas de grupos radicales.

 

Transizioan debekatutako dokumentalak II / Documentales prohibidos durante la transición II

Urriak

13

Octubre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Transizioan debekatutako dokumentalak II

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Trantsizio garaian zentsuratu ziren dokumentalen zikloaren bigarren saioa izango da.

Azken urteotan Espainiako Trantsizioaren garaia asko kritikatzen ari da, egungo egoeraren erantzule diren hainbat defizit metatu zituen proiektu gisa. "Ahal izan zena egin zen” ala ez… eztabaidatzea alde batera utzita, dokumental horiek noizean behin telebistaz erreproduzitzen den kontakizuna zalantzan jartzen dute. Bereziki 1981ko estatu kolpea, askotan erregea eta politikariak azaltzen direlako (ia) prozesuaren protagonista bakarrak.

Ildo horretan, hainbat dokumental debekatu edo zentsuratu zituzten Franco diktadorea hil ondoren. Filmatu eta urte batzuetara estreinatu behar izan zituzten. Aipagarriak dira: Después de... (1983), La ciudad es nuestra (1975), Votad, votad malditos, votad! (1977) eta Basilio Martín Patinoren Caudillo (1977). Azken horrek erregimenarekiko haustura azaldu zuen. Basilio eta bere talde txikia erakunde ofizialetatik urrun zeuden artxiboen irudiak eta soinuak bilatzen ausartu ziren. Irudi horietako batzuk suntsitu edo bahitu egingo zituzten militarren kastak eta burokraziak, "krimenaren aztarnak" ezabatu nahi baitzituen.

 

AULA / GELA 

Documentales prohibidos durante la transición II

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será el segundo de un ciclo de documentales sobre la transición que fueron censurados en la época.

La época de la “Transición Española” está siendo criticada en los últimos años como un proyecto que acumuló varios déficits que son en parte responsables de la situación actual. Independientemente del debate entre si “se hizo lo que se pudo” o no, estos documentales contribuyen a cuestionar el relato que se reproduce por televisión cada cierto tiempo, y especialmente el 23-F, según el cual el rey y los políticos son (casi) los únicos protagonistas del proceso. 

En este sentido fueron varios los documentales prohibidos o censurados después de la muerte del dictador Franco. Documentales que fueron estrenados en años venideros, destacan Después de… (1983), La ciudad es nuestra (1975), Votad, votad malditos! y Caudillo, de Basilio Martín Patino (1977). Este último representó una ruptura en toda regla con el régimen. Basilio y su reducido equipo se aventuraron en una intensa búsqueda de imágenes y sonidos de archivos lejos de los organismos oficiales, parte de los cuáles serían destruidos o secuestrados por la casta militar y la burocracia, interesadas en borrar las “huellas del crimen”.

 

Transizioan debekatutako dokumentalak I / Documentales prohibidos durante la transición I

Urriak

06

Octubre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Transizioan debekatutako dokumentalak I

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa transizio garaian zentsuratu ziren dokumentalen zikloaren lehenengo saioa izango da.

Azken urteotan Espainiako Trantsizioaren garaia asko kritikatzen ari da, egungo egoeraren erantzule diren hainbat defizit metatu zituen proiektu gisa. "Ahal izan zena egin zen” ala ez… eztabaidatzea alde batera utzita, dokumental horiek noizean behin telebistaz erreproduzitzen den kontakizuna zalantzan jartzen dute. Bereziki 1981ko estatu kolpea, askotan erregea eta politikariak azaltzen direlako (ia) prozesuaren protagonista bakarrak.

Ildo horretan, hainbat dokumental debekatu edo zentsuratu zituzten Franco diktadorea hil ondoren: Filmatu eta urte batzuetara estreinatu behar izan zituzten Basilio Martín Patinoren Caudillo (1977), eta Después de... (1983). Nabarmentzekoak dira Tino Calabuig eta Miguel Ángel Condorren La ciudad es nuestra (1975) eta Llorenç Solerren Votad, votad malditos, votad! (1977), Franco hil ondorengo lehen hauteskundeen aurrean, Bartzelonako langileen iritziak islatzen dituen dokumental esperimentala.

 

 

 

AULA / GELA 

Documentales prohibidos durante la transición I

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será el primero de un ciclo de documentales sobre la transición que fueron censurados en la época.

La época de la “Transición Española” está siendo criticada en los últimos años como un proyecto que acumuló varios déficits que son en parte responsables de la situación actual. Independientemente del debate entre si “se hizo lo que se pudo” o no, estos documentales contribuyen a cuestionar el relato que se reproduce por televisión cada cierto tiempo, y especialmente el 23-F, según el cual el rey y los políticos son (casi) los únicos protagonistas del proceso. 

En este sentido fueron varios los documentales prohibidos o censurados después de la muerte del dictador Franco,  Tanto Caudillo, de Basilio Martín Patino (1977), como Después de… (1983) que se estrenaron años después de su rodaje. También destacan  La ciudad es nuestra (1975) de Tino Calabuig y Miguel Ángel Cóndor y Votad, votad malditos! de Llorenç Soler (1977), documental experimental rodado que refleja opiniones de la ciudadanía obrera en Barcelona ante los primeros comicios tras la muerte de Franco.

 

Pablo Larrain

Irailak

29

Septiembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Pablo Larrain

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Pablo Larrain zinemagile Txiletarraren inguruan izango da.

Bere ibilbide arrakastatsuan zehar, Pablo Larrainek ez du etenik izan Txileko historia modernoko gertakari kaltegarrienak aztertzeko ahaleginean. "Tony Manero" eta "Post Mortem" filmetan, zinemagileak Augusto Pinocheten iparrorratz gaiztoaren azpian Hego Amerikako errepublika murgildu zeneko immunitate kriminala erretratatu zuen. Gero, "No" pelikulan, Larrainek arreta marketinean jarri zuen, espiritu neoliberalekoa, diktadorea boteretik aterako zuen plebiszitua irabaztea ahalbidetu zuena. Eta, "El club" lanean, hainbat hamarkadatan elizak isilarazitako sexu-abusuen kasuak salatu zituen.

Orain arteko bere azken pelikulak "El Conde" du izena eta Pinocheten itzal luzeari buruzko satira basatia eskaintzen du. Berau gaur egungo Txileko errealitatean zehar espektro bezala hedatzen da.

 

 

AULA / GELA 

Pablo Larraín

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al cineasta chileno Pablo Larraín.

A lo largo de su exitosa trayectoria, Pablo Larraín no ha cesado en su empeño por diseccionar los episodios más siniestros de la historia moderna de Chile. En “Tony Manero” y “Post Mortem”, el cineasta retrató la inmunidad criminal en la que se sumió la república sudamericana bajo la siniestra brújula de Augusto Pinochet. Luego, en ‘No’, Larraín puso el foco en la operación de marketing, de aliento neoliberal, que permitió ganar el plebiscito que sacaría al dictador del poder. Y, en ‘El club’, el autor chileno denunció los casos de abusos sexuales silenciados por la iglesia durante décadas. 

Su última película hasta la fecha se titula “El Conde” que ofrece una feroz sátira sobre la alargada sombra de Pinochet, se extiende como un espectro por la realidad chilena actual.

 

 

 

 

 

Presentación / Aurkezpena “Mariano Ferrer, El periodismo reflexivo, Kazetaritza eta konpromisoa”

Ekainak

30

Junio

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Liburu-aurkezpena

"Mariano Ferrer, el periodismo reflexivo, Kazetaritza eta konpromisoa"

Elixabete Garmendia, Esther Ferrer eta Pilar Rodriguezen eskutik

 

Mariano Ferrer Ruiz (Donostia, 1939-2019). Cursó las carreras de Filosofía y Letras, Periodismo y Derecho, realizando el Máster de Teología en la Universidad de Syracuse, Nueva York, y el Máster de Periodismo en la Universidad Loyola de Chicago. Dio clases de comunicación en la Universidad de Deusto.

Comenzó su trayectoria periodística en Radio Popular en 1971, con Radio Reloj y después con El Kiosko de la Rosi, durante 35 años. Fue director del periódico Egin, dirigió y presentó Sin permiso en ETB2, escribió en Jakin, en El Mundo del País Vasco y en Noticias de Gipuzkoa. Se convirtió en una referencia ética, honesta, comprometida y responsable del periodismo político y social, configurándose su propio modelo reflexivo, crítico y libre.

Se implicó con Elkarri, con las Conferencias de Paz, con los grupos de Arantzazu, Maroño y Egino, con SOS Racismo y como portavoz en la plataforma 18/98, entre otros. 

A los tres años de su muerte, el grupo “Mariano Ferrerren legatua” organizó en los Cursos de Verano de la UPV-EHU el curso titulado “El periodismo político como compromiso social y ético. Mariano Ferrer”, del que este libro es su continuación.

 

KAZETARITZA ETA KONPROMISOA

Arrasto ezabaezina utzi zuen Mariano Ferrerrek Euskal Herriko kazetaritzan. Horren lekuko, Euskal Herriko Unibertsitateak Donostiako Miramar jauregian antolatzen dituen Udako Ikastaroetan, 2022ko ekainean, eskaini zitzaion ikastaroa: Kazetaritza politikoa konpromiso sozial eta etiko gisa. Mariano Ferrer. Bertan, hark lantzen zuen kazetaritzaren ezaugarriak aztertu zituzten hainbat adituk. Frankismoaren azken urteetatik hasi eta Euskal Herriak bizi izan zituen  garai gatazkatsuetan zehar Mariano Ferrerrek garatu zuen lanaren klabeak aletu zituzten: boterearekiko independentzia eta gizartearekiko konpromiso zabala, etika eta gizatasuna. Komunikatzaile bikaina zen haren ahotik eta lumatik ateratako uztaren analisi eta kontakizunak jasotzen ditu, beraz, argitalpen honek.

 

William Eggleston

Ekainak

23

Junio

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

William Eggleston

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa,  William Eggleston argazkilari estatubatuarrari eskainiko zaio.

W. Eggleston oso argazkilari ezaguna da, batez ere, koloretako argazkigintzaren ezagutza eta errekonozimentua sustatzeagatik.

Bere lehen argazki-lanek Robert Franken eta Henri Cartier-Bressonen Une erabakigarria liburuaren eragina izan zuten. Zuri-beltzean lanean hasi bazen ere, 1965ean koloretako argazkigintzarekin esperimentatzen hasi zen.

1976an 75 argazkiz osatutako erakusketa bat egin zuen MOMAn, eta horrek eskandalua sortu zuen. Ondoren, pop artera hurbildu zen, Democratic Camera izenez ezagutzen den kontzeptua zabalduz, alegia, edozer gauza modu berean kameraren optikarekin irudikatu daitekeela.

1998an Hasselblad Fundazioaren nazioarteko saria jaso zuen eta 2004an PHotoEspaña Baume et Mercier saria. 2005eko abuztuan William Eggleston in the Real World izeneko film dokumentala estreinatu zen.

 

AULA / GELA 

William Eggleston

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz  la sesión de este viernes girará en torno al fotógrafo estadounidense William Eggleston.

W. Eggleston  es un fotógrafo muy conocido por impulsar y lograr el reconocimiento de la fotografía en color como modo de expresión.

Sus primeros trabajos fotográficos estuvieron influenciados por Robert Frank y por el libro El momento decisivo escrito por Henri Cartier-Bresson. Aunque comenzó trabajando en blanco y negro, en 1965 empezó a experimentar con la fotografía en color.

En 1976 realizó una exposición en el MOMA compuesta de 75 fotografías y que causó escándalo, tras lo cual empezó a frecuentar los ambientes del arte pop difundiendo su concepto de que cualquier cosa queda representada del mismo modo por la óptica de la cámara, conocido como Democratic Camera.

En 1998 recibió el premio internacional de la Fundación Hasselblad y en 2004 recibió el premio PHotoEspaña Baume et Mercier. En agosto de 2005 se estrenó una película documental llamada William Eggleston in the Real World.

Página 19 de 32