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Karl Lagerfeld

OTSAILAK

22

FEBRERO

2019

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa eskainiko zaio duela gutxi hil  den alemaniar jostunari, Karl Lagerfeld-i. 

Karl Otto Lagerfeld Hanburgon jaio zen 1933an eta 1952an, Parisera joan zen ikastera. Hamasei urte besterik ez zituela lortu zuen bere lehen saria, nazioarteko diseinu-txapelketa batean, Yves Saint Laurentekin berdindurik. Orduan, ikasketak utzi eta lanean hasi zen Pierre Balmainen laguntzaile izan zelarik. 1958an, Jean Patou ospetsuaren estilista bilakatu zen, baina berehala hasi zen bere kasa lanean, besteak beste, Valentino, Chloé eta Erromako Fendi moda-etxeetarako diseinuak sortzen. 

1983an, Chanel etxekoek kontratatu zuten, Coco sortzaile mitikoa hil zenetik gainbehera zetorren enpresa suspertu eta indarberritzeko. Lagerfelden eskutik, Chanel enpresa pixkanaka indar hartzen hasi zen, 1980ko hamarkada horretan moda frantsesaren euskarrietako bat bilakatu zen arte. 

Estilista-lan horietatik kanpo, bere enpresa sortu eta KL izeneko lehen prêt-à-porter bilduma aurkeztu zuen 1984an. 1986an, Frantziako goi-mailako joskintzaren saririk ospetsuena, Urrezko Titarea, lortu zuen

Hurrengo urtean, argazkilaritzan hasi zen, berak sortutako jantziei buruzko erreportajeak eginez. 1996an Alemaniako argazkigintza elkarteak Kultura-saria eman zion. 

 

 AULA / GELA

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se dedicará al modisto alemán Karl Lagerfeld, recientemente fallecido.

Lagerfeld emigró a París en 1952 para estudiar en la capital de la moda. Con tan sólo 16 años consiguió su primer premio, en un concurso internacional, empatado con Yves Saint Laurent. Dejó sus estudios y empezó a trabajar como ayudante de Pierre Balmaine. En 1958, se convirtió en estilista del conocidísimo Jean Patou, pero enseguida comenzó  a trabajar por su cuenta. Lagerfeld se hizo un nombre como creador independiente, colaborando con una variedad de diferentes casas de moda que incluyen nombres como Valentino, Chloé y Fendi.

En 1983 le contrató la casa Chanel, para revivir la firma ya que después de la muerte de su creadora, la mítica Coco, estaba en declive. De la mano de Lagerfield, la empresa poco a poco empezó a brillar y en la década de los 80 se convirtió en referente de la moda francesa.

Además, en 1984 fundó su propia marca, llamada Karl Lagerfeld, la cual lanzó perfumes y su primera línea de ropa prêt-à-porter: KL. En 1986 recibió el premio más importante de la moda de alta costura francesa: El Dedal de Oro. 

Al año siguiente comenzó a sacar fotografías. Realizando reportajes fotográficos de sus colecciones. En 1996 recibió el premio de cultura de la asociación alemana de fotografía.

 

 

Alfred Hitchcock

MARTXOAK

01

MARZO

2019

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa Alfred Hitchcock zinemagileari  eskainiko zaio. 

Suspenseko eta thriller psikologiko maisuak estilo zinematografiko bereizgarri eta oso ezaguterraza osatu zuen. Hitchcock berritzailea izan zen: pertsona baten begirada imitatzeko kamerak mugitzen zituen, enkoadraketak erabili zituen estutasuna, beldurra edo enpatia eragiteko, eta filmak muntaketzeko modu berria garatu zuen.

Hitchcockek berrogeita hamar film baino gehiago zuzendu zituen sei hamarkadatan zehar. MovieMaker aldizkariaren arabera, denbora guztietako zuzendari eraginkorrena izan da, eta zazpigarren arteko artista garrantzitsuenetarikotzat dute.

  AULA / GELA

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se dedicará al cineasta Alfred Hitchcock.

Maestro del suspense y el thriller psicológico, Hitchcock configuró un estilo cinematográfico distintivo y muy reconocible. Fue innovador en el uso de la cámara para imitar la mirada de una persona, empleaba encuadres para provocar ansiedad, miedo o empatía y desarrolló una novedosa forma de montaje fílmico.

Hitchcock dirigió más de cincuenta películas a lo largo de seis décadas. La revista MovieMaker lo ha descrito como el director más influyente de todos los tiempos y es ampliamente considerado como uno de los artistas más importantes del séptimo arte.

 

Gerda Taro. La primera fotoperiodista

MARTXOAK

08

MARZO

2019

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

Gerda Taro, aurreneko fotokazetaria

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa Gerda Taro argazkilariari eskainiko zaio. 

Izan ere, Taro foto-kazetari lana gerra-frontean bete zuen aurreneko emakumea. Era goiztiarren, zendu zen Espainiako Gerra Zibileko erreportari-grafiko bezala bere lana egien zuenean istripua baten ondorioz. Bere ibilbide laburra Robert Capa-ren argazkilarien bikotea izateagatik markatuta geratu zen, berak murgildu zuen argazkigintzan, baina aldi berean bere lana estali zuen ia-ia ahaztuta geldituz.

Argazkilari bezala bere ibilbidea oso laburra da, baina bere argazkiak Espainiako Gerra Zibileko giza dokumentu azpimarragarrietako moduan onartuta daude. Azken ikerketek arabera bere garaian Capa edo Chim-eri aitortutako argazkiak Gerda Tarok egina dira.

 

  AULA / GELA

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se dedicará a la fotógrafa Gerda Taro.

Taro fue la primera fotoperiodista que cubrió un frente de guerra. Falleció, de forma prematura, al sufrir un accidente cuando realizaba su trabajo como reportera gráfica en la Guerra Civil española. Su breve carrera quedó marcada por ser la compañera sentimental de Robert Capa que la inició en la fotografía, pero al mismo tiempo eclipsó su obra hasta casi dejarla en el olvido.

Su trayectoria como fotógrafa es muy corta, pero sus fotografías son consideradas como uno de los documentos más humanos de la Guerra Civil española. Estudios recientes han demostrado que algunas de las fotografía atribuidas a Capa o a Chim fueron realizadas en realidad por Gerda Taro.

 

 

Expresiones artísticas de las grandes civilizaciones IV: Arte y Religión

MARTXOAK

15

MARZO

2019

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

Artea eta erlijioa

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa artearen eta erlijioaren harremanari eskainiko saio.

Historian zehar, gizakiak artea erabili du bere jainkoak irudikatzeko. Kapitulu honetan ikusiko dugu erlijio bakoitzak bere modura azaltzen dituela. Esaterako, Islamean kaligrafia erabiltzen da Meskita Urdineko paretak apaintzeko. Sevillako Macarenako Ama-birjina bezalako irudi erlijiosoak espiritualtasunaren ikurrak dira.  Velázquez edo El Grecoren lanak ere miresteko aukera emango digu saio honek.

 

AULA / GELA 

Arte y Religión

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se dedicará al análisis de la relación entre el arte y la religión.

A lo largo de la historia, el ser humano ha utilizado el arte para imaginar a sus dioses. En este capítulo nos cuenta cómo cada religión lo hace a su manera. La caligrafía en el Islam, decora las paredes de la Mezquita Azul.  Tallas religiosas como la de la Virgen de la Macarena en Sevilla, son ejemplos de la representación de la espiritualidad. Velázquez o El Greco son otros de los artistas cuyas obras admiraremos en esta sesión.

 

 

 

 

Expresiones artísticas de las grandes civilizaciones V: El Renacimiento

MARTXOAK

22

MARZO

2019

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

Errenazimentua

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa arte adierazpenei buruzko zikloaren bosgarrengoa izango da. Zehazki, Errenazimentuari buruzkoa izango da.

Artearen bidez, mendebaldeko eta ekialdeko inperioek beren nagusitasuna erakusten zuten gainerako herrialdeei. Helburu bera zuten, baina artistaren kontzeptuarekin era desberdinetan jokatzen zuten. Michelangelo edo Caravaggio bezalako artistak txalotzen zituzten Europan, bitartean, Akbar enperadoreak Indiako artea aldatu zuen. Meskita urdinak edota San Pedroko Basilikak bi munduen arteko erronka erakusten duten lan arkitektoniko apartak dira. tako testigantza ere.

AULA / GELA 

El Renacimiento

 Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la quinta del ciclo sobre las manifestaciones artísticas. En concreto, girará en torno al Renacimiento.

A través del arte, los imperios de este a oeste, mostraban su superioridad al resto del mundo. El mismo objetivo, distintas formas de lidiar con la figura del artista. Mientras los artistas como Miguel Ángel o Caravaggio eran aclamados en Europa, el emperador Akbar cambió el arte en la India. Obras arquitectónicas como la mezquita azul o la basílica de San Pedro muestran la competencia que existía entre los dos mundos, dejando un legado de esta época histórica.

 

 

 

Expresiones artísticas de las grandes civilizaciones VI: Cruce de culturas

MARTXOAK

29

MARZO

2019

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

Kulturen gurutzatzea

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa arte adierazpenei buruzko zikloaren seigarrengoa izango da. Zehazki, kulturen gurutzatzeak ekarri zituzten aldaketa artistikoei buruzkoa izango da.

Saio honetan kultura oso ezberdinen arteko lehen kontaktu horiek izan zituzten eragin artistikoak azaltzen dira. Beningo brontze estatuak, El Greco-ren pintura barrokoak edota Johannes Vermeeren koadroek zibilizazioen arteko talka hori eta inperio handien eragina irudikatzen dituzte.

AULA / GELA 

Cruce de culturas

 Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la sexta del ciclo sobre las manifestaciones artísticas. En concreto, girará en torno al cruce cultural y su influencia en el ámbito artístico.

En esta sesión se analizarán las consecuencias artísticas de ese primer contacto entre culturas muy diversas. Las estatuas de bronce de Benin, las pinturas barrocas de El Greco, o los cuadros de Johannes Vermeer representan este choque de civilizaciones y la influencia de los grandes imperios.

Expresiones artísticas de las grandes civilizaciones VII: Luz y color

APIRILAK

12

ABRIL

2019

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

Argia eta kolorea

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa arte adierazpenei buruzko zikloaren zazpigarrengoa izango da. Zehazki, argia eta koloreei buruzkoa izango da.

Oraingoa, aztertuko dira artistek koloreak eta argitasuna nola landu diztuzten mendeetan zehar, bai pinturan, bai arkitekturan. 

Arkitekturari dagokionez, katedraletako apaindurak aintzat hartuko dira batez ere. Margoan, aldiz, olioaren teknikaren bilakaera eta argi-ilunaren teknika izango dira hizpide.

 

AULA / GELA 

Luz y color

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la séptima del ciclo sobre las manifestaciones artísticas. En concreto, girará en torno al estudio de la luz y el color.

Se analizará la manera en que los artistas entendieron la relación entre los colores y la luminosidad a través de los siglos, tanto en pintura como en arquitectura. 

En la arquitectura, se estudiarán sobre todo las decoraciones de las catedrales, mientras que en pintura, se hará hincapié en la evolución de la técnica del óleo y del claroscuro

 

Stanley Donen

APIRILAK

26

ABRIL

2019

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

 Stanley Donen

 Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa Stanley DonEn zinemagileari  eskainiko zaio.

Stanley Donen koreografoa, dantzaria eta zinema zuzendari estatubatuarra. Zinema-musikalaren maisutzat jotzen da, bere lanen artean daude besteak beste; Un día en Nueva York,  Cantando bajo la lluvia edo Siempre hace buen tiempo. Aipatu beharra dago komedia-errealizazioan ere nabarmendu zela, Indiscreta, Charada edo Dos en la carretera berak burututako filmak dira.

 

AULA / GELA

 Stanley Donen

 Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se dedicará al cineasta Stanley Donen

Stanley Donen coreógrafo, bailarín y director de cine estadounidense. Es considerado como uno de los maestros del cine musical, en su larga trayectoria encontramos títulos tan significativos como Un día en Nueva York,  Cantando bajo la lluvia o Siempre hace buen tiempo por citar algunos. También destacó en la realización de comedias, tales como Indiscreta, Charada o Dos en la carretera.

 

 

 

Expresiones artísticas de las grandes civilizaciones VIII: Revolución industrial

MAIATZAK 

10

MAYO

2019

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

 Zibilizazio handietako arte adierazpenak VIII:

Industria-iraultza

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa arte adierazpenei buruzko zikloaren zortzigarrengoa da. Zehazki, Industria-iraultzari buruzkoa izango da.

Oraingoan, industria-iraultzak Europara ekarritako aldaketa handiak aztertuko dira,  argazkigintza esaterako. Mundu berri horretan bizi izan ziren artisten erreakzioak ere, ikertuko dira: inpresionismoa, orientalismoa, edo argazkigintza dokumentala. Azken finean, bere lanak aberasteko asmoz, artista askok beste kulturen eragina izan zuten, horien artean Pablo Picassok.

AULA / GELA

 Expresiones artísticas de las grandes civilizaciones VIII:

 Revolución industrial

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la octava del ciclo sobre las manifestaciones artísticas. En concreto, girará en torno a la revolución industrial.

Se analizarán los grandes cambios que trajo la Revolución Industrial a Europa, tales como el invento de la fotografía. También se repasarán las reacciones de los artistas que formaron parte de este mundo nuevo: impresionismo, orientalismo, o la fotografía documental. De hecho, muchos artistas, se inspiraron en otras culturas para enriquecer sus obras, entre ellos Pablo Picasso.

 

 

Cine experimental ruso / Zinema esperimental errusiarra

MAIATZAK 

24

MAYO

2019

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa abangoardia sobietarrari buruzkoa izango da.

Bertan, Dziga Vértov zinemagilearen lana aztertuko da. Izan ere, “Kameradun gizona”  (1929) dokumental esperimentalaren egileak erabat aldatu zuen genero hori. “Kinoki” (Zinema-Begia) taldeko kidea zenez, zinema konbentzionalaren elementu guztien aurka zegoen, esaterako: aktore profesionalen, aurre idatzitako gidoien, dekoratuen edota argiztapen artifizialen erabileraren kontra zegoen.

Bere helburua “egia” harrapatzea zen,  gaurkotasuneko zatiak elkartuz.

 

AULA / GELA

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno a la vanguardia soviética.

Se centrará en el cineasta Dziga Vértov, autor de obras experimentales, como “El hombre de la cámara” (1929), que revolucionaron el género documental. Como miembro del grupo llamado “Kinoki” (Cine-Ojo), Vértov rechazó todos los elementos del cine convencional: desde la escritura previa de un guión hasta la utilización de actores profesionales, pasando por el rodaje en estudios, los decorados, la iluminación, etc.

Su objetivo era captar la "verdad" cinematográfica, montando fragmentos de actualidad.

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