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Arte Alemaniarra II / Arte Alemán II

Maiatzak

06

Mayo

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Arte Alemaniarra II 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/ Gela programaren barruan, Arte alemaniarrari eskainitako zikloaren bigarren kapitulua proiektatuko da ostiral honetan.

Andrew Graham-Dixon arte-kritikariak Arte alemaniarrak jorratzen dituen gai nagusiak landuko ditu: paisaia, folklorea eta nortasun nazionala. Ibilbide geografiko eta kronologiko baten bidez, garai bakoitza sakonki aztertuko du. Hastapenetatik hasi eta, barrokoa erromantizismoa, espresionismoa, dadaismoa aztertuko ditu, gaur egungo arteraino.

Bigarren saioa Caspar David Friedrichekin hasiko da, erromantizismoko artean eragin itzela izan zuena. Prusiako estatu boteretsuaren artea ere aztertuko da, 1871n Alemaniaren bateratzearen aitzindaria izan zena.  Amaitzeko, Alemaniar espresionismoa, Franz Marc eta Otto Dix-en eskutik.

 

 

AULA / GELA 

Arte Alemán II

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se proyectará el segundo capítulo del ciclo dedicado al arte alemán.

Se trata de un ciclo donde el crítico de arte Andrew Graham-Dixon explora los grandes temas del arte alemán: el paisaje, el folklore y la identidad nacional. A través de un recorrido geográfico y cronológico, analiza cada época en profundidad. Abarca desde los inicios del arte alemán, a través del barroco, el romanticismo, el expresionismo y los movimientos dadaístas, hasta el arte de la actualidad.

Esta segunda sesión comenzará con Caspar David Friedrich, el más influyente de los artistas del romanticismo alemán. Tambien el arte del poderoso estado prusiano que fue la punta de lanza de la unificación alemana en 1871. Para terminar el expresionismo alemán de la mano de Franz Marc y Otto Dix.

 

Arte Alemaniarra I / Arte Alemán I

Apirilak

29

Abril

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Arte Alemaniarra I 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/ Gela programaren barruan, Arte alemaniarrari eskainitako zikloaren lehen kapitulua proiektatuko da ostiral honetan.


Andrew Graham-Dixon arte-kritikariak Arte alemaniarrak jorratzen dituen gai nagusiak landuko ditu: paisaia, folklorea eta nortasun nazionala. Ibilbide geografiko eta kronologiko baten bidez, garai bakoitza sakonki aztertuko du. H
astapenetatik hasi eta, barrokoa erromantizismoa, espresionismoa, dadaismoa aztertuko ditu, gaur egungo arteraino.


Lehen kapitulu honetan, Erdi Aroko eta Errenazimentuko arte aberatsa izango da hizpide. Koloniako Katedrala, Municheko errenazimenduko pinturak, Albert Durero eta Albrecht Altdorferren lanak, hain zuzen.

 

AULA / GELA 

Arte Alemán I

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se proyectará el primer  capítulo del ciclo dedicado al arte alemán.

Se trata de un ciclo donde el crítico de arte Andrew Graham-Dixon explora los grandes temas del arte alemán: el paisaje, el folklore y la identidad nacional. A través de un recorrido geográfico y cronológico, analiza cada época en profundidad. Abarca desde los inicios del arte alemán, a través del barroco, el romanticismo, el expresionismo y los movimientos dadaístas, hasta el arte de la actualidad.

En este primer capítulo versará sobre el rico arte de la Edad Media y el Renacimiento. En concreto, la catedral de Colonia, las pinturas del renacimiento en Múnich, las obras de Alberto Durero y Albrecht Altdorfer. 

Zinema Japoniarra IV / Cine Japones IV

Apirilak

22

Abril

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Zinema Japoniarra IV- Yasuzô Musumura

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia Yasurô Masumura zinema zuzendariari eskainiko zaio, Zinema Japoniarra zikloaren barruan.

Yasuzô Masumurak (1924-1986) Tokioko unibertsitatean zuzenbide ikastaro bat egin ostean, zuzendari laguntzaile lanetan aritu zen “Datei Film” estudioetan. Ondoren, unibertsitatera itzuli zen filosofia ikastera, 1949an graduatu zelarik. Italian Michelangelo Antonioni, Federico Fellini eta Luchino Viscontiren gidaritzapean, zinema ikasteko aukera izan zuen beka bati esker. 

1953an Japoniara itzuli zen. Bertan, 1955etik aurrera, bigarren unitateko zuzendari izan zen Kenji Mizugochik, Kon Ichikawak eta Daisuke Itok zuzendutako filmetan. Gero, 1957an, “Kisses” izeneko bere lehen filma zuzendu zuen. Hurrengo hiru hamarkadetan 58 film zuzendu zituen genero ezberdinak jorratuz, komedia, thriller edota melodrama erotikoak. Besteak beste nabarmentzen dira: “Urdinezko neska gaztea” (1957), “Pizti itsua” (1969) edota bere filmik ezagunena "emazte baten konfesioak" (1961).

 

AULA / GELA 

Cine Japonés IV - Yasuzô Musumura

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al director de cine de Yasuzô Masumura, dentro del ciclo de Cine japonés.

Después de hacer un curso de derecho en la Universidad de Tokio, Yasuzô Masumura (1924-1986) trabajó como ayudante de dirección en el estudio “Datei Film”. Después regresó a la universidad para estudiar filosofía, y se graduó en 1949. A continuación estudió cine en Italia, bajo la dirección de Michelangelo Antonioni, Federico Fellini y Luchino Visconti gracias a una beca.

Masumura regresó a Japón en 1953. A partir de 1955, trabajó como director de segunda unidad en películas dirigidas por Kenji Mizoguchi, Kon Ichikawa y Daisuke Ito, antes de dirigir su primera película titulada, "Kisses", en 1957. Durante las tres décadas siguientes, dirigió 58 películas en una variedad de géneros, comedia, thrillers o melodramas eróticos, convertiendose en el cineasta más importante de la historia del cine japonés de posguerra. Destacan títulos como “La joven de azul” (1957), “La bestia ciega” (1969) , “Manji” (1964) o su film más conocido “Confesiones de mujer (1961).

Laurel & Hardy

Apirilak

08

Abril

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Laurel eta Hardy

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia Oliver Hardy eta Stan Laurel komikoen inguruan izango da.

Laurel and Hardy bikote komikoa beharbada, zinemaren historiako bikoterik ospetsuena, Oliver Hardy (Potoloa) eta Stan Laurel (Argala) aktore estatubatuarrak eta britainiarrak osatzen zuten, hurrenez hurren.

Bere bikote-ibilbidea zinema mutuan hasi zen, 20ko hamarkadan, eta XX. mendearen bigarren erdira arte iraun zuen. Ehun film baino gehiago egin zituzten, film labur eta luzeen artean, eta mundu mailako errekonozimendua lortu zuten. 30eko hamarkadan lortu zuten ospe handiena, zinema komiko mutuaren funtsezko ezaugarriak eta zinema soinudunaren berezko umorea trebetasunez lotzea lortu baitzuten. Arrakasta handiak izan zituzten, bai The flying deuces (1939) eta baita bere film laburrekin ere. 1932an komediako film labur onenaren Oscarra irabazi zuten The music box lanarekin. Nabarmentzekoa da 2018an Jon S. Bairdek komiko bikote horri buruzko biopic bat zuzendu zuela, bi pertsonaien nortasunean eta kondairazko irudi komiko bihurtu zituzten zirkunstantzia pertsonaletan sakontzen zuen filma.

Zinemako bikote komiko onenetakotzat hartzen dira, eta beren komedia estilo ezberdinak sinkronia ia perfektu batean bateratzea lortu zuten. Pertsonaiek bi tipo irudikatzen zituzten askotan, oso inozoak, betiereko baikorrak, beren betiko errugabetasunean ia ausartak.

 

 

AULA / GELA 

Laurel y Hardy 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al dio de cómicos Oliver Hardy y Stan Laurel.

El Gordo y el Flaco fue el nombre que se le puso en castellano al dúo cómico Laurel and Hardy. Quizás la pareja más famosa de la historia del cine,  lo formaban los actores Oliver Hardy  (el Gordo) y Stan Laurel  (el Flaco), estadounidense y británico, respectivamente. 

Su carrera como pareja se inició en el cine mudo, en los años 20 y se prolongó hasta la segunda mitad del siglo XX. Protagonizaron más de un centenar de películas. Entre cortometrajes y largometrajes a lo largo de su carrera, logrando un reconocimiento mundial. Alcanzaron su máxima popularidad en los años 30 al conseguir entrelazar con ingenio las características esenciales del cine cómico mudo con el humor propio del cine sonoro. Tuvieron grandes éxitos, tanto con largometrajes como Locos del aire (1939) como con sus cortos. En 1932 ganaron el Óscar al mejor cortometraje de comedia con La caja de música. Cabe destacar que en 2018 Jon S. Baird  dirigió un biopic sobre este dúo de cómicos, que ahondaba en la personalidad de ambos personajes y en las circunstancias personales que les convirtieron en figuras cómicas de leyenda.

Considerados una de las mejores parejas cómicas del cine, consiguieron aunar sus distintos estilos de comedia en una sincronía casi perfecta. Los personajes representaban a dos tipos a menudo muy tontos, eternamente optimistas, casi valientes en su perpetua inocencia.

 

Friðrik Þór Friðriksson

Apirilak

01

Abril

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Friðrik Þór Friðriksson 

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia Friðrik Þór Friðriksson zinemagile islandiarrari eskainiko zaio.

1980ko hamarkadaren hasieran hasi zen zinema sorkuntzan, film esperimental eta dokumentalekin. 1990an, Islandiako Zinematografia korporazioa sortu zuen, eta, ordutik, Islandiako Zinema ekoiztetxe garrantzitsuena bihurtu da. Enpresak Islandiako beste zuzendari eta ekoizle batzuekin ekoizten ditu bere filmak eta obrak. 

1987an estreinatu zen zineman Skyttunar (Bale zuriak) filmarekin. Bere bigarren ekoizpena Naturaren umeak (1991) Oscar sari baterako izendatu zuten atzerriko film onenaren sarian, eta Yubari International Fantastic Film Festivalaren laugarren edizioko sari nagusia irabazi zuen 1993ko otsailean.

Era berean, 1995eko Cold fever (Á Köldum Klaka) filma lehen road movie filma aipatu genezake, nazioarteko aktoreekin batera ingeles eta japoniar hizkuntza nagusi diren Friðrikssonen 

 

AULA / GELA 

Friðrik Þór Friðriksson 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al director de cine islandés Friðrik Þór Friðriksson.

A comienzos de la década de 1980 comenzó su carrera en la creación cinematográfica con películas experimentales y documentales. En 1990 funda la Corporación Cinematográfica de Islandia, y desde entonces se ha convertido en la empresa productora cinematográfica más importante de Islandia. La empresa produce sus películas y obras con otros directores y productores islandeses.

Debutó como director de cine con Skytturnar (Ballenas blancas) en 1987. Su segunda producción Niños de la naturaleza (1991) fue nominada para un premio Oscar en la categoría de Mejor Película Extranjera y obtuvo el Gran premio del cuarto Yubari International Fantastic Film Festival en febrero de 1993.

También destaca la película Cold fever (Á Köldum Klaka) de 1995, primera Road movie y la primera película de Friðriksson con preponderancia del idioma inglés 

George Orwell

Martxoak

25

Marzo

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

George Orwell

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia George Orwell idazle eta kritiko britaniarrari eskainiko zaio.

Eric Arthur Blair (1903-1950) George Orwell ezizena hartu zuena,  mundu osoan ezaguna izan zen Abereen etxaldea (1945) eta 1984 (1949) eleberri distopikoengatik. Bere lanak bere bizitzako hiru etapatan bizitako esperientzia autobiografikoen marka darama: britainiar inperialismoaren aurkako jarrera, sozialismo demokratikoaren aldekoa eta totalitarismo nazi eta estalinistaren aurkakoa.

Kronikaria, literatura-kritikaria eta eleberrigilea izateaz gain, 1930eko eta 1940ko hamarkadetako ingelesezko idazlerik nabarmenetako bat da. Hala ere, ezagunagoa da totalitarismoari egindako kritikengatik, bere eleberri  distopikoan 1984 bere bizitzako azken urteetan idatzia eta bere heriotza baino pixka bat lehenago argitaratua, non  Anaia Handia kontzeptua sortu zuen, geroztik zaintza-teknika modernoen kritikaren hizkuntza arruntera igaro dena.

Orwelliar adjektiboa askotan erabiltzen da idazle britainiarrak irudikatutako unibertso totalitario distopikoari erreferentzia egiteko.

 

AULA / GELA 

George Orwell 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al escritor y crítico británico George Orwell.

Eric Arthur Blair (1903- 1950) que adoptó el seudónimo George Orwell, fue conocido mundialmente por su novelas distópicas Rebelión en la granja (1945) y 1984 (1949). Su obra lleva la marca de las experiencias autobiográficas vividas por el autor en tres etapas de su vida: su posición en contra del imperialismo británico a favor del socialismo democrático y en contra de los totalitarismos nazi y estalinista.

Además de cronista, crítico de literatura y novelista, es uno de los ensayistas en lengua inglesa más destacados de las décadas de 1930 y de 1940. Sin embargo, es más conocido por sus críticas al totalitarismo en su novela distópica 1984 (1949), escrita en sus últimos años de vida y publicada poco antes de su fallecimiento, y en la que crea el concepto de Gran Hermano, que desde entonces pasó al lenguaje común de la crítica de las técnicas modernas de vigilancia.

El adjetivo orwelliano es frecuentemente utilizado en referencia al distópico universo totalitario imaginado por el escritor británico. 

 

Alexander Mckendrick

Martxoak

11

Marzo

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Alexander Mckendrick

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia Alexander Mckendrick zinema zuzendariari eskainiko zaio.

1936 eta 1938 bitartean, MacKendrick iragarki desberdinetarako gidoiak idazten hasi zen, bere garaian publizitatearen munduan iraultza suposatuko zuten lanak. 1937an MacKendrickek film baterako lehen gidoia idatzi zuen, Roger MacDougall lehengusuarekin batera.

Bigarren Mundu Gerraren hasieran, MacKendrick britainiar gobernuaren Informazio Ministerioak kontratatu zuen, britainiar propaganda filmak filmatzeko. 1942an Aljeriara joan zen eta ondoren Italiara, frontearen Dibisio psikologikorako lanean. Erreportajeak, dokumentalak eta irratiko berriak egin zituen. 1943an, Roberto Rossellini errealizadore italiarraren bigarren unitatearen zuzendari bihurtu zen, Roma, hiri irekia filmean.

Ondoren, film sarituak zuzendu zituen, 1951ko The man with the white shirt komedia nabarmenduz, Roger McDougallen antzezlan batean oinarritua. 

 

 

AULA / GELA 

Alexander Mckendrick 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al director de cine de Alexander McKendrick.

Entre 1936 y 1938, MacKendrick comenzó a escribir guiones para diferentes anuncios, unos trabajos que supondrían una revolución en su momento en el mundo de la publicidad. En 1937 MacKendrick escribió su primer guion para una película “Midnight Menace”, junto con su primo Roger MacDougall. 

Al principio de la Segunda Guerra Mundial, MacKendrick es contratado por el Ministerio de Información del gobierno británico donde rodaría películas propagandísticas británicas. En 1942, marchó a Argelia y posteriormente a Italia, trabajando para la División psicológica del frente. Realizaría reportajes, documentales y noticias de radio. En 1943, se convertiría en el director de la segunda unidad para el realizador italiano Roberto Rossellini en Roma, ciudad abierta. 

Posteriormente dirigió premiadas peliculas destacando The man with the white shirt comedia de 1951 basada en una obra de teatro de Roger McDougall. 

 

Zinema Japoniarrara III / Cine Japonés III

Martxoak

11

Marzo

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Zinema Japoniarra III

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia Hayao Miyazaki animaziozko zinema zuzendariari eskainiko zaio, Zinema Japoniarra zikloaren barruan. 

Hayao Miyazaki zinema zuzendaria, animatzailea, ilustratzailea, mangaka, japoniar anime ekoizlea eta enpresaria da. Nazioarte mailan oso ezaguna bere ibilbide luzeari esker.

Bere filmek gizateriak naturarekin duen harremanaz, teknologiaz eta etika bakezalea mantentzeko zailtasunaz hitz egiten dute. Gehienetan, neskatoak eta emakume gazte indartsu eta independenteak dira protagonistak.

Walt Disney, Steven Spielberg edo Orson Wellesekin konparatu izan dute. Bere animaziozko film ezagunenen artean aipatzekoak dira: Chihiroren bidaia (2001), Mononoke printsesa (1999) eta Kaze Tachinu (2013).

 

AULA / GELA 

Cine Japonés III

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al director de cine de animación Hayao Miyazaki, dentro del ciclo de cine japonés.

Hayao Miyazaki es un director de cine de animación, animador, ilustrador, mangaka, productor  de anime japonés y empresario de renombre internacional gracias a su larga carrera.

Sus películas hablan de la relación de la humanidad con la naturaleza, la tecnología y la dificultad de mantener una ética pacifista. Las protagonistas normalmente son niñas y mujeres jóvenes fuertes e independientes.

Ha sido comparado con Walt Disney, Steven Spielberg u Orson Welles. Entre sus películas de animación destacan: El viaje de Chihiro (2001), La princesa Mononoke (1999 y Kaze Tachinu (2013).

 

Matisse

Martxoak

04

Marzo

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Matisse

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia Henry Matisse artista bikainari eskainiko zaio.

Komisario, arte-historialari eta Matissen ezagunen eskutik New Yorkeko Moman eta Londresko Tate Modernen egindako bere arte-lanen erakusketen irudi ezin ederragoak aztertuko dira.

Besteak beste, “Ozeaniako Memoria”, “Maskara-konposizio handia”, eta “Biluzi-urdina” aztertuko dira, Matisseren obraren azken aldia hain zuzen, bere «cut-outs», koloretako paper zatiekin egindako lan ezagunak.

 

AULA / GELA 

Matisse 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al gigante del arte moderno, Henry Matisse.

Se explorarán imágenes bellamente filmadas de la exposición sobre Matisse que tuvo lugar en el Moma de Nueva York y en el Tate Modern de Londres de la mano de curadores, historiadores de arte y conocidos del propio Matisse.

Se analizarán obras como “Memoria de Oceanía”, “Gran composición de máscaras” o “Desnudo azul”, explorando la última fase de la obra de Matisse, cuando se sumergió en el color de sus conocidos “cut-outs”, recortables con papeles de colores.

 

Věra Chytilová

Otsailak

25

Febrero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Věra Chytilová

 

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia Věra Chytilová zinema-zuzendari txekiarrari eskainiko saio.

Věra Chytilovák filosofia eta arkitektura ikasi zituen Pragako Zinematografia Eskolan (FAMU) sartu aurretik. Otakar Vávra izan zuen maisuetako bat, eta, berarekin batera ikasi zuten Miloš Forman eta Jiří Menzelek. Azken horiek 1960ko hamarkadaren hasieran, Txekoslovakiako olatu berrian nabarmendu ziren. Chytilovák mugimendu zinematografiko horretako alderdi esperimentalena landu zuen.

Bere ibilbide zinematografikoaren hasieratik feminismoarekin konprometitu zen. Bere filmografiaren barruan “Margaritak” lana nabarmentzen da. Film esperimentala eta surrealista da: eszenak bata besteekiko loturarik gabekoak dira, ez dute kode eta estetika narratiboa eta bisuala jarraitzen. Beste hizkuntza zinematografikoa erabiltzen du.

Pragako Udaberria baino bi urte lehenago filmatu zuen eta filma agintari komunistek zentsuratu zuten. Gobernu komunistak ez zuen begi onez ikusten Chytilovaren zinema lotsagabe eta urratzailea, eta bere jarduera 1975era arte debekatu zuten.

2014an hil zen, 85 urte zituela.

 

 

AULA / GELA 

Věra Chytilová

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada a la directora checa Věra Chytilová.

Věra Chytilová estudió filosofía y arquitectura antes de ingresar en la Escuela de cinematografía de Praga (FAMU) , donde tuvo como uno de sus maestros a Otakar Vávray como condiscípulos a Miloš Forman y Jiří Menzel.  A principios de los años 1960 los nombrados se destacaron en la nueva ola checoslovaca, movimiento cinematográfico del cual Chytilová vino a representar la faceta más experimental. 

Desde los inicios de su carrera cinematográfica Věra Chytilová se comprometió con el feminismo.  Dentro de su filmografía destaca “las margaritas”, una película experimental y ciertamente surrealista, donde las escenas que se producen son inconexas y subversionan el código y la estética narrativa y visual, utilizando otra forma de lenguaje cinematográfico.

Rodada dos años antes de la Primavera de Praga, el film fue censurado  por las autoridades comunista. El cine irreverente y transgresor de Chytilová dejó de ser admitido por el gobierno comunista y su actividad fue prohibida hasta 1975. 

Falleció en 2014 a los 85 años de edad.

 

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