Urriak
20
Octubre
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Transizioan debekatutako dokumentalak III
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Trantsizio garaian zentsuratu ziren dokumentalen zikloaren hirugarren saioa izango da.
Azken urteotan Espainiako Trantsizioaren garaia asko kritikatzen ari da, egungo egoeraren erantzule diren hainbat defizit metatu zituen proiektu gisa. "Ahal izan zena egin zen” ala ez… eztabaidatzea alde batera utzita, dokumental horiek noizean behin telebistaz erreproduzitzen den kontakizuna zalantzan jartzen dute. Bereziki 1981ko estatu kolpea, askotan erregea eta politikariak azaltzen direlako (ia) prozesuaren protagonista bakarrak.
Ildo horretan, hainbat dokumental debekatu edo zentsuratu zituzten Franco diktadorea hil ondoren. Aipagarriak dira: La ciudad es nuestra (1975), Votad, votad malditos, votad! (1977), Caudillo (1977), eta Después de... (1983). Azken hori José Juan eta Cecilia Bartolomé anai-arrebak filmatu zuten. Garai hartako espektro politiko zabalaren testigantzak erregistratzen jardun zuten, garaiko errealitatearen testigantza zuzen eta espontaneoen bidez. Memoria horrek hainbat gizarte-talderen aldarrikapenak biltzen ditu, bai eta autonomien erreklamazioak eta tentsioak ere.
AULA / GELA
Documentales prohibidos durante la transición III
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será el tercero de un ciclo de documentales sobre la transición que fueron censurados en la época.
La época de la “Transición Española” está siendo criticada en los últimos años como un proyecto que acumuló varios déficits que son en parte responsables de la situación actual. Independientemente del debate entre si “se hizo lo que se pudo” o no, estos documentales contribuyen a cuestionar el relato que se reproduce por televisión cada cierto tiempo, y especialmente el 23-F, según el cual el rey y los políticos son (casi) los únicos protagonistas del proceso.
En este sentido fueron varios los documentales prohibidos o censurados después de la muerte del dictador Franco. Destacan: La ciudad es nuestra (1975), Votad, ¡votad malditos! (1977), Caudillo (1977) y Después de… (1983). Este último fue filmado por los hermanos José Juan y Cecilia Bartolomé. Se dedicaron a registrar testimonios del amplio espectro político del momento, a través de testimonios directos y espontáneos que son reacciones concretas a la realidad de su tiempo. Esa memoria incluye desde reivindicaciones de diversos grupos sociales, reclamaciones autonómicas y tensiones ante las agresiones violentas de grupos radicales.
Urriak
13
Octubre
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Transizioan debekatutako dokumentalak II
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Trantsizio garaian zentsuratu ziren dokumentalen zikloaren bigarren saioa izango da.
Azken urteotan Espainiako Trantsizioaren garaia asko kritikatzen ari da, egungo egoeraren erantzule diren hainbat defizit metatu zituen proiektu gisa. "Ahal izan zena egin zen” ala ez… eztabaidatzea alde batera utzita, dokumental horiek noizean behin telebistaz erreproduzitzen den kontakizuna zalantzan jartzen dute. Bereziki 1981ko estatu kolpea, askotan erregea eta politikariak azaltzen direlako (ia) prozesuaren protagonista bakarrak.
Ildo horretan, hainbat dokumental debekatu edo zentsuratu zituzten Franco diktadorea hil ondoren. Filmatu eta urte batzuetara estreinatu behar izan zituzten. Aipagarriak dira: Después de... (1983), La ciudad es nuestra (1975), Votad, votad malditos, votad! (1977) eta Basilio Martín Patinoren Caudillo (1977). Azken horrek erregimenarekiko haustura azaldu zuen. Basilio eta bere talde txikia erakunde ofizialetatik urrun zeuden artxiboen irudiak eta soinuak bilatzen ausartu ziren. Irudi horietako batzuk suntsitu edo bahitu egingo zituzten militarren kastak eta burokraziak, "krimenaren aztarnak" ezabatu nahi baitzituen.
AULA / GELA
Documentales prohibidos durante la transición II
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será el segundo de un ciclo de documentales sobre la transición que fueron censurados en la época.
La época de la “Transición Española” está siendo criticada en los últimos años como un proyecto que acumuló varios déficits que son en parte responsables de la situación actual. Independientemente del debate entre si “se hizo lo que se pudo” o no, estos documentales contribuyen a cuestionar el relato que se reproduce por televisión cada cierto tiempo, y especialmente el 23-F, según el cual el rey y los políticos son (casi) los únicos protagonistas del proceso.
En este sentido fueron varios los documentales prohibidos o censurados después de la muerte del dictador Franco. Documentales que fueron estrenados en años venideros, destacan Después de… (1983), La ciudad es nuestra (1975), Votad, votad malditos! y Caudillo, de Basilio Martín Patino (1977). Este último representó una ruptura en toda regla con el régimen. Basilio y su reducido equipo se aventuraron en una intensa búsqueda de imágenes y sonidos de archivos lejos de los organismos oficiales, parte de los cuáles serían destruidos o secuestrados por la casta militar y la burocracia, interesadas en borrar las “huellas del crimen”.
Urriak
06
Octubre
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Transizioan debekatutako dokumentalak I
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa transizio garaian zentsuratu ziren dokumentalen zikloaren lehenengo saioa izango da.
Azken urteotan Espainiako Trantsizioaren garaia asko kritikatzen ari da, egungo egoeraren erantzule diren hainbat defizit metatu zituen proiektu gisa. "Ahal izan zena egin zen” ala ez… eztabaidatzea alde batera utzita, dokumental horiek noizean behin telebistaz erreproduzitzen den kontakizuna zalantzan jartzen dute. Bereziki 1981ko estatu kolpea, askotan erregea eta politikariak azaltzen direlako (ia) prozesuaren protagonista bakarrak.
Ildo horretan, hainbat dokumental debekatu edo zentsuratu zituzten Franco diktadorea hil ondoren: Filmatu eta urte batzuetara estreinatu behar izan zituzten Basilio Martín Patinoren Caudillo (1977), eta Después de... (1983). Nabarmentzekoak dira Tino Calabuig eta Miguel Ángel Condorren La ciudad es nuestra (1975) eta Llorenç Solerren Votad, votad malditos, votad! (1977), Franco hil ondorengo lehen hauteskundeen aurrean, Bartzelonako langileen iritziak islatzen dituen dokumental esperimentala.
AULA / GELA
Documentales prohibidos durante la transición I
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será el primero de un ciclo de documentales sobre la transición que fueron censurados en la época.
La época de la “Transición Española” está siendo criticada en los últimos años como un proyecto que acumuló varios déficits que son en parte responsables de la situación actual. Independientemente del debate entre si “se hizo lo que se pudo” o no, estos documentales contribuyen a cuestionar el relato que se reproduce por televisión cada cierto tiempo, y especialmente el 23-F, según el cual el rey y los políticos son (casi) los únicos protagonistas del proceso.
En este sentido fueron varios los documentales prohibidos o censurados después de la muerte del dictador Franco, Tanto Caudillo, de Basilio Martín Patino (1977), como Después de… (1983) que se estrenaron años después de su rodaje. También destacan La ciudad es nuestra (1975) de Tino Calabuig y Miguel Ángel Cóndor y Votad, votad malditos! de Llorenç Soler (1977), documental experimental rodado que refleja opiniones de la ciudadanía obrera en Barcelona ante los primeros comicios tras la muerte de Franco.
Irailak
29
Septiembre
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Pablo Larrain
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Pablo Larrain zinemagile Txiletarraren inguruan izango da.
Bere ibilbide arrakastatsuan zehar, Pablo Larrainek ez du etenik izan Txileko historia modernoko gertakari kaltegarrienak aztertzeko ahaleginean. "Tony Manero" eta "Post Mortem" filmetan, zinemagileak Augusto Pinocheten iparrorratz gaiztoaren azpian Hego Amerikako errepublika murgildu zeneko immunitate kriminala erretratatu zuen. Gero, "No" pelikulan, Larrainek arreta marketinean jarri zuen, espiritu neoliberalekoa, diktadorea boteretik aterako zuen plebiszitua irabaztea ahalbidetu zuena. Eta, "El club" lanean, hainbat hamarkadatan elizak isilarazitako sexu-abusuen kasuak salatu zituen.
Orain arteko bere azken pelikulak "El Conde" du izena eta Pinocheten itzal luzeari buruzko satira basatia eskaintzen du. Berau gaur egungo Txileko errealitatean zehar espektro bezala hedatzen da.
AULA / GELA
Pablo Larraín
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al cineasta chileno Pablo Larraín.
A lo largo de su exitosa trayectoria, Pablo Larraín no ha cesado en su empeño por diseccionar los episodios más siniestros de la historia moderna de Chile. En “Tony Manero” y “Post Mortem”, el cineasta retrató la inmunidad criminal en la que se sumió la república sudamericana bajo la siniestra brújula de Augusto Pinochet. Luego, en ‘No’, Larraín puso el foco en la operación de marketing, de aliento neoliberal, que permitió ganar el plebiscito que sacaría al dictador del poder. Y, en ‘El club’, el autor chileno denunció los casos de abusos sexuales silenciados por la iglesia durante décadas.
Su última película hasta la fecha se titula “El Conde” que ofrece una feroz sátira sobre la alargada sombra de Pinochet, se extiende como un espectro por la realidad chilena actual.
Irailak
22
Septiembre
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Iraultza zibernetikoa zineman VII
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa iraultza zibernetikoa zineman zikloaren zazpigarrena eta azkena izango da.
Ziklo honetan adimen artifiziala zineman nola islatu den erakutsi da, baita artean, herri-kulturan eta etorkizuna irudikatzeko modua ere. AAren inguruko beldurra eta kezka soziala nahitaezko gai bihurtu da zientzia fikzioaren munduan.
Oraingoan, Yeon San-ho zuzendari hegokorearraren lanari erreparatuko diogu. Izan ere, mundu futurista batera eramaten gaitu eta bertan, hildako pertsonen garuna (eta kontzientzia?) roboten/androideen hardwarera lekualdatu dute. Enpresa eta gobernu-interesek manipulatutako zibilizazioa hortan "gizaki" kontzeptuak gero eta antz handiagoa dute etxalde artifizialekin.
AULA / GELA
La revolución cibernética en el cine VII
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la séptima y última sesión del ciclo La revolución cibernética en el cine.
En este ciclo se ha mostrado como ha sido plasmada en el cine la inteligencia artificial así como los efectos que ha tenido en el arte, la cultura popular y la forma de imaginar el futuro. El temor, la inquietud social en torno a la IA se ha transformado en tema obligado dentro del mundo de la ciencia ficción.
Esta vez nos centraremos en el trabajo del director surcoreano Yeon San-ho, que nos traslada a un mundo futurista en donde el cerebro (¿y la conciencia?) de personas ya fallecidas es trasladado al hardware de robots/androides. Una civilización manipulada por intereses empresariales y gubernamentales, en donde el concepto de "ser humano" se asemeja cada vez más a una granja artificial.
Irailak
15
Septiembre
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Liburu aurkezpena
TAMALA
Jesus Mari Arruabarrena, fotografoaren eskutik, Miguel Zugaza Bilboko Arte Ederretako Museoaren zuzendariarekin hizketan arituko da.
Arruabarrena fotografoa da. Argazkigintzari buruzko ikastaro askotan parte hartu du (D'Agata, Navia, Dávila, etc). Baserriari buruzko lan dokumental ugari argitaratu ditu. Azkenengo hamarkadan argazkigintza pertsonalago baterantz jo du. Bide horretan MOO eta MUGA liburuak izango lirateke aipagarrienak.
TAMALA
Tamala leku ilunetan ibiltzeko aitzakia da, gainbeherari aurrez aurre begiratzeko erabil dezakedan baimena. Itzalak erradiografiatzeko saiakera deseroso horretan, ahaleginak egiten ditut magia eguneroko lekuetan aurkitzeko, eta, aldi berean, mamuak uxatzeko.
Mila arrazoi daude argazkiak egiteko, eta bakoitzak bereak ditu. Nire kasuan, kamera hartzeko arrazoi nagusietako bat da sentitzen dudan beharra tristura uxatzeko eta egonezina baretzeko.
Bizirik eta nahiko zuhur mantentzen nauen erronka da bizitzaren alde iluna harrapatzeko saiakerak. Erronka honen gakoa da beldurrak, miseriak eta beste zama batzuk fotografiatzea.
Gero eta gutxiago interesatzen zait mundua nolakoa den erakustea, beste gizaki batzuek nola sufritzen duten, etab. Azken batean, hirugarren pertsonan hitz egiteari utzi nahi diot.
Tamalan, batzuetan hormetako arrastoak irakurtzen ditut eta mezu ezkutuak interpretatzen ditudala iruditzen zait, beste batzuetan bizitza ausentzien bidez irudikatzen dut. Bidaia horretan (borroka horretan) kea arnastu eta elurra zapaltzen dut paisaia beldurgarri batean, non zehar-begiradak eta zurrumurruak ohikoak diren.
Argazkigintzaren misterioari aurre eginez, eta ulertzen saiatuz, agian bizitzaren misterioa ulertu nahian nabil.
AULA / GELA
Presentación del libro
TAMALA
A cargo de su autor Jesus Mari Arruabarrena, en conversación con Miguel Zugaza, Director del Museo de Bellas Artes de Bilbao.
Arruabarrena es fotógrafo. Ha participado en numerosos talleres y seminarios (D´Agata, Navia, Dávila, etc). Ha publicado varios trabajos documentales relacionados con el mundo rural. En la última década ha tendido hacia una fotografía más personal, en la que destacan títulos como MOO o MUGA.
TAMALA
Tamala es el pretexto para transitar lugares oscuros, el salvoconducto con el que puedo mirar de frente a la decadencia. En ese incómodo intento de radiografiar las sombras, trato de encontrar la magia en lugares cotidianos, al tiempo que procuro ahuyentar a los fantasmas.
Hay mil razones para fotografiar, y cada uno tiene las suyas. En mi caso, uno de los principales motivos que me empujan a coger la cámara es la necesidad de ahuyentar la tristeza y la urgencia por calmar el desasosiego.
El desafío que me mantiene vivo y relativamente cuerdo es el intentar captar el lado oscuro de la vida. Este reto consiste en fotografiar los miedos, las miserias y otros lastres.
Cada vez me interesa menos mostrar cómo es el mundo, cómo sufren nuestros semejantes, etc. En definitiva, quiero dejar de hablar en tercera persona.
En Tamala, a veces leo los rastros de las paredes y creo interpretar mensajes latentes, otras veces imagino la vida a través de las ausencias. En ese viaje (en ese combate), respiro humo y piso nieve en un paisaje tenebroso donde son frecuentes las miradas de reojo y los susurros.
Enfrentándome al misterio de la fotografía, e intentando entenderlo, quizá pretenda ingenuamente entender el misterio de la vida.
Irailak
08
Septiembre
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
HITZALDIA ETA LIBURU-AURKEZPENA
KONRADO MUGERTZA
Zura eta Ura, itsas portuen kolore galtzea
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, Konrado Mugertza, Photomuseumean ikusgai dagoen aldi-baterako erakusketaren egilea, izango dugu hizlari ostiral honetako saioan.
Hitzaldiak erakusketaren sortze prozesura hurbiltzeko balioko digu eta horrekin batera “Zura eta Ura” katalogoa aurkeztuko da.
Proiektua, argazkiz eta idatziz osaturiko gogoetaren emaitza da, ontzien eraikuntzan material sintetikoek egurra ordezteak ekarri duen kolorearen eta identitatearen galeraren inguruan.
Irailak
01
Septiembre
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Iraultza zibernetikoa zineman VI
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa, iraultza zibernetikoa zineman zikloaren seigarrena izango da.
Oraingoan Gavin Rother zuzendari britainiarraren lana jorratuko dugu, komikiaren eta bideo-jokoen diseinuaren mundutik datorren zinemagilea. Zinema independente, heldu, intimista eta gogoetatsuaren bidez, egungo generoaren estandar ikusgarrienetatik urruntzen da, eremu pertsonalago eta gizatiarragoetan sartzeko, Kubrick edo Tarkovski bezalako maisuen irakaskuntzekin motxilan.
Aipatzekoa da "Archive" bere opera prima, heriotzari, jelosiari eta ordezkatua izateko beldurrari buruzko filma. Oraingoan galdetuko diogu geure buruari ea androideek giza bizitzarekin amets egingo luketen. Nabe Misteriotsuen (Douglas Trumbull, 1972) eta Ex Machinaren (Alex Garland, 2014) eragin argiak erakusten ditu.
AULA / GELA
La revolución cibernética en el cine IV
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la sexta del ciclo La revolución cibernética en el cine.
Esta vez nos centraremos en el trabajo del director británico Gavin Rother, cineasta que procede del mundo del cómic y del diseño de videojuegos. A través de un cine de corte independiente, adulto, intimista y reflexivo, se aleja de los estándares más espectaculares del género actual para adentrarse en terrenos más personales y humanos, con las enseñanzas de maestros como Kubrick o Tarkovski en la mochila.
Destaca su ópera prima “Archive”, una película sobre la muerte, los celos y el miedo a ser reemplazado. Esta vez nos preguntaremos si los androides sueñan con una vida humana. Muestra claras influencias de Naves Misteriosas (Douglas Trumbull, 1972) y Ex Machina
Abuztuak
25
Agosto
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Iraultza zibernetikoa zineman V
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa, iraultza zibernetikoa zineman zikloaren bostgarren saioa izango da.
Ohituta gaude zineman kontatutako istorioetan robotek kontzientzia propioa hartzean, mundua konkistatzen eta gizakiak desagerrarazten saiatzen direla, gizakiak mehatxu gisa ikusiz. Sortzaileak beren sorkuntzagatik garaituak, zaharkituta geratzen dira adimen artifizialarenak baino gaitasun askoz mugatuagoak dituztelako.
Kasu honetan, beste egoera batean jarriko gara, gizakiak roboten produktu diren etorkizun hipotetikoan, Grant Sputore australiarrak zuzendutako lan baten bidez.
AULA / GELA
La revolución cibernética en el cine IV
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la quinta del ciclo La revolución cibernética en el cine.
Estamos acostumbrados a ver que los robots toman conciencia propia y tratan de conquistar el mundo y eliminar a los humanos viéndonos como una amenaza en historias contadas en el cine. Los creadores vencidos por su propia creación, se quedan obsoletos al tener unas capacidades mucho más limitadas que las de la inteligencia artificial.
En este caso nos pondremos en una situación distinta, en el hipotético futurible en la que los humanos son el producto de los robots, a través de una obra dirigida por el australiano Grant Sputore.