Urriak
28
Octubre
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Odessa Film Studio
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioan Odessa film zinema-estudioa omenduko da.
Grossmanen "Myrograph" zinema-estudioa 1907tik egon zen Odesan, eta Ukrainan erregistratutako zaharrena izan zen, baina Odessa Film estudioa (Одеська кіностудія художніх фільмів, Ukranieraz), 1919ko maiatzaren 23an sortu zen, Ukrainako SSEko Odesako Gobernazioko Batzorde Betearazlearen erabakiz.
Hasiera batean, "Armada Gorriaren 41. dibisioko sail politikoko zinema politikoko saila" gisa agertzen zen, eta hemen filmatutako lehen film luzea Armiarmak eta Euliak izan zen. Jatorrizko estudioak gainbeheran sartu ziren Errusiako Gerra Zibilaren eta Ukrainako Independentzia Gerraren ondoren, jabeak jazarpen politikotik ihesi joan baitziren.
1922an, "Filmen saila" Ukrainako argazki-zinemaren administrazioaren (VUFKU) Odesako filmen fabrikan berrantolatu zen. Horren mendeurrena betetzen da aurten. Mundu Gerraren geldialdiaren ondoren, 1955ean, Odesako Zinema estudioak bere ekoizpen zinematografikoari ekin zion berriro. 1956ko azaroaren 26an, Felix Mironer eta Marlen Khutsieven "Udaberria Zarechnaya kalean" filma estreinatu zen, gertaera esanguratsua izan zen, ez bakarrik estudioarentzat, baita zinema sobietar osoarentzat ere. Izan ere filma 30 milioi pertsonak baino gehiagok ikusi zuten.
2005ean, Odessa Film elkarte anonimo batean berrantolatu zen. Gaur egun, estudioez gain, zinema-museoa ere badago instalazio beretan, material ugarirekin.
AULA / GELA
Odessa Film Studio
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se homenajeará al estudio de cine Odessa Film.
El estudio de cine de Grossman "Myrograph" existió en Odesa desde 1907 y fue el más antiguo registrado en Ucrania, que le siguió el Odessa Film Studio (Ucraniano: Одеська кіностудія художніх фільмів) que fue fundado el 23 de mayo de 1919 por decisión del Comité Ejecutivo de la Gobernación de Odesa, RSS de Ucrania.
En un principio, figuraba como "Sección de cine político del departamento político de la 41ª División del Ejército Rojo", y el primer largometraje rodado aquí fue "Arañas y moscas". Los estudios originales entraron en declive después de la Guerra Civil Rusa y la Guerra de Independencia de Ucrania, ya que sus propietarios emigraron huyendo de la persecución política. En 1922, la "sección de películas" se reorganizó en la Fábrica de películas de Odesa de la Administración de cine fotográfico de Ucrania (VUFKU), del cual este año se cumple el centenario. Tras el parón de la guerra mundial, en 1955, el Estudio de Cine reanudó su propia producción cinematográfica. El 26 de noviembre de 1956, se estrenó la película de Felix Mironer y Marlen Khutsiev "Primavera en la calle Zarechnaya", que se convirtió en un evento significativo no sólo para el estudio, sino para todo el cine soviético. Película que fue vista por más de 30 millones de personas.
En 2005, Odessa Film se reorganizó en una sociedad anónima. Hoy en día además de los estudios, también existe un museo del cine en las mismas instalaciones con abundante material.
Urriak
21
Octubre
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Oliver Hirschbiegel
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Oliver Hirschbiegel zinemagilearen inguruan izango da.
Oliver Hirschbiegel (Hanburgo, 1957), Alemanian jaio zen. Bere lehen filma “Das Experiment” (Esperimentua) eta ondorengo “Mein Letzer” (Nire azkena) filmei esker, errekonozimendua lortu zuen zinemena munduan.
2004an Bernd Eichingerrek ekoiztutako Adolf Hitlerren azken egunei buruzko "Der Untergang" (Erorketa edo Hondoratzea) filma estreinatu zuen. Alemaniar nazionalitatea zuen zinemagile batek gai horri buruz garatutako lehen proiektua izan zen. Alemanian eztabaida sortu zuen buruzagi naziak aurkezteko moduagatik eta, bestalde, sari eta aintzatespen ugari irabazi zituen, Oscar sarietan atzerriko film onenaren izendapena barne.
Beste film aipagarri ugari zuzendu zituen, besteak beste, Nicole Kidman eta Daniel Craig protagonista dituen "The Invasion" (Inbasioa, 2007), Liam Neeson eta James Nesbitt agertzen diren "Five Minutes of Heaven" ("Bost minutu zeruan", 2009) edota "Diana" (2013).
AULA / GELA
Oliver Hirschbiegel
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se centrará en el cineasta Oliver Hirschbiegel.
Nacido en Alemania, Oliver Hirschbiegel (Hamburgo, 1957), logró su reconocimiento como cineasta tras su primer largometraje “Das Experiment” (El experimento) así como por Mein letzter (Mi último).
En 2004 estrenó la película “Der Untergang” (La caída o El hundimiento), producida por Bernd Eichinger, sobre los últimos días de Adolf Hitler, la cual representó el primer proyecto sobre este tema desarrollado por un cineasta de nacionalidad alemana. Causó controversia en Alemania por la forma en que presentó a los líderes nazis y, por otro lado, ganó un gran número de premios y reconocimientos, incluida la nominación a mejor película extranjera en los Premios Óscar.
Destacan varios títulos en su filmografía, tales como “The Invasion” (La invasión, 2007) protagonizada por Nicole Kidman y Daniel Craig, “Five Minutes of Heaven” (Cinco minutos de cielo, 2009) con Liam Neeson y James Nesbitt o el film “Diana” (2013).
Urriak
14
Octubre
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Volker Schlöndorff
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Volker Schlöndorff zinemagilearen inguruan izango da.
Alemanian jaioa, gurasoen etxea utzi eta Frantziako Bretainiako jesuiten barnetegi batera joan zen, hilabete pare batez frantsesa ikas zezan. Hiru urte egin zituen han. Bere ibilbide zinematografikoa Parisen hasi zuen, hamazazpi urte zituenean familiarekin bizitzera joan zenean. Zientzia politiko eta ekonomikoa ikasi zuen Sorbonan eta zuzendaritza IDHECen, zinema eskola ospetsuan, eta 1960an hasi zuen bere ibilbide profesionala Nouvelle Vague-ko zenbait filmetan zuzendari laguntzaile gisa: Alain Resnais-ekin.
Bere lehen filma 1965ean filmatutako film labur bat izan zen, Wen Kummert 's, Frantzian debekatu zena Aljeriako gerrari buruzkoa zelako. 1966an “Der Junge Törless” (Torless gaztea) zuzendu zuen, 60 urte lehenago Robert Musilek egindako eleberriaren egokitzapena. Film honek Alemaniako zinema berriaren aitzindarietako bat bihurtu zuen, Fassbinder edo Herzogekin batera.
Bere lanak jaso dituen sari ugarien artean, aipatzekoak dira ez-ingelesezko film onenaren Oscarra eta Urrezko Palma Cannesko Zinemaldian, Günter Grassen jatorrizko eleberrian oinarritutako “Die Blechtrommel” (latorrizko tanborra, 1979) filmak lortuak. Aipatzekoa da, halaber, “Un amour de Swann” (Swann-en maitasun bat, 1983) film saritua, Marcel Prousten eleberri baten egokitzapena. Alain Delon aktoreak bere ibilbide osoan egin duen interpretaziorik onena izan daiteke.
AULA / GELA
Volker Schlöndorff
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se centrará en el cineasta Volker Schlöndorff.
Nacido en Alemania, dejó la casa de sus padres para ir a un internado jesuita en la Bretaña francesa con intención de aprender francés durante un par de meses. Se quedó tres años allí. Iniciaría su carrera cinematográfica en París, a donde se mudó con su familia cuando tenía diecisiete años. Estudió ciencia política y económica en La Sorbona y dirección en IDHEC, la famosa escuela de cine. Comenzó su carrera profesional en 1960 como asistente de dirección con Alain Resnais en varias películas de la Nouvelle Vague.
Su primera película fue un cortometraje rodado en 1965, Wen Kummert's, que fue prohibido en Francia porque trataba sobre la guerra de Argelia. Dirigió en 1966 “Der Junge Törless” (El joven Törless), adaptación de la novela de Robert Musil. Esta película lo convirtió en uno de los puntales, junto a Fassbinder o Herzog, del nuevo cine alemán.
Entre los numerosos premios que ha recibido su obra destacan el Óscar a la mejor película de habla no inglesa y la Palma de Oro en el Festival de Cine de Cannes logrados por “Die Blechtrommel” (El tambor de hojalata, 1979), basada en la novela original de Günter Grass. Otra película a destacar es la premiada “Un Amour de Swann” (El amor de Swann, 1983), adaptación de una novela de Marcel Proust, posiblemente la mejor interpretación del actor Alain Delon en toda su carrera.
Urriak
07
Octubre
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Mel Brooks
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Mel Brooks gidoialariaren inguruan izango da.
Melvin James Kaminsky (New York, 1926ko ekainaren 28), Mel Brooks bezala ezagunagoa, gidoilari, aktore eta zinema-zuzendari estatubatuarra da, komedia generoan espezializatua.
Brooks 1970eko hamarkadako zinema-zuzendari arrakastatsuenetako bat bihurtu zen, bere film asko komertzialki emankorrenen artean baitzeuden estreinatu ziren urtean. Bere ekoizpen zinematografiko ospetsuenen artean, The Producers (1967), The Twelve Chairs (1970), Blazing Saddles (1974), Silent Movie (1976), High Anxiety (1977) edota Spaceballs (1987) daude.
Young Frankenstein edo Frankestein gaztetxoa (1974) nabarmentzen da, beldurrezko zinema klasikoaren parodia, Mary Shelleyren Frankenstein eleberriaren egokitzapen zinematografiko berezia.
AULA / GELA
Mel Brooks
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se centrará en el guionista Mel Brooks.
Melvin James Kaminsky (Nueva York; 28 de junio de 1926), más conocido como Mel Brooks, es un guionista, actor y director de cine estadounidense, especializado en el género de comedia.
Brooks se convirtió en uno de los directores de cine más exitosos de la década de 1970, con muchas de sus películas entre las más prolíficas comercialmente en el año en que fueron estrenadas. Entre sus producciones cinematográficas más reconocidas destacan títulos como The Poducers (1967), The Twelve Chairs (1970), Blazing Saddles (1974), Silent Movie (1976), High Anxiety (1977) o Spaceballs (1987).
Destaca el título Young Frankestein o el jovencito Frankestein (1974), una parodia del cine de terror clásico, una particular adaptación cinematográfica de la novela de Mary Shelley, Frankestein.
Irailak
30
Septiembre
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Eugene Smith
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa oraingo Eugene Smith argazkilariaren inguruan izango da.
Eugene Smith XX. mendeko fotokazetaritzako jenio bat izan zen, printzipio profesional sendoekin eta gizakiaren patu ohikoenarekiko (mina, tristura, bakardadea, babesgabetasuna) gogo biziarekin. Gaur egun indarrean dirauen argazki-saiakera modernoaren aita.
Irudi perfektua bilatzen zuen, ez objektiboa, baina bai zintzoa. Zintzotasun horrek, bere izatearen luzapen gisa, objektibotasun osoaren ezinezkora eraman zuen. Eta gauzen egiara iristeko ezintasun horrek zorigaiztokoa egin zuen.
Bere bizitzan, gerrako korrespontsal eta freelance-argazkilari gisa lan egin zuen, eta hainbat lan nabarmendu daitezke, besteak beste, "Country Doctor" (1948) edota "Spanish village" (1950).
Bere bizitzaren amaieran, bere azken saiakera handia egin zuen 1971an, LIFE aldizkariaren editore izandako lagun batek Minamatara joateko konbentzitu zuenean. Japonia hegoaldeko arrantza-hiri bat zen, eta bertako biztanleak itsasoan kontrolik gabe merkurio-metiloa botatzen zuen enpresa kimiko batek pozoitu zituen.
AULA / GELA
Eugene Smith
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se centrará en el fotógrafo Eugene Smith.
Eugene Smith fue un genio del fotoperiodismo del siglo XX con arraigados principios profesionales y un gran entusiasmado por el destino más frecuente del ser humano (dolor, tristeza, soledad, desamparo). El padre del ensayo fotográfico moderno cuyo legado sigue vigente hoy en día.
Buscaba la imagen perfecta, no objetiva, pero sí honesta. Esta honestidad, como una prolongación de su propio ser, le condujo al imposible de la objetividad plena. Y esa imposibilidad de llegar a la verdad de las cosas le hizo infeliz.
Durante su vida trabajó como corresponsal de guerra y después como fotógrafo freelance destacando diversos trabajos como “Country doctor” (1948) o “Spanish village” (1950), acabando trabajando durante años para la agencia Magnum.
Al final de su vida realizó su último gran ensayo cuando en 1971 un viejo amigo editor de la revista LIFE le convenció para que viajase a Minamata, una ciudad pesquera del sur de Japón cuyos habitantes habían sido envenenados por una empresa química que arrojaba metilo de mercurio sin control en el mar.
Irailak
23
Septiembre
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Xabier Alberdi Lonbide
Liburu-aurkezpena
Elkano eta Euskal Herria
Nola egin zen posible lehen mundu bira
Lehen Mundu Bira inoiz izandako itsas abenturarik handiena eta arrisku-tsuena izan da. Horren ondorioz, ozeanoen eta kontinenteen konfigurazioa eta munduaren neurriak eta planeta izaera behin betikoz ezagutu ahal izan ziren.
Juan Sebastian Elkano, balentria haren egilea, eta Victoria ontzia, hark baliatutako tresna, biak euskal jatorrikoak dira. Esku artean duzun liburu honek argudiatzen du kointzidentzia hori ez zela ustekabeko zerbait izan euskal ontziteria boteretsuak zuen nagusigoaren ondorio logikoa baizik.
“Lehen Mundu Bira posible egiteko Euskal Herriak, herri itsastar hark, egin zituen funtsezko ekarpenen bilduma dakar liburu honek, biztanle gehienek inoiz entzun gabeko gertakarien bilduma bat” dela dio Xabier Alberdik, Euskal Itsas Museoko zuzendariak.
AULA / GELA
Xabier Alberdi Lonbide
Presentación del libro
Elcano y el País Vasco.
Cómo se hizo posible la primera vuelta al mundo
La Primera Vuelta al Mundo es, quizás, la mayor y más arriesgada aventura marítima de todos los tiempos. Condujo, de forma definitiva, a que se conocieran la configuración de los mares y tierras, las dimensiones y la naturaleza planetaria del mundo.
El artífice de la hazaña -Juan Sebastián de Elcano- como el vehículo empleado –la nao Victoria-, procedían del País Vasco. Este libro argumenta que esta gesta no fue fruto de la casualidad, sino la lógica consecuencia de las aportaciones realizadas por el País Vasco a la expedición.
Xabier Alberdi, Director del Museo Marítimo Vasco, señala que “Este libro contiene una colección de las fundamentales aportaciones del País Vasco que hicieron posible la Primera Vuelta al Mundo; una colección de acontecimientos desconocidos para la mayoría de la población”.
Irailak
16
Septiembre
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Lázaro Echegaray
Liburu-aurkezpena
En busca de Vasconia
Vida de Bonifacio Echegaray 1978-1956
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioan Lázaro Echegaray, Soziologoa, Gizarte eta Komunikazio Zientzietako doktorea izango da hizlaria eta bere azken liburua aurkeztuko digu: En busca de Vasconia. Vida de Bonifacio Echegaray 1978-1956.
Bonifacio Echegaray Corta (Zumaia, 1878 - Durango, 1956) Gerra aurreko belaunaldiko euskal intelektuala izan zen. Carmelo Echegaray “Cronista de las Provincias Vascongadas” deiturikoaren anaia txikia, Bonifacio Zumaian jaio zen, Echegaray Corta sendia Azpeitiatik Zumaira bizitzera joan zelako.
Carmeloren ondoan, Bonifaziok idazle eta ikertzaile lanbidea ikasi zuen. Zuzenbidean lizentziatu zen Madrilen, eta Auzitegi Goreneko Salako Idazkari postua lortu zuen.
Eusko Ikaskuntzako intelektual aktibo eta emankorrenetakoa izan zen, eta ikerketa garrantzitsuak burutu zituen euskal ohiturari, ohitura-zuzenbideari, foruei eta euskal zuzenbide zibilari buruz. Lehen Autonomia-estatutuaren idazleetako bat izan zen. Ondorengo Autonomia-Estatutuetan egindako ekarpenak ere oso garrantzitsuak izan ziren.
Behin-behineko Euskadiko Gobernuaren Aholku Batzorde Juridikoko lehendakaria izan zen. Bere lanak eta ikerketak oso baliagarriak izan ziren euskal historiografia ulertzeko. Euskal ohiturak eta legeak ezagutzearen alde egindako lanagatik, Aranzadi eta Barandiaranekin batera, lurraldearen errealitate historikoa eta soziala ulertzeko funtsezko izenetako bat izan zela zioen Julio Caro Barojak. Bere ikerketa guztiak euskal espiritutik banaezinak ziren kontzeptu batzuetatik abiatzen ziren: etxea, hizkuntza eta ohitura.
Harreman estua izan zuen Zarautzekin. Herri honetan finkatu zuen bere lan-bizilekua, Madrilekin tartekatuz, frantziskotarren artxiboan ohiturari, ohitura-zuzenbideari eta euskal foruei buruzko oinarrizko gaiak ikertzen zituen bitartean. Urte horietan, Zinkunegi doktorearekin, Nikolas Mugika margolariarekin eta Mauricio Flores Kaperotxipirekin batera, irailaren 9ko Euskal Jaia sortu zuen. Herriarekiko bere eta bere familiaren harremana etengabea izan zen.
Lázaro Echegaray, Madril, 1971.
Soziologoa, Gizarte eta Komunikazio Zientzietako doktorea.
Gizarte irakaslea eta ikertzailea.
Hainbat liburu argitaratu ditu, tartean Surfaren Historia Zarautzen, Olatuek ekarri dutena izenburupean.
Idatzizko prentsan kolaboratzailea.
AULA / GELA
Lázaro Echegaray
Presentación del libro
En busca de Vasconia
Vida de Bonifacio Echegaray 1978-1956
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes el sociólogo y Dr. en Ciencias Sociales y de la Comunicación. Lázaro Echegaray será el ponente y nos presentará su último libro: En busca de Vasconia. Vida de Bonifacio Echegaray 1978-1956.
Bonifacio Echegaray Corta (Zumaia 1878 - Durango 1956) fue un intelectual vasco perteneciente a la denominada Generación de Preguerra. Hermano pequeño del “Cronista de las Provincias Vascongadas”, Carmelo Echegaray, Bonifacio nació en Zumaia, localidad a la que la familia Echegaray Corta se había desplazado desde Azpeitia.
Al lado de Carmelo, Bonifacio aprendió el oficio de escritor e investigador. Se licenció en Derecho en Madrid, allí logró un puesto como Secretario de Sala del Tribunal Supremo.
Destacó como uno de los intelectuales más activos y prolíficos de Eusko Ikaskuntza, donde realizó investigaciones importantes sobre la costumbre vasca, el derecho consuetudinario, los fueros y el derecho civil vasco. Figuró como uno de los redactores del primer Estatuto de Autonomía, contribuyendo de manera importante en la elaboración de los siguientes.
Fue Presidente de la Comisión Jurídico Asesora del Gobierno Provisional de Euskadi. Sus trabajos e investigaciones resultaron de gran valía para comprender la historiografía vasca. Su labor en pos del conocimiento de las costumbres y leyes vascas llevó a Julio Caro Baroja a considerarle, junto con Aranzadi y Barandiaran, uno de los nombres fundamentales para comprender la realidad histórica y social del territorio. Todas sus investigaciones partían de una serie de conceptos que para él eran inseparables del espíritu vasco: el hogar, la lengua y la costumbre.
Su relación con Zarautz es intensa. Fijó en este pueblo su residencia de trabajo, alternando con Madrid, mientras investigaba en el archivo franciscano cuestiones básicas de la costumbre, el derecho consuetudinario y los fueros vascos.
Fue en esos años cuando junto al doctor Zinkunegi, el pintor Nicolás Mugika y Mauricio Flores Kaperotxipi fue fundador de la Fiesta Vasca del 9 de septiembre. Su relación, y la de su familia con el pueblo sería ya constante.
Lázaro Echegaray, Madrid 1971
Sociólogo, Dr. en Ciencias Sociales y de la Comunicación.
Profesor e Investigador Social.
Ha publicado varios libros de temática, entre ellos una Historia del Surf en Zarautz titulada Lo que han traído las olas.
Colaborador en prensa escrita.
Irailak
02
Septiembre
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Mysterion - Vivre sa vie
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa oraingo behinbehineko-erakustaren testuingurukoa izango da.
Mysterion. Artea ez dago espero den lekuan erakusketak ez dio diskurtso-egitura zehatz bati erantzuten. Aldiz, ikuslearengan eragina izatea bilatzen du, ikuslea erabat hunkitu nahi du.
Izenburuak arteak ez duela itunik ezartzen ziurtatzen digu; Mysterion terminoak, aldiz, gogorarazten digu “begiak ixten ditudanean, erantzule naiz” (Godard. Vivre sa vie, 1962).
AULA / GELA
Mysterion - Vivre sa vie
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se centrará en el contexto de la actual muestra temporal.
La exposición Mysterion. El arte no está donde se espera no responde a una estructura discursiva concreta. En cambio, busca influir en el espectador, quiere emocionar totalmente al espectador.
El título nos asegura que el arte no establece un pacto, mientras que el término Mysterion nos recuerda que “cuando cierro los ojos, soy responsable” (Godard, Vivre sa vie, 1962).
Abuztuak
26
Agosto
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Jiří Menzel
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Jiří Menzel txekiar zinema zuzendariaren inguruan izango da.
Jiří Menzel Pragan jaio zen 1938an, nahiz eta hasieran aitaren urratsak jarraituz, kazetaritza ikastea pentsatu, azkenean, Pragako Zinema Akademian sartu zen. Tamalez, handik bota egin zuten. Hala ere, irakasleetako baten esku-hartzeari esker, ikasketekin jarraitu ahal izan zuen.
Menzelen dohain handiak agerian geratu ziren Romané Letó bere bigarren obran. Bertan, aktore lanetan ere aritu zen. Hala eta guztiz ere, debekatu egin zuen erregimen txekiarrak Skribanci na nitich, bere hurrengo filma. Filmaketaren ondoren, filma proiektatzea debekatu zen, eta Menzelek ez zuen berriro filmik zuzendu 80ko hamarkada arte. Garai hartan, film onenaren Oscar sarirako izendatua izan zen Vesnicko ma strediskova filma egin zuen.
Aipatzekoa da Ostre slovodane vlaki,Bohumil Hrabal idazlearen izen bereko eleberri batean oinarritutako bere opera prima. Izan ere, film onenaren Oscarra lortu zuen 1966an. Filma Europako zinematografiaren lan gorenetakotzat jotzen da eta Txekiar Olatu Berriari atxikitzen zaio.
AULA / GELA
Jiří Menzel
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará entorno al director de cine checo Jiří Menzel.
Jiří Menzel nació en Praga en 1938, aunque pensó inicialmente en seguir los pasos de su padre y estudiar periodismo, pero finalmente ingresó en la Academia de Cine de Praga, de la que fue expulsado. No obstante, gracias a la intervención de uno de sus profesores, pudo continuar sus estudios.
Las altas cualidades de Menzel quedaron patentes en su segunda obra, Capricho de verano donde interpretó un papel como actor. A pesar de todo, Alondras en el alambre, su siguiente filme, fue prohibido por el régimen checo. Tras el rodaje se prohibió la proyección de la película y hasta los años 80 Menzel no volvió a dirigir. En aquella época rodó Mi dulce pueblecito, que fue nominada al Oscar a la mejor película de habla no inglesa.
Cabe mencionar su ópera prima Trenes rigurosamente vigilados, que logró el Óscar a la mejor película de habla no inglesa (1966), basada en una novela homónima del escritor Bohumil Hrabal. La película está considerada una de las obras cumbres de la cinematografía europea y se adscribe a la Nueva Ola checa.