• A

Aleksey Balabanov

Urtarrilak

07

Enero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Aleksey Balabanov

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Alekséi Balabanov Errusiako zinema zuzendariari buruzkoa izango da.

 

Alekséi Balabanov 1959an jaio zen Sverdlovsken (SESB), eta Atzerriko Hizkuntzen Fakultatean eta Moskuko zinema-zuzendaritzako ikastaroetan graduatu zen. Dokumentalean ondu ondoren, Balabanov San Petersburgora joan zen bizitzera, eta laster Errusian oso ezaguna egin zen fikzioan hasi zen, “Anaia” (1997) filmaren arrakastatik eta “Anaia-2” (2000) sekuelatik abiatuta, thriller kriminaleko bere sarrerak.

Hala ere, bien artean filmatu zuen Balabanovek neurri batean bere zinemaren etorkizuna markatuko zuen film fin asaldagarria; “Of Freaks and Men” (1998), XX. mendeari aurre egiten zion errusiar burgesiari egindako sepiara biratutatko dastatze onirikoa. Ausardiak eta benetakoaren eta alegorikoaren arteko zinbreak bere filmik onenen zigilua osatuko dute, hala nola “Cargo 200” (2007), SESBeko azken egunei buruzko satira beltz bat, zeinaren ondoren Errusiako Tarantino jotzen den.

 

AULA / GELA 

Aleksey Balabanov

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al director de cine ruso, Alekséi Balabanov.

Nacido en 1959 en Sverdlovsk, URRS, Alekséi Balabánov se graduó en la Facultad de Lenguas Extranjeras y en cursos de dirección de cine en Moscú. Tras curtirse en el documental, Balabanov se mudó a San Petersburgo e inició una carrera en el campo de la ficción que pronto lo hizo muy popular en Rusia, a partir del éxito de “Hermano” (1997) y su secuela, “Hermano-2” (2000). 

No obstante, justo entre ambas, Balabanov rodó la delicada y turbadora película que en cierta medida marcaría el futuro de su cine; hablamos de “Of Freaks and Men” (1998), cata onírica y virada al sepia sobre la burguesía rusa que encaraba el siglo XX. El atrevimiento y ese cimbreo entre lo real y lo alegórico constituirán el sello de sus mejores films, como “Cargo 200” (2007),  una sátira negra sobre los últimos días de la URSS,  tras el cual se le considera el Tarantino ruso.

 

Erich von Stroheim

Abenduak

17

Diciembre

2021

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Erich von Stroheim

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Erich von Stroheim buruzkoa izango da. 

Erich von Stroheim aktore eta zinemagilea austriarra izan zen. Vienako Akademia Militarrean ikasia, baina, 1909ean diru zorrak tarteko, desertatu eta bukaera eman zion bere ibilbide militarrari, Estatu Batuetara emigratu eta bertako nazionalitatea hartu zuen.

Bost urtez askotariko enpleguetan lan egin zuen, 1914an Hollywoodera iritsi zen arte. Aktore eta laguntzaile gisa lan egin ondoren, zinema-zuzendari izatea erabaki zuen. 1922an hasi ziren arazoak, milioi bat dolar baino gehiagoko aurrekontua izan zuen lehen zuzendaria izatetik, historiako lehen zuzendari kaleratua izatera pasa zen. 

Nabarmentzekoak dira 1922ko Foolish Wives edo bere azken film eta soinu-zinemako lehenetako bat, 1929ko The great Gabbo. 

 

 

AULA / GELA 

Erich von Stroheim

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes estará dedicada a Erich von Stroheim.

Erich von Stroheim, fue un actor y cineasta austríaco nacionalizado estadounidense. Estudió en la Academia Militar de Viena, pero su carrera militar terminó en 1909 cuando desertó y emigró a los Estados Unidos debido a unas deudas. 

Durante cinco años trabajó en los más variados empleos hasta que en 1914 llegó a Hollywood. Decidió ser director de cine después de trabajar como actor y ayudante. En 1922 comenzaron sus problemas, convirtiéndose en el primer director en tener un presupuesto de más de un millón de dólares aunque también de ser el primer director despedido de la historia. 

Destacan Esposas frívolas de 1922 o una de sus últimas películas y  primeras del cine sonoro, El gran Gabbo de 1929.

Helmut Newton

Abenduak

10

Diciembre

2021

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Helmut Newton

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Helmut Newton argazkilariari buruzkoa izango da.


Helmut Newton alemaniar jatorriko argazkilari australiarra, XX. mendeko garrantzitsuenetakotzat jotzen da. Bere argazkietan estilo propio berri bat sortu zuen, glamour eta sedukzioz betea, non emakumeen biluziak eta orratzezko takoiak nagusitzen diren.


Melbournen eraiki zuen argazki-estudio txikitik sortutako bultzada sortzaileak, bere argazkiak 1961ean Frantziako Vogue aldizkarian argitaratzera eraman zuen. Hortik aurrera, bere izena look-aren sinonimo bihurtu zen, eta lan gehiago sortu zituen Nova, Queen, Marie Claire, Elle, Playboy eta Vogueren edizio ezberdinen bezalako aldizkarientzat. Modako argazkigintzan erreferente bat. 

 

AULA / GELA 

Helmut Newton

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes estará dedicada al fotógrafo Helmut Newton.

Helmut Newton fue un fotógrafo australiano de origen alemán considerado como uno de los más importantes del siglo XX. Creó un nuevo estilo propio en sus fotografías, repletas de glamour y seducción y en las que predominan los desnudos femeninos y los tacones de aguja.

Desde su pequeño estudio fotográfico que construyó en Melbourne, consiguió el impulso creativo que le llevó a conseguir que sus fotos fueran publicadas en la revista Vogue de Francia en 1961. A partir de ahí, su nombre se convirtió en sinónimo del look dando lugar a más trabajo para otras revistas como Nova, Queen, Marie Claire, Elle, Playboy y diferentes ediciones de Vogue. Un referente en la fotografía de moda. 

Esther Ferrer

Abenduak

03

Diciembre

2021

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Esther Ferrer

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Esther Ferrer artista donostiarrari buruzkoa izango da.

Esther Ferrer azken mende erdiko euskal artista garrantzitsuenetakoa da, eta aitzindaria performance arloan. 2008an Arte Plastikoen Sari Nazionala jaso zuen eta 2014an Arte Plastikoen Velázquez Saria.

Ferrerren ekoizpenak argazkiak, instalazioak, zenbaki lehenetan edo Pi seriean oinarritutako koadroak, objektuak eta abar biltzen ditu. Lan horien artean nabarmentzekoak dira Autorretratuak (1981etik aurrera), Zenbaki lehenak eta Jostailu hezitzaileak (1980ko hamarkada).

Bere lana XX. mendeko hirurogeiko hamarkadan hasitako arte minimalista eta kontzeptualaren korrontean kokatzen da, Stéphane Mallarmé, Georges Perec, John Cage edo Fluxus erreferentetzat dituena.

 

AULA / GELA 

Esther Ferrer

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes estará dedicada a la artista donostiarra Esther Ferrer

Esther Ferrer es una de las artistas vascas más destacadas del último medio siglo y pionera en el campo del performance. Recibió el Premio Nacional de Artes Plásticas en 2008 y el Premio Velázquez de Artes Plásticas en 2014.

La producción de Ferrer incluye fotografías, instalaciones, cuadros basados en la serie de números primos o Pi, objetos, etcétera. Entre estos trabajos destacan las series de Autorretratos (en proceso desde 1981), Números primos y Juguetes educativos (década de 1980).

Su obra se inscribe en la corriente de arte minimalista y conceptual, iniciada en la década de los sesenta del siglo XX, que tiene a Stéphane Mallarmé, Georges Perec, John Cage o Fluxus como referentes.

 

Bruno Schleinstein

Azaroak

26

Noviembre

2021

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Bruno Schleinstein

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Bruno Schleinstein alemaniar aktore eta musikari autodidaktari buruzkoa izango da.

Bruno Schleinstein (1932-2010), Bruno S. ezizenez ezaguna, umezurtz-etxe batean bizi izan zen eta baita hainbat asilo mentaletan ere. Musikarako trebetasuna zuen eta bere kasa musika-tresna ezberdinak jotzen ikasi zuen, hala nola akordeoia, glockenspiela eta pianoa. Bere ezaugarri psikiatrikoak zirela eta, beti gizartetik at egon zen.

Bere bizitzak erabateko aldaketa izan zuen Werner Herzog zuzendariak Kaspar Hauserren Enigma (1974) filmerako aukeratu zuenean. Geroago, hainbat filmetan parte hartu zuen. Horien artean, Stroszek (1977) nabarmentzen da.

AULA / GELA 

Bruno Schleinstein

 Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes estará dedicada al actor y músico autodidacta alemán Bruno Schleinstein.

Bruno Schleinstein (1932-2010) conocido como Bruno S. vivió en un orfanato y también en diferentes asilos mentales. Demostró tener habilidades musicales, aprendiendo por su cuenta a tocar varios instrumentos musicales como el acordeón, el glockenspiel y el piano. Vivió al margen de la sociedad dadas sus características psiquiátricas.

Su vida daría un giro total al ser descubierto por el director Werner Herzog, para la película El enigma de Kaspar Hauser (1974). Más tarde protagonizaría varias películas, destacando Stroszek (1977).

 

Afganistan IV

Azaroak

19

Noviembre

2021

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Afganistan IV

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Afganistani buruzko lau proiekzioetatik laugarrena eta azkena izango da.

Irailaren 11ko atentatuen urteurrenaren eta herrialdearen egungo egoera politiko nahasiaren ondoren, Afganistan gerran hainbeste denboran harrapatutako herrialdea da. Inork gutxik gogoratzen du nola edo zergatik hasi zen dena. Dirua? Boterea? Erlijioa? Inork ez du erantzun argirik. Zer atera da gaizki Afganistanen?

Azken saio honetan, irailaren 11aren ondoren, historiako koalizio militar handienen tropen inbasioak eragin zuten erasoen ondorengoak azalduko dira, afganiar askok bake eta demokrazia espero zuten, baina haien itxaropenak laster bukatuko ziren.

 

  AULA / GELA 

Afganistán IV

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes será la última de las cuatro proyecciones sobre Afganistán.

Tras el reciente aniversario de los atentados del 11-S y la actual convulsa situación política del país, Afganistán es un país atrapado en la guerra durante tanto tiempo que pocos pueden recordar cómo comenzó todo o por qué. ¿Dinero? ¿Poder? ¿Religión? Nadie tiene una respuesta clara. ¿Qué salió mal en Afganistán?

En esta última sesión se mostrará que tras los ataques del 11 de septiembre que dieron lugar a la invasión de las tropas de la coalición militar más grande de la historia, muchos afganos esperaban un futuro de paz y democracia pero sus expectativas pronto se harían añicos…

Afganistan III

Azaroak

12

Noviembre

2021

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Afganistan III

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Afganistani buruzko lau proiekzioetatik hirugarrena izango da.

Irailaren 11ko atentatuen urteurrenaren eta herrialdearen egungo egoera politiko nahasiaren ondoren, Afganistan gerran hainbeste denboran harrapatutako herrialdea da. Inork gutxik gogoratzen du nola edo zergatik hasi zen dena. Dirua? Boterea? Erlijioa? Inork ez du erantzun argirik. Zer atera da gaizki Afganistanen?

 

  AULA / GELA 

Afganistán III

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes será la tercera de cuatro proyecciones sobre Afganistán.

Tras el reciente aniversario de los atentados del 11-S y la actual convulsa situación política del país, Afganistán es un país atrapado en la guerra durante tanto tiempo que pocos pueden recordar cómo comenzó todo o por qué. ¿Dinero? ¿Poder? ¿Religión? Nadie tiene una respuesta clara. ¿Qué salió mal en Afganistán?

 

Carmen Miranda

 

 ESKERRIK ASKO CARMEN

GOIAN BEGO

 

 MUCHAS GRACIAS CARMEN

DESCANSA EN PAZ

Afganistan II

Azaroak

05

Noviembre

2021

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Afganistan II

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Afganistani buruzko lau proiekzioetatik bigarrena izango da.

Irailaren 11ko atentatuen urteurrenaren eta herrialdearen egungo egoera politiko nahasiaren ondoren, Afganistan gerran hainbeste denboran harrapatutako herrialdea da. Inork gutxik gogoratzen du nola edo zergatik hasi zen dena. Dirua? Boterea? Erlijioa? Inork ez du erantzun argirik. Zer atera da gaizki Afganistanen?

 

  AULA / GELA 

Afganistán II

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes será la segunda de cuatro proyecciones sobre Afganistán.

Tras el reciente aniversario de los atentados del 11-S y la actual convulsa situación política del país, Afganistán es un país atrapado en la guerra durante tanto tiempo que pocos pueden recordar cómo comenzó todo o por qué. ¿Dinero? ¿Poder? ¿Religión? Nadie tiene una respuesta clara. ¿Qué salió mal en Afganistán?

 

Afganistan

Urriak

29

Octubre

2021

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Afganistan I

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Afganistani buruzko lau proiekzioetatik lehena izango da.

Irailaren 11ko atentatuen urteurrenaren eta herrialdearen egungo egoera politiko nahasiaren ondoren, Afganistan gerran hainbeste denboran harrapatutako herrialdea da. Inork gutxik gogoratzen du nola edo zergatik hasi zen dena. Dirua? Boterea? Erlijioa? Inork ez du erantzun argirik. Zer atera da gaizki Afganistanen?

Lehen saio honetan erakutsiko da Afganistan nazio baketsua eta zoragarria izatetik infernua izatera nola igaro zen. 60ko hamarkadan, Afganistanen aurpegia aldatu zen eta amaigabeko gerra hasi zen eta emakumeak peoi bihurtu ziren borroka ideologikoetan.

 

  AULA / GELA 

Afganistán I

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes será la primera de cuatro proyecciones sobre Afganistán.

Tras el reciente aniversario de los atentados del 11-S y la actual convulsa situación política del país, Afganistán es un país atrapado en la guerra durante tanto tiempo que pocos pueden recordar cómo comenzó todo o por qué. ¿Dinero? ¿Poder? ¿Religión? Nadie tiene una respuesta clara. ¿Qué salió mal en Afganistán?

Esta primera sesión se mostrará que reinaba la paz en Afganistán y cómo la nación pasó de ser un paraíso a convertirse en un infierno. En los años 60 comenzó una guerra interminable que cambió el rostro de Afganistán y las mujeres se convirtieron en peones en las batallas ideológicas.

 

Page 12 of 31