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Věra Chytilová

Otsailak

25

Febrero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Věra Chytilová

 

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia Věra Chytilová zinema-zuzendari txekiarrari eskainiko saio.

Věra Chytilovák filosofia eta arkitektura ikasi zituen Pragako Zinematografia Eskolan (FAMU) sartu aurretik. Otakar Vávra izan zuen maisuetako bat, eta, berarekin batera ikasi zuten Miloš Forman eta Jiří Menzelek. Azken horiek 1960ko hamarkadaren hasieran, Txekoslovakiako olatu berrian nabarmendu ziren. Chytilovák mugimendu zinematografiko horretako alderdi esperimentalena landu zuen.

Bere ibilbide zinematografikoaren hasieratik feminismoarekin konprometitu zen. Bere filmografiaren barruan “Margaritak” lana nabarmentzen da. Film esperimentala eta surrealista da: eszenak bata besteekiko loturarik gabekoak dira, ez dute kode eta estetika narratiboa eta bisuala jarraitzen. Beste hizkuntza zinematografikoa erabiltzen du.

Pragako Udaberria baino bi urte lehenago filmatu zuen eta filma agintari komunistek zentsuratu zuten. Gobernu komunistak ez zuen begi onez ikusten Chytilovaren zinema lotsagabe eta urratzailea, eta bere jarduera 1975era arte debekatu zuten.

2014an hil zen, 85 urte zituela.

 

 

AULA / GELA 

Věra Chytilová

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada a la directora checa Věra Chytilová.

Věra Chytilová estudió filosofía y arquitectura antes de ingresar en la Escuela de cinematografía de Praga (FAMU) , donde tuvo como uno de sus maestros a Otakar Vávray como condiscípulos a Miloš Forman y Jiří Menzel.  A principios de los años 1960 los nombrados se destacaron en la nueva ola checoslovaca, movimiento cinematográfico del cual Chytilová vino a representar la faceta más experimental. 

Desde los inicios de su carrera cinematográfica Věra Chytilová se comprometió con el feminismo.  Dentro de su filmografía destaca “las margaritas”, una película experimental y ciertamente surrealista, donde las escenas que se producen son inconexas y subversionan el código y la estética narrativa y visual, utilizando otra forma de lenguaje cinematográfico.

Rodada dos años antes de la Primavera de Praga, el film fue censurado  por las autoridades comunista. El cine irreverente y transgresor de Chytilová dejó de ser admitido por el gobierno comunista y su actividad fue prohibida hasta 1975. 

Falleció en 2014 a los 85 años de edad.

 

Estitxu Ortolaiz "Axalian"

Otsailak

18

Febrero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Axalian

Estitxu Ortolaiz-en eskutik Euskaraz.

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, Estitxu Ortolaiz, Photomuseumen otsailaren 27ra arte ikusgai dagoen aldi baterako erakusketaren egilea, izango da hizlari ostiral honetako saioan. 

Hondarribiko argazkilariak “Axalian” bere argazki-proiektuaz hitz egingo digu. Berau itsasoari, arrantzari eta bere familiari egindako omenaldia da. Izan ere, azken urteotan, Ortolaizek Hondarribiko lehen sektoreko lan nagusiak erakusten dituen trilogia bat egin du. Galtzen ari diren eta merezi duten balioa eta aintzatespena eman behar zaien lanbideei buruzkoa, alegia.

Egilearen lana publizitate, erretratu, barne diseinua, industria eta ekitaldien erreportaian oinarritzen da. Ikasketak Madrilgo CEV eskolan egin zituen eta bi urtez Otzarreta Komunikazio Grafikoan lanean aritu ondoren, duela 20 urte baino gehiagotik, bakarkako lanean dabil. Enkargu profesionalak eta lan pertsonalak uztartzen ditu. Profesional nekaezina, inguratzen gaituen munduaren ikuspegia ematen saiatzen da bere bigarren azala den kamera baten optikaren bidez.

 

AULA / GELA 

Axalian

Charla-Coloquio a cargo de Estitxu Ortolaiz en Euskara.

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes correrá a cargo de Estitxu Ortolaiz, autora de la exposición temporal que se muestra en el Photomuseum hasta el 27 de febrero. 

La fotógrafa de Hondarribia nos hablará de su proyecto fotográfico “Axalian”, un homenaje al mar, a la pesca y a su familia. En los últimos años, Ortolaiz ha llevado a cabo una trilogía que retrata los principales trabajos del sector primario de Hondarribia. Profesiones que se están perdiendo y a las que hay que dar el valor y reconocimiento que se merecen.

La carrera profesional de Ortolaiz se centra en la fotografía de publicidad, retratos, interiorismo, industrial y eventos. Realizó sus estudios de fotografía en la Escuela CEV de Madrid y después de trabajar durante 2 años en Comunicación Gráfica Otzarreta, lleva más de 20 trabajando de manera independiente. Compagina encargos profesionales con trabajos personales. Inquieta y profesional incansable, intenta aportar la visión del mundo que nos rodea a través de la óptica de una cámara que es su segunda piel.

 

Zinema Japoniarrara II / Cine Japonés II

Otsailak

11

Febrero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Zinema Japoniarra II

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan,  ostiral honetako emanaldia Yasujiro Ozu zinema-zuzendariari eskainiko saio, zinema japoniarrari buruzko ziklokoko bigarren saioa izango da.

Yasujiro Ozuk eragin handia izan zuen Japoniako zineman. Bere ibilbidea 1920ko hamarkadatik, zinema mutuko garaietatik, 1960ko hamarkada arte doa, azken filmak koloretan burutuz. Bere lehen lanetan genero zinematografiko konbentzionalak jorratu zituen, hala nola komedia, baina bere lan ezagunenek familiako kontuak jorratzen dituzte eta gerraosteko Japoniaren belaunaldi eta kultura-gatazkak aurkezten dituzte.

XX. mendeko zinemagile handienetakotzat hartzen da eta bere herrialdean kritika eta publiko arrakasta itzela izan zuen. Nazioarteko kritikak bere filmografiari egindako errekonozimendua urteen poderioz iritsi zitzaion. Zuzendari original eta eragingarria, bere ibilbidea hiru etapetan banatu zen: garai mutua, gerra eta heldutasuna. Azken etapan Tōkyō monogatari (Tokioko ipuinak) edo Sanma no aji (Sakearen zaporea) bezalako film eraginkorrak, burutu zituen,  giza naturaren ulermen sakona erakusten zuelarik.

 

AULA / GELA 

Cine Japonés II

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes, la segunda sobre el cine japonés, estará dedicada al director Yasujiro Ozu.

Yasujiro Ozu fue muy influyente como director dentro del cine japonés. Su trayectoria se desarrolló desde los años 1920, en el cine mudo, hasta sus últimas películas en color en los años 1960. En sus primeros trabajos abordó géneros cinematográficos convencionales, como la comedia, pero sus obras más conocidas tratan de asuntos familiares y presentan los conflictos generacionales y culturales característicos del Japón de posguerra.  

Es ampliamente considerado uno de los mayores cineastas del siglo XX ​ y gozó en vida de bastante éxito de crítica y público en su país. El reconocimiento de la crítica internacional a su filmografía le llegó con el paso de los años. Catalogado como un director original e influyente,  su carrera como director se dividió en tres etapas, su época muda, la guerra y la madurez con películas tan influyentes como Tōkyō monogatari (Cuentos de Tokio) o su última obra maestra Sanma no aji (El sabor del sake), donde Ozu mostraba una profunda comprensión de la naturaleza humana.

 

Gordon Parks

Otsailak

04

Febrero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Gordon Parks

 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Gordon Parks argazkilari, musikari, idazle eta zinema zuzendariari eskainiko zaio.

Kansasko txirotasunetik, beltza izateagatik, Beverly Hills-era bizitzera eta Rolls-Royce bat gidatzera, bere bizitza maitagarrien ipuin bat izan liteke, baina ez dago hori baino gauza urrunagorik. Farm Security Administration-en eta Life aldizkarian lehen argazkilari beltza izan zen, baita Vogue eta Glamour-entzat modako argazkiak egin zituen lehen afro-amerikarra ere.

Bizitza osoan borrokatu behar izan zuen arrazakeriaren, diskriminazioaren eta tratu txarren aurka. Bizitza osorako atezaina edo zerbitzaria izan zitekeen, bere bigarren hezkuntzako irakasleak kondenatzen zuen bezala, baina bere bizitza desberdina izango zela erabaki zuen, beltza eta pobrea izateak ez zuela zigorra izan behar. Bizitza osoan eskubide berdintasunaren alde borrokatu zen Estatu Batuetan, dozena bat liburu idatzi zituen, sinfoniak eta kontzertuak konposatu zituen, filmak zuzendu eta zinema genero oso bat sortu zuen, historiako argazki gogoangarrienetako batzuk egin zituen. 

 

AULA / GELA 

Gordon Parks

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes, estará dedicada al fotógrafo, músico, escritor y director de cine Gordon Parks.

De la pobreza segregada en Kansas por ser negro, a vivir en Beverly Hills y conducir un Rolls-Royce, su vida podría sonar a un cuento de hadas, pero no hay nada más lejano que eso. Fue el primer fotógrafo negro en la Farm Security Administration y en la revista Life, también el primer afro-americano en hacer fotografías de moda para Vogue y Glamour.

Tuvo que luchar toda su vida contra el racismo, la discriminación y los malos tratos. Pudo haber sido toda la vida un portero o un camarero, como le condenaba su maestra de secundaria, pero decidió que su vida sería diferente, que ser negro y pobre no debía ser una condena. Luchó toda su vida por la igualdad de los derechos en Estados Unidos, escribió una docena de libros, compuso sinfonías y conciertos; dirigió películas y creó todo un género cinematográfico; hizo algunas de las fotografías más memorables de la historia y recibió numerosos reconocimientos. 

 

 

 

Zinema Japoniarrara I / Cine Japonés I

Urtarrilak

28

Enero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Zinema Japoniarra I

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan,  ostiral honetako emanaldia Akira Kurosawa zinema-zuzendariari eskainiko saio, zinema japoniarrari ziklokoaren baitan.

Akira Kurosawa egile entzutetsu eta ospetsua izan zen, dudarik gabe Japoniako zinema zuzendarien artean ezagunena. Osakako merkatari familia aberats bateko zazpi anai-arrebetatik gazteena zen. Txiki-txikitatik kultur giroan mugitu zen, pinturaren munduarekiko interes berezia agertuz. 

Bere filmografian, Zazpi samuraiak (1954), Joyimbo (1961), Ran (1985) eta Roshomon (1950) filmak nabarmentzen dira. Bere ibilbidean sari asko jaso zituen, esaterako, Berlin, Venezia, Cannes edo Moskuko zinemaldi nagusietan saritua izan zen, eta hainbat BAFTA eta Oscar irabazi zituen. Gainera, 1990ean Ohorezko Oscarra eman zioten.

 

AULA / GELA 

Cine Japonés I

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes, la primera sobre el cine japonés, estará dedicada al director Akira Kurosawa.

Akira Kurosawa fue un prestigioso y reconocido autor, sin duda el más conocido de los directores de cine japoneses. Era el menor de siete hermanos de una rica familia de comerciantes de Osaka. Desde muy pequeño se movió en un ambiente cultural, mostrando especial interés por el mundo de la pintura.

En su trayectoria destacan películas como Los siete samurais (1954), Joyimbo (1961), Ran (1985) y Roshomon. A lo largo de su carrera fue premiado en los principales festivales, tales como Berlín, Venecia, Cannes o Moscú, y fue galardonado con varios premios BAFTA y cuatro Oscars. Además de un Oscar Honorífico por su trayectoria en 1990.

 

Agnotologia

Urtarrilak

14

Enero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Agnotologia

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Agnotologia edo ezjakintasunaren zientziari buruzkoa izango da. 

Ezagutza zientifikoa ez da inoiz orain bezain zabala, zehatza eta partekatua izan, eta, hala ere, inoiz ez da orain bezain zalantzan egon. Jakina da industriek beren negozioari kalte egin diezaiokeen guztia ezkutatu nahi dutela. Bere estrategia ezjakintasuna sortzean datza, eta hortik dator agnotologia edo eragindako ezjakintasuna. Hau da, eztabaida publikoan, ziurgabetasuna edo zalantza zientifiko bat sortzea, edozein ekintza politiko edo zibiko atzeratzeko edo geldiarazteko.

Eztabaida politikoaren kasuan, erabateko degradaziora jotzen da, desinformazioaren erretorikaren bidez, edo eztabaida datu batzuen inguruan izan beharrean, eta datu horiek eta errealitatea aldatzeko proposamenen inguruan bideratzen dira. 

 

 

AULA / GELA 

Agnotología

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes estará dedicada a la Agnotología, o la ciencia de la ignorancia.

Nunca el conocimiento científico ha sido tan vasto, detallado y compartido, y sin embargo nunca ha estado tan cuestionado como ahora. Es bien sabido que las industrias tienen interés en ocultar todo lo que pueda perjudicar su negocio. Su estrategia se basa en fabricar ignorancia, de allí surge la agnotología o el estudio de la ignorancia inducida, en sembrar la incertidumbre en el debate público, y en generar una duda científica que permita retrasar o paralizar cualquier acción política o cívica.

En el caso del debate político se recurre a su absoluta degradación por medio de la retórica de la desinformación o hacer que el debate gire no en torno a unos datos, sino en torno a propuestas para cambiar esos datos y la realidad. 

 

Sidney Poitier

Urtarrilak

14

Enero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Sidney Poitier

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Sidney Poitier aktoreari buruzkoa izango da. 

Sidney Poitier aktore, zinema-zuzendari, idazle eta diplomatiko estatubatuarra izan zen.

Ezaguna egiten hasi zen Estatu Batuetako antzezlanetan egindako interpretazioengatik, non arraza estereotipoei aurre egiten zien. Horrela, sinesgarritasun handia eman zien aktore beltzei mendebaldeko munduan.

1963an, Lillies of the field filmean egindako lanagatik gizonezko aktore onenaren Oscar saria irabazi zuen lehen afroamerikarra izan zen. 1965ean The Bedford Incident film antibelizistan parte hartu zuen Richard Widmarkekin batera. 1967an hiru film egin zituen: to Sir, With Love, In the heat of the night, eta Guess who’s coming tonight. Uptown Saturday Night, Let 's Do It Again (Bill Cosby lagunarekin) eta Stir crazy (Richard Pryor eta Gene Wilder protagonista) filmak ere zuzendu zituen.

2002an, 38 urte geroago, Hollywoodeko Arte eta Zientzia Zinematografikoen Akademiak Poitier aukeratu zuen Ohorezko Oscarra jasotzeko. Urtarrilaren 6an hil da 94 urte zituela.

 

 

AULA / GELA 

Sidney Poitier

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes estará dedicada al actor de cine Sidney Poitier.

Sidney Poitier fue un actor, director de cine, escritor y diplomático estadounidense.  Empezó a ser conocido por sus interpretaciones en obras de teatro estadounidenses, en las cuales desafiaba los estereotipos raciales. De esta manera dio una gran credibilidad a los actores negros en el mundo occidental. 

En 1963, consiguió ser el primer actor afroamericano en ganar el Óscar al mejor actor por su interpretación en Los lirios del valle. En 1965 participó en la película antibelicista The Bedford Incident  junto a Richard Widmark. En 1967 protagonizó tres películas: To Sir, With Love, En el calor de la noche y Adivina quién viene a cenar esta noche. También dirigió películas como Sucedió un sábado, Let's Do it Again  (con su amigo Bill Crosby), y Locos de remate (protagonizada por Richard Pryor y Gene Wilder). 

En 2002, 38 años después de recibir el Óscar al mejor actor, Poitier fue elegido por la Academia de las Artes y las Ciencias Cinematrográficas de Hollywood  para recibir el Óscar Honorifico. Falleció el 6 de enero a los 94 años.

 

Aleksey Balabanov

Urtarrilak

07

Enero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Aleksey Balabanov

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Alekséi Balabanov Errusiako zinema zuzendariari buruzkoa izango da.

 

Alekséi Balabanov 1959an jaio zen Sverdlovsken (SESB), eta Atzerriko Hizkuntzen Fakultatean eta Moskuko zinema-zuzendaritzako ikastaroetan graduatu zen. Dokumentalean ondu ondoren, Balabanov San Petersburgora joan zen bizitzera, eta laster Errusian oso ezaguna egin zen fikzioan hasi zen, “Anaia” (1997) filmaren arrakastatik eta “Anaia-2” (2000) sekuelatik abiatuta, thriller kriminaleko bere sarrerak.

Hala ere, bien artean filmatu zuen Balabanovek neurri batean bere zinemaren etorkizuna markatuko zuen film fin asaldagarria; “Of Freaks and Men” (1998), XX. mendeari aurre egiten zion errusiar burgesiari egindako sepiara biratutatko dastatze onirikoa. Ausardiak eta benetakoaren eta alegorikoaren arteko zinbreak bere filmik onenen zigilua osatuko dute, hala nola “Cargo 200” (2007), SESBeko azken egunei buruzko satira beltz bat, zeinaren ondoren Errusiako Tarantino jotzen den.

 

AULA / GELA 

Aleksey Balabanov

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al director de cine ruso, Alekséi Balabanov.

Nacido en 1959 en Sverdlovsk, URRS, Alekséi Balabánov se graduó en la Facultad de Lenguas Extranjeras y en cursos de dirección de cine en Moscú. Tras curtirse en el documental, Balabanov se mudó a San Petersburgo e inició una carrera en el campo de la ficción que pronto lo hizo muy popular en Rusia, a partir del éxito de “Hermano” (1997) y su secuela, “Hermano-2” (2000). 

No obstante, justo entre ambas, Balabanov rodó la delicada y turbadora película que en cierta medida marcaría el futuro de su cine; hablamos de “Of Freaks and Men” (1998), cata onírica y virada al sepia sobre la burguesía rusa que encaraba el siglo XX. El atrevimiento y ese cimbreo entre lo real y lo alegórico constituirán el sello de sus mejores films, como “Cargo 200” (2007),  una sátira negra sobre los últimos días de la URSS,  tras el cual se le considera el Tarantino ruso.

 

Erich von Stroheim

Abenduak

17

Diciembre

2021

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Erich von Stroheim

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Erich von Stroheim buruzkoa izango da. 

Erich von Stroheim aktore eta zinemagilea austriarra izan zen. Vienako Akademia Militarrean ikasia, baina, 1909ean diru zorrak tarteko, desertatu eta bukaera eman zion bere ibilbide militarrari, Estatu Batuetara emigratu eta bertako nazionalitatea hartu zuen.

Bost urtez askotariko enpleguetan lan egin zuen, 1914an Hollywoodera iritsi zen arte. Aktore eta laguntzaile gisa lan egin ondoren, zinema-zuzendari izatea erabaki zuen. 1922an hasi ziren arazoak, milioi bat dolar baino gehiagoko aurrekontua izan zuen lehen zuzendaria izatetik, historiako lehen zuzendari kaleratua izatera pasa zen. 

Nabarmentzekoak dira 1922ko Foolish Wives edo bere azken film eta soinu-zinemako lehenetako bat, 1929ko The great Gabbo. 

 

 

AULA / GELA 

Erich von Stroheim

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes estará dedicada a Erich von Stroheim.

Erich von Stroheim, fue un actor y cineasta austríaco nacionalizado estadounidense. Estudió en la Academia Militar de Viena, pero su carrera militar terminó en 1909 cuando desertó y emigró a los Estados Unidos debido a unas deudas. 

Durante cinco años trabajó en los más variados empleos hasta que en 1914 llegó a Hollywood. Decidió ser director de cine después de trabajar como actor y ayudante. En 1922 comenzaron sus problemas, convirtiéndose en el primer director en tener un presupuesto de más de un millón de dólares aunque también de ser el primer director despedido de la historia. 

Destacan Esposas frívolas de 1922 o una de sus últimas películas y  primeras del cine sonoro, El gran Gabbo de 1929.

Helmut Newton

Abenduak

10

Diciembre

2021

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Helmut Newton

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Helmut Newton argazkilariari buruzkoa izango da.


Helmut Newton alemaniar jatorriko argazkilari australiarra, XX. mendeko garrantzitsuenetakotzat jotzen da. Bere argazkietan estilo propio berri bat sortu zuen, glamour eta sedukzioz betea, non emakumeen biluziak eta orratzezko takoiak nagusitzen diren.


Melbournen eraiki zuen argazki-estudio txikitik sortutako bultzada sortzaileak, bere argazkiak 1961ean Frantziako Vogue aldizkarian argitaratzera eraman zuen. Hortik aurrera, bere izena look-aren sinonimo bihurtu zen, eta lan gehiago sortu zituen Nova, Queen, Marie Claire, Elle, Playboy eta Vogueren edizio ezberdinen bezalako aldizkarientzat. Modako argazkigintzan erreferente bat. 

 

AULA / GELA 

Helmut Newton

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes estará dedicada al fotógrafo Helmut Newton.

Helmut Newton fue un fotógrafo australiano de origen alemán considerado como uno de los más importantes del siglo XX. Creó un nuevo estilo propio en sus fotografías, repletas de glamour y seducción y en las que predominan los desnudos femeninos y los tacones de aguja.

Desde su pequeño estudio fotográfico que construyó en Melbourne, consiguió el impulso creativo que le llevó a conseguir que sus fotos fueran publicadas en la revista Vogue de Francia en 1961. A partir de ahí, su nombre se convirtió en sinónimo del look dando lugar a más trabajo para otras revistas como Nova, Queen, Marie Claire, Elle, Playboy y diferentes ediciones de Vogue. Un referente en la fotografía de moda. 

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