Utzailak
22
Julio
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
John Maloof
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa John Maloof zinemagile, idazle eta argazkilariaren inguruan izango da.
Maloof Chicagoko ipar-mendebaldeko elkarte historikoaren presidentea izan zen. Hiriko alde hau askotan albo batera uzten denez, Daniel Pogorzelskirekin batera auzoari buruzko Portage Park liburua idaztea erabaki zuen bere xarmaren kontzientzia sustatzeko Proiektu honetarako irudi bila, Maloofek enkante batean 60ko hamarkadako Chicago erakusten zuen negatibo kutxa bat erosi zuen. Horrela egin zuen topo Vivian Maier argazkilariaren lanarekin.
Maier (New York, 1926 - Chicago, 2009) haurtzaina lanbidez, argazkilari amateurra zen. Bere lanak 1950eko eta 1990eko hamarkaden arteko Chicago eta New Yorkeko kaleko eszenak erakusten ditu. Maloofen lanari esker, Maierren obra ezagutu du kritikak eta publikoak, Maierri buruzko erakusketak egin eta hainbat liburu argitaratu baititu. Baina batez ere, dokumental onenaren Oscar sarirako izendatu zuten Finding Vivian Maier (2005) dokumentala egin ostean, emakume argazkilari honen lanak ospea lortu zuen.
AULA / GELA
John Maloof
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al cineasta, escritor y fotógrafo John Maloof.
Maloof fue presidente de la sociedad histórica local del lado noroeste de Chicago. Dado que esta parte de la ciudad a menudo se ignora, decidió escribir un libro junto a Daniel Pogorzelski, Portage Park,sobre el vecindario, para promover la conciencia de su encanto. Buscando imágenes para este proyecto, Maloof compró una caja de negativos que mostraban Chicago en los años 60 en una subasta. Así es cómo se topó con el trabajo de la fotógrafa Vivian Maier.
Maier (Nueva York, 1926 - Chicago, 2009) era una niñera aficionada a la fotografía. Su trabajo muestra escenas callejeras de Chicago y Nueva York entre las décadas de 1950 y 1990. Gracias a la labor de Maloof, la crítica y el público ha conocido la obra de Maier, ya que ha realizado exposiciones y editado varios libros ella. Pero sobre todo, tras la realización del documental Finding Vivian Maier (2005), nominado al Oscar al mejor documental, el trabajo de esta fotógrafa alcanzó notoriedad.
Utzailak
29
Julio
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Lisandro Alonso
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Lisandro Alonso argentinar zinema zuzendari eta gidoilari buruzkoa izango da.
Lisandro Alonso Buenos Airesen jaio zen 1975ean, eta geroago Zinemaren Unibertsitate Fundazioan (FUC) ikasi zuen. Zine-ekoizle eta zuzendari laguntzaile lanetan aritu zen, zuzendaritzara pasatu aurretik.
2001. urtea ezkeroztik, bost film zuzendu eta hoien gidoiak ere egin ditu: La libertad; Los muertos; Fantasma; Liverpool eta Jauja (Gidoia, Fabian Casasekin batera).
Torontoko Nazioarteko Zinemaldirako hautatuak izan ziren, 2004an, Los muertos; eta, 2008an, Liverpool. Azken film horrek Principado de Asturias saria jaso zuen film luze onenari, Gijongo Zinemaldian.
AULA / GELA
Lisandro Alonso
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al director y guionista de cine argentino Lisandro Alonso.
Lisandro Alonso, nacido en Buenos Aires en 1975, estudió en la Fundación Universidad del Cine (FUC). Trabajó como productor de cine y ayudante de dirección, antes de pasar a la dirección.
Desde 2001, ha dirigido cinco filmes, de los que también es guionista: La libertad; Los muertos; Fantasma; Liverpool; y Jauja (co-guionada junto a Fabián Casas).
Fueron seleccionadas para el Festival Internacional de Cine de Toronto, en 2004, Los muertos y, en 2008, Liverpool. Esta última película fue galardonada con el premio Principado de Asturias al mejor largometraje del Festival de cine de Gijón.
Abuztuak
05
Agosto
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Peter Zeitlinger
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Peter Zeitlinger austriar argazkilaren inguruan izango da.
Zeitlinger argazkilaria izateaz gain zinegile ezaguna da, eta bere ibilbide zinematografikoak zuzendaritza, gidoia eta muntaia hartu ditu bere baitan.
Werner Herzog zinemagilearekin lan egin zuen lehen aldiz 1995ean, Death for Five Voices-en Argazki Zuzendari gisa parte hartu zuenean. Horrek bere lanaren hasiera markatu zuen ondorengo dokumentaletan: Little Dieter Needs to Fly (1997), My Best Friend (1999), Wheel of Time (2003) eta Invencible (2000). Gainera, Argazkilaritza Zuzendari gisa lan egin du 30 film ingurutan eta telebistarako serie ugaritan.
Nabarmentzekoa da Werneg Herzogekin berarekin eta Clive Openheimer zientzialariarekin batera Fireball (2020) batera egindako azken lana, non Peter Zeitlingerren lanak paisaia naturalen edertasuna eta detaile bereziz harrapatutako jendea erakusten dituen.
AULA / GELA
Peter Zeitlinger
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al fotógrafo austriaco Peter Zeitlinger.
Zeitlinger además de ser fotógrafo es un reconocido cineasta cuya carrera cinematográfica ha abarcado tanto la dirección como el guión y el montaje.
Trabajó con con el también cineasta Werner Herzog por primera vez en 1995 cuando participó como Director de Fotografía en Death for Five Voices. Esto marcó el comienzo de su trabajo juntos en documentales posteriores como Little Dieter Needs to Fly (1997), My Best Friend (1999), Wheel of Time (2003) e Invencible (2000). Además ha trabajado como Director de Fotografía en alrededor de 30 películas y en numerosas series para la televisión.
Destaca su último trabajo junto al propio Werneg Herzog y el científico Clive Openheimer con Fireball (2020) donde el trabajo de Peter Zeitlinger muestra la belleza de los paisajes naturales y su gente que es capturada con singular detalle.
Abuztuak
26
Agosto
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Jiří Menzel
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Jiří Menzel txekiar zinema zuzendariaren inguruan izango da.
Jiří Menzel Pragan jaio zen 1938an, nahiz eta hasieran aitaren urratsak jarraituz, kazetaritza ikastea pentsatu, azkenean, Pragako Zinema Akademian sartu zen. Tamalez, handik bota egin zuten. Hala ere, irakasleetako baten esku-hartzeari esker, ikasketekin jarraitu ahal izan zuen.
Menzelen dohain handiak agerian geratu ziren Romané Letó bere bigarren obran. Bertan, aktore lanetan ere aritu zen. Hala eta guztiz ere, debekatu egin zuen erregimen txekiarrak Skribanci na nitich, bere hurrengo filma. Filmaketaren ondoren, filma proiektatzea debekatu zen, eta Menzelek ez zuen berriro filmik zuzendu 80ko hamarkada arte. Garai hartan, film onenaren Oscar sarirako izendatua izan zen Vesnicko ma strediskova filma egin zuen.
Aipatzekoa da Ostre slovodane vlaki,Bohumil Hrabal idazlearen izen bereko eleberri batean oinarritutako bere opera prima. Izan ere, film onenaren Oscarra lortu zuen 1966an. Filma Europako zinematografiaren lan gorenetakotzat jotzen da eta Txekiar Olatu Berriari atxikitzen zaio.
AULA / GELA
Jiří Menzel
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará entorno al director de cine checo Jiří Menzel.
Jiří Menzel nació en Praga en 1938, aunque pensó inicialmente en seguir los pasos de su padre y estudiar periodismo, pero finalmente ingresó en la Academia de Cine de Praga, de la que fue expulsado. No obstante, gracias a la intervención de uno de sus profesores, pudo continuar sus estudios.
Las altas cualidades de Menzel quedaron patentes en su segunda obra, Capricho de verano donde interpretó un papel como actor. A pesar de todo, Alondras en el alambre, su siguiente filme, fue prohibido por el régimen checo. Tras el rodaje se prohibió la proyección de la película y hasta los años 80 Menzel no volvió a dirigir. En aquella época rodó Mi dulce pueblecito, que fue nominada al Oscar a la mejor película de habla no inglesa.
Cabe mencionar su ópera prima Trenes rigurosamente vigilados, que logró el Óscar a la mejor película de habla no inglesa (1966), basada en una novela homónima del escritor Bohumil Hrabal. La película está considerada una de las obras cumbres de la cinematografía europea y se adscribe a la Nueva Ola checa.
Urriak
07
Octubre
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Mel Brooks
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Mel Brooks gidoialariaren inguruan izango da.
Melvin James Kaminsky (New York, 1926ko ekainaren 28), Mel Brooks bezala ezagunagoa, gidoilari, aktore eta zinema-zuzendari estatubatuarra da, komedia generoan espezializatua.
Brooks 1970eko hamarkadako zinema-zuzendari arrakastatsuenetako bat bihurtu zen, bere film asko komertzialki emankorrenen artean baitzeuden estreinatu ziren urtean. Bere ekoizpen zinematografiko ospetsuenen artean, The Producers (1967), The Twelve Chairs (1970), Blazing Saddles (1974), Silent Movie (1976), High Anxiety (1977) edota Spaceballs (1987) daude.
Young Frankenstein edo Frankestein gaztetxoa (1974) nabarmentzen da, beldurrezko zinema klasikoaren parodia, Mary Shelleyren Frankenstein eleberriaren egokitzapen zinematografiko berezia.
AULA / GELA
Mel Brooks
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se centrará en el guionista Mel Brooks.
Melvin James Kaminsky (Nueva York; 28 de junio de 1926), más conocido como Mel Brooks, es un guionista, actor y director de cine estadounidense, especializado en el género de comedia.
Brooks se convirtió en uno de los directores de cine más exitosos de la década de 1970, con muchas de sus películas entre las más prolíficas comercialmente en el año en que fueron estrenadas. Entre sus producciones cinematográficas más reconocidas destacan títulos como The Poducers (1967), The Twelve Chairs (1970), Blazing Saddles (1974), Silent Movie (1976), High Anxiety (1977) o Spaceballs (1987).
Destaca el título Young Frankestein o el jovencito Frankestein (1974), una parodia del cine de terror clásico, una particular adaptación cinematográfica de la novela de Mary Shelley, Frankestein.
Urriak
14
Octubre
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Volker Schlöndorff
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Volker Schlöndorff zinemagilearen inguruan izango da.
Alemanian jaioa, gurasoen etxea utzi eta Frantziako Bretainiako jesuiten barnetegi batera joan zen, hilabete pare batez frantsesa ikas zezan. Hiru urte egin zituen han. Bere ibilbide zinematografikoa Parisen hasi zuen, hamazazpi urte zituenean familiarekin bizitzera joan zenean. Zientzia politiko eta ekonomikoa ikasi zuen Sorbonan eta zuzendaritza IDHECen, zinema eskola ospetsuan, eta 1960an hasi zuen bere ibilbide profesionala Nouvelle Vague-ko zenbait filmetan zuzendari laguntzaile gisa: Alain Resnais-ekin.
Bere lehen filma 1965ean filmatutako film labur bat izan zen, Wen Kummert 's, Frantzian debekatu zena Aljeriako gerrari buruzkoa zelako. 1966an “Der Junge Törless” (Torless gaztea) zuzendu zuen, 60 urte lehenago Robert Musilek egindako eleberriaren egokitzapena. Film honek Alemaniako zinema berriaren aitzindarietako bat bihurtu zuen, Fassbinder edo Herzogekin batera.
Bere lanak jaso dituen sari ugarien artean, aipatzekoak dira ez-ingelesezko film onenaren Oscarra eta Urrezko Palma Cannesko Zinemaldian, Günter Grassen jatorrizko eleberrian oinarritutako “Die Blechtrommel” (latorrizko tanborra, 1979) filmak lortuak. Aipatzekoa da, halaber, “Un amour de Swann” (Swann-en maitasun bat, 1983) film saritua, Marcel Prousten eleberri baten egokitzapena. Alain Delon aktoreak bere ibilbide osoan egin duen interpretaziorik onena izan daiteke.
AULA / GELA
Volker Schlöndorff
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se centrará en el cineasta Volker Schlöndorff.
Nacido en Alemania, dejó la casa de sus padres para ir a un internado jesuita en la Bretaña francesa con intención de aprender francés durante un par de meses. Se quedó tres años allí. Iniciaría su carrera cinematográfica en París, a donde se mudó con su familia cuando tenía diecisiete años. Estudió ciencia política y económica en La Sorbona y dirección en IDHEC, la famosa escuela de cine. Comenzó su carrera profesional en 1960 como asistente de dirección con Alain Resnais en varias películas de la Nouvelle Vague.
Su primera película fue un cortometraje rodado en 1965, Wen Kummert's, que fue prohibido en Francia porque trataba sobre la guerra de Argelia. Dirigió en 1966 “Der Junge Törless” (El joven Törless), adaptación de la novela de Robert Musil. Esta película lo convirtió en uno de los puntales, junto a Fassbinder o Herzog, del nuevo cine alemán.
Entre los numerosos premios que ha recibido su obra destacan el Óscar a la mejor película de habla no inglesa y la Palma de Oro en el Festival de Cine de Cannes logrados por “Die Blechtrommel” (El tambor de hojalata, 1979), basada en la novela original de Günter Grass. Otra película a destacar es la premiada “Un Amour de Swann” (El amor de Swann, 1983), adaptación de una novela de Marcel Proust, posiblemente la mejor interpretación del actor Alain Delon en toda su carrera.
Urriak
21
Octubre
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Oliver Hirschbiegel
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Oliver Hirschbiegel zinemagilearen inguruan izango da.
Oliver Hirschbiegel (Hanburgo, 1957), Alemanian jaio zen. Bere lehen filma “Das Experiment” (Esperimentua) eta ondorengo “Mein Letzer” (Nire azkena) filmei esker, errekonozimendua lortu zuen zinemena munduan.
2004an Bernd Eichingerrek ekoiztutako Adolf Hitlerren azken egunei buruzko "Der Untergang" (Erorketa edo Hondoratzea) filma estreinatu zuen. Alemaniar nazionalitatea zuen zinemagile batek gai horri buruz garatutako lehen proiektua izan zen. Alemanian eztabaida sortu zuen buruzagi naziak aurkezteko moduagatik eta, bestalde, sari eta aintzatespen ugari irabazi zituen, Oscar sarietan atzerriko film onenaren izendapena barne.
Beste film aipagarri ugari zuzendu zituen, besteak beste, Nicole Kidman eta Daniel Craig protagonista dituen "The Invasion" (Inbasioa, 2007), Liam Neeson eta James Nesbitt agertzen diren "Five Minutes of Heaven" ("Bost minutu zeruan", 2009) edota "Diana" (2013).
AULA / GELA
Oliver Hirschbiegel
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se centrará en el cineasta Oliver Hirschbiegel.
Nacido en Alemania, Oliver Hirschbiegel (Hamburgo, 1957), logró su reconocimiento como cineasta tras su primer largometraje “Das Experiment” (El experimento) así como por Mein letzter (Mi último).
En 2004 estrenó la película “Der Untergang” (La caída o El hundimiento), producida por Bernd Eichinger, sobre los últimos días de Adolf Hitler, la cual representó el primer proyecto sobre este tema desarrollado por un cineasta de nacionalidad alemana. Causó controversia en Alemania por la forma en que presentó a los líderes nazis y, por otro lado, ganó un gran número de premios y reconocimientos, incluida la nominación a mejor película extranjera en los Premios Óscar.
Destacan varios títulos en su filmografía, tales como “The Invasion” (La invasión, 2007) protagonizada por Nicole Kidman y Daniel Craig, “Five Minutes of Heaven” (Cinco minutos de cielo, 2009) con Liam Neeson y James Nesbitt o el film “Diana” (2013).
Azaroak
11
Noviembre
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Robert Müller
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Robert Müller argazki-zuzendariaren inguruan izango da.
Robert Müller "argiaren maisua" ezizenarekin ezaguna, zinemaren historiako argazki-zuzendari garrantzitsuenetakoa izan zen. Bere lana argiztapen naturala eta kolorearen erabileragatik nabarmentzen da, 1971n debutatu zuen “Summer in the city” lanarekin. Wim Wenders alemaniar zuzendariarekin egindako hamar kolaborazioetako lehena izan zen, gerora “Paris, Texas” , “The Scarlet letter”, “Alice in den Städten” eta “Falsche Bewegun” film luzeak egin zituzten.
Wendersekin egindako lanez gain, era berean, industriako beste handiekin lan egin zuen, hala nola, Lars Von Trierreekin “Dancer in the dark” eta “Breaking the waves” fimetan edo Jim Jarmuschekin “Dead Man”, “Ghost Dog” eta “Dawn by law” lanetan.
Bere ibilbide etengabeak hainbat sari eta izendapen merezi izan zituen, tartean 2013ko Amerikako Argazki Zuzendarien Elkartearen “International Achievement Award” saria.
AULA / GELA
Robert Müller
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se centrará en director de fotografía Robert Müller.
Robert Müller conocido como "el maestro de la luz” fue uno de los directores de fotografía más influyentes de la historia del cine. Su obra destaca por su empleo de la iluminación natural y el uso del color, debutó en 1971 con “Summer in the city”, la primera de sus diez colaboraciones con el director alemán Wim Wenders. Entre las que se incluyen largometrajes de la talla de “Paris, Texas”, “La letra escarlata”, “Alicia en las ciudades” o “Falso movimiento”.
Además de por trabajos con Wenders, el director de fotografía trabajó con otros grandes directores, tales como Lars Von Trier en “Bailar en la oscuridad” y “Rompiendo las olas” o con Jim Jarmusch en “Dead Man”, “Ghost Dog” o “Bajo el peso de la ley”.
Su intachable trayectoria le hizo merecedor de múltiples galardones y nominaciones, incluyendo el International Achievement Award de la Sociedad Americana de Directores de Fotografía de 2013.
Azaroak
25
Noviembre
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
XIX. mendeko genioak: Sigmund Freud
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Sigmund Freud psikoanalisiaren aitari buruzkoa izango da.
XIX. mendea aurrekaririk gabeko aldaketa baten lekuko izan zen, industrian, zientzian eta gizartean izandako iraultzen ondorioz. Garai hartan autoritate tradizionala zalantzan jarri zen. Munduari buruzko ikuspegi berriak sartu ziren, gaur egun ere bizitzari zentzua emateko dugun moduan presente daudenak. Sigmund Freudek zalantzan jarri zuen garenaren esentzia bera.
Ikertzaile gisa zuen interes zientifikoa neurologiaren alorrean oinarritu zen, eta, pixkanaka, alderdi psikologikora bideratu zen. Apurka-apurka, sugestio hipnotikoa eta metodo katartikoa elkartze askearekin eta ametsen interpretazioarekin ordezkatu zituen. Hori guztia psikoanalisiaren abiapuntu bihurtu zen, eta hari eskaini zion bizitza osoa.
Freudek Frankfurt-Meineko Goethe Saria jaso zuen bere jarduera sortzaileagatik. Hiru “susmoen maisuetako” bat da, Karl Marx eta Fiedricht Nietzscherekin batera.
AULA / GELA
Genios del siglo XIX: Sigmund Freud
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se centrará en el padre de psicoanálisis Sigmund Freud.
El siglo XIX fue testigo de un cambio sin precedentes, fruto de una serie de revoluciones y vuelcos en la industria, la ciencia y la sociedad. Fue un tiempo en el que se puso en entredicho la autoridad tradicional. Se Introdujeron nuevas perspectivas sobre el mundo, que todavía hoy están presentes en nuestra forma de dar sentido a la vida. Sigmund Freud se cuestionó la esencia misma de lo que somos.
Su interés científico inicial como investigador se centró en el campo de la neurología, derivando progresivamente hacia la vertiente psicológica. Paulatinamente, reemplazó tanto la sugestión hipnótica como el método catártico por la asociación libre y la interpretación de los sueños. Todo esto se convirtió en el punto de partida del psicoanálisis, al que se dedicó ininterrumpidamente el resto de su vida.
Freud fue galardonado con el Premio Goethe de la ciudad de Fráncfort por su actividad creativa. Es considerado uno los tres "maestros de la sospecha", junto a Karl Marx y Fiedricht Nietzsche.
Abenduak
02
Diciembre
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
XIX. mendeko genioak: Karl Marx
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Karl Heindrich Marx intelektual eta politikari komunistari buruzkoa izango da.
XIX. mendea aurrekaririk gabeko aldaketa baten lekuko izan zen, industrian, zientzian eta gizartean izandako iraultzen eta iraultzen ondorioz. Garai hartan autoritate tradizionala zalantzan jarri zen. Munduari buruzko ikuspegi berriak sartu ziren, gaur egun ere bizitzari zentzua emateko dugun moduan presente daudenak. Karl Marxek XX. mendea irauli zuten ideia politiko berriak sartu zituen.
Marx jatorri juduko filosofo, ekonomista, soziologo, kazetari, intelektual eta politikari komunista alemaniarra izan zen. Filosofian, historian, zientzia politikoan, soziologian eta ekonomian pentsamenduaren hainbat arlo hartzen ditu bere lan zabal eta eraginkorrean. Gainera, kazetaritza eta politikaren praktikan murgildu zen, bere pentsamenduan beti teoria eta praktikaren arteko lotura proposatuz. Friedrich Engelsekin batera, sozialismo zientifikoaren, komunismo modernoaren, marxismoaren eta materialismo historikoaren aita da. Bere lanik ezagunenak Alderdi Komunistaren Manifestua (Engelsekin batera) eta Kapitala (II. eta III. liburukiak hil ondoren argitaratuak) dira.
Marx, normalean, Émile Durkheim eta Max Weberekin batera aipatzen da gizarte-zientzia modernoaren hiru arkitekto nagusietako bat bezala; aldi berean, Friedrich Nietzsche eta Sigmund Freudekin batera, "susmoaren eskolako" XIX. mendeko hiru maisuetako bat bezala ikusten da. Historiako figura eragingarri eta eztabaidagarrienetako bat bezala ere deskribatu izan da.
AULA / GELA
Genios del siglo XIX: Karl Marx
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se centrará en el intelectual y político comunista Karl Heindrich Marx.
El siglo XIX fue testigo de un cambio sin precedentes, fruto de una serie de revoluciones y vuelcos en la industria, la ciencia y la sociedad. Fue un tiempo en el que se puso en entredicho la autoridad tradicional. Se Introdujeron nuevas perspectivas sobre el mundo, que todavía hoy están presentes en nuestra forma de dar sentido a la vida. Karl Marx introdujo nuevas ideas políticas que revolucionaron el siglo XX.
Marx fue un filósofo, economista, sociólogo, periodista, intelectual y político comunista alemán de origen judío. En su vasta e influyente obra abarca diferentes campos del pensamiento en la filosofía, la historia, la ciencia política, la sociología y la economía; Además incursionó en la práctica del periodismo y la política, proponiendo siempre en su pensamiento una unión entre teoría y práctica. Junto a Friedrich Engels, es el padre del socialismo científico, comunismo moderno, marxismo y materialismo histórico. Sus obras más conocidas son el Manifiesto del Partido Comunista (en coautoría con Engels) y El capital (publicados los tomos II y III póstumamente).
Marx es normalmente citado junto a Émile Durkheim y a Max Weber como uno de los tres principales arquitectos de la ciencia social moderna; a la vez, junto con Friedrich Nietzsche y Sigmund Freud, es visto como uno de los tres maestros del siglo XIX de la "escuela de la sospecha". También ha sido descrito como una de las figuras más influyentes y controvertidas de la historia.