Abuztuak
19
Agosto
2024
ARGAZKIGINTZAREN NAZIOARTEKO EGUNA
Abuztuaren 19an
Doako sarrera. Edukiera bete arte.
Urtero legez, abuztuaren 19an Photomuseumak Argazkigintzaren Nazioarteko Eguna ospatzen du. Jarraian egun berezi honetako egitaraua eta ekintzen gora beherak azaltzen ditugu:
EGITARAUA
11,30etan
Aurreskua
Lore eskaintza
DAGUERREN
monumentuan
11,45etan
Bertsoak
12,00etan
Proiekzioa
La Caja de Cerillas
18,00etan
Bisita-tailerra
6 eta 12 urte bitarteko haurrei zuzendua
Egunean zehar Photomuseumeko sarrera dohainik izango da.
LA CAJA DE CERILLAS
David Airob argazkilariak zuzendutako La Caja de Cerillas Joan Guerrero fotokazetariaren bizitza eta ibilbide profesionalaren erretratu hunkigarria da.
Dokumentalak Joan Guerreroren biografiaren gertaera garrantzitsuak kontatzen ditu bere irizpide estetikoan eta lanean eragin handia izan dutelako, bereziki Ekuadorren eta Santa Coloma de Gramaneten egindako proiektuek. Ibilbide luze eta sendoko fotokazetari honek hainbat aldizkari eta egunkarietan lan egin du, esaterako: El País, Grama, El Observador, El Diario de Catalunya, El Periódico de Catalunya, Time, Paris-Match edo Der-Spiegel La Vanguardia egunkariaren lan-taldean sartu zen 1989an, eta Argazkilaritzako Erredaktore Buru izan zen (2007-2010). Hainbat sari jaso ditu, besteak beste, World Press Photo 2014 saria.
BISITA TAILERRA
Argazkigintzaren Nazioarteko Eguna ospatzeko ekintzen artean, 6 eta 12 urte bitarteko haurrei zuzendutako euskarazko bisita tailerra eskainiko da.
Tailerra dohainik izango da Abuztuaren 19an arratsaldeko 6etan Zarauzko Photomuseumen.
Plaza mugatuak.
Aldez aurreko izen-ematea: 943 13 09 06
DÍA INTERNACIONAL DE LA FOTOGRAFÍA
19 de agosto
Entrada gratuita. Hasta completar aforo.
Anualmente, el día 19 de agosto el Photomuseum de Zarautz celebra el Día Internacional de la Fotografía. A continuación, se detalla el programa y las actividades de este día especial:
PROGRAMA
11,30 horas
Aurresku
Ofrenda foral
en el monumento a
DAGUERRE
11,45 horas
Bertsoak
12,00 horas
Proyección
La Caja de Cerillas
18,00 horas
Visita-taller
dirigida a niños y niñas de entre 6 y 12 años.
Durante el día la entrada al Photomuseum será gratuita.
LA CAJA DE CERILLAS
La Caja de Cerillas es un retrato emotivo de la trayectoria vital y profesional del fotoperiodista Joan Guerrero, realizado por el fotógrafo David Airob.
El documental narra hitos en la biografía de Guerrero que han influido profundamente en su criterio estético y en su obra, especialmente sus proyectos en Ecuador y Santa Coloma de Gramanet.
Fotoperiodista de larga y consolidada trayectoria ha trabajado en revistas y periódicos como El País, Grama, El Observador, El Diario de Catalunya, El Periódico de Catalunya, Time, Paris-Match o Der-Spiegel. Entró a formar parte del equipo del diario La Vanguardia en 1989, rotativo del cual fue Redactor Jefe de Fotografía (2007-2010). Ha recibido varios premios entre ellos el World Press Photo 2014.
VISITA TALLER
Dentro de las actividades para celebrar el Día Internacional de la Fotografía, se ofrecerá una visita educativa en euskera dirigido a niños y niñas de entre 6 y 12 años.
Esta actividad gratuita tendrá lugar el 19 de agosto a las 6 de la tarde, en el Photomuseum de Zarautz.
Plazas limitadas.
Inscripción previa: 943 13 09 06
Martxoak
08
Marzo
2024
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Emakumea eta zinema I
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa emakumea zineman inguruko lehen saioa izango da.
Zinemak rol femenino estereotipatuekin behin baino gehiagotan jokatu du, hala nola emakume gaiztoa, objektu sexuala, bere funtzio soziala betetzen duena, heroina edo bere printze urdina bilatzen duena, baina egiaz, patriarkatu klasikoak zuzendutako estereotipoetatik kanpo, zinemaren historian zehar estereotipoekin ere hautsi da, kritikatuz, erakutsiz edo besterik gabe hautsiz.
Emakumearen Nazioarteko Egunarekin bat eginez, estereotipoetatik kanpo beste ikuspegi bat eta pentsatzeko modu bat sustatzen duten pelikulak lantzen hasiko gara, hausnartzen lagun diezaguten. 1927ko "Ryazaneko emakume nekazariak" sobietar film mutu interesgarriarekin hasita. Bertan, hainbat emakume nekazarien istorioa kontatzen da, melodrama eta patriarkatuaren kritika handiko koktel batean.
AULA / GELA
Mujer y cine I
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes será la primera en torno a la mujer y el cine.
Fuera de los estereotipos clásicos regidos por el patriarcado clásico con papeles femeninos estereotipados, como la mujer malvada, objeto sexual, la que cumple su función social, la heroína o quien busca su príncipe azul, en realidad a lo largo de la historia del cine también se ha roto con los estereotipos, o bien criticándolos, mostrándolos o simplemente rompiendo con ellos.
Coincidiendo con el Día Internacional de la Mujer, comenzaremos tratando una serie de películas que estimulan otra visión y forma de pensar fuera de los estereotipos, de forma que nos ayuden a reflexionar. Comenzando con la interesante película muda soviética “Campesinas de Ryazan” de 1927, donde se cuenta la historia de varias campesinas, en un cóctel explosivo de melodrama y crítica al patriarcado que fue todo un éxito de audiencia en la época.
Apirilak
05
Abril
2024
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Emakumea eta zinema II
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa emakumea zineman inguruko bigarren saioa izango da.
Zinemak rol femenino estereotipatuekin behin baino gehiagotan jokatu du, hala nola emakume gaiztoa, objektu sexuala, bere funtzio soziala betetzen duena, heroina edo bere printze urdina bilatzen duena, baina egiaz, patriarkatu klasikoak zuzendutako estereotipoetatik kanpo, zinemaren historian zehar estereotipoekin ere hautsi da, kritikatuz, erakutsiz edo besterik gabe hautsiz.
Estereotipoetatik kanpo beste ikuspegi bat eta pentsatzeko modu bat sustatzen duten pelikulak lantzen jarraituz, oraingoan, 1936ko "Gioneko Ahizpak" japoniar filma proiektatuko da. Bertan, Kenji Mizoguchi zinemagile japoniarrak bi geishen historia kontatzen du. Emakume japoniarraren kontrako poloak irudikatzen ditu filmak: bata neska moderno eta errebeldea den bitartean, bestea, tradizionala eta otzana izaten jarraitzen du. “Gioneko Ahizpak” emakume japoniarraren tratamenduaren salaketa sozial sendoa da.
AULA / GELA
Mujer y cine II
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes será la segunda en torno a la mujer y el cine.
Fuera de los estereotipos clásicos regidos por el patriarcado clásico con papeles femeninos estereotipados, como la mujer malvada, objeto sexual, la que cumple su función social, la heroína o quien busca su príncipe azul, en realidad a lo largo de la historia del cine también se ha roto con los estereotipos, o bien criticándolos, mostrándolos o simplemente rompiendo con ellos.
Continuando con la serie de películas que estimulan otra visión y forma de pensar fuera de los estereotipos, esta vez se proyectará la película japonesa “Las hemanas de Gion” de 1936, donde el cineasta japonés, Kenji Mizoguchi, cuanta la historia de dos geishas. La película representa los polos opuestos de la mujer japonesa: mientras una es una chica moderna y rebelde, la otra sigue siendo tradicional y sumisa. Las hermanas de Gion es una fuerte acusación social del tratamiento de la mujer japonesa.
Apirilak
26
Abril
2024
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Emakumea eta zinema III
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa emakumea zineman zikloaren hirugarren saioa izango da.
Zinemak rol femenino estereotipatuekin behin baino gehiagotan jokatu du, hala nola emakume gaiztoa, objektu sexuala, bere funtzio soziala betetzen duena, heroina edo bere printze urdina bilatzen duena, baina egiaz, patriarkatu klasikoak zuzendutako estereotipoetatik kanpo, zinemaren historian zehar estereotipoekin ere hautsi da, kritikatuz, erakutsiz edo besterik gabe hautsiz.
Estereotipoetatik kanpo beste ikuspegi eta pentsaera bat sustatzen duten filmekin jarraituz, oraingoan Eta jainkoak… emakumea sortu zuen (frantsesez: Et Dieu... créa la femme) 1956ko koprodukzio frantziar-italiarra proiektatuko da, Roger Vadimek idatzi eta zuzendua eta Brigitte Bardot protagonista duena.
Arrakasta handia izan zuen Estatu Batuetan 1957an, eta Brigitte Bardot nazioarteko izarra bihurtu zuen, sexu-ikur bihurtuz. Talde erlijiosoen artean polemika sortu zuen, eta kondenatu egin zuten.
AULA / GELA
Mujer y cine III
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes será la tercera en torno a la mujer y el cine.
Fuera de los estereotipos clásicos regidos por el patriarcado clásico con papeles femeninos estereotipados, como la mujer malvada, objeto sexual, la que cumple su función social, la heroína o quien busca su príncipe azul, en realidad a lo largo de la historia del cine también se ha roto con los estereotipos, o bien criticándolos, mostrándolos o simplemente rompiendo con ellos.
Continuando con la serie de películas que estimulan otra visión y forma de pensar fuera de los estereotipos, esta vez se proyectará la película Y Dios creó a la mujer (en francés: Et Dieu… créa la femme) una coproducción franco-italiana de 1956, escrita y dirigida por Roger Vadim y protagonizada por Brigitte Bardot.
Fue un éxito de taquilla en Estados Unidos en 1957, que lanzó al estrellato internacional a Brigitte Bardot, convirtiéndola en un símbolo sexual, causando polémica entre grupos religiosos, que la condenaron.
Maiatzak
24
Mayo
2024
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Emakumea eta zinema IV
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Emakumea Zineman zikloaren laugarren saioa izango da.
Zinemak rol femenino estereotipatuekin behin baino gehiagotan jokatu du, hala nola emakume gaiztoa, objektu sexuala, bere funtzio soziala betetzen duena, heroina edo bere printze urdina bilatzen duena, baina egiaz, patriarkatu klasikoak zuzendutako estereotipoetatik kanpo, zinemaren historian zehar estereotipoekin ere hautsi da, kritikatuz, erakutsiz edo besterik gabe hautsiz.
Estereotipoetatik kanpo beste ikuspegi eta pentsaerak sustatzen dituzten filmekin jarraituz, oraingoan Agnes Vardák zuzendutako eta Corinne Marchand protagonista duen Cléo de 5 a 7 filma proiektatuko da. Berau, Agnes Vardàren, Europako zinema feministaren aitzindariaren, bigarren lana izan zen.
Nouvelle Vague mugimenduko film klasiko honek bizitzaz gainezka dagoen Paris hiria erakusten du Cleopatraren, emakume abeslari baten, ikuspegitik.
AULA / GELA
Mujer y cine IV
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes será la cuarta en torno a la Mujer y en el Cine.
Fuera de los estereotipos clásicos de papeles femeninos regidos por el patriarcado tradicional como la mujer malvada, la objeto sexual, la que cumple su función social, la heroína o quien busca su príncipe azul, en la historia del cine también encontramos películas que se han desmarcado de éstos roles, o bien criticándolos, o mostrándolos o simplemente rompiendo con ellos.
Continuando con la serie de películas que estimulan otra visión y forma de pensar fuera de los estereotipos, esta vez se proyectará la película Cléo de 5 a 7 dirigida por Agnes Vardá y protagonizada por Corinne Marchand. Fue el segundo trabajo de Agnes Vardà, pionera del cine feminista en Europa.
Se trata de un clásico enmarcado en la Nouvelle Vague que muestra un París rebosante de vida a través de los ojos de una cantante, Cleopatra.
Maiatzak
31
Mayo
2024
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Iñaki Marcaida
Hitzaldia / Solasaldia
"Tras el cristal"
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, Iñaki Marcaida, Photomuseumean ikusgai dagoen “Kristalaren atzean” aldi-baterako erakusketaren egilea izango dugu hizlari ostiral honetako saioan.
Iñaki Marcaida Industri Ingeniari Doktorea da, eta, argazkigintzarekiko interesa 1965ean agertu zuen lehen aldiz. Argazki Artearen Nazioarteko Federazioaren Artista tituluduna (AFIAP, 1977), berrehun sari baino gehiago jaso ditu.
Hainbat taldekako eta bakarkako erakusketa egin ditu Polonia, Errusia, Belgika, Iruña, Bermeo, Eibar, Lérida, Igualada edota Guadalajaran. Aipatzekoa 2017an Photomuseumen eginiko “Analogikotik digitalera” atzera begirako erakusketa.
Bere lana zenbait liburutan agertzen da: Iñaki Marcaida 1970-1980; 100 Vascos Internacionales - La Gran Enciclopedia Vasca; Muestra de fotógrafos vascos; Euskal Argazkilariak: 150 urte geroago; Primeras fotos e ilustraciones de Bermeo (1520-1910) eta Iñaki Marcaide-Del analógico al digital; Tras el Cristal.
Era berean, “Kristalaren atzean” erakusketaren katalogoa aurkeztuko da.
AULA / GELA
Iñaki Marcaida
Charla / Coloquio
"Tras el cristal"
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural, promovido por el Photomuseum y patrocinado por el ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes correrá a cargo de Iñaki Marcaida, autor de la exposición temporal “Tras el Cristal”.
Iñaki Marcaida es Doctor Ingeniero Industrial y se interesó por la fotografía por primera vez en 1965. Artista titulado de la Federación Internacional de Arte Fotográfico (AFIAP, 1977), ha recibido más de doscientos premios.
Ha realizado exposiciones colectivas e individuales en Polonia, Rusia, Bélgica, Pamplona, Bermeo, Eibar, Lérida, Igualada o Guadalajara. A destacar la exposición retrospectiva “De lo analógico a lo digital" realizada en 2017 en el Photomuseum.
Su obra aparece en varios libros: Iñaki Marcaida 1970-1980; 100 Vascos Internacionales - La Gran Enciclopedia Vasca; Muestra de fotógrafos vascos; Euskal Argazkariak: 150 años después; Primeras fotos e ilustraciones de Bermeo (1520-1910); Iñaki Marcaide-Del analógico al digital y Tras el cristal.
Asimismo, se presentará el catálogo de la exposición "Tras el cristal".
Urtarrilak
07
Enero
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Aleksey Balabanov
Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Alekséi Balabanov Errusiako zinema zuzendariari buruzkoa izango da.
Alekséi Balabanov 1959an jaio zen Sverdlovsken (SESB), eta Atzerriko Hizkuntzen Fakultatean eta Moskuko zinema-zuzendaritzako ikastaroetan graduatu zen. Dokumentalean ondu ondoren, Balabanov San Petersburgora joan zen bizitzera, eta laster Errusian oso ezaguna egin zen fikzioan hasi zen, “Anaia” (1997) filmaren arrakastatik eta “Anaia-2” (2000) sekuelatik abiatuta, thriller kriminaleko bere sarrerak.
Hala ere, bien artean filmatu zuen Balabanovek neurri batean bere zinemaren etorkizuna markatuko zuen film fin asaldagarria; “Of Freaks and Men” (1998), XX. mendeari aurre egiten zion errusiar burgesiari egindako sepiara biratutatko dastatze onirikoa. Ausardiak eta benetakoaren eta alegorikoaren arteko zinbreak bere filmik onenen zigilua osatuko dute, hala nola “Cargo 200” (2007), SESBeko azken egunei buruzko satira beltz bat, zeinaren ondoren Errusiako Tarantino jotzen den.
AULA / GELA
Aleksey Balabanov
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al director de cine ruso, Alekséi Balabanov.
Nacido en 1959 en Sverdlovsk, URRS, Alekséi Balabánov se graduó en la Facultad de Lenguas Extranjeras y en cursos de dirección de cine en Moscú. Tras curtirse en el documental, Balabanov se mudó a San Petersburgo e inició una carrera en el campo de la ficción que pronto lo hizo muy popular en Rusia, a partir del éxito de “Hermano” (1997) y su secuela, “Hermano-2” (2000).
No obstante, justo entre ambas, Balabanov rodó la delicada y turbadora película que en cierta medida marcaría el futuro de su cine; hablamos de “Of Freaks and Men” (1998), cata onírica y virada al sepia sobre la burguesía rusa que encaraba el siglo XX. El atrevimiento y ese cimbreo entre lo real y lo alegórico constituirán el sello de sus mejores films, como “Cargo 200” (2007), una sátira negra sobre los últimos días de la URSS, tras el cual se le considera el Tarantino ruso.
Abenduak
23
Diciembre
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Jean Renoir
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Jean Renoir zinemagile frantziarrari buruzkoa izango da.
Jean Renoir (1894-1979) zinema zuzendari, gidoilari eta aktore frantziarra izan zen. Pierre-Auguste Renoir margolari inpresionista ospetsuaren bigarren semea zen.
Bere filmak, bere benetako dimentsioan ulertu gabeak hamarkadetan zehar, aspalditik ikusten dira funtsezko lan gisa 1930 eta 1950 bitartean Frantziako zinemaren historian, Frantzian Nouvelle vague hasi aurretik. François Truffauten zinemagilearengan izan zuen eragina, besteak beste, bereziki nabarmena da.
Jean Renoir bake mezu bat sustatzen saiatu zen La grande illusion (1937) lanarekin. La bete humaine (1938) lanean, garai hartako konpromiso sozialak pantailan jartzen saiatzen da. Bere maisulanean, La règle du jeu (1939) izenekoan, balio humanisten gainbehera aurreikusten du, eta Frantziako gizartearen ohiturei buruzko inolako begirunerik gabeko koadro bat marrazten du.
Gerra ostean Estatu Batuetan ibili ondoren, Europara itzuli zen, eta telebistarako hainbat film zuzendu zituen. Nabarmentzekoa da Renoir beraren gidoiarekin, zuzendaritzarekin eta aurkezpenarekin egindako bere azken lana, Le petit théâtre de Jean Renoir.
ZORIONAK ETA URTE BERRION¡¡
AULA / GELA
Jean Renoir
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se centrará en el cineasta francés, Jean Renoir.
Jean Renoir (1894-1979) fue un director de cine, guionista y actor francés. Era el segundo hijo del famoso pintor impresionista Pierre-Auguste Renoir.
Sus películas, durante décadas incomprendidas en su verdadera dimensión, se ven desde hace tiempo ya como obras clave dentro del desarrollo de la historia del cine francés entre 1930 y 1950, antes de que se iniciara en Francia la Nouvelle vague. La influencia sobre el cine de François Truffault, entre otros, es especialmente notable.
Jean Renoir trató de promover un mensaje de paz con La gran ilusión (1937). En La bestia humana (1939), trata de poner ante la pantalla los compromisos sociales de la época. En su obra maestra, La regla del juego (1939), prevé el desmoronamiento de los valores humanistas y traza un cuadro sin ninguna condescendencia sobre las costumbres de la sociedad francesa.
Tras su periplo estadounidense tras la guerra, volvió a Europa donde dirigió varias películas para la televisión, destaca su última obra con guion, dirección y presentación del propio Renoir. Le petit théâtre de Jean Renoir.
FELIZ NAVIDAD Y PROSPERO AÑO NUEVO
Urtarrilak
14
Enero
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Sidney Poitier
Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Sidney Poitier aktoreari buruzkoa izango da.
Sidney Poitier aktore, zinema-zuzendari, idazle eta diplomatiko estatubatuarra izan zen.
Ezaguna egiten hasi zen Estatu Batuetako antzezlanetan egindako interpretazioengatik, non arraza estereotipoei aurre egiten zien. Horrela, sinesgarritasun handia eman zien aktore beltzei mendebaldeko munduan.
1963an, Lillies of the field filmean egindako lanagatik gizonezko aktore onenaren Oscar saria irabazi zuen lehen afroamerikarra izan zen. 1965ean The Bedford Incident film antibelizistan parte hartu zuen Richard Widmarkekin batera. 1967an hiru film egin zituen: to Sir, With Love, In the heat of the night, eta Guess who’s coming tonight. Uptown Saturday Night, Let 's Do It Again (Bill Cosby lagunarekin) eta Stir crazy (Richard Pryor eta Gene Wilder protagonista) filmak ere zuzendu zituen.
2002an, 38 urte geroago, Hollywoodeko Arte eta Zientzia Zinematografikoen Akademiak Poitier aukeratu zuen Ohorezko Oscarra jasotzeko. Urtarrilaren 6an hil da 94 urte zituela.
AULA / GELA
Sidney Poitier
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes estará dedicada al actor de cine Sidney Poitier.
Sidney Poitier fue un actor, director de cine, escritor y diplomático estadounidense. Empezó a ser conocido por sus interpretaciones en obras de teatro estadounidenses, en las cuales desafiaba los estereotipos raciales. De esta manera dio una gran credibilidad a los actores negros en el mundo occidental.
En 1963, consiguió ser el primer actor afroamericano en ganar el Óscar al mejor actor por su interpretación en Los lirios del valle. En 1965 participó en la película antibelicista The Bedford Incident junto a Richard Widmark. En 1967 protagonizó tres películas: To Sir, With Love, En el calor de la noche y Adivina quién viene a cenar esta noche. También dirigió películas como Sucedió un sábado, Let's Do it Again (con su amigo Bill Crosby), y Locos de remate (protagonizada por Richard Pryor y Gene Wilder).
En 2002, 38 años después de recibir el Óscar al mejor actor, Poitier fue elegido por la Academia de las Artes y las Ciencias Cinematrográficas de Hollywood para recibir el Óscar Honorifico. Falleció el 6 de enero a los 94 años.