• A

Aleksey Balabanov

Urtarrilak

07

Enero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Aleksey Balabanov

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Alekséi Balabanov Errusiako zinema zuzendariari buruzkoa izango da.

 

Alekséi Balabanov 1959an jaio zen Sverdlovsken (SESB), eta Atzerriko Hizkuntzen Fakultatean eta Moskuko zinema-zuzendaritzako ikastaroetan graduatu zen. Dokumentalean ondu ondoren, Balabanov San Petersburgora joan zen bizitzera, eta laster Errusian oso ezaguna egin zen fikzioan hasi zen, “Anaia” (1997) filmaren arrakastatik eta “Anaia-2” (2000) sekuelatik abiatuta, thriller kriminaleko bere sarrerak.

Hala ere, bien artean filmatu zuen Balabanovek neurri batean bere zinemaren etorkizuna markatuko zuen film fin asaldagarria; “Of Freaks and Men” (1998), XX. mendeari aurre egiten zion errusiar burgesiari egindako sepiara biratutatko dastatze onirikoa. Ausardiak eta benetakoaren eta alegorikoaren arteko zinbreak bere filmik onenen zigilua osatuko dute, hala nola “Cargo 200” (2007), SESBeko azken egunei buruzko satira beltz bat, zeinaren ondoren Errusiako Tarantino jotzen den.

 

AULA / GELA 

Aleksey Balabanov

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al director de cine ruso, Alekséi Balabanov.

Nacido en 1959 en Sverdlovsk, URRS, Alekséi Balabánov se graduó en la Facultad de Lenguas Extranjeras y en cursos de dirección de cine en Moscú. Tras curtirse en el documental, Balabanov se mudó a San Petersburgo e inició una carrera en el campo de la ficción que pronto lo hizo muy popular en Rusia, a partir del éxito de “Hermano” (1997) y su secuela, “Hermano-2” (2000). 

No obstante, justo entre ambas, Balabanov rodó la delicada y turbadora película que en cierta medida marcaría el futuro de su cine; hablamos de “Of Freaks and Men” (1998), cata onírica y virada al sepia sobre la burguesía rusa que encaraba el siglo XX. El atrevimiento y ese cimbreo entre lo real y lo alegórico constituirán el sello de sus mejores films, como “Cargo 200” (2007),  una sátira negra sobre los últimos días de la URSS,  tras el cual se le considera el Tarantino ruso.

 

Jean Renoir

Abenduak

23

Diciembre

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Jean Renoir

 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Jean Renoir zinemagile frantziarrari buruzkoa izango da.

 

Jean Renoir (1894-1979) zinema zuzendari, gidoilari eta aktore frantziarra izan zen. Pierre-Auguste Renoir margolari inpresionista ospetsuaren bigarren semea zen.


Bere filmak, bere benetako dimentsioan ulertu gabeak hamarkadetan zehar, aspalditik ikusten dira funtsezko lan gisa 1930 eta 1950 bitartean Frantziako zinemaren historian, Frantzian Nouvelle vague hasi aurretik. François Truffauten zinemagilearengan izan zuen eragina, besteak beste, bereziki nabarmena da.


Jean Renoir bake mezu bat sustatzen saiatu zen La grande  illusion (1937) lanarekin. La bete humaine (1938) lanean, garai hartako konpromiso sozialak pantailan jartzen saiatzen da. Bere maisulanean, La règle du jeu  (1939) izenekoan, balio humanisten gainbehera aurreikusten du, eta Frantziako gizartearen ohiturei buruzko inolako begirunerik gabeko koadro bat marrazten du.
Gerra ostean Estatu Batuetan ibili ondoren, Europara itzuli zen, eta telebistarako hainbat film zuzendu zituen. Nabarmentzekoa da Renoir beraren gidoiarekin, zuzendaritzarekin eta aurkezpenarekin egindako bere azken lana, Le petit théâtre de Jean Renoir.

 

 

ZORIONAK ETA URTE BERRION¡¡

 

 

AULA / GELA 

Jean Renoir

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se centrará en el cineasta francés, Jean Renoir.

 

Jean Renoir  (1894-1979) fue un director de cine, guionista y actor francés. Era el segundo hijo del famoso pintor impresionista Pierre-Auguste Renoir.

Sus películas, durante décadas incomprendidas en su verdadera dimensión, se ven desde hace tiempo ya como obras clave dentro del desarrollo de la historia del cine francés entre 1930 y 1950, antes de que se iniciara en Francia la Nouvelle vague. La influencia sobre el cine de François Truffault, entre otros, es especialmente notable.

Jean Renoir trató de promover un mensaje de paz con La gran ilusión (1937). En La bestia humana (1939), trata de poner ante la pantalla los compromisos sociales de la época. En su obra maestra, La regla del juego (1939), prevé el desmoronamiento de los valores humanistas y traza un cuadro sin ninguna condescendencia sobre las costumbres de la sociedad francesa.

Tras su periplo estadounidense tras la guerra, volvió a Europa donde dirigió varias películas para la televisión, destaca su última obra con guion, dirección y presentación del propio Renoir. Le petit théâtre de Jean Renoir.

FELIZ NAVIDAD Y PROSPERO AÑO NUEVO

Sidney Poitier

Urtarrilak

14

Enero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Sidney Poitier

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Sidney Poitier aktoreari buruzkoa izango da. 

Sidney Poitier aktore, zinema-zuzendari, idazle eta diplomatiko estatubatuarra izan zen.

Ezaguna egiten hasi zen Estatu Batuetako antzezlanetan egindako interpretazioengatik, non arraza estereotipoei aurre egiten zien. Horrela, sinesgarritasun handia eman zien aktore beltzei mendebaldeko munduan.

1963an, Lillies of the field filmean egindako lanagatik gizonezko aktore onenaren Oscar saria irabazi zuen lehen afroamerikarra izan zen. 1965ean The Bedford Incident film antibelizistan parte hartu zuen Richard Widmarkekin batera. 1967an hiru film egin zituen: to Sir, With Love, In the heat of the night, eta Guess who’s coming tonight. Uptown Saturday Night, Let 's Do It Again (Bill Cosby lagunarekin) eta Stir crazy (Richard Pryor eta Gene Wilder protagonista) filmak ere zuzendu zituen.

2002an, 38 urte geroago, Hollywoodeko Arte eta Zientzia Zinematografikoen Akademiak Poitier aukeratu zuen Ohorezko Oscarra jasotzeko. Urtarrilaren 6an hil da 94 urte zituela.

 

 

AULA / GELA 

Sidney Poitier

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes estará dedicada al actor de cine Sidney Poitier.

Sidney Poitier fue un actor, director de cine, escritor y diplomático estadounidense.  Empezó a ser conocido por sus interpretaciones en obras de teatro estadounidenses, en las cuales desafiaba los estereotipos raciales. De esta manera dio una gran credibilidad a los actores negros en el mundo occidental. 

En 1963, consiguió ser el primer actor afroamericano en ganar el Óscar al mejor actor por su interpretación en Los lirios del valle. En 1965 participó en la película antibelicista The Bedford Incident  junto a Richard Widmark. En 1967 protagonizó tres películas: To Sir, With Love, En el calor de la noche y Adivina quién viene a cenar esta noche. También dirigió películas como Sucedió un sábado, Let's Do it Again  (con su amigo Bill Crosby), y Locos de remate (protagonizada por Richard Pryor y Gene Wilder). 

En 2002, 38 años después de recibir el Óscar al mejor actor, Poitier fue elegido por la Academia de las Artes y las Ciencias Cinematrográficas de Hollywood  para recibir el Óscar Honorifico. Falleció el 6 de enero a los 94 años.

 

Agnotologia

Urtarrilak

14

Enero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Agnotologia

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Agnotologia edo ezjakintasunaren zientziari buruzkoa izango da. 

Ezagutza zientifikoa ez da inoiz orain bezain zabala, zehatza eta partekatua izan, eta, hala ere, inoiz ez da orain bezain zalantzan egon. Jakina da industriek beren negozioari kalte egin diezaiokeen guztia ezkutatu nahi dutela. Bere estrategia ezjakintasuna sortzean datza, eta hortik dator agnotologia edo eragindako ezjakintasuna. Hau da, eztabaida publikoan, ziurgabetasuna edo zalantza zientifiko bat sortzea, edozein ekintza politiko edo zibiko atzeratzeko edo geldiarazteko.

Eztabaida politikoaren kasuan, erabateko degradaziora jotzen da, desinformazioaren erretorikaren bidez, edo eztabaida datu batzuen inguruan izan beharrean, eta datu horiek eta errealitatea aldatzeko proposamenen inguruan bideratzen dira. 

 

 

AULA / GELA 

Agnotología

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes estará dedicada a la Agnotología, o la ciencia de la ignorancia.

Nunca el conocimiento científico ha sido tan vasto, detallado y compartido, y sin embargo nunca ha estado tan cuestionado como ahora. Es bien sabido que las industrias tienen interés en ocultar todo lo que pueda perjudicar su negocio. Su estrategia se basa en fabricar ignorancia, de allí surge la agnotología o el estudio de la ignorancia inducida, en sembrar la incertidumbre en el debate público, y en generar una duda científica que permita retrasar o paralizar cualquier acción política o cívica.

En el caso del debate político se recurre a su absoluta degradación por medio de la retórica de la desinformación o hacer que el debate gire no en torno a unos datos, sino en torno a propuestas para cambiar esos datos y la realidad. 

 

Zinema Japoniarrara I / Cine Japonés I

Urtarrilak

28

Enero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Zinema Japoniarra I

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan,  ostiral honetako emanaldia Akira Kurosawa zinema-zuzendariari eskainiko saio, zinema japoniarrari ziklokoaren baitan.

Akira Kurosawa egile entzutetsu eta ospetsua izan zen, dudarik gabe Japoniako zinema zuzendarien artean ezagunena. Osakako merkatari familia aberats bateko zazpi anai-arrebetatik gazteena zen. Txiki-txikitatik kultur giroan mugitu zen, pinturaren munduarekiko interes berezia agertuz. 

Bere filmografian, Zazpi samuraiak (1954), Joyimbo (1961), Ran (1985) eta Roshomon (1950) filmak nabarmentzen dira. Bere ibilbidean sari asko jaso zituen, esaterako, Berlin, Venezia, Cannes edo Moskuko zinemaldi nagusietan saritua izan zen, eta hainbat BAFTA eta Oscar irabazi zituen. Gainera, 1990ean Ohorezko Oscarra eman zioten.

 

AULA / GELA 

Cine Japonés I

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes, la primera sobre el cine japonés, estará dedicada al director Akira Kurosawa.

Akira Kurosawa fue un prestigioso y reconocido autor, sin duda el más conocido de los directores de cine japoneses. Era el menor de siete hermanos de una rica familia de comerciantes de Osaka. Desde muy pequeño se movió en un ambiente cultural, mostrando especial interés por el mundo de la pintura.

En su trayectoria destacan películas como Los siete samurais (1954), Joyimbo (1961), Ran (1985) y Roshomon. A lo largo de su carrera fue premiado en los principales festivales, tales como Berlín, Venecia, Cannes o Moscú, y fue galardonado con varios premios BAFTA y cuatro Oscars. Además de un Oscar Honorífico por su trayectoria en 1990.

 

Zinema Japoniarrara II / Cine Japonés II

Otsailak

11

Febrero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Zinema Japoniarra II

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan,  ostiral honetako emanaldia Yasujiro Ozu zinema-zuzendariari eskainiko saio, zinema japoniarrari buruzko ziklokoko bigarren saioa izango da.

Yasujiro Ozuk eragin handia izan zuen Japoniako zineman. Bere ibilbidea 1920ko hamarkadatik, zinema mutuko garaietatik, 1960ko hamarkada arte doa, azken filmak koloretan burutuz. Bere lehen lanetan genero zinematografiko konbentzionalak jorratu zituen, hala nola komedia, baina bere lan ezagunenek familiako kontuak jorratzen dituzte eta gerraosteko Japoniaren belaunaldi eta kultura-gatazkak aurkezten dituzte.

XX. mendeko zinemagile handienetakotzat hartzen da eta bere herrialdean kritika eta publiko arrakasta itzela izan zuen. Nazioarteko kritikak bere filmografiari egindako errekonozimendua urteen poderioz iritsi zitzaion. Zuzendari original eta eragingarria, bere ibilbidea hiru etapetan banatu zen: garai mutua, gerra eta heldutasuna. Azken etapan Tōkyō monogatari (Tokioko ipuinak) edo Sanma no aji (Sakearen zaporea) bezalako film eraginkorrak, burutu zituen,  giza naturaren ulermen sakona erakusten zuelarik.

 

AULA / GELA 

Cine Japonés II

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes, la segunda sobre el cine japonés, estará dedicada al director Yasujiro Ozu.

Yasujiro Ozu fue muy influyente como director dentro del cine japonés. Su trayectoria se desarrolló desde los años 1920, en el cine mudo, hasta sus últimas películas en color en los años 1960. En sus primeros trabajos abordó géneros cinematográficos convencionales, como la comedia, pero sus obras más conocidas tratan de asuntos familiares y presentan los conflictos generacionales y culturales característicos del Japón de posguerra.  

Es ampliamente considerado uno de los mayores cineastas del siglo XX ​ y gozó en vida de bastante éxito de crítica y público en su país. El reconocimiento de la crítica internacional a su filmografía le llegó con el paso de los años. Catalogado como un director original e influyente,  su carrera como director se dividió en tres etapas, su época muda, la guerra y la madurez con películas tan influyentes como Tōkyō monogatari (Cuentos de Tokio) o su última obra maestra Sanma no aji (El sabor del sake), donde Ozu mostraba una profunda comprensión de la naturaleza humana.

 

Leopoldo Zugaza

 

 ESKERRIK ASKO LEOPOLDO

GOIAN BEGO

 

 MUCHAS GRACIAS LEOPOLDO

DESCANSA EN PAZ

Zinema Japoniarrara III / Cine Japonés III

Martxoak

11

Marzo

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Zinema Japoniarra III

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia Hayao Miyazaki animaziozko zinema zuzendariari eskainiko zaio, Zinema Japoniarra zikloaren barruan. 

Hayao Miyazaki zinema zuzendaria, animatzailea, ilustratzailea, mangaka, japoniar anime ekoizlea eta enpresaria da. Nazioarte mailan oso ezaguna bere ibilbide luzeari esker.

Bere filmek gizateriak naturarekin duen harremanaz, teknologiaz eta etika bakezalea mantentzeko zailtasunaz hitz egiten dute. Gehienetan, neskatoak eta emakume gazte indartsu eta independenteak dira protagonistak.

Walt Disney, Steven Spielberg edo Orson Wellesekin konparatu izan dute. Bere animaziozko film ezagunenen artean aipatzekoak dira: Chihiroren bidaia (2001), Mononoke printsesa (1999) eta Kaze Tachinu (2013).

 

AULA / GELA 

Cine Japonés III

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al director de cine de animación Hayao Miyazaki, dentro del ciclo de cine japonés.

Hayao Miyazaki es un director de cine de animación, animador, ilustrador, mangaka, productor  de anime japonés y empresario de renombre internacional gracias a su larga carrera.

Sus películas hablan de la relación de la humanidad con la naturaleza, la tecnología y la dificultad de mantener una ética pacifista. Las protagonistas normalmente son niñas y mujeres jóvenes fuertes e independientes.

Ha sido comparado con Walt Disney, Steven Spielberg u Orson Welles. Entre sus películas de animación destacan: El viaje de Chihiro (2001), La princesa Mononoke (1999 y Kaze Tachinu (2013).

 

Estitxu Ortolaiz "Axalian"

Otsailak

18

Febrero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Axalian

Estitxu Ortolaiz-en eskutik Euskaraz.

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, Estitxu Ortolaiz, Photomuseumen otsailaren 27ra arte ikusgai dagoen aldi baterako erakusketaren egilea, izango da hizlari ostiral honetako saioan. 

Hondarribiko argazkilariak “Axalian” bere argazki-proiektuaz hitz egingo digu. Berau itsasoari, arrantzari eta bere familiari egindako omenaldia da. Izan ere, azken urteotan, Ortolaizek Hondarribiko lehen sektoreko lan nagusiak erakusten dituen trilogia bat egin du. Galtzen ari diren eta merezi duten balioa eta aintzatespena eman behar zaien lanbideei buruzkoa, alegia.

Egilearen lana publizitate, erretratu, barne diseinua, industria eta ekitaldien erreportaian oinarritzen da. Ikasketak Madrilgo CEV eskolan egin zituen eta bi urtez Otzarreta Komunikazio Grafikoan lanean aritu ondoren, duela 20 urte baino gehiagotik, bakarkako lanean dabil. Enkargu profesionalak eta lan pertsonalak uztartzen ditu. Profesional nekaezina, inguratzen gaituen munduaren ikuspegia ematen saiatzen da bere bigarren azala den kamera baten optikaren bidez.

 

AULA / GELA 

Axalian

Charla-Coloquio a cargo de Estitxu Ortolaiz en Euskara.

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes correrá a cargo de Estitxu Ortolaiz, autora de la exposición temporal que se muestra en el Photomuseum hasta el 27 de febrero. 

La fotógrafa de Hondarribia nos hablará de su proyecto fotográfico “Axalian”, un homenaje al mar, a la pesca y a su familia. En los últimos años, Ortolaiz ha llevado a cabo una trilogía que retrata los principales trabajos del sector primario de Hondarribia. Profesiones que se están perdiendo y a las que hay que dar el valor y reconocimiento que se merecen.

La carrera profesional de Ortolaiz se centra en la fotografía de publicidad, retratos, interiorismo, industrial y eventos. Realizó sus estudios de fotografía en la Escuela CEV de Madrid y después de trabajar durante 2 años en Comunicación Gráfica Otzarreta, lleva más de 20 trabajando de manera independiente. Compagina encargos profesionales con trabajos personales. Inquieta y profesional incansable, intenta aportar la visión del mundo que nos rodea a través de la óptica de una cámara que es su segunda piel.

 

Gordon Parks

Otsailak

04

Febrero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Gordon Parks

 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Gordon Parks argazkilari, musikari, idazle eta zinema zuzendariari eskainiko zaio.

Kansasko txirotasunetik, beltza izateagatik, Beverly Hills-era bizitzera eta Rolls-Royce bat gidatzera, bere bizitza maitagarrien ipuin bat izan liteke, baina ez dago hori baino gauza urrunagorik. Farm Security Administration-en eta Life aldizkarian lehen argazkilari beltza izan zen, baita Vogue eta Glamour-entzat modako argazkiak egin zituen lehen afro-amerikarra ere.

Bizitza osoan borrokatu behar izan zuen arrazakeriaren, diskriminazioaren eta tratu txarren aurka. Bizitza osorako atezaina edo zerbitzaria izan zitekeen, bere bigarren hezkuntzako irakasleak kondenatzen zuen bezala, baina bere bizitza desberdina izango zela erabaki zuen, beltza eta pobrea izateak ez zuela zigorra izan behar. Bizitza osoan eskubide berdintasunaren alde borrokatu zen Estatu Batuetan, dozena bat liburu idatzi zituen, sinfoniak eta kontzertuak konposatu zituen, filmak zuzendu eta zinema genero oso bat sortu zuen, historiako argazki gogoangarrienetako batzuk egin zituen. 

 

AULA / GELA 

Gordon Parks

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes, estará dedicada al fotógrafo, músico, escritor y director de cine Gordon Parks.

De la pobreza segregada en Kansas por ser negro, a vivir en Beverly Hills y conducir un Rolls-Royce, su vida podría sonar a un cuento de hadas, pero no hay nada más lejano que eso. Fue el primer fotógrafo negro en la Farm Security Administration y en la revista Life, también el primer afro-americano en hacer fotografías de moda para Vogue y Glamour.

Tuvo que luchar toda su vida contra el racismo, la discriminación y los malos tratos. Pudo haber sido toda la vida un portero o un camarero, como le condenaba su maestra de secundaria, pero decidió que su vida sería diferente, que ser negro y pobre no debía ser una condena. Luchó toda su vida por la igualdad de los derechos en Estados Unidos, escribió una docena de libros, compuso sinfonías y conciertos; dirigió películas y creó todo un género cinematográfico; hizo algunas de las fotografías más memorables de la historia y recibió numerosos reconocimientos. 

 

 

 

Página 11 de 31