• A

Argazkigintzaren Maisuak II / Genios de la Fotografía II

Azaroak

06

Noviembre

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

Argazkigintzaren Maisuak II

 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura difusiorako Gela/Aula programaren barruan, ostiraleko saioan "Argazkigintzaren maisuak" izeneko dokumental sailaren bigarren atala proiektatuko da.

Berau, Tim Kirbyk 2007an egindako dokumental sail zirraragarria da eta jatorrizko edizioan 6 kapitulu ditu. Lan horretan argazkigintzaren hastapenetatik (XIX. mendeko kamera ilunaren garaitik) azken aurrerapen teknologikoetara arteko ibilbidea jorratzen du. Gainera, argazkigintzaren benetako arte-harribitxiak ikus ditzakegu, eta nazioarteko figura garrantzitsuen lekukotasuna ikusiko dugu.

Bigarren atala honen izenburua “Behin-betiko artea?” da  eta II. Mundu Gerran zehar eta ondorengo urteetan argazkilaritza propaganda egiteko ezinbesteko tresna bihurtu zela azaltzen da. Prozesu mekanikotzat hartzen zen, eta, beraz, gertatzen ari zenarekiko leiala eta objektiboa. Jendea konturatu zenean errealitatea nola islatzen zuen, argazkigintza arinki erabiltzeari utzi eta komunikabide mota bihurtu zen.

***

AULA / GELA  

Genios de la Fotografía II

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se proyectará al primer capítulo de la serie “Los genios de la fotografía”.

Se trata de una apasionante serie documental realizada por Tim Kirby en 2007 que consta de 6 capítulos. Una obra en la que se hace un recorrido desde los orígenes de la fotografía (sus comienzos en el siglo XIX con la cámara oscura) hasta llegar a los últimos avances tecnológicos. Además, podremos contemplar auténticas joyas de arte de la fotografía y veremos el testimonio de algunas de las figuras más relevantes de carácter internacional.

Este capítulo,  titulado  ¿Arte definitivo?; Trata de explicar cómo la fotografía se convirtió durante y después de la II Guerra Mundial en un instrumento imprescindible para la realización de propaganda. Era vista como un proceso mecánico y por lo tanto fiel y objetivo a lo que acontecía. Cuando la gente se dio cuenta de la forma en cómo reflejaba la realidad, la fotografía dejo de utilizarse a la ligera y se convirtió en un medio de comunicación. 

 

 

Argazkigintzaren Maisuak III / Genios de la Fotografía III

Azaroak

13

Noviembre

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

Argazkigintzaren Maisuak III

 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura difusiorako Gela/Aula programaren barruan, ostiraleko saioan "Argazkigintzaren maisuak" izeneko dokumental sailaren hirugarren atala proiektatuko da.

Berau, Tim Kirbyk 2007an egindako dokumental sail zirraragarria da eta jatorrizko edizioan 6 kapitulu ditu. Lan horretan argazkigintzaren hastapenetatik (XIX. mendeko kamera ilunaren garaitik) azken aurrerapen teknologikoetara arteko ibilbidea jorratzen du. Gainera, argazkigintzaren benetako arte-harribitxiak ikus ditzakegu, eta nazioarteko figura garrantzitsuen lekukotasuna ikusiko dugu.

Hirugarren atal honen izenburua "Leku egokian, ordu egokian?" une erabakigarriari eta gerrako argazkilaritzari burukoa da. Foto-kazetaritzaren hasierako garaiak dira, Henri Cartier Bressonen eskutik. Gainera, argazki baten enkoadraketaren eta konposizioaren gararrantzia azaltzen da. 

***

AULA / GELA  

Genios de la Fotografía III

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se proyectará al tercer capítulo de la serie “Los genios de la fotografía”.

Se trata de una apasionante serie documental realizada por Tim Kirby en 2007 que consta de 6 capítulos. Una obra en la que se hace un recorrido desde los orígenes de la fotografía (sus comienzos en el siglo XIX con la cámara oscura) hasta llegar a los últimos avances tecnológicos. Además, podremos contemplar auténticas joyas de arte de la fotografía y veremos el testimonio de algunas de las figuras más relevantes de carácter internacional.

Este tercer capítulo, titulado ?En el lugar correcto, a la hora adecuada?; trata sobre el instanste decisivo y la fotografía de guerra. Son los inicios del fotoperiodismo, de la mano de henry Cartier-Bresson. Además, se explica la importancia del encuadre y la composición de una fotografía. 

 

Argazkigintzaren Maisuak IV / Genios de la Fotografía IV

Azaroak

20

Noviembre

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

Argazkigintzaren Maisuak IV

 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura difusiorako Gela/Aula programaren barruan, ostiraleko saioan "Argazkigintzaren maisuak" izeneko dokumental sailaren laugarren atala proiektatuko da.

Berau, Tim Kirbyk 2007an egindako dokumental sail zirraragarria da eta jatorrizko edizioan 6 kapitulu ditu. Lan horretan argazkigintzaren hastapenetatik (XIX. mendeko kamera ilunaren garaitik) azken aurrerapen teknologikoetara arteko ibilbidea jorratzen du. Gainera, argazkigintzaren benetako arte-harribitxiak ikus ditzakegu, eta nazioarteko figura garrantzitsuen lekukotasuna ikusiko dugu.

Laugarren kapitulu honek paperezko filmak du izenburua; argazkigintza, bidaia eta liburuak jorratzen ditu. Bertan Robert Francken "Ameriikarrak" eta William Kleinen "New York" aipatzen dira.

***

AULA / GELA  

Genios de la Fotografía IV

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se proyectará el cuarto capítulo de la serie “Los genios de la fotografía”.

Se trata de una apasionante serie documental realizada por Tim Kirby en 2007 que consta de 6 capítulos. Una obra en la que se hace un recorrido desde los orígenes de la fotografía (sus comienzos en el siglo XIX con la cámara oscura) hasta llegar a los últimos avances tecnológicos. Además, podremos contemplar auténticas joyas de arte de la fotografía y veremos el testimonio de algunas de las figuras más relevantes de carácter internacional.

En este cuarto capítulo, titulado películas de papel; Trata sobre la fotografía, el viaje y los libros. En él se habla de los "Los americanos" de Robert Franck y "New York" de William klein.

 

Argazkigintzaren Maisuak V / Genios de la Fotografía V

Azaroak

27

Noviembre

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

Argazkigintzaren Maisuak V

 Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura difusiorako Gela/Aula programaren barruan, ostiraleko saioan "Argazkigintzaren maisuak" izeneko dokumental sailaren bostgarren atala proiektatuko da.

 Berau, Tim Kirbyk 2007an egindako dokumental sail zirraragarria da eta jatorrizko edizioan 6 kapitulu ditu. Lan horretan argazkigintzaren hastapenetatik (XIX. mendeko kamera ilunaren garaitik) azken aurrerapen teknologikoetara arteko ibilbidea jorratzen du. Gainera, argazkigintzaren benetako arte-harribitxiak ikus ditzakegu, eta nazioarteko figura garrantzitsuen lekukotasuna ikusiko dugu.

 Bostgarren kapitulu honek “We are family”,  du izenburua; argazkigintza bizitza pribatuen testigantza bezala jorratzen du. Argazkiak kalea eta errepidea konkistatu ondoren, argazkilariek azken mugara hurbildu ziren, nia eta bizitza pribatura. 

 

AULA / GELA  

Genios de la Fotografía V

 Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se proyectará el quinto capítulo de la serie “Los genios de la fotografía”.

 Se trata de una apasionante serie documental realizada por Tim Kirby en 2007 que consta de 6 capítulos. Una obra en la que se hace un recorrido desde los orígenes de la fotografía (sus comienzos en el siglo XIX con la cámara oscura) hasta llegar a los últimos avances tecnológicos. Además, podremos contemplar auténticas joyas de arte de la fotografía y veremos el testimonio de algunas de las figuras más relevantes de carácter internacional.

 

 Este quinto capítulo, titulado “We are family”, trata sobre la fotografía, como testigo de las vidas privadas. Una vez que la fotografía había conquistado la calle y la carretera, los fotógrafos se acercaron a la última frontera, el yo y la vida privada.

 

 

Argazkigintzaren Maisuak VI / Genios de la Fotografía VI

Abenduak

04

Azaroak

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

Argazkigintzaren Maisuak VI

 Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura difusiorako Gela/Aula programaren barruan, ostiraleko saioan "Argazkigintzaren maisuak" izeneko dokumental sailaren seigarren eta azken atala proiektatuko da.

 Berau, Tim Kirbyk 2007an egindako dokumental sail zirraragarria da eta jatorrizko edizioan 6 kapitulu ditu. Lan horretan argazkigintzaren hastapenetatik (XIX. mendeko kamera ilunaren garaitik) azken aurrerapen teknologikoetara arteko ibilbidea jorratzen du. Gainera, argazkigintzaren benetako arte-harribitxiak ikus ditzakegu, eta nazioarteko figura garrantzitsuen lekukotasuna ikusiko dugu.

 Seigarren eta azken kapitulu honek “Epaiketa instantaneoak”  du izenburua; Gaur egungo agazkigintzan hainbat modu, formatu, teknika, neurri eta kontzeptu desberdinak aurki ditzakegu. Urte bakar batean 80 bilioi argazki inguru ateratzen dira. Baina, zer esan nahi du argazkilari izateak gaur egun? Eta zenbat balio du argazki batek gaur egun?

 

AULA / GELA  

Genios de la Fotografía VI

 Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se proyectará el sexto y último capítulo de la serie “Los genios de la fotografía”.

 Se trata de una apasionante serie documental realizada por Tim Kirby en 2007 que consta de 6 capítulos. Una obra en la que se hace un recorrido desde los orígenes de la fotografía (sus comienzos en el siglo XIX con la cámara oscura) hasta llegar a los últimos avances tecnológicos. Además, podremos contemplar auténticas joyas de arte de la fotografía y veremos el testimonio de algunas de las figuras más relevantes de carácter internacional.

 Este sexto y último capítulo se titula “Juicios instantáneos”. Se muestra como en la fotografía de hoy en día podemos encontrar distintas maneras, formatos, técnicas, tamaños e incluso conceptos. En un solo año se sacan unos 80 billones de imágenes fotográficas. Pero, ¿Que significa ser fotógrafo hoy? ¿y cuánto vale una fotografía hoy en día?

 

Gene Gutowski

Abenduak

11

Azaroak

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

Gene Gutowski

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura difusiorako Gela/Aula programaren barruan, ostiral honetako saioa Gene Gutowski-ri eskainiko zaio.

Gene Gutowski zinema ekoizle ezaguna izan zen. Izatez poloniar jatorrikoa, gerora AEBko herritartasuna hartu zuen. Gutowski Polonia ekialdeko familia judu kultu batean jaio zen. Tamalez, oso gaztaro gogorra izan zuen. Bigarren Mundu Gerran naziek Polonia inbadutu zuten eta holokaustoan bere senideak hil ziren. Gerra ondoren, inteligentzia militar estatubatuarrean lan egin zuen Alemanian nazien ehiztari gisa, eta 1947an Estatu batuetara emigratu zuen. 

Artista eta eskultore talentuduna, moda ilustratzaile lanetan aritu zen New Yorken zinemagintzan hasi aurretik. Bizizale amorratua izan zen. Izan ere, Europan, Hollywooden eta Birjina Uharteetan bizi izan zen eta sei emazte eta maitale asko izan zituen. Bere bizipenak "With Balls and Chutzpah: A Story of Survival" liburuan kontatu zituen.

Aipatzekoa da Oscar saria irabazi zuen “El Pianista” filma ekoiztu zuela. Filmaren zuzendariarekin, Roman Polanskirekin, askotan lan egin zuen eta Polanskik elkarrizketa batean esan zuen Gutowski izan zela bere nazioarteko ibilbidearen bultzatzailea. 1963an ezatutu zuten elkar eta Catherine Deneuve aktore frantziarrak antzeztutako "Repulsion" (1965) thriller psikologikoa izan zen beraien lehen elkarlana. Ondoren etorri ziren Polansky Hollywoodera eraman zuten "Cul de sac" (1966) eta " The fearless vampire killers " (1967).

 

AULA / GELA  

Gene Gutowski

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes tratará sobre el productor de cine Polaco-Americano Gene Gutowski.

De origen polaco, sobrevivió al Holocausto y a posteriori adoptó la ciudadanía estadounidense. Hijo de una familia judía culta del este de Polonia, su juventud fue destrozada por la invasión nazi en la Segunda Guerra Mundial y la muerte de sus familiares en el Holocausto. Después de la guerra, trabajó para la inteligencia militar estadounidense como cazador de nazis en Alemania y emigró a Estados Unidos en 1947.

Artista y escultor talentoso, trabajó como ilustrador de modas en Nueva York antes de dedicarse a la producción cinematográfica. Llevó durante muchos años una vida de playboy en Europa, Hollywood y las Islas Vírgenes, durante la cual tuvo seis esposas y muchas amantes. Relató la historia en sus memorias, publicadas bajo el título de "With Balls and Chutzpah: A Story of Survival".

Produjo el filme ganador del Oscar "El pianista", dirigido por Roman Polanski. Colaboraron en muchas ocasiones y Polanski dijo en una entrevista que Gutowski fue el lanzador de su carrera internacional. Se conocieron en 1963 poco después del primer filme importante de éste, "El cuchillo bajo el agua", una producción en polaco que le ganó fama y una nominación al Oscar. La colaboración Gutowski-Polanski comenzó con la película de horror psicológico "Repulsión" (1965), estelarizada por la actriz francesa Catherine Deneuve. A esta siguieron "Cul-de-Sac" (1966) y "The Fearless Vampire Killers" (La danza de los vampiros, 1967), filmes con los que Polanski llegó a Hollywood.

 

 

 

Euskal Pertsonaiak III / Personajes vascos. Jesús Galindez

Abenduak

18

Azaroak

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 AULA / GELA  

Euskal Pertsonaiak III

Jesus Galindez

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura sustapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Jesus Galindezi buruzkoa izango da.

Galindez, legelari, zuzenbide-irakasle eta politikari ezaguna, Zuzenbidean graduatu zen Madrilen Universidad Central delakoan. Ondoren, Gerra Zibilaren etorrerak bere bizitza markatu zuen. 1937ko irailean Aragoiko frontean borrokan aritu zen Euskal Brigadan.

Dominikar Errepublikan erbesteratu ondoren, New Yorkera joan zen, eta han idazle, legelari eta Columbiako Unibertsitateko irakasle izan zen. EAJren ordezkaria ere izan zen erbesteko Eusko Jaurlaritzan.

Uste denez, espioitza lanetan aritu zen gerra hotzean eta New Yorken bahitu eta hegazkinez Dominikar Errepublikara bidali zuten. Bertan, Rafael Leonidas Trujilloren aginduz hil zuten 1956ko abuztuaren 30an, 40 urte zituelarik.

 

AULA / GELA  

 Personajes vascos III

Jesús Galindez 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes tratará sobre el jurista, profesor y político Jesús Galindez.

Se graduó en Derecho en La Universidad Central de Madrid. Posteriormente, la llegada de la Guerra Civil marcaría su vida. En septiembre de 1937 se incorporó a la Brigada Vasca que luchaba en el frente de Aragón. Tras su exilio en la República Dominicana, se trasladó a Nueva York donde ejerció como escritor, jurista y profesor de la Universidad de Columbia. También fue delegado del PNV en el Gobierno Vasco del exilio.

Se cree que fue espía durante la guerra fría y fue raptado en Nueva York y enviado a la fuerza en avión a la República Dominicana. Allí fue asesinado por orden de Rafael Leónidas Trujillo el 30 de agosto de 1956, a los 40 años.

Enmanuel Mouret

URRIAK

02

OCTUBRE

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

 Enmanuel Mouret

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Enmanuel Mouret aktore, zuzendari eta zinema gidoilariaren ingurukoa izango da.

1970ean jaio zen Marseillan eta nerabe zinemazalea izan zen. La Femis zinema eskola ospetsuan ikasi zuen. Zinemagileak, askotan, bere filmetako paper nagusia interpretatzen du gazte zintzo eta baldarrarena eginez.

2011n ordea, erronka berri bati ekin zion. Oraingoan, lehen lerroko hamabost aktoreez inguratuz, “L'art d'aimer”. filma egin zuen. Azken hamarkadan, hamar bat filmetako gidoilaria eta zuzendaria izan da. Bere lanen artean, “Mademoiselle de Joncquières" (2018), XVIII. mendeko Frantzian girotutako drama erromantikoa nabarmentzen da. 

 

AULA / GELA  

 Enmanuel Mouret

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno al actor, director y guionista de cine, Enmanuel Mouret. 

Nació el 1970 en Marsella y fue un adolescente cinéfilo. Estudió en la prestigiosa escuela de cine La Femis. El cineasta interpretaba a menudo el papel principal de sus películas haciendo de un joven sincero y torpe. 

En 2011, se lanzó un nuevo desafío, esta vez rodeándose de una quincena de actores de primera línea en la “L'art d'aimer”. En la última década, ha sido guionista y director de una decena de películas destacando “Mademoiselle de Joncquières”(“Señorita J”, 2018), un drama romántico ambientado en la Francia del siglo XVIII.

 

Ingmar Bergman

URRIAK

09

OCTUBRE

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

 Ingmar Bergman

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan,ostiral honetako saioa Ingmar Bergman suediar gidoilari eta antzerki eta zinema zuzendariari buruzkoa izango da.

Ingmar Bergman (1918-2007) XX. mendearen bigarren erdialdeko zinema zuzendari garrantzitsuenetakotzat jotzen zen, eta akademiko askoren arabera, zinemaren historiako zuzendaririk handiena.

Berrogei urte betetzear zituela, aurrekaririk gabeko ekoizpen zinematografikoa hasi zuen. 1957an, Det sjunde inseglet (Zazpigarren zigilua) eta Smultronstället (Marrubi basatiak) maisulanak zuzendu zituen.

1957 eta 1963 artean, zinemaren historiako klasiko handienetako batzuk filmatu zituen, eszenatokietarako eta irratirako antzerki-sorkuntza batzuk ekoitzi, eta telebistarako sei film zuzendu zituen. Baina alderdi artistikora mugatzeaz gain, Bergmanek emakumeekin izan zituen harreman sentimentalengatik ere gogoratuko da, besteak beste, lan egin zuen hainbat  aktoresekin. Zinemaren munduan, Ingmar Bergman pertsonaia paregabea eta imitaezina da.

 

 

AULA / GELA  

 Ingmar Bergman

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno al guionista y director de teatro y cine sueco, Ingmar Bergman.

Ingmar Bergman (1918-2007) estaba considerado uno de los directores de cine clave de la segunda mitad del siglo XX y según muchos académicos el más grande director de la historia del cine.

A punto de cumplir cuarenta años, comenzó un período de producción cinematográfica sin precedentes. El año trascendental de su carrera, fue 1957, cuando dirigió las obras maestras Det sjunde inseglet (El séptimo sello) y Smultronstället (Fresas salvajes) .

Entre 1957 y 1963, filmó algunos de los más grandes clásicos de la historia del cine, produjo varias creaciones teatrales para los escenarios y la radio, y dirigió seis películas para la televisión. Pero más allá de limitarse a la faceta artística, Bergman será recordado por las tormentosas relaciones sentimentales que mantuvo con las mujeres, entre ellas varias actrices con las que trabajó. En el mundo del cine, Ingmar Bergman es un personaje único e inimitable.

Joseph beuys

IRAILAK

18

SEPTIEMBRE

2020

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

AULA / GELA  

 Joseph Beuys

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura difusiorako Gela/Aula programaren barruan, ostiral honeteko saioa Joseph Beuys artista alemaniarrari eskainita egongo da. Artista honek hainbat baliabide eta teknikekin lan egin zuen, hala nola eskultura, performancea edo bideoa.

Joseph Beuys Krefelden jaio zen 1921ean. Gerra garaian pilotu izan zen. Ondoren eskultura ikasi zuen Düsseldorfeko Kunstakademian, non irakasle ere izan zen 1961etik 1972ra. 70eko eta 80ko hamarkadetan, mundu osoan zehar egin zituen jarduerak. Bere lanak Veneziako Bienalean, New Yorkeko Guggenheim Museumean eta Tokioko Seibu Museum of Art-en erakutsi ziren. 1979an Europako Parlamenturako Berdeen hautagai gisa aurkeztu zen. 1986ko urtarrilaren 23an hil zen Düsseldorfen.

Bere materialik gogokoenak, gantza eta feltroa izan ziren. Lehen begiratuan arbitrarioa irudi dezakeena, egia esan, ez da arbitrarioa. 1943an, bere Stuka hegazkina Krimean bota zuten. Nomada tatariar talde batek konorterik gabe aurkitu zuen, eta heriotza segurutik salbatu, zauriak animalien koipearekin igurtziz eta hotzetik feltroarekin babestuz: bere bizitza osoa markatuko zuen esperientzia, bere autobiografian kontatzen duen bezala.

Beuysek elementu mitologiko, filosofiko, mediko eta erlijiosoak hartu zituen gizarte gizatiarrago bat sortzen laguntzeko bere saiakera utopikoan. Bere marrazki, plastika, ekintza eta hitzaldi askok medikuntzari buruzko erreferentziak dituzte, hala herrikoiak nola akademikoak.

Bere azken sormen aldian, Beuysek chamanismoa ere biziki aztertu zuen, artistarentzat jatorrizko mundu bat gogorarazten duen filosofia natural bat, non izaki guztiak harmonian bizi diren. Zentzu horretan, Beuys bere garaiaren aurrerapena izan zen, chamanismoan ikuspegi mediku integral bat ikusten baitzuen, izaki osoa harmonizatzen duena: bere gorputza, bere izpiritua eta bere arima. Gerraosteko artista alemaniar ezagunenetako bat izan zen, baina baita eztabaidatuenetako bat ere: bere lanak eta ekintzak suspergarriak izan ziren.

 

AULA / GELA  

 Joseph Beuys

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicado al artista alemán Joseph Beuys que trabajó con varios medios y técnicas, como escultura, performance o video.

Joseph Beuys nació el 12 de mayo de 1921 en Krefeld. Durante la guerra fue piloto. Después estudió escultura en la Kunstakademie de Düsseldorf, donde también fue profesor de 1961 a 1972. En los años 70 y 80 desarrolló actividades en todo el mundo. Sus obras fueron exhibidas en la Bienal de Venecia, el Guggenheim Museum de Nueva York y el Seibu Museum of Art en Tokio. En 1979 se presentó como candidato de Los Verdes para el Parlamento Europeo. Murió el 23 de enero de 1986 en Düsseldorf.

Sus materiales preferidos fueron la grasa y el fieltro. Lo que a primera vista puede parecer arbitrario, en realidad no lo es. En 1943, su avión Stuka es derribado sobre Crimea. Un grupo de nómadas tártaros lo encuentró, inconsciente, y lo salvó de la muerte segura untando sus heridas con grasa animal y protegiéndolo del frío con fieltro: una experiencia que marcaría el resto de su vida, como relata en su autobiografía.

Beuys tomó elementos mitológicos, filosóficos, médicos y religiosos en su intento utópico de ayudar a crear una sociedad más humana. Muchos de sus dibujos, plásticas, acciones y conferencias contienen referencias al mundo de la medicina, tanto popular como académica.

En su último periodo creativo, Beuys también analizó intensamente el chamanismo, para el artista una filosofía natural que evoca un mundo originario en el que todos los seres viven en armonía. En ese sentido, Beuys fue un adelantado de su tiempo, ya que veía en el chamanismo un enfoque médico integral, que armoniza a todo el ser: su cuerpo, su espíritu y su alma. Fue uno de los artistas alemanes más conocidos, pero también más controvertidos de la posguerra: sus obras y acciones fueron revulsivos llamados a la reflexión

Página 8 de 35