• A

Konrado Mugertza. Hitzaldia eta liburu-aurkezpena

Irailak

08

Septiembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

HITZALDIA ETA LIBURU-AURKEZPENA

KONRADO MUGERTZA

Zura eta Ura, itsas portuen kolore galtzea

 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, Konrado Mugertza, Photomuseumean ikusgai dagoen aldi-baterako erakusketaren egilea, izango dugu hizlari ostiral honetako saioan.

Hitzaldiak erakusketaren sortze prozesura hurbiltzeko balioko digu eta horrekin batera “Zura eta Ura” katalogoa aurkeztuko da.

Proiektua, argazkiz eta idatziz osaturiko gogoetaren emaitza da, ontzien eraikuntzan material sintetikoek egurra ordezteak ekarri duen kolorearen eta identitatearen galeraren inguruan.

 

Iraultza zibernetikoa zineman VI / La revolución cibernética en el cine VI

Irailak

01

Septiembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Iraultza zibernetikoa zineman VI

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa, iraultza zibernetikoa zineman zikloaren seigarrena izango da.

Oraingoan Gavin Rother zuzendari britainiarraren lana jorratuko dugu, komikiaren eta bideo-jokoen diseinuaren mundutik datorren zinemagilea. Zinema independente, heldu, intimista eta gogoetatsuaren bidez, egungo generoaren estandar ikusgarrienetatik urruntzen da, eremu pertsonalago eta gizatiarragoetan sartzeko, Kubrick edo Tarkovski bezalako maisuen irakaskuntzekin motxilan.

Aipatzekoa da "Archive" bere opera prima, heriotzari, jelosiari eta ordezkatua izateko beldurrari buruzko filma. Oraingoan galdetuko diogu geure buruari ea androideek giza bizitzarekin amets egingo luketen. Nabe Misteriotsuen (Douglas Trumbull, 1972) eta Ex Machinaren (Alex Garland, 2014) eragin argiak erakusten ditu.

 

 

 

AULA / GELA 

La revolución cibernética en el cine IV

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la sexta del ciclo La revolución cibernética en el cine.

Esta vez nos centraremos en el trabajo del director británico Gavin Rother, cineasta que procede del mundo del cómic y del diseño de videojuegos. A través de un cine de corte independiente, adulto, intimista y reflexivo, se aleja de los estándares más espectaculares del género actual para adentrarse en terrenos más personales y humanos, con las enseñanzas de maestros como Kubrick o Tarkovski en la mochila.

Destaca su ópera prima “Archive”, una película sobre la muerte, los celos y el miedo a ser reemplazado. Esta vez nos preguntaremos si los androides sueñan con una vida humana. Muestra claras influencias de Naves Misteriosas (Douglas Trumbull, 1972) y Ex Machina

 

 

Iraultza zibernetikoa zineman V / La revolución cibernética en el cine V

Abuztuak 

25

Agosto

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Iraultza zibernetikoa zineman V

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa, iraultza zibernetikoa zineman zikloaren bostgarren saioa izango da.

Ohituta gaude zineman kontatutako istorioetan robotek kontzientzia propioa hartzean, mundua konkistatzen eta gizakiak desagerrarazten saiatzen direla, gizakiak mehatxu gisa ikusiz. Sortzaileak beren sorkuntzagatik garaituak, zaharkituta geratzen dira adimen artifizialarenak baino gaitasun askoz mugatuagoak dituztelako.

Kasu honetan, beste egoera batean jarriko gara, gizakiak roboten produktu diren etorkizun hipotetikoan, Grant Sputore australiarrak zuzendutako lan baten bidez. 

AULA / GELA 

La revolución cibernética en el cine IV

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la quinta del ciclo La revolución cibernética en el cine.

Estamos acostumbrados a ver que los robots toman conciencia propia y tratan de conquistar el mundo y eliminar a los humanos viéndonos como una amenaza en historias contadas en el cine. Los creadores vencidos por su propia creación, se quedan obsoletos al tener unas capacidades mucho más limitadas que las de la inteligencia artificial.

En este caso nos pondremos en una situación distinta, en el hipotético futurible en la que los humanos son el producto de los robots, a través de una obra dirigida por el australiano Grant Sputore.

Argazkigintzaren Nazioarteko Eguna / Día Internacional de la Fotografía

Abuztuak

19

Agosto

2023

11:30 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

ARGAZKIGINTZAREN NAZIOARTEKO EGUNA 2023

Abuztuaren 19an

Leopoldo Zugaza gogoratuz

 

Urtero legez, abuztuaren 19an Photomuseumak Argazkigintzaren Nazioarteko Eguna ospatzen du. Aurtengoan Leopoldo Zugaza (1932-2022) kultura eta artearekin lotutako hainbat erakundeen abiarazlea eta Photomuseumeko sortzaileetako bat omenduko da.

 

 

 

EGITARAUA

 

11,30etan

Aurreskua

 

Lore eskaintza

DAGUERREN

monumentuan

 

11,45etan

Bertsoak

 

12,00etan

Omenaldi-ekitaldia

Leopoldo Zugaza gogoratuz

 

Alberto Palomerak gidatua

Joan Fontcuberta, Carlos Cánovas, Darío Urzay eta Idoia Unzurrunzagaren partaidetzarekin

 

 

Egunean zehar Photomuseumeko sarrera dohainik izango da.

 

 

 

Leopoldo Zugaza

 

Leopoldo Zugaza Fernández (Durango, 1932-2022) editorea, aktibista eta artearekin lotutako hainbat elkarte eta erakundetako abiarazlea izan da azken hamarkadetako Euskal Herriko kulturaren sustapenean eta hedapenean. Bere izaera edozein etiketatik kanpo dago, jorratu zituen ezagutza arloen aniztasunagatik –bibliografia, artea, literatura, zinema, argazkigintza, historia, euskara, etnografia eta komikia –eta kulturari buruzko bere ikuskera humanistagatik, abangoardiaren aldeko konpromiso argiarekin.

Ekintzailea eta intelektuala era berean, bere helburu nagusia Euskal Herrirako modernitate kulturaleko proiektu handia martxan jartzea izan zen, eta horretarako gogor aritu zen lanean.[…]

 

Mikel Onandia

 


 

 

 

ARGAZKIGINTZAREN NAZIOARTEKO EGUNA 2023

Abuztuaren 19an

Leopoldo Zugaza gogoratuz

 

Anualmente, el día 19 de agosto el Photomuseum de Zarautz celebra el Día Internacional de la Fotografía. Este año se homenajeará a Leopoldo Zugaza (1932-2022), impulsor de diversas instituciones relacionadas con la cultura y el arte y cofundador del Photomuseum.

 

 

PROGRAMA

 

11,30 horas

Aurresku

  

Ofrenda foral

en el monumento a

DAGUERRE

  

11,45 horas

Bertsoak

  

12,00 horas

Acto de homenaje

Recordando a Leopoldo Zugaza


Conducido por Alberto Palomera
con la participación de Joan Fontcuberta, Carlos Cánovas, Darío Urzay e Idoia Unzurrunzaga

 

 

Durante el día la entrada al Photomuseum será gratuita.

 Leopoldo Zugaza

 

Editor, activista e impulsor de distintas asociaciones e instituciones ligadas al arte, Leopoldo Zugaza Fernández (Durango, 1932-2022) ha sido uno de los principales protagonistas en la promoción y difusión de la cultura en el País Vasco de las últimas décadas. Su figura escapa a cualquier etiqueta debido a la diversidad de áreas de conocimiento que abordó        –la bibliografía, el arte, la literatura, el cine, la fotografía, la historia, el euskera, la etnografía y el cómic–y a su concepción humanista de lo cultural, con un claro compromiso por la vanguardia.

Unía en su persona al hombre de acción y al intelectual, y su propósito vital consistió en poner en marcha un ambicioso proyecto de modernidad cultural para el País Vasco, por el que trabajó con una obstinación irreductible. […] 

 

 

 

 

 

 

Mikel Onandia

 

 

 

 

 


 

Edorta Kortadi

Abuztuak

18

Agosto

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Edorta Kortadi

 

ZANTZUA. Modus Vivendi bilduma erakusketaren harira Edorta Kortadi arte kritikari eta historialariak hitzaldia emango du ostiral honetan arratsaldeko seiretan. Fernando Garatek eta Estrella Gomarak osatutako Modus Vivendi bildumako ospe handiko argazkilari eta artisten hogeita hamar artelan inguru biltzen ditu mostrak, besteak beste: Stephen Dean, Nan Goldin, Isabel Brison, Juan Muñoz, Heimo Zobernig, Nacho Martín Silva, Unai San Martín, Santiago Sierra, Duane Michals, Juan Uslé, Leandro Feal, Rolan Fischer, Pello Irazu, Dionisio González, Gregory Crewdson, Edgar Martins, Primoz Bizjak, José Ramón Amondarain, Roger Ballen, Koenraad Debobbleer, Eulalia Valldosera, Txus Meléndez, Nagore Amenabarro, Elena Nuñez Mallén, Raúl Urrutikoetxea, José Díaz eta Alberto Peralenak.

Edorta Kortadi (Tolosa, 1946) marrazkilaria, arte kritikalaria, irakaslea, komisarioa eta euskal artean aditua da. Artearen teoriari eta historiari buruzko hainbat liburu idatzi eta zuzendu ditu. 1974an, Euskalerriaren Adiskideen Elkarteko bazkide supernumerario izendatu zuten. 1976an, Donostiako Elizbarrutiko Ondare Historiko Artistikoaren kontserbadorea.1979an Eusko Ikaskuntzako Arte Ataleko lehendakaria eta 1982an erakunde bereko idazkari nagusia. Eusko Jaurlaritzako Monumentu Ondarearen Aholku Batzordeko eta Arabako eta Gipuzkoako Foru Aldundietako kidea. Halaber, Donostiako Catalina de Erauso Arte Elkarteko lehendakaria eta Euskal Idazleen Elkarteko kidea da. Arte irakaslea Deustuko Unibertsitatean.

 

AULA / GELA 

Edorta Kortadi

 

Con motivo de la exposición INDICIO. Colección Modus Vivendi, el crítico de arte e historiador Edorta Kortadi ofrecerá una conferencia este viernes a las seis de la tarde. La Colección Modus Vivendi, formada por Fernando Garate y Estrella Gómara es la base y el origen de la exposición Indicio. La muestra reúne una treintena de obras de fotógrafos y artistas de reconocido prestigio entre los que se encuentran: Stephen Dean, Nan Goldin, Isabel Brison, Juan Muñoz, Heimo Zobernig, Nacho Martín Silva, Unai San Martín, Santiago Sierra, Duane Michals, Juan Uslé, Leandro Feal, Rolan Fischer, Pello Irazu, Dionisio González, Gregory Crewdson, Edgar Martins, Primoz Bizjak, José Ramón Amondarain, Roger Ballen, Koenad Debobeer, Eulalia Valldosera, Txus Meléndez, Nagore Amenabarro, Elena Nuñez Mallén, Raúl Urrutikoetxea, José Díaz y Alberto Peral.

Edorta Kortadi (Tolosa, 1946) es dibujante, crítico de arte, profesor, comisario y experto en arte vasco. Ha escrito y dirigido varios libros sobre teoría e historia del arte. En 1974 fue nombrado socio supernumerario de la Real Sociedad Bascongada de los Amigos del País. En 1976, conservador del Patrimonio Histórico Artístico de la Diócesis de Donostia-San Sebastián. Miembro del Consejo Asesor de Patrimonio Monumental del Gobierno Vasco y de las Diputaciones Forales de Álava y Gipuzkoa. Asimismo, es presidente de la Asociación de Arte Catalina de Erauso de San Sebastián y miembro de la Asociación de Escritores Vascos. Profesor de arte en la Universidad de Deusto.

Iraultza zibernetikoa zineman IV / La revolución cibernética en el cine IV

Abuztuak 

11

Agosto

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Iraultza zibernetikoa zineman IV

 Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa, iraultza zibernetikoa zineman zikloaren laugarren saioa izango da.

Alex Garland, eleberrigilea, gidoilaria eta zientzia-fikziozko film ezagunen zuzendaria, Annihilation edo Devs bikaina bezalako telesailen zuzendaria, adimen artifizialari buruzko opera prima batekin estreinatu zen zuzendaritzan, Ex Machina, urteen poderioz generoaren klasiko bihurtu dena, eta ChatGPT ezagunak hartu duen garrantziarekin gaurkotasuna duena.

Ex Machinak adimen artifizialaren garapenaren eta erabileraren inguruan dilema etiko eta moralak planteatzen ditu, baita haren mugak zeintzuk izan behar duten ere. Administrazioek urteak daramatzate adimen artifizialaren inguruko lege-bultzada bat garatzen, justizia-administrazioarekin edo demokraziarekin lotuta izan dezakeen erabileraren inguruan. Beste arau-eremu batzuk robotek izan ditzaketen erantzukizunei buruzkoak dira, baita adimen artifizialetik eratorritako obren jabetza intelektualari buruzkoak ere.

Azken batean, etorkizun bat zehazteke dago arlo teknologikoan zein juridikoan, eta filmak gogorarazten digu ziur aski ez gaudela fikziotik hain urrun.

 

 

 

AULA / GELA 

La revolución cibernética en el cine IV

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la cuarta del ciclo La revolución cibernética en el cine.

Alex Garland, novelista, guionista y director de conocidas películas de ciencia ficción como Aniquilación o series como la estupenda Devs, se estrenó en la dirección con una ópera prima sobre la inteligencia artificial, Ex Machina, que se ha convertido con los años en un clásico del género, y que vuelve a estar de actualidad con la relevancia que ha tomado la conocida ChatGPT.

Ex Machina plantea dilemas éticos y morales que se debaten alrededor del desarrollo y uso de la inteligencia artificial y cuáles deben ser sus límites. Las administraciones llevan años desarrollando un impulso legislativo en torno a la inteligencia artificial, incluso sobre su potencial uso en relación con la administración de justicia o la democracia. Otros ámbitos regulatorios, hacen referencia a las responsabilidades en que pudiesen incurrir los robots, así como cuestiones sobre la propiedad intelectual de obras derivadas de la inteligencia artificial. 

En definitiva, un futuro por definir tanto en lo tecnológico como en lo jurídico, y que la película simplemente nos recuerda que seguramente no estemos tan lejos de la ficción.

 

Iraultza zibernetikoa zineman III / La revolución cibernética en el cine III

Abuztuak 

04

Agosto

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Iraultza zibernetikoa zineman III

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa, iraultza zibernetikoa zineman zikloaren hirugarren saioa izango da.

Zineman zientzia-fikzioak sarritan space operen azpigeneroarekiko zaletasun berezia erakutsi du. Jatorria ez zen inoiz argi egon (beti literarioa), baina denok dakizkigu ezaugarri bereizgarriak identifikatzen. Bertan, modu futurista, teknologiko eta batzuetan erromanikoan jorratutako abenturei buruzko istorioak kontatzen dira, gehienetan espazioan gertatzen direnak. Erraza da 2001: Espazioaren odisea (Stanley Kubrick, 1968), Alien, zortzigarren bidaiaria (Ridley Scott, 1979) edo Solaris (Andrei Tarkovsky, 1972) bezalako film handiak ezagutzea.

Oraingoan, David Bowie poparen ikonoaren semeak zineman egindako debuta erakutsiko dugu, Duncan Jonesek BAFTA sari batekin saritutako bere opera prima (Moon 2009), espazioan galdutako pertsona baten bakardadeari buruz egindako fabula. Etorkizuneko makinen matxinada beldurgarriaren kontrako teknologia berrien eta adimen artifizialaren kontzepzioa azaltzen du.

 

 

AULA / GELA 

La revolución cibernética en el cine III 

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la tercera del ciclo La revolución cibernética en el cine.

La ciencia-ficción en el cine a menudo ha mostrado una particular predilección por el subgénero de las space operas. Nunca estuvo claro el origen (siempre literario), pero todos sabemos identificar los rasgos que las caracterizan, en ellas se relatan historias acerca de aventuras tratadas de forma futurista, tecnológica y en ocasiones romántica y que en la mayor parte de los casos tienen lugar en el espacio. Es fácil reconocer grandes películas como 2001: Una odisea del espacio (Stanley Kubrick, 1968), Alien, el octavo pasajero (Ridley Scott, 1979) o Solaris (Andrei Tarkovsky, 1972). 

En esta ocasión, se mostrará el debut de Duncan Jones en el cine, el hijo del icono del pop David Bowe, con su fábula sobre la soledad de un individuo perdido en el espacio en su opera prima premiada con un BAFTA (Moon, 2009). Muestra  una concepción de las nuevas tecnologías y de la inteligencia artificial, contraria a la temida rebelión futura de las máquinas. 

 

Iraultza zibernetikoa zineman II / La revolución cibernética en el cine II

Uztailak 

28

Julio

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Iraultza zibernetikoa zineman II

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa, iraultza zibernetikoa zineman zikloaren bigarren saioa izango da.

Oraingoan, ¿Androideak amets egiten dute ardi elektrikoekin? 1968an PHilip K.Dicken eleberrian oinarrituta sortutako fikzioa aztertuko da. Etorkizun distopiko hipotetiko batean kokatua, Rick Deckard pertsonaiaren eta erreplikante bezala ezagutzen den androide mota baten ingurukoa da. Liburuaren lehen egokitzapena Blade Runner (1982) filma izan zen. Ridley Scottek zuzendua eta Harrison Ford protagonista duena, kultuzko filma bihurtu da. 

Blade Runnerren zazpi bertsio ezberdin egin dira denboran zehar. Aipagarria, Denis Villeneuvek zuzendutako Blade Runner 2049 sekuela zinematografikoa 2017an estreinatu zena. Gainera, 2019tik 2049ra bitartean Blade Runnerren unibertsoaren denbora-ildoaren barruan gertatu ziren hainbat gertaera zehazten dituzten hiru film labur daude. Bost bideojoko ofizial kaleratu dira, eta baita komiki eta anime serieak ere. 

Bere legatuari dagokionez, 1982ko filma XX. mendeko filmik garrantzitsuenetakotzat jotzen da, ziberpunk generoa kultura herrikoian sartu izana markatuz.

 

AULA / GELA 

La revolución cibernética en el cine II 

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz  la sesión de este viernes será la segunda del ciclo La revolución cibernética en el cine.

En esta ocasión, se analizará la ficción originada a partir de la novela ¿Sueñan los androides con ovejas eléctricas? (1968) de Philip K-Dick. Ubicada en un hipotético futuro distópico, gira en torno al personaje de Rick Deckard y un tipo de androide conocido como replicante. La primera adaptación del libro fue el film Blade Rnner (1982). Dirigida por Ridledy Scott y protagonizada por Harrison Ford que fue convirtiéndose en una pelicula de culto. 

Hasta siete versiones diferentes de Blade Runner han realizado a lo largo del tiempo, destaca la secuela cinematográfica dirigida por Denis Villeneuve, Blade Runner 2019, se estrenó en 2017. Además, existen hasta tres cortometrajes en los que se detallan varios eventos que ocurrieron entre 2019 y 2049 dentro de la línea temporal del universo de Blade Runner. Cinco videojuegos oficiales han sido lanzados, junto series de cómic y anime. 

Respecto a su legado, el film de 1982 está considerado una de las películas más influyentes del siglo XX, marcando la introducción del género ciberpunk en la cultura popular. 

 

Hauteskundeak / Elecciones

Uztailak

23

Julio

2023

 

JORNADA ELECTORAL

 

CON MOTIVO DE LAS ELECCIONES AL CONGRESO Y SENADO DEL 23 JULIO DE 2023

 

EL PHOTOMUSEUM PERMANECERA CERRADO COMO MUSEO

 

AL SER COLEGIO ELECTORAL

 

*****

 

2023KO UZTAILAK 23 HAUTESKUNDE EGUNA

 

KONGRESURAKO ETA SENATURAKO HAUTESKUNDEAK DIRELA ETA

 

PHOTOMUSEUMA HAUTESKUNDE-EGOITZA IZANIK

 

ITXITA EGONGO DA.

ITXITA EGONGO DA.

Milan Kundera

Uztailak 

21

Julio

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Milan Kundera

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko honetako saioa, Milan Kundera idazle Txekiarrari eskainiko zaio.

Brnon (Txekiar Errepublika) jaio zen 1929an, eta pasa den uztailaren 11n hil zen Parisen. Eleberrigilea, ipuin laburren idazlea, antzerkigilea eta poeta izan zen. 1975etik Frantzian bizi izan zen.

Kunderaren lanik ezagunena "Izatearen arintasun jasanezina da". 1989ko Belusezko Iraultzaren aurretik, Txekoslovakiako erregimen komunistak bere liburuak debekatu zituen. Profil baxuko bizitza izan zuen, eta oso gutxitan hitz egiten zuen hedabideekin. Ia literatur sari nagusi guztiak irabazi zituen, eta Nobel sarirako hautagai izan zen urte askotan. Bere ibilbide politikoagatik, aurrena komunista eta ondoren sistemarekin kritikoa, batzuen gutxiespena jasotzea ekarri zion.

Bere hainbat lan zinemara egokitu dira, besteak beste, "Izatearen arintasun jasanezina" (1988), "Inork ez du barre e"gingo (1965) edo "Txantxa" (1969). Azken film hori Jaromil Jiresek zuzendutakoa, Donostiako zinemaldian saritua izan zen.

 

 

AULA / GELA 

Milan Kundera

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será el torno al escritor checo Milan Kundera.

Nacido en Brno (República Checa) en 1929, falleció el pasado 11 de julio en Paris. Fue un novelista, escritor de cuentos cortos, dramaturgo y poeta. Comenzó estudios de Literatura en Praga, pero pronto se pasó a la Facultad de Cine.  Ejerció de guionista en algunas de las adaptaciones al cine. Desde 1975 residió en Francia. 

La obra más conocida de Kundera es "La insoportable levedad del ser".  Antes de la Revolución de Tercipelo de 1989, el régimen comunista de Checoslovaquia prohibió sus libros. Llevó una vida de bajo perfil y rara vez hablaba con los medios. Galardonado con casi todos los grandes premios literarios fue durante muchos años un serio aspirante al Nobel. Su trayectoria política, primero comunista y posteriormente crítica del sistema le ocasionaron algunos rechazos. 

Varias de sus obras han sido adaptadas al cine, destacando "La insoportable levedad del ser" (1988), "Nadie se reirá" (1965) o "La broma" (1969), dirigida por Jaromil Jires fue premiada en el festival de cine de San Sebastián.

 

Orrialdea 7/35