Abuztuak
18
Agosto
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Edorta Kortadi
ZANTZUA. Modus Vivendi bilduma erakusketaren harira Edorta Kortadi arte kritikari eta historialariak hitzaldia emango du ostiral honetan arratsaldeko seiretan. Fernando Garatek eta Estrella Gomarak osatutako Modus Vivendi bildumako ospe handiko argazkilari eta artisten hogeita hamar artelan inguru biltzen ditu mostrak, besteak beste: Stephen Dean, Nan Goldin, Isabel Brison, Juan Muñoz, Heimo Zobernig, Nacho Martín Silva, Unai San Martín, Santiago Sierra, Duane Michals, Juan Uslé, Leandro Feal, Rolan Fischer, Pello Irazu, Dionisio González, Gregory Crewdson, Edgar Martins, Primoz Bizjak, José Ramón Amondarain, Roger Ballen, Koenraad Debobbleer, Eulalia Valldosera, Txus Meléndez, Nagore Amenabarro, Elena Nuñez Mallén, Raúl Urrutikoetxea, José Díaz eta Alberto Peralenak.
Edorta Kortadi (Tolosa, 1946) marrazkilaria, arte kritikalaria, irakaslea, komisarioa eta euskal artean aditua da. Artearen teoriari eta historiari buruzko hainbat liburu idatzi eta zuzendu ditu. 1974an, Euskalerriaren Adiskideen Elkarteko bazkide supernumerario izendatu zuten. 1976an, Donostiako Elizbarrutiko Ondare Historiko Artistikoaren kontserbadorea.1979an Eusko Ikaskuntzako Arte Ataleko lehendakaria eta 1982an erakunde bereko idazkari nagusia. Eusko Jaurlaritzako Monumentu Ondarearen Aholku Batzordeko eta Arabako eta Gipuzkoako Foru Aldundietako kidea. Halaber, Donostiako Catalina de Erauso Arte Elkarteko lehendakaria eta Euskal Idazleen Elkarteko kidea da. Arte irakaslea Deustuko Unibertsitatean.
AULA / GELA
Edorta Kortadi
Con motivo de la exposición INDICIO. Colección Modus Vivendi, el crítico de arte e historiador Edorta Kortadi ofrecerá una conferencia este viernes a las seis de la tarde. La Colección Modus Vivendi, formada por Fernando Garate y Estrella Gómara es la base y el origen de la exposición Indicio. La muestra reúne una treintena de obras de fotógrafos y artistas de reconocido prestigio entre los que se encuentran: Stephen Dean, Nan Goldin, Isabel Brison, Juan Muñoz, Heimo Zobernig, Nacho Martín Silva, Unai San Martín, Santiago Sierra, Duane Michals, Juan Uslé, Leandro Feal, Rolan Fischer, Pello Irazu, Dionisio González, Gregory Crewdson, Edgar Martins, Primoz Bizjak, José Ramón Amondarain, Roger Ballen, Koenad Debobeer, Eulalia Valldosera, Txus Meléndez, Nagore Amenabarro, Elena Nuñez Mallén, Raúl Urrutikoetxea, José Díaz y Alberto Peral.
Edorta Kortadi (Tolosa, 1946) es dibujante, crítico de arte, profesor, comisario y experto en arte vasco. Ha escrito y dirigido varios libros sobre teoría e historia del arte. En 1974 fue nombrado socio supernumerario de la Real Sociedad Bascongada de los Amigos del País. En 1976, conservador del Patrimonio Histórico Artístico de la Diócesis de Donostia-San Sebastián. Miembro del Consejo Asesor de Patrimonio Monumental del Gobierno Vasco y de las Diputaciones Forales de Álava y Gipuzkoa. Asimismo, es presidente de la Asociación de Arte Catalina de Erauso de San Sebastián y miembro de la Asociación de Escritores Vascos. Profesor de arte en la Universidad de Deusto.
Abuztuak
11
Agosto
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Iraultza zibernetikoa zineman IV
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa, iraultza zibernetikoa zineman zikloaren laugarren saioa izango da.
Alex Garland, eleberrigilea, gidoilaria eta zientzia-fikziozko film ezagunen zuzendaria, Annihilation edo Devs bikaina bezalako telesailen zuzendaria, adimen artifizialari buruzko opera prima batekin estreinatu zen zuzendaritzan, Ex Machina, urteen poderioz generoaren klasiko bihurtu dena, eta ChatGPT ezagunak hartu duen garrantziarekin gaurkotasuna duena.
Ex Machinak adimen artifizialaren garapenaren eta erabileraren inguruan dilema etiko eta moralak planteatzen ditu, baita haren mugak zeintzuk izan behar duten ere. Administrazioek urteak daramatzate adimen artifizialaren inguruko lege-bultzada bat garatzen, justizia-administrazioarekin edo demokraziarekin lotuta izan dezakeen erabileraren inguruan. Beste arau-eremu batzuk robotek izan ditzaketen erantzukizunei buruzkoak dira, baita adimen artifizialetik eratorritako obren jabetza intelektualari buruzkoak ere.
Azken batean, etorkizun bat zehazteke dago arlo teknologikoan zein juridikoan, eta filmak gogorarazten digu ziur aski ez gaudela fikziotik hain urrun.
AULA / GELA
La revolución cibernética en el cine IV
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la cuarta del ciclo La revolución cibernética en el cine.
Alex Garland, novelista, guionista y director de conocidas películas de ciencia ficción como Aniquilación o series como la estupenda Devs, se estrenó en la dirección con una ópera prima sobre la inteligencia artificial, Ex Machina, que se ha convertido con los años en un clásico del género, y que vuelve a estar de actualidad con la relevancia que ha tomado la conocida ChatGPT.
Ex Machina plantea dilemas éticos y morales que se debaten alrededor del desarrollo y uso de la inteligencia artificial y cuáles deben ser sus límites. Las administraciones llevan años desarrollando un impulso legislativo en torno a la inteligencia artificial, incluso sobre su potencial uso en relación con la administración de justicia o la democracia. Otros ámbitos regulatorios, hacen referencia a las responsabilidades en que pudiesen incurrir los robots, así como cuestiones sobre la propiedad intelectual de obras derivadas de la inteligencia artificial.
En definitiva, un futuro por definir tanto en lo tecnológico como en lo jurídico, y que la película simplemente nos recuerda que seguramente no estemos tan lejos de la ficción.
Abuztuak
04
Agosto
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Iraultza zibernetikoa zineman III
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa, iraultza zibernetikoa zineman zikloaren hirugarren saioa izango da.
Zineman zientzia-fikzioak sarritan space operen azpigeneroarekiko zaletasun berezia erakutsi du. Jatorria ez zen inoiz argi egon (beti literarioa), baina denok dakizkigu ezaugarri bereizgarriak identifikatzen. Bertan, modu futurista, teknologiko eta batzuetan erromanikoan jorratutako abenturei buruzko istorioak kontatzen dira, gehienetan espazioan gertatzen direnak. Erraza da 2001: Espazioaren odisea (Stanley Kubrick, 1968), Alien, zortzigarren bidaiaria (Ridley Scott, 1979) edo Solaris (Andrei Tarkovsky, 1972) bezalako film handiak ezagutzea.
Oraingoan, David Bowie poparen ikonoaren semeak zineman egindako debuta erakutsiko dugu, Duncan Jonesek BAFTA sari batekin saritutako bere opera prima (Moon 2009), espazioan galdutako pertsona baten bakardadeari buruz egindako fabula. Etorkizuneko makinen matxinada beldurgarriaren kontrako teknologia berrien eta adimen artifizialaren kontzepzioa azaltzen du.
AULA / GELA
La revolución cibernética en el cine III
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la tercera del ciclo La revolución cibernética en el cine.
La ciencia-ficción en el cine a menudo ha mostrado una particular predilección por el subgénero de las space operas. Nunca estuvo claro el origen (siempre literario), pero todos sabemos identificar los rasgos que las caracterizan, en ellas se relatan historias acerca de aventuras tratadas de forma futurista, tecnológica y en ocasiones romántica y que en la mayor parte de los casos tienen lugar en el espacio. Es fácil reconocer grandes películas como 2001: Una odisea del espacio (Stanley Kubrick, 1968), Alien, el octavo pasajero (Ridley Scott, 1979) o Solaris (Andrei Tarkovsky, 1972).
En esta ocasión, se mostrará el debut de Duncan Jones en el cine, el hijo del icono del pop David Bowe, con su fábula sobre la soledad de un individuo perdido en el espacio en su opera prima premiada con un BAFTA (Moon, 2009). Muestra una concepción de las nuevas tecnologías y de la inteligencia artificial, contraria a la temida rebelión futura de las máquinas.
Uztailak
28
Julio
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Iraultza zibernetikoa zineman II
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa, iraultza zibernetikoa zineman zikloaren bigarren saioa izango da.
Oraingoan, ¿Androideak amets egiten dute ardi elektrikoekin? 1968an PHilip K.Dicken eleberrian oinarrituta sortutako fikzioa aztertuko da. Etorkizun distopiko hipotetiko batean kokatua, Rick Deckard pertsonaiaren eta erreplikante bezala ezagutzen den androide mota baten ingurukoa da. Liburuaren lehen egokitzapena Blade Runner (1982) filma izan zen. Ridley Scottek zuzendua eta Harrison Ford protagonista duena, kultuzko filma bihurtu da.
Blade Runnerren zazpi bertsio ezberdin egin dira denboran zehar. Aipagarria, Denis Villeneuvek zuzendutako Blade Runner 2049 sekuela zinematografikoa 2017an estreinatu zena. Gainera, 2019tik 2049ra bitartean Blade Runnerren unibertsoaren denbora-ildoaren barruan gertatu ziren hainbat gertaera zehazten dituzten hiru film labur daude. Bost bideojoko ofizial kaleratu dira, eta baita komiki eta anime serieak ere.
Bere legatuari dagokionez, 1982ko filma XX. mendeko filmik garrantzitsuenetakotzat jotzen da, ziberpunk generoa kultura herrikoian sartu izana markatuz.
AULA / GELA
La revolución cibernética en el cine II
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la segunda del ciclo La revolución cibernética en el cine.
En esta ocasión, se analizará la ficción originada a partir de la novela ¿Sueñan los androides con ovejas eléctricas? (1968) de Philip K-Dick. Ubicada en un hipotético futuro distópico, gira en torno al personaje de Rick Deckard y un tipo de androide conocido como replicante. La primera adaptación del libro fue el film Blade Rnner (1982). Dirigida por Ridledy Scott y protagonizada por Harrison Ford que fue convirtiéndose en una pelicula de culto.
Hasta siete versiones diferentes de Blade Runner han realizado a lo largo del tiempo, destaca la secuela cinematográfica dirigida por Denis Villeneuve, Blade Runner 2019, se estrenó en 2017. Además, existen hasta tres cortometrajes en los que se detallan varios eventos que ocurrieron entre 2019 y 2049 dentro de la línea temporal del universo de Blade Runner. Cinco videojuegos oficiales han sido lanzados, junto series de cómic y anime.
Respecto a su legado, el film de 1982 está considerado una de las películas más influyentes del siglo XX, marcando la introducción del género ciberpunk en la cultura popular.
Uztailak
23
Julio
2023
JORNADA ELECTORAL
CON MOTIVO DE LAS ELECCIONES AL CONGRESO Y SENADO DEL 23 JULIO DE 2023
EL PHOTOMUSEUM PERMANECERA CERRADO COMO MUSEO
AL SER COLEGIO ELECTORAL
*****
2023KO UZTAILAK 23 HAUTESKUNDE EGUNA
KONGRESURAKO ETA SENATURAKO HAUTESKUNDEAK DIRELA ETA
PHOTOMUSEUMA HAUTESKUNDE-EGOITZA IZANIK
ITXITA EGONGO DA.
ITXITA EGONGO DA.
Uztailak
21
Julio
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Milan Kundera
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko honetako saioa, Milan Kundera idazle Txekiarrari eskainiko zaio.
Brnon (Txekiar Errepublika) jaio zen 1929an, eta pasa den uztailaren 11n hil zen Parisen. Eleberrigilea, ipuin laburren idazlea, antzerkigilea eta poeta izan zen. 1975etik Frantzian bizi izan zen.
Kunderaren lanik ezagunena "Izatearen arintasun jasanezina da". 1989ko Belusezko Iraultzaren aurretik, Txekoslovakiako erregimen komunistak bere liburuak debekatu zituen. Profil baxuko bizitza izan zuen, eta oso gutxitan hitz egiten zuen hedabideekin. Ia literatur sari nagusi guztiak irabazi zituen, eta Nobel sarirako hautagai izan zen urte askotan. Bere ibilbide politikoagatik, aurrena komunista eta ondoren sistemarekin kritikoa, batzuen gutxiespena jasotzea ekarri zion.
Bere hainbat lan zinemara egokitu dira, besteak beste, "Izatearen arintasun jasanezina" (1988), "Inork ez du barre e"gingo (1965) edo "Txantxa" (1969). Azken film hori Jaromil Jiresek zuzendutakoa, Donostiako zinemaldian saritua izan zen.
AULA / GELA
Milan Kundera
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será el torno al escritor checo Milan Kundera.
Nacido en Brno (República Checa) en 1929, falleció el pasado 11 de julio en Paris. Fue un novelista, escritor de cuentos cortos, dramaturgo y poeta. Comenzó estudios de Literatura en Praga, pero pronto se pasó a la Facultad de Cine. Ejerció de guionista en algunas de las adaptaciones al cine. Desde 1975 residió en Francia.
La obra más conocida de Kundera es "La insoportable levedad del ser". Antes de la Revolución de Tercipelo de 1989, el régimen comunista de Checoslovaquia prohibió sus libros. Llevó una vida de bajo perfil y rara vez hablaba con los medios. Galardonado con casi todos los grandes premios literarios fue durante muchos años un serio aspirante al Nobel. Su trayectoria política, primero comunista y posteriormente crítica del sistema le ocasionaron algunos rechazos.
Varias de sus obras han sido adaptadas al cine, destacando "La insoportable levedad del ser" (1988), "Nadie se reirá" (1965) o "La broma" (1969), dirigida por Jaromil Jires fue premiada en el festival de cine de San Sebastián.
Uztailak
14
Julio
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Iraultza zibernetikoa zineman I
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko honetako saioa zinemako iraultza zibernetikoari buruzko sail baten lehenengoa izango da.
Arte elektronikoaren garapena eta bilakaera aztertuko dira. Arteak gaur egun jasan dituen aldaketa sozial, ideologiko eta kulturalak eta adimen artifiziala testuinguru historikoan nola aurkeztu eta irudikatu den eta zineman nola tratatu den.
Lehen saio honetan, Colossus: The Forbin Project (Colossus: Forbin proiektua) proiektatuko da, 1970eko zientzia-fikziozko film estatubatuarra, Joseph Sargentek zuzendua eta 1966ko Dennis Feltham Jonesen izen bereko eleberrian oinarritua. Superordenagailu baten sorrera kontatzen du, estatubatuarren defentsa militarraren sistema bere gain duena, baina sobietarrek sortutako antzeko sistema batekin harremanetan jarri ondoren, Guardian izenekoa, kontzientzia hartzen duen eta munduaren kontrola hartzea erabakitzen duen erakunde bakarra osatzen duena.
Filma 1960ko hamarkadaren amaierako zientzia-fikzio mekanikoaren generoaren adierazle interesgarria da, ikuspegi apokaliptikoa duena, eta urteen poderioz bere garaian falta izan zitzaion errekonozimendua lortu du.
AULA / GELA
La revolución cibernética en el cine I
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la primera de una serie sobre la revolución cibernética en el cine.
Se analizará el desarrollo y evolución del arte electrónico. Los cambios sociales, ideológicos y culturales que ha sufrido el arte hoy en día y cómo la inteligencia artificial se ha presentado e imaginado en el contexto histórico y la forma en que se ha tratado en el cine.
En esta primera sesión se proyectará Colossus: The Forbin Project (conocida como Colossus: el proyecto Forbin) es una película estadounidense de ciencia ficción de 1970 dirigida por Joseph Sargent y basada en la novela homónima de Dennis Feltham Jones de 1966. Narra la creación de un superordenador que tiene a su cargo el sistema de defensa militar de los estadounidenses, pero que tras contactar con un sistema similar creado por los soviéticos llamado Guardián, forman una única entidad que cobra conciencia y decide tomar el control mundial.
La película es un interesante exponente del género de ciencia ficción mecánica de finales de la década de 1960 con un enfoque apocalíptico, que con el paso de los años ha conseguido un reconocimiento que en su época le faltó.
Uztailak
7
Julio
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Jules Dassin
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa, Jules Dassin zinemagileari eskainiko zaio.
Julius Dassin (1911 – 2008) rusiar-judu jatorriko estatubatuar gidoilari, idazle, aktore eta zinema zuzendaria izan zen.
Ibilbide zinematografiko garrantzitsu baten ondoren, 1941 eta 1950 bitartean, Frantziara lekualdatu zen, makarthismoan Hollywoodeko zerrenda beltzean sartu baitzuten. Han bere izena Julesengatik aldatu zuen, bere lanbidearekin jarraituz.
Bere lanaren onena gerraosteko gangsterren eta polizien zineman kokatzen da. Ikusmen-balio handiko filmak dira, askotan «zinema beltza» deiturikoan sartu direnak. Honako hauek nabarmentzen dira: Brute Force, 1947, Thieves 'Highway, 1949 eta The Naked City, 1948, aldi berean New Yorki buruzko dokumentala dena. Azken film honegatik, 1949an bi Oscar sari jaso zituen argazkilaritza onenaren eta muntaketa onenaren sailetan. Ameriketako Estatu Batuetako Kongresuko Liburutegiko Filmen Erregistro Nazionalean (National Film Registry) gordetzen da 2007tik, «kulturalki, historikoki edo estetikoki esanguratsutzat» jotzen delako.
AULA / GELA
Jules Dassin
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al cineasta Jules Dassin.
Julius Dassin (1911-2008) fue un guionista, escritor, actor y director de cine estadounidense de ascendencia judío-rusa.
Tras una importante carrera cinematográfica, entre 1941 y 1950, acabó trasladándose a Francia, al ser incluido en la lista negra de Hollywood durante el macarthismo. Allí cambió su nombre por el de Jules, continuando con su profesión.
Lo mejor de su obra se inscribe en el cine de gánsteres y policiaco de posguerra, películas de gran valor visual, que a menudo se han incluido en el llamado «cine negro», destacan: Fuerza bruta (Brute Force, 1947), Mercado de ladrones (Thieves' Highway, 1949) y La ciudada desnuda (The Naked City, 1948), que es al tiempo un documental sobre Nueva York. Esta última película fue galardonada con dos premios Óscar en 1949 en las categorías de mejor fotografía (William H. Daniels) y mejor montaje (Paul Weatherwax). Está preservada desde el año 2007 en el Registro Nacional de Filmes (National Film Registry) de la Biblioteca del Congreo de Estados Unidos, por ser considerada «cultural, histórica o estéticamente significativa».
Ekainak
30
Junio
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Liburu-aurkezpena
"Mariano Ferrer, el periodismo reflexivo, Kazetaritza eta konpromisoa"
Elixabete Garmendia, Esther Ferrer eta Pilar Rodriguezen eskutik
Mariano Ferrer Ruiz (Donostia, 1939-2019). Cursó las carreras de Filosofía y Letras, Periodismo y Derecho, realizando el Máster de Teología en la Universidad de Syracuse, Nueva York, y el Máster de Periodismo en la Universidad Loyola de Chicago. Dio clases de comunicación en la Universidad de Deusto.
Comenzó su trayectoria periodística en Radio Popular en 1971, con Radio Reloj y después con El Kiosko de la Rosi, durante 35 años. Fue director del periódico Egin, dirigió y presentó Sin permiso en ETB2, escribió en Jakin, en El Mundo del País Vasco y en Noticias de Gipuzkoa. Se convirtió en una referencia ética, honesta, comprometida y responsable del periodismo político y social, configurándose su propio modelo reflexivo, crítico y libre.
Se implicó con Elkarri, con las Conferencias de Paz, con los grupos de Arantzazu, Maroño y Egino, con SOS Racismo y como portavoz en la plataforma 18/98, entre otros.
A los tres años de su muerte, el grupo “Mariano Ferrerren legatua” organizó en los Cursos de Verano de la UPV-EHU el curso titulado “El periodismo político como compromiso social y ético. Mariano Ferrer”, del que este libro es su continuación.
KAZETARITZA ETA KONPROMISOA
Arrasto ezabaezina utzi zuen Mariano Ferrerrek Euskal Herriko kazetaritzan. Horren lekuko, Euskal Herriko Unibertsitateak Donostiako Miramar jauregian antolatzen dituen Udako Ikastaroetan, 2022ko ekainean, eskaini zitzaion ikastaroa: Kazetaritza politikoa konpromiso sozial eta etiko gisa. Mariano Ferrer. Bertan, hark lantzen zuen kazetaritzaren ezaugarriak aztertu zituzten hainbat adituk. Frankismoaren azken urteetatik hasi eta Euskal Herriak bizi izan zituen garai gatazkatsuetan zehar Mariano Ferrerrek garatu zuen lanaren klabeak aletu zituzten: boterearekiko independentzia eta gizartearekiko konpromiso zabala, etika eta gizatasuna. Komunikatzaile bikaina zen haren ahotik eta lumatik ateratako uztaren analisi eta kontakizunak jasotzen ditu, beraz, argitalpen honek.
Ekainak
23
Junio
2023
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
William Eggleston
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa, William Eggleston argazkilari estatubatuarrari eskainiko zaio.
W. Eggleston oso argazkilari ezaguna da, batez ere, koloretako argazkigintzaren ezagutza eta errekonozimentua sustatzeagatik.
Bere lehen argazki-lanek Robert Franken eta Henri Cartier-Bressonen Une erabakigarria liburuaren eragina izan zuten. Zuri-beltzean lanean hasi bazen ere, 1965ean koloretako argazkigintzarekin esperimentatzen hasi zen.
1976an 75 argazkiz osatutako erakusketa bat egin zuen MOMAn, eta horrek eskandalua sortu zuen. Ondoren, pop artera hurbildu zen, Democratic Camera izenez ezagutzen den kontzeptua zabalduz, alegia, edozer gauza modu berean kameraren optikarekin irudikatu daitekeela.
1998an Hasselblad Fundazioaren nazioarteko saria jaso zuen eta 2004an PHotoEspaña Baume et Mercier saria. 2005eko abuztuan William Eggleston in the Real World izeneko film dokumentala estreinatu zen.
AULA / GELA
William Eggleston
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al fotógrafo estadounidense William Eggleston.
W. Eggleston es un fotógrafo muy conocido por impulsar y lograr el reconocimiento de la fotografía en color como modo de expresión.
Sus primeros trabajos fotográficos estuvieron influenciados por Robert Frank y por el libro El momento decisivo escrito por Henri Cartier-Bresson. Aunque comenzó trabajando en blanco y negro, en 1965 empezó a experimentar con la fotografía en color.
En 1976 realizó una exposición en el MOMA compuesta de 75 fotografías y que causó escándalo, tras lo cual empezó a frecuentar los ambientes del arte pop difundiendo su concepto de que cualquier cosa queda representada del mismo modo por la óptica de la cámara, conocido como Democratic Camera.
En 1998 recibió el premio internacional de la Fundación Hasselblad y en 2004 recibió el premio PHotoEspaña Baume et Mercier. En agosto de 2005 se estrenó una película documental llamada William Eggleston in the Real World.